Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Säännöllinen liikenne 26.10 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« : Lokakuu 09, 2014, 20:26:23 »

Uudet listat on julkaistu! Riveiltä löytyy varmasti jokaiselle jotain mielenkiintoisuuksia.

Turun rautajuna 3500 on asetettu kulkemaan ti-pe.
Uudenkaupungin ammoniakkijuna 3551 on palannut listoille pitkän ajan jälkeen, kuten myös 4046.

Ilmeisesti Tolsan laituritöiden vuoksi asetetaan kulkuun tyhjävaunujunia, joiden lähtö- tai pääteasema on Jorvas! Jorvakseen saadaan siis hetkeksi asjanmukaiset Jrs -kyltit (?)

http://tinyurl.com/k7w58tl
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #1 : Lokakuu 09, 2014, 20:52:58 »

-Lappohjan putkitehdasta palvelemaan jää kaksi junaparia viikkoon.

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)

-102:n runko tulee odotetusti Kouvolasta tyhjänä Lappeenrantaan. 10231
tallennettu
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #2 : Lokakuu 09, 2014, 20:56:27 »

Naantalin junapari on poistunut listoilta.
tallennettu

Käy myös täällä!
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #3 : Lokakuu 09, 2014, 21:01:38 »

T 5018 on hävinnyt listasta. Raahen teräskelat kulkeutuvat siis Hämeenlinnaan T 5002:n mukana.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #4 : Lokakuu 09, 2014, 21:06:34 »

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)
Missäs muuten Heinolan arkijunapari on? Nykyään se on 2874/2878, mutta uudessa listassa kulkee vain lauantaisin 2874.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #5 : Lokakuu 09, 2014, 21:13:08 »

Järvelän junapari jälleen mukana listoilla parin kuukauden tauon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2015, 16:11:03 kirjoittanut Tommi Koskinen » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #6 : Lokakuu 09, 2014, 21:13:43 »

Naantalin junapari on poistunut listoilta.
Mennäänköhän Naantaliin sitten taas vaihtotyönä, vai eikö ollenkaan?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #7 : Lokakuu 09, 2014, 21:27:43 »

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)
Missäs muuten Heinolan arkijunapari on? Nykyään se on 2874/2878, mutta uudessa listassa kulkee vain lauantaisin 2874.

2874 näyttäisi olevan 2889 pari, ja tyhjä puujuna Riihimäelle. 2878/2876 näyttäisi olevan listoilla määrä/lähtöasemana Lahti. Niissä luulisi menevän Heinolan tuotevaunuja. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että Heinolaan mentäisiin vaihtotyönä arkisin (=vaihtotyöhenkilökunnan kuljettamana), tai toinen että listassa olisi virhe.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #8 : Lokakuu 10, 2014, 06:38:45 »

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)
Missäs muuten Heinolan arkijunapari on? Nykyään se on 2874/2878, mutta uudessa listassa kulkee vain lauantaisin 2874.

2874 näyttäisi olevan 2889 pari, ja tyhjä puujuna Riihimäelle. 2878/2876 näyttäisi olevan listoilla määrä/lähtöasemana Lahti. Niissä luulisi menevän Heinolan tuotevaunuja. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että Heinolaan mentäisiin vaihtotyönä arkisin (=vaihtotyöhenkilökunnan kuljettamana), tai toinen että listassa olisi virhe.
Juuri tuota 2878/2876 tarkoitin, numerot meni sekaisin. Hymyilee Mutta olisiko mahdollista, että Heinolaan ei mennä, vaan tehdään vaihtotyöliikennettä Lahden alueella?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #9 : Lokakuu 10, 2014, 08:33:54 »

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)
Missäs muuten Heinolan arkijunapari on? Nykyään se on 2874/2878, mutta uudessa listassa kulkee vain lauantaisin 2874.

2874 näyttäisi olevan 2889 pari, ja tyhjä puujuna Riihimäelle. 2878/2876 näyttäisi olevan listoilla määrä/lähtöasemana Lahti. Niissä luulisi menevän Heinolan tuotevaunuja. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että Heinolaan mentäisiin vaihtotyönä arkisin (=vaihtotyöhenkilökunnan kuljettamana), tai toinen että listassa olisi virhe.
Juuri tuota 2878/2876 tarkoitin, numerot meni sekaisin. Hymyilee Mutta olisiko mahdollista, että Heinolaan ei mennä, vaan tehdään vaihtotyöliikennettä Lahden alueella?

Kaikki on mahdollista, mutta Lahden  oma liikenne on nykyään niin vaatimatonta, ettei tuohon varmaan riittäisi vaunuja joka päivälle. Jos Heinolan tuoteliikenne olisi siirtynyt kumipyörille, niin se tietäisi hyvin pikaista loppua Heinolan radalle.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2014, 16:42:24 »

Uusi tyhjävaunujuna 10696 Kvl 0.55 - Ilmalan varikko 2.43. Kulussa 1. ja 2. 11. sekä 6. ja 7. 12. H 273 rungon palautus. Ihmettelen, että ajetaanko ko. juna noina öinä tosiaan veturijunana vai onkohan se Sm.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #11 : Lokakuu 11, 2014, 14:14:14 »

Uusi tyhjävaunujuna 10696 Kvl 0.55 - Ilmalan varikko 2.43. Kulussa 1. ja 2. 11. sekä 6. ja 7. 12. H 273 rungon palautus. Ihmettelen, että ajetaanko ko. juna noina öinä tosiaan veturijunana vai onkohan se Sm.

Noille tyhjävaunujunille löytyy looginen selitys. Normaalisti 230 kulkee myös lauantaisin, mutta luonnollisista syistä noina kahtena lauantaina se ei kulje. Tuolla tavalla palautetaan runko Kouvolasta pyhäillan junaan 237.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #12 : Lokakuu 11, 2014, 17:20:07 »

Uusi tyhjävaunujuna 10696 Kvl 0.55 - Ilmalan varikko 2.43. Kulussa 1. ja 2. 11. sekä 6. ja 7. 12. H 273 rungon palautus. Ihmettelen, että ajetaanko ko. juna noina öinä tosiaan veturijunana vai onkohan se Sm.

Noille tyhjävaunujunille löytyy looginen selitys. Normaalisti 230 kulkee myös lauantaisin, mutta luonnollisista syistä noina kahtena lauantaina se ei kulje. Tuolla tavalla palautetaan runko Kouvolasta pyhäillan junaan 237.

Kirjoitin vahingossa 273 tarkoitin 237. Ymmärsin myös miksi tämä tyhjävaunujuna kulkee mutta ihmettelen sitä, että kannattaako tällaisissa tapauksissa ajaa veturijunaa kun itään päin ajetaan myös "ylimääräisinä" päivinä kuten pyhäinpäivä ja itsenäisyyspäivä. Tuntuisi taloudellisemmalta, että tällaisissa tapauksissa ajettaisiin sm-kalustolla kun se kuitenkin tuodaan kahtena peräkkäisenä yönä tyhjänä takaisin.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #13 : Lokakuu 11, 2014, 23:21:52 »

Uusi tyhjävaunujuna 10696 Kvl 0.55 - Ilmalan varikko 2.43. Kulussa 1. ja 2. 11. sekä 6. ja 7. 12. H 273 rungon palautus. Ihmettelen, että ajetaanko ko. juna noina öinä tosiaan veturijunana vai onkohan se Sm.

Noille tyhjävaunujunille löytyy looginen selitys. Normaalisti 230 kulkee myös lauantaisin, mutta luonnollisista syistä noina kahtena lauantaina se ei kulje. Tuolla tavalla palautetaan runko Kouvolasta pyhäillan junaan 237.

Kirjoitin vahingossa 273 tarkoitin 237. Ymmärsin myös miksi tämä tyhjävaunujuna kulkee mutta ihmettelen sitä, että kannattaako tällaisissa tapauksissa ajaa veturijunaa kun itään päin ajetaan myös "ylimääräisinä" päivinä kuten pyhäinpäivä ja itsenäisyyspäivä. Tuntuisi taloudellisemmalta, että tällaisissa tapauksissa ajettaisiin sm-kalustolla kun se kuitenkin tuodaan kahtena peräkkäisenä yönä tyhjänä takaisin.

Itse ihmettelen myös sitä, onko normaalistikaan tarvetta ajaa perjantai-illan H 237 ja lauantaiaamun H 230 Eil-rungolla. Vai onkohan lauantaiaamunakin H 230:ssä niin paljon matkustajia, että tarvitaan pitempi runko? Sen sijaan Helsinki - Tampere -reitillä on taajamajunavuoroja, joilla pitkälle Eil-rungolle olisi viikonloppuisin hyvinkin käyttöä.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #14 : Lokakuu 12, 2014, 13:08:05 »

Varmasti 237 on joka ilta täyttöasteltaan melko väljä, jos Kouvolaan tullessa saattaa olla n. 3 matkustajaa, eli jokaiselle matkustajalle on yksi oma vaunu ja vähän yli. Hymyilee Mutta aamun 9814:n korvaaminen 230:lla on kyllä tervetullut uudistus. Ennen taisi olla aika tiivis tunnelma viimeistään Mäntsälässä. Ja luonnollisesti aamun junaa varten tuo iltajunakin ajetaan, käsitän kyllä sen...

Nuo kulkupäivät 2.11 ja 7.12 tuolle tyhjävaunujunalle vaikuttaisi virheeltä, tai sitten siinä kulkee jotain muita vaunuja.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #15 : Lokakuu 12, 2014, 14:48:32 »

Varmasti 237 on joka ilta täyttöasteltaan melko väljä, jos Kouvolaan tullessa saattaa olla n. 3 matkustajaa, eli jokaiselle matkustajalle on yksi oma vaunu ja vähän yli. Hymyilee Mutta aamun 9814:n korvaaminen 230:lla on kyllä tervetullut uudistus. Ennen taisi olla aika tiivis tunnelma viimeistään Mäntsälässä. Ja luonnollisesti aamun junaa varten tuo iltajunakin ajetaan, käsitän kyllä sen...

Arkiaamuisin varmasti tilanne onkin tuo, mutta tarkoitin lauantaiaamua.

Nuo kulkupäivät 2.11 ja 7.12 tuolle tyhjävaunujunalle vaikuttaisi virheeltä, tai sitten siinä kulkee jotain muita vaunuja.

Tuossa lienee sama, palaavatko lauantaina ajamatta jäävän Eil-vuoron vaunut Ilmalaan lauantaiyönä (1.11./6.12.) vai sunnuntaiyönä (2.12./7.12.), kun seuraavan kerran ne lähtevät Helsingistä vasta sunnuntai-iltana. Ilmeisesti ajankohdaksi on valittu sunnuntaiyö.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #16 : Lokakuu 12, 2014, 16:59:30 »

Varmasti 237 on joka ilta täyttöasteltaan melko väljä, jos Kouvolaan tullessa saattaa olla n. 3 matkustajaa, eli jokaiselle matkustajalle on yksi oma vaunu ja vähän yli. Hymyilee Mutta aamun 9814:n korvaaminen 230:lla on kyllä tervetullut uudistus. Ennen taisi olla aika tiivis tunnelma viimeistään Mäntsälässä. Ja luonnollisesti aamun junaa varten tuo iltajunakin ajetaan, käsitän kyllä sen...

Nuo kulkupäivät 2.11 ja 7.12 tuolle tyhjävaunujunalle vaikuttaisi virheeltä, tai sitten siinä kulkee jotain muita vaunuja.

Kulkupäivät eivät liene virhe koska 237 kulkee 1.11. ja 6.12. lauantaista huolimatta koska ko. päivinä ajetaan sunnuntaiaikataulujen mukaan.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #17 : Lokakuu 12, 2014, 17:16:56 »

Varmasti 237 on joka ilta täyttöasteltaan melko väljä, jos Kouvolaan tullessa saattaa olla n. 3 matkustajaa, eli jokaiselle matkustajalle on yksi oma vaunu ja vähän yli. Hymyilee Mutta aamun 9814:n korvaaminen 230:lla on kyllä tervetullut uudistus. Ennen taisi olla aika tiivis tunnelma viimeistään Mäntsälässä. Ja luonnollisesti aamun junaa varten tuo iltajunakin ajetaan, käsitän kyllä sen...

Nuo kulkupäivät 2.11 ja 7.12 tuolle tyhjävaunujunalle vaikuttaisi virheeltä, tai sitten siinä kulkee jotain muita vaunuja.

Kulkupäivät eivät liene virhe koska 237 kulkee 1.11. ja 6.12. lauantaista huolimatta koska ko. päivinä ajetaan sunnuntaiaikataulujen mukaan.

Ahaa, kiitos korjauksesta!  Hymyilee  Ei liene vaikka itsenäisyyspäivän iltana 237:ssä paljon olevan matkustajia....
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #18 : Lokakuu 12, 2014, 20:16:29 »

Varmasti 237 on joka ilta täyttöasteltaan melko väljä, jos Kouvolaan tullessa saattaa olla n. 3 matkustajaa, eli jokaiselle matkustajalle on yksi oma vaunu ja vähän yli. Hymyilee Mutta aamun 9814:n korvaaminen 230:lla on kyllä tervetullut uudistus. Ennen taisi olla aika tiivis tunnelma viimeistään Mäntsälässä. Ja luonnollisesti aamun junaa varten tuo iltajunakin ajetaan, käsitän kyllä sen...

Nuo kulkupäivät 2.11 ja 7.12 tuolle tyhjävaunujunalle vaikuttaisi virheeltä, tai sitten siinä kulkee jotain muita vaunuja.

Kulkupäivät eivät liene virhe koska 237 kulkee 1.11. ja 6.12. lauantaista huolimatta koska ko. päivinä ajetaan sunnuntaiaikataulujen mukaan.

Enpä huomannutkaan tuota, että H 237 kulkee myös la 1.11. ja la 6.12. Siinä tapauksessa onkin luonnollista, että tyhjävaunujunat kulkevat Ilmalaan sekä lauantai- että sunnuntaiyönä. Ajattelin alun perin, että molempina viikonloppuina olisi vain yksi tyhjävaunujuna Ilmalaan, mutta lukeehan se tuolla keskustelun alussa, että 1.-2.11. ja 6.-7.12. Hymyilee
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #19 : Lokakuu 12, 2014, 20:22:55 »

Keskustelussa useaan kertaan mainittu H 230 onkin H 236, kun katsoin aikataulusta.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #20 : Lokakuu 12, 2014, 20:48:43 »

Keskustelussa useaan kertaan mainittu H 230 onkin H 236, kun katsoin aikataulusta.

Joo tosiaan pahoittelut väärän informaation antamisesta, olen tiedostanut että 230 on oikeasti 236, mutta jostain syystä aivot ovat toimineet toisin  Hymyilee 230 on toki kulkenut jo vuodesta 2008, alunperin lähtöasema oli Lahti, mutta 2011 se muuttui Kouvolaksi.

Ihan sivuhuomiona kun Eil-junista on puhe, niin on Rekolan tarha Riksussa nykyään aution näköinen...
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #21 : Lokakuu 12, 2014, 21:19:17 »

Keskustelussa useaan kertaan mainittu H 230 onkin H 236, kun katsoin aikataulusta.

Joo tosiaan pahoittelut väärän informaation antamisesta, olen tiedostanut että 230 on oikeasti 236, mutta jostain syystä aivot ovat toimineet toisin  Hymyilee 230 on toki kulkenut jo vuodesta 2008, alunperin lähtöasema oli Lahti, mutta 2011 se muuttui Kouvolaksi.

Ihan sivuhuomiona kun Eil-junista on puhe, niin on Rekolan tarha Riksussa nykyään aution näköinen...

Eipä mitään. Itse kukin tässä virheitä tehdään. Hymyilee

Kolme Eil-runkoa taitaa tosiaan nykyisin yöpyä Kouvolassa, paitsi la-su -yönä yksi niistä on Ilmalassa. Ja ilmeisesti Riksussakin yöpyy kolme runkoa?

Tiedätkö, miten Eil-runkoinen H 227 (Helsinki klo 16.36 -> Riihimäki 17.30), joka kulkee vain ma-to, palaa Riihimäelle perjantaisin?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #22 : Lokakuu 12, 2014, 21:32:04 »

Keskustelussa useaan kertaan mainittu H 230 onkin H 236, kun katsoin aikataulusta.

Joo tosiaan pahoittelut väärän informaation antamisesta, olen tiedostanut että 230 on oikeasti 236, mutta jostain syystä aivot ovat toimineet toisin  Hymyilee 230 on toki kulkenut jo vuodesta 2008, alunperin lähtöasema oli Lahti, mutta 2011 se muuttui Kouvolaksi.

Ihan sivuhuomiona kun Eil-junista on puhe, niin on Rekolan tarha Riksussa nykyään aution näköinen...

Eipä mitään. Itse kukin tässä virheitä tehdään. Hymyilee

Kolme Eil-runkoa taitaa tosiaan nykyisin yöpyä Kouvolassa, paitsi la-su -yönä yksi niistä on Ilmalassa. Ja ilmeisesti Riksussakin yöpyy kolme runkoa?

Tiedätkö, miten Eil-runkoinen H 227 (Helsinki klo 16.36 -> Riihimäki 17.30), joka kulkee vain ma-to, palaa Riihimäelle perjantaisin?


Jep, kolme runkoa yöpyy. Kaksi niistä yöpyy raiteella 9, ja 237/236-runko yöpyy raiteella 1.

Kysymyksesi ilmeisesti paljasti, miksi Riihimäellä oli niin aution näköistä. Siellä ilmeisesti viettää viikonloppua vain kaksi runkoa. Yhteen Eil-junaan taitaa tulla kalusto tällä junalla?
V 10687 Ilmala ratapiha - Riihimäki asema 3:42:00-4:32:00 Ma
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #23 : Lokakuu 12, 2014, 21:58:43 »

Uudet listat on julkaistu! Riveiltä löytyy varmasti jokaiselle jotain mielenkiintoisuuksia.

Turun rautajuna 3500 on asetettu kulkemaan ti-pe.
Uudenkaupungin ammoniakkijuna 3551 on palannut listoille pitkän ajan jälkeen, kuten myös 4046.

Ilmeisesti Tolsan laituritöiden vuoksi asetetaan kulkuun tyhjävaunujunia, joiden lähtö- tai pääteasema on Jorvas! Jorvakseen saadaan siis hetkeksi asjanmukaiset Jrs -kyltit (?)

http://tinyurl.com/k7w58tl

VR:n verkkokaupan mukaan sunnuntaina 16.11.2014 ajetaan S-, U- ja L-junia koko päivä vain Jorvakseen saakka. Y-junat ovat kulussa vain Kirkkonummen ja Karjaan välillä. Lisäksi aamulla ajetaan L-juna Karjaalta klo 7.46 Kirkkonummelle. Rantaradan kaukojunat eivät kulje lainkaan, ja ne korvataan busseilla. Poikkeusliikenne ulottuu jonkin verran viereisten vuorokausien puolelle. Ensimmäinen Jorvakseen jäävä juna saapuu sinne 15.11. klo 23.14 ja viimeinen Jorvasta lähtöasemanaan käyttävä juna lähtee sieltä 17.11. klo 4.53. Jorvakseen tulee lähes koko päiväksi poikkeuksellisesti 2 x tunnissa -liikenne, sillä S-junat eivät normaalisti pysähdy Jorvaksessa.

Säännöllisen liikenteen lista on jostain syystä hieman puutteellinen, sillä siinä näkyvät poikkeuksina 16.11. vain S-junat sekä L-juna, joka normaalisti tulisi Karjaalta. Lisäksi listalla on juna 8450, joka lähtisi Kauklahdesta klo 8.37. Sellaista ei verkkokaupan mukaan kuitenkaan ole kulussa. Normaalisti tuohon aikaan Kauklahdesta lähtee em. Karjaalta tuleva L-juna, joka 16.11. lähtee Jorvaksesta klo 8.38 ja Kauklahdesta 8.47.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #24 : Lokakuu 12, 2014, 22:11:14 »

Tiedätkö, miten Eil-runkoinen H 227 (Helsinki klo 16.36 -> Riihimäki 17.30), joka kulkee vain ma-to, palaa Riihimäelle perjantaisin?

Kysymyksesi ilmeisesti paljasti, miksi Riihimäellä oli niin aution näköistä. Siellä ilmeisesti viettää viikonloppua vain kaksi runkoa. Yhteen Eil-junaan taitaa tulla kalusto tällä junalla?
V 10687 Ilmala ratapiha - Riihimäki asema 3:42:00-4:32:00 Ma

Kiitos tästä tiedosta. Todennäköisesti kyse on tuosta Eil-rungosta, koska kulkee vain maanantaisin. Pitääpä yrittää katsella jonakin viikonloppuna, näkyykö runkoa Ilmalassa (pitäisi siis näkyä kaksi runkoa). Menisihän siirto tuosta parin sadan metrin päästä ohikin, mutta siirron kellonaika on melko epämukava tarkkailuun.

Mielenkiintoinen asia sinänsä, että H 227 kulkee vain maanantaista torstaihin. Aiemminhan se kulki perjantaisinkin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Säännöllinen liikenne 26.10 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina