Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: ÅU: "VR beskylls för dubbelspel med dotterbolaget"  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1165


« : Heinäkuu 02, 2014, 09:44:13 »

"De pengar som VR får av staten för tågtrafiken används i slutändan till att konkurrera på busstrafikssidan.
Den kritiken ger De grönas Mikko Laaksonen, som sitter i Åbo stadsfullmäktige.
"

Lähde: http://www.abounderrattelser.fi/news/2014/07/vr-beskylls-for-dubbelspel-med-dotterbolaget.html
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2014, 13:39:07 »

Tällä palstalla on myös meitä, jotka eivät ymmärrä ruotsin kieltä juuri ollenkaan. Olisiko mahdollista saada edes suomenkielinen tiivistelmä tuosta asiasta?
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2014, 17:19:05 »

jos tosta nyt oikeen ymmärsi niin VR ajaa "kaksilla" rattailla. Kaukoliikenteeseen saadaan valtion rahaa ja samaan aikaan VR:n Pohjolan liikenne kilpailee bussifirmojen kanssa. Ajetaan Helsingin ja Turun väliä 5 Eur:n hinnalla suuntaansa.
Sopimukset eivät ota kantaa bussiliikennöintiin mitä tulee liikennöintisopimuksiin rautateillä, eli suo "vetelä" siellä , suo "vetelä" täällä".
Herää kysymys että vääristääkö kilpailua VR:n ostoliikennesopimukset raiteilla myös bussiliikenteessä?
Vrleak kommentoinut että "ei ole konkreetisia todisteita mutta kaikki viittaa siihen että pelataan kaksinaamaista peliä.
Mutta senverran kommenttia että eikö ostoliikennehommat ole sidottu ja laskettu lähinnä pohjois ja itä-Suomen reiteille. Mutta tuleeko voimaa siitä konsernitasolla kun kaikki vuorot ovat joko kannattavia tai vähintään nollatuloksella niin bussipuolella on rahkeita ottaa vähän vaikka välillä takkiinsakin;-)
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1165


« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2014, 19:37:35 »

Tällä palstalla on myös meitä, jotka eivät ymmärrä ruotsin kieltä juuri ollenkaan. Olisiko mahdollista saada edes suomenkielinen tiivistelmä tuosta asiasta?

Voin suomentaa tuon koko jutun tässä päivänä jonain, riippuen siitä, olenko vanhempien mökillä (jossa aikaa todellakin on) vai onko mulla jotain järkevämpää tekemistä.

Jutun pointti on kuitenkin se, että Pohjolan Liikenne tekee nollatulosta, eikä siinä ole liiketaloudellisesti tietenkään järkeä. Kysymys onkin se, mistä Pohjolan Liikenne Oy:n rahat tulevat? Jos ne tulevat ristisubventoinnista emoyhtiöltä, asia on ykiselitteisesti lainvastainen.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2014, 23:19:58 »

Pohjolan liikenne saanut kovan kilpailijan, Onnibussin(kuulema rajaton kassa). Ostin just Helsinki-Turku 2 henk meno-paluuliput. Hinta 18 Eur. Matka-aika 2 tuntia. Katotaan miten service pelaa vai palataanko omaan autoon;-) Vr:n hinta ennakkona samoilla kellonajoilla ja päivämäärällä olisi 98 Eur sama setti 2 min lyhyempänä matka-aikana.
Jos tuntiin mentäis toi siivu niin vois maksaa ton Vr:n hinnan;-)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2014, 00:05:02 kirjoittanut Toni Hartonen » tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2014, 11:37:44 »

Tässä tuli vahva muistutus siitä, että VR itse asiassa toimii kilpaillulla alalla. Kerääkö Onnibussi pisteet kotiin ajattamalla jatkossa  halpoja pikavuoroja Haukivuoren ja Lievestuoreiden kautta? Toivottavasti.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1165


« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2014, 12:02:01 »

Tässä tuli vahva muistutus siitä, että VR itse asiassa toimii kilpaillulla alalla. Kerääkö Onnibussi pisteet kotiin ajattamalla jatkossa  halpoja pikavuoroja Haukivuoren ja Lievestuoreiden kautta? Toivottavasti.

Kannattaa lukea VR:n henkilöliikennestrategia VRLeaksista vuosille 2013-2015: tämä nykyinen kuvio menee täsmälleen suunnitellun strategian mukaisesti. Sikäli surkea juttu, kun kukaan ei näytä voivan yhtiölle ja yhtiön päätöksille mitään...  Huh Vai onko joku toista mieltä?
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2014, 22:17:56 »

Tässä tuli vahva muistutus siitä, että VR itse asiassa toimii kilpaillulla alalla. Kerääkö Onnibussi pisteet kotiin ajattamalla jatkossa  halpoja pikavuoroja Haukivuoren ja Lievestuoreiden kautta? Toivottavasti.

Kannattaa lukea VR:n henkilöliikennestrategia VRLeaksista vuosille 2013-2015: tämä nykyinen kuvio menee täsmälleen suunnitellun strategian mukaisesti. Sikäli surkea juttu, kun kukaan ei näytä voivan yhtiölle ja yhtiön päätöksille mitään...  Huh Vai onko joku toista mieltä?
"Kilpailijoihin nähden ylivoimaisten suunnittelu- ja
ohjausresurssien ja -menetelmien kehittäminen ja niiden
pitäminen VR:llä (esim salassapitosopimusten keinoin) ..mitä rivien välistä lukee, niin yhtiö kavahtaa kilpailua vaikka tase on kova. Bussiliikenne myös ajatuksissa, ja sen kilpailutilanne;-) Kaukoliikenne ja HSL fokuksessa. Lievestuoreet ja haukivuoreet menneen talven lumia.
Pisteet Vr:lle kaukoliikennepanoksissa ja visioista. Mutta pakko todeta että häiritsee se että unohdetaan paikallisliikennetarpeet poislukien HSL-alue. Siinä on uusilla operaattoreilla paikka iskeä tai myös Vr jos tarkistaa ohjelmansa.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1165


« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2014, 08:12:55 »

Åbo Underrättelserin pääkirjoitus 3.7.2014 aiheesta "VR och den egna risken":
--
http://www.abounderrattelser.fi/news/2014/07/vr-och-den-egna-risken.html
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: ÅU: "VR beskylls för dubbelspel med dotterbolaget"  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina