Tässä tuli vahva muistutus siitä, että VR itse asiassa toimii kilpaillulla alalla. Kerääkö Onnibussi pisteet kotiin ajattamalla jatkossa halpoja pikavuoroja Haukivuoren ja Lievestuoreiden kautta? Toivottavasti.
Kannattaa lukea VR:n henkilöliikennestrategia VRLeaksista vuosille 2013-2015: tämä nykyinen kuvio menee täsmälleen suunnitellun strategian mukaisesti. Sikäli surkea juttu, kun kukaan ei näytä voivan yhtiölle ja yhtiön päätöksille mitään...
Vai onko joku toista mieltä?
"Kilpailijoihin nähden ylivoimaisten suunnittelu- ja
ohjausresurssien ja -menetelmien kehittäminen ja niiden
pitäminen VR:llä (esim salassapitosopimusten keinoin) ..mitä rivien välistä lukee, niin yhtiö kavahtaa kilpailua vaikka tase on kova. Bussiliikenne myös ajatuksissa, ja sen kilpailutilanne;-) Kaukoliikenne ja HSL fokuksessa. Lievestuoreet ja haukivuoreet menneen talven lumia.
Pisteet Vr:lle kaukoliikennepanoksissa ja visioista. Mutta pakko todeta että häiritsee se että unohdetaan paikallisliikennetarpeet poislukien HSL-alue. Siinä on uusilla operaattoreilla paikka iskeä tai myös Vr jos tarkistaa ohjelmansa.