Harri Ukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 4
|
« : Kesäkuu 18, 2009, 15:33:19 » |
|
Mistähän päin valtakuntaan tämä kuva on otettu? Kilometritolpassa lukema 204.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2009, 17:52:17 » |
|
Arvuutellaan km haun mukaan: Nokia, Hanko, Myllykoski, Utti, Suinula, Harju.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 70
|
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2009, 20:45:08 » |
|
No Myllykoski tuo ei ainakaan ole..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2009, 23:38:39 » |
|
Mikähän lienee Hangon tarkka km-lukema? Dmv:n ja Hnk pohjoisen välillä muisteluni mukaan erkani teollisuusraide länteen kohti merta. Samoilla kohdin oli (on) maatalousrakennuksia (hevostila?). 1970-luvun alkupuolella kerran saavuttiin varhaisina aamun tunteina Hankoon Vv15-parilla. Pitkän suoran päässä Hangon tulotolppa loisti "punaisena", tasainen maasto, juna rullailee hiljakseen, pitkän yön jälkeen kuljettajan ja koneapulaisen silmäluomet väkisin laskeutuvat peittämään näköalan... yht'äkkiä koneapulainen havahtuu kuljettajan mahtavaan kiroiluun ja junan jarrutukseen - tilalta yöjalkaan lähteneet tamma ja varsa laukkaavat veturin edellä henkensä edestä. Tuolla kertaa ei onneksi tuloksena ollut metvurstia...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2009, 23:56:50 » |
|
Nokialla km lukema aseman seinässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Ukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 4
|
« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2009, 00:03:18 » |
|
Unohtui kertoa että kuva otettu todennäköisesti 30-40-luvulla. Valitettavasti alkuperäisestä kuvastakaan luupilla ei saanut rakennuksen seinässä olevasta tekstistä selvää...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 359
|
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2009, 08:46:51 » |
|
Mikähän lienee Hangon tarkka km-lukema? Dmv:n ja Hnk pohjoisen välillä muisteluni mukaan erkani teollisuusraide länteen kohti merta. Samoilla kohdin oli (on) maatalousrakennuksia (hevostila?). 1970-luvun alkupuolella kerran saavuttiin varhaisina aamun tunteina Hankoon Vv15-parilla. Pitkän suoran päässä Hangon tulotolppa loisti "punaisena", tasainen maasto, juna rullailee hiljakseen, pitkän yön jälkeen kuljettajan ja koneapulaisen silmäluomet väkisin laskeutuvat peittämään näköalan... yht'äkkiä koneapulainen havahtuu kuljettajan mahtavaan kiroiluun ja junan jarrutukseen - tilalta yöjalkaan lähteneet tamma ja varsa laukkaavat veturin edellä henkensä edestä. Tuolla kertaa ei onneksi tuloksena ollut metvurstia...
Hanko on 207+119. Jorman tarkoittama teollisuusraide lienee Koppnäs (203+540), mutta se on avattu vasta reilut 40 vuotta sitten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #7 : Kesäkuu 24, 2009, 01:12:02 » |
|
Jotta juhannukseltakin palanneet huomaavat aiheen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aarne Alameri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 16
|
« Vastaus #8 : Kesäkuu 25, 2009, 23:54:23 » |
|
Raideleveys näyttää kapealta. Lienisikö kuva Valkon sataman ympäristöstä? Kysymys kuuluu: Käytettiinkö Lahti-Loviisa kapearaiteisella valtion rataverkoon pohjautuvia kilometrejä? Jos käytettiin, Valko lienisi todennäköisesti kyseessä. Tai sitten ei.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #9 : Kesäkuu 26, 2009, 02:04:21 » |
|
Kilometrihaun mukaan osuma LWR:llä on Loviisan pohjoispuolella n. 1km.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 359
|
« Vastaus #10 : Kesäkuu 26, 2009, 09:11:41 » |
|
Kilometrihaun mukaan osuma LWR:llä on Loviisan pohjoispuolella n. 1km.
Eikös Loviisan eteläpuolelle? Loviisa oli LWR:llä 76 km Niemestä ja 202+345, jos olisi laskettu kapearaiteisen aikaisilla VR:n etäisyyksillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kim Metso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 12
|
« Vastaus #11 : Elokuu 11, 2009, 15:27:23 » |
|
Asia varmasti jo Hangon kannalta selkesi, mutta varmuuden vuoksi. Ei ole Hangosta. Kilometrit olisi ehkäpä voinut olla aika lähellä mutta piha ja talo väärät.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Tuominen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 188
|
« Vastaus #12 : Elokuu 13, 2009, 22:01:07 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2009, 23:01:56 » |
|
Olisin Markon kanssa samaa mieltä, rakennusten muoto ja sijainti täsmää varsin hyvin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 280
|
« Vastaus #14 : Elokuu 14, 2009, 03:50:25 » |
|
Utti kävi mullakin mielessä jo joku aika sitten. Oli tarkoitus käydä paikan päällä vähän katselemassa, mutta enhän minä muistanut. Valon suunta täsmäisi varjojen pituuteen varsin hyvin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Ukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 4
|
« Vastaus #15 : Elokuu 16, 2009, 17:40:00 » |
|
Kiitoksia jo tässä vaiheessa tietäjille! Täytyypä syksyn aikana poiketa paikalla toteamassa miltä näyttää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Ukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 4
|
« Vastaus #16 : Syyskuu 16, 2009, 22:59:42 » |
|
Tässä tämä nyt sitten on... Kiitos ja syvään kumarrus tietäjille!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 353
|
« Vastaus #17 : Maaliskuu 09, 2010, 13:30:19 » |
|
Osaisiko joku teistä kertoa että mistä tämä kuva on Kuvassa näkyisi olevan kapearaiteisia ratoja tahtaan pihalla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #18 : Maaliskuu 09, 2010, 18:29:47 » |
|
Tässä tämä nyt sitten on... Kiitos ja syvään kumarrus tietäjille! Yleensähän kai asemat on pruukattu rakentaa radan varteen, mikähän tässä on ollut syynä, että näin ei ole menetelty?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« Vastaus #19 : Maaliskuu 09, 2010, 23:58:10 » |
|
Tässä tämä nyt sitten on... Kiitos ja syvään kumarrus tietäjille! Yleensähän kai asemat on pruukattu rakentaa radan varteen, mikähän tässä on ollut syynä, että näin ei ole menetelty? Johtunee siitä, että tuo ei ole asemarakennus vaan liikerakennus. Asema on kuvaajan selän takana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|