Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kulkuneuvojen lempinimiä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #25 : Joulukuu 26, 2014, 13:37:08 »

Volga vie perille!... mutta mikä tuo takaisin?  IFA oli erittäin hyvä ajettavaksi, ohjattavaksi. Taisi myös olla laatuluokkiakin, raaka-aineen suhteen.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 844


« Vastaus #26 : Joulukuu 26, 2014, 15:16:31 »

Hauskaa joulua kaikille. Kuvan menopelistä äkkiä sovellutus rautateille. Kuvassa on ns. hevos(Aasi/nauta?)voimat konepellin alla, onkohan rattiohjaus?. Voi elämän kevät, kuskihan istuu tuolla konetilassa sateensuojassa, ja koppiin mahtuu 5 matkustajaa.


* Ifa 1.jpg (88.99 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 510 kertaa.)
tallennettu

Skiffari 40
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #27 : Joulukuu 26, 2014, 19:04:47 »

Audi = Olympia-Volkkari

Joukkoliikennevälineiden joukosta näyttää puuttuvan sekajuna, jolla ei nimestään huolimatta ollut mitään tekemistä kiskoliikenteen kanssa.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 458


« Vastaus #28 : Lokakuu 11, 2021, 11:21:55 »


Liippaa vähän aihetta. Ladamainos 1980 luvulta. ”Voit valita edullisemmasta perheautosta (1200?) aina ajanmukaiseen ja edustavaan Lada 2107:mään”. Ladaan sai kuulemma turbonkin, kuka muistaa nähneensä sellaisen Ladassa?    http://www.youtube.com/watch?v=ScSpe-fpZ78   


1980-luvulla joku sankari oli heittänyt valkoiseen tavalliseen 4-oviseen Ladaansa turbon. Oli sillä sitten kiusannut taksikuskeja liikennevaloista lähdettäessä. Ja muutenkin. Olen sen itsekin nähnyt. No, sen Ladan tarina ei kauaa kestänyt, sillä rakenteiden vahvistaminen kasvaneen tehon myötä oli ollut vähän niin ja näin.

Toinen eksoottinen Lada oli Kirkkonummella pyörinyt sininen/hopea-värinen pidennetty. Hieno peli!

Kolmas oli tummanruskea automaattivaihteinen 2104 - farmari. Koeajoin sen ja tykkäsin! Siihen oli väkerretty ZF:n automaatti, sama kuin tuon ajan ooppeleissa.

Neljäs oli Pikkalassa jonkun kollin tummanvihreästä nappisilmästä tekemä laikka-avo, joka sekään ei kovin pitkäikäinen ollut. Olipa väsännyt ponttilaudasta takaspoilerinkin, radion antennissa  roikkui uistin. Tämän cabrioletin katto taitaa vieläkin olla Pikkalan venerannan lähellä olevan parakin takana...
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 458


« Vastaus #29 : Toukokuu 30, 2023, 02:27:39 »

Volga vie perille!... mutta mikä tuo takaisin?  IFA oli erittäin hyvä ajettavaksi, ohjattavaksi. Taisi myös olla laatuluokkiakin, raaka-aineen suhteen.


Miksi IFA:n valmistus lopetettiin?

Vast. Viipurista loppuivat peltikatot!
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #30 : Toukokuu 30, 2023, 21:29:09 »

IFA oli erittäin hyvä ajettavaksi, ohjattavaksi. Taisi myös olla laatuluokkiakin, raaka-aineen suhteen.

Eikö IFA ollut teknisesti samasta puusta Wartburg 311:n kanssa? Toki omat kokemukset puuttuvat mutta vaarillani oli jälkimmäinen noin kolmen vuoden ajan siihen aikaan, kun länsimaiset henkilöautot olivat vielä tuontisäännöstelyn piirissä. Kuulemma auto ei ollut päivääkään kunnossa. Jo heti luovutuspäivänä autoliikkeestä kotipihaan tultaessa siitä tipahti apukuskin puolelta ikkuna oven sisään ja tästä loputon vikalista alkoi. Mm. äänitorvi ei pelannut, pakki ei mennyt päälle ja ykkösvaihde pysyi päällä vain muutaman sekunnin kerrallaan. Autossa oli vakiovarusteena radio. Se ei tosin koskaan toiminut mutta oli silti autossa parasta, koska ei aiheuttanut ajon kannalta harmiakaan. Eräällä matkalla autosta katosivat valot, kun oltiin juuri laskeutumassa pimeän aikana jyrkkää alamäkeä jokisillalle. Sillalle piti sitten tähdätä sokkona. Auton sammuminen kesken ajo oli tietysti peruskauraa. Kerran sitä täytyi jäädä korjamaan päällystetietyömaan yksikaistaiselle osuudelle. Kolmen vuoden korjaamisen jälkeen Wartburgia lähdettiin vaihtamaan länsinaapurin tuotteeseen mutta sillä ei päästy liikkeeseen asti, kun matkalla puhkesi kaksi rengasta ja hajosi yksi sivuikkuna. Loppumatka piti mennä taksilla.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #31 : Toukokuu 31, 2023, 11:17:59 »

"Osta IFA auto paras, sit ei huoli ykskään varas".

"Osta IFA, auto paras, sit' ei vohki ykskään varas." lienee parempi muotoilu. Nimittäin ainakin tuo vaarin Wartburg 311 oli yritetty myös varastaa mutta jäi yritykseksi, koska varas ei onnistunut saamaan sitä käyntiin.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5118


« Vastaus #32 : Kesäkuu 12, 2023, 23:54:45 »

Ratikka eli Skuru stadin slangilla!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5118


« Vastaus #33 : Kesäkuu 12, 2023, 23:56:31 »

Pasilan Pr1 numero 770 oli Likka.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5118


« Vastaus #34 : Kesäkuu 13, 2023, 00:00:39 »

Bore Boström Helsingin aikainen Rautatiemuseon intendentti kertoi säännöllisesti museon kävijöille historiallisia veturien lempinimiä museon veturiesitesittelyissään.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 283


« Vastaus #35 : Elokuu 10, 2024, 12:17:24 »

Ladan turbot teki Autohiomo, puristussuhde oli valmiiksi matala 8,5 ja koneesta puristettiin maltilliset parikymmentä heppaa lisää. Sierran 1,3-moposta tehtiin Stockmann-turboja, joita muistaakseni mainostettiin jopa 2-litraisen kilpailijaksi, jokunen taisi mennäkin työsuhdeautoiksi, joissa pieni tilavuus piti verottajan kakun 2-litraista pienempänä.

Lempinimiä:
Skoda = Tsekkoslovakian Mersu (takavetoiset)
Lada = Tsernobiili (1986 jälkeen)
Ford = Rautaromun tai ruosteen kemiallinen merkki
Volvo = Socialtraktor (Ruotsissa), Traktori (meillä)
Saab = Savolainen pornoauto (Suap iestä ja takkaa)
Opel = Olemassa vain siksi, ettei Ford olisi maailman huonoin auto
KIA = Köyhien Ihmisten Auto
Hyundai = Huihai (tuosta meni välit poikki sukulaiseen, jolla oli tuliterä huihai)

Matkailuauto/perävaunu = Uretaanirunkkaamo
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kulkuneuvojen lempinimiä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina