Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lapin ratasuunnitelmia:  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 508


« : Huhtikuu 03, 2014, 18:01:28 »

http://yle.fi/uutiset/sodankylasta_rata_ensin_sokliin_sitten_jaamerelle/7172576
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2014, 13:15:30 »

Oishan noita vaikka mitä hankkeita, mutta toteutetaanko ? Enpä jaksa uskoa. Meidän rautatieyritystä tuntuu kiinnostavan enemmän lentoyhtiön leikkiminen, kuin palvelujen tuottaminen kansalle. Mutta se taas johtuu Suomen oloihin sopimattomasta yhtiömuodosta
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2014, 13:30:51 »

Oishan noita vaikka mitä hankkeita, mutta toteutetaanko ? Enpä jaksa uskoa. Meidän rautatieyritystä tuntuu kiinnostavan enemmän lentoyhtiön leikkiminen, kuin palvelujen tuottaminen kansalle. Mutta se taas johtuu Suomen oloihin sopimattomasta yhtiömuodosta

Miten ihmeessä suomalaisen rautatieoperaattorin kiinnostus asioihin liittyy noihin Lapin ratahankkeisiin?
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2014, 22:45:51 »

Oishan noita vaikka mitä hankkeita, mutta toteutetaanko ? Enpä jaksa uskoa. Meidän rautatieyritystä tuntuu kiinnostavan enemmän lentoyhtiön leikkiminen, kuin palvelujen tuottaminen kansalle. Mutta se taas johtuu Suomen oloihin sopimattomasta yhtiömuodosta

Miten ihmeessä suomalaisen rautatieoperaattorin kiinnostus asioihin liittyy noihin Lapin ratahankkeisiin?
Samaa jään kysymään, Pohjoiset malmiradat pohjautuvat kaivosteollisuuteen, sivutuotteena henkilöliikenne.  Ei varmaan märissä unissakaan VR unelmoi lentämisestä kun Rovaniemelle matka-aika lähes kymmenen timmaa vs lento 1h 15 min.
tallennettu
Pave Saarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2014, 12:47:16 »

Jos nyt jokin laiva sattuisi tulemaan esim Japanista koillisväylää pitkin aina Muurmanskin pituuspiirille, niin minkä ihmeen takia se ei sitten jatkaisi Norja kiertäen Eurooppaan. Toiveajattelijoiden mukaan se  purkaisi autolastinsa Muurmanskissa ja sitten kuljetettaisiin koko lasti Suomen läpi junalla Hankoon saakka ja sitten taas laivattaisiin koko lasti Eurooppaan menevään laivaan. Huuhaa-porukkaa Suomessa kyllä riittää.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2014, 13:41:51 »

Toiveajattelijoiden mukaan se  purkaisi autolastinsa Muurmanskissa ja sitten kuljetettaisiin koko lasti Suomen läpi junalla Hankoon saakka ja sitten taas laivattaisiin koko lasti Eurooppaan menevään laivaan.

Ei kun Helsinki–Tallinna-tunnelia ja Rail Balticaa pitkin... Näyttää kieltä
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2014, 14:28:00 »

Ei tietenkään jokin pohjoisen Suomen satama olisi porttina keskieurooppaan. Laivarahti on halpaa jos ei ole kiire. mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin, asia olisi Suomen kannalta melko lailla toinen, jos olisi ollut jatkuvasti yhteys jäämerelle.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 846


« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2014, 16:27:02 »

Pienta "mittakaavaa" antaa maailman suurimman konttilaivaoperaattorin kapasiteetti, vielä vähän aikaa sitten heidän suurin laivansa oli ms. Emma mäersk (tanskalaisittain) 12 000 TEUta= 12 000 kappeletta 6 metrin merikonttia, nyt firmaan on toimitettu ensimmäinen uuden sarjan  alus, joka vetää 20 000 TEUta, ja kun kuljetettavaa riittää/löytyy, niin näitä on tilattu 19 kpl lisää, eli kohta jo pelkästään tällä laivastolla on tulossa samaan aikaa kohti eurooppaa 200 000 (10 laivaa) TEUta, eli kaikki haihattelut jäämeren tavararadasta on syytä unohtaa. Hinnoittelusta sen verran että yhden merikontin kuljetus Kiinan rannikolta Hampuriin maksaa minimissään noin 1500 euroa ja jos kontti on täynnä esim. Niken tossuja, niin yhden tossuparin kuljetus kaikkine (+Hampuri-Helsinki kuljetus) kuluineen Suomeen maksaa noin 15 centiä ja kyseessä on kuitenkin ovh hinnaltaan noin 100-150 euron tossupari. Tämä on sitä klopalisaatiota. Eli Paven sanoin huuuhaaa porukkaa tälläkin sivulla riittää.                 
tallennettu

Skiffari 40
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2014, 17:52:35 »

...eli kaikki haihattelut jäämeren tavararadasta on syytä unohtaa. Hinnoittelusta sen verran että yhden merikontin kuljetus Kiinan rannikolta Hampuriin maksaa minimissään noin 1500 euroa ja jos kontti on täynnä esim. Niken tossuja, niin yhden tossuparin kuljetus kaikkine (+Hampuri-Helsinki kuljetus) kuluineen Suomeen maksaa noin 15 centiä ja kyseessä on kuitenkin ovh hinnaltaan noin 100-150 euron tossupari. Tämä on sitä klopalisaatiota. Eli Paven sanoin huuuhaaa porukkaa tälläkin sivulla riittää.                 

Kumiankkoja tai lenkkitossuja, ovat vain tavaraa kuluttajalle, joten jäämerenrataa ei  tarvitse unohtaa. Se palvelisi pääasiassa raaka-aine jalosteita sekä vintiin että tuontiin.

Tietenkin, onhan kumiankat tai niket jalostuksen lopputuotos ja tärkeäosa elinkaarta sekä organisoimaan työntekoa ja yksilön itsensä toteuttamista. Mutta jäämerenradan intressit johtuvat aivan muusta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lapin ratasuunnitelmia:  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina