Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Säännöllinen liikenne 26.10 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry alas Tulostusversio
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #50 : Marraskuu 04, 2014, 00:41:45 »

-Heinolan launtaipuujuna (joka on käytännössä kulkenutkin ylimmääräisenä aiemmin)
Missäs muuten Heinolan arkijunapari on? Nykyään se on 2874/2878, mutta uudessa listassa kulkee vain lauantaisin 2874.

2874 näyttäisi olevan 2889 pari, ja tyhjä puujuna Riihimäelle. 2878/2876 näyttäisi olevan listoilla määrä/lähtöasemana Lahti. Niissä luulisi menevän Heinolan tuotevaunuja. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että Heinolaan mentäisiin vaihtotyönä arkisin (=vaihtotyöhenkilökunnan kuljettamana), tai toinen että listassa olisi virhe.
Juuri tuota 2878/2876 tarkoitin, numerot meni sekaisin. Hymyilee Mutta olisiko mahdollista, että Heinolaan ei mennä, vaan tehdään vaihtotyöliikennettä Lahden alueella?

Kaikki on mahdollista, mutta Lahden  oma liikenne on nykyään niin vaatimatonta, ettei tuohon varmaan riittäisi vaunuja joka päivälle. Jos Heinolan tuoteliikenne olisi siirtynyt kumipyörille, niin se tietäisi hyvin pikaista loppua Heinolan radalle.

Lahdessa on vaihtotyöliikennettä keskiviikkoisin ja perjantaisin ja vuoro on noin aamu 6-12. Päivystäjän käytössä ollut veturi lähtee sitten vähän keskipäivän jälkeen Järvelään.

Tietysti on myös pientä vaihtotyötä kun Sr1 kasaa junanrungon Kouvolaan matkaavista Loviisasta tulleista vaunuista sekä Mukkulasta Viking Maltilta/ BE Groupilta tulleista vaunuista jotka päivystäjä hakee.
tallennettu
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #51 : Marraskuu 04, 2014, 11:23:01 »

Tietysti on myös pientä vaihtotyötä kun Sr1 kasaa junanrungon Kouvolaan matkaavista Loviisasta tulleista vaunuista sekä Mukkulasta Viking Maltilta/ BE Groupilta tulleista vaunuista jotka päivystäjä hakee.

Jaa, vedetäänkö tuo T2869 Lahdesta Kouvolaan nykyisin poikkeuksetta sähköveturilla? Havaintoja?
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #52 : Marraskuu 04, 2014, 15:56:41 »

Joo kyllähän se kulkee Sr1 vedolla. Joka kerta kun olen asemlla käynyt niin on mennyt. Aiemminhan Kouvolasta tuli T2878 Dv12 vedolla mutta nykyään se on aina Sr1. Tosin voi siinäkin olla poikkeuksia. Pari viikkoa sitte oli kuulema Sr1 tilalla ollut 2x Sr2 joka on todella harvinaista. Sr1 tuo junan T2878 Kouvolasta Lahteen ja vie T2869 Lahdesta Kouvolaan. Ja sitten Loviisassa olleet Dv12 menevät Heinolaan junassa T2878. Joskus myös kuten eilen Heinolaan lähti pelkät veturit mutta takaisin tulikin useampi vaunu lähinnä Gbls. Lahden päivystäjä toimii keskiviikkona ja perjantaina niin silloin iltaisin Kouvolaan menee T2878 mukana yleensä 3x Dv12.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #53 : Marraskuu 04, 2014, 16:27:17 »

Joo kyllähän se kulkee Sr1 vedolla. Joka kerta kun olen asemlla käynyt niin on mennyt. Aiemminhan Kouvolasta tuli T2878 Dv12 vedolla mutta nykyään se on aina Sr1. Tosin voi siinäkin olla poikkeuksia. Pari viikkoa sitte oli kuulema Sr1 tilalla ollut 2x Sr2 joka on todella harvinaista. Sr1 tuo junan T2878 Kouvolasta Lahteen ja vie T2869 Lahdesta Kouvolaan. Ja sitten Loviisassa olleet Dv12 menevät Heinolaan junassa T2878. Joskus myös kuten eilen Heinolaan lähti pelkät veturit mutta takaisin tulikin useampi vaunu lähinnä Gbls. Lahden päivystäjä toimii keskiviikkona ja perjantaina niin silloin iltaisin Kouvolaan menee T2878 mukana yleensä 3x Dv12.
T 2878 muuten vedettiin Dv12 2754:llä Kouvolasta Lahteen 05.08.2014.


* IMG_8408.JPG (385.59 kilotavua, 1200x800 - tarkasteltu 235 kertaa.)
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #54 : Marraskuu 04, 2014, 21:35:22 »

Joo kyllähän poikkeuksiakin on. Ite en ees muista koska viimeeks olisin nähny Dv12 vetoista T2869 Kouvolan suuntaan. Kuitenki tulee käytyä asemalla viikottain.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #55 : Marraskuu 04, 2014, 21:50:27 »

Kovin ohkaseksi on käynyt Lahden oma tavaraliikenne, johon omassa kommentissani viittasin.

Vuoden 2004 päivystäjän ohjelmassa mm.:

-Järvelä (2 kertaa ma-pe)
-Lasitehdas (n. 3 kertaa vk)
-Uusikylä(viikottain)
-Starckjohan Steel (ainakin lähes päivittäin, 2 paikkaa)
-Asko (satunnaisen säännöllisesti)
-Mukkula (vilkkaimmillaan päivittäin, toisinaan harvemmin)
-Merivaara (satunnaisesti)

Päivystäjän lisäksi 2870 ja 2870 tekivät vaihtotöitä. Tampereen junista 3091:llä oli jättö Lahteen.

Mutta kauas meni nyt säännöllisestä liikenteestä...jatketaan  Virnistää
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #56 : Marraskuu 04, 2014, 22:15:27 »

-Lasitehdas (n. 3 kertaa vk)

-Asko (satunnaisen säännöllisesti)

-Merivaara (satunnaisesti)
Mitä liikennettä näihin paikkoihin oli? Mitä vaunuja?

Lasitehtaalle arvelisin menneen (yllättäen) lasihiekkaa?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #57 : Marraskuu 04, 2014, 23:12:58 »

-Lasitehdas (n. 3 kertaa vk)

-Asko (satunnaisen säännöllisesti)

-Merivaara (satunnaisesti)
Mitä liikennettä näihin paikkoihin oli? Mitä vaunuja?

Lasitehtaalle arvelisin menneen (yllättäen) lasihiekkaa?

-Lasitehdas
  -lasihiekka Kinahmista (Tad)
  -dolomiitti Loviisasta (Tad)
  -sooda Venäjältä (Vtad)

-Asko
  -teräskelat (Shimmn) ainakin Helsingistä

-Merivaara
  -tehtaan tuotteita Itään (Vgk)
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #58 : Marraskuu 04, 2014, 23:29:27 »

Ja tämä kaikki liikenne on siis päättynyt?

Päivystäjän lisäksi 2870 ja 2870 tekivät vaihtotöitä.
<< Tuossa on virhe Iskee silmää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #59 : Marraskuu 04, 2014, 23:33:51 »

Ja tämä kaikki liikenne on siis päättynyt?

Päivystäjän lisäksi 2870 ja 2870 tekivät vaihtotöitä.
<< Tuossa on virhe Iskee silmää

Jep, näin käsittääkseni. Lasitehdas ainakin, sillä tehdastahan ei enää ole.

2860 ja 2870 piti kirjoittaman...  Hymyilee
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #60 : Marraskuu 06, 2014, 01:07:43 »

Merivaaralle menevä vaihde purettiin keväällä. Lahdessa on enää liikennettä BE Groupille Hartwallin tehteen lähellä Lahti-Loviisa osuudella. Venäläisiä teräskelavaunuja. Mukkulaan Viking Maltille Vtadeja ja ilmeisesti satunnaista raakapuunlastausta ratapihalla Sp/Sps ehkä myös Snps/Snpss.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #61 : Marraskuu 06, 2014, 16:09:20 »

ehkä myös Snps/Snpss.
Eikö noita vaunuja käytetä vain pohjoisen liikenteessä?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #62 : Marraskuu 08, 2014, 14:36:55 »

Se voi olla nykyään että täällä päin liikkuu ainoastaan Sp/Sps. Pitää alkaa tarkemmin seuraamaan.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #63 : Marraskuu 08, 2014, 14:43:31 »

ehkä myös Snps/Snpss.
Eikö noita vaunuja käytetä vain pohjoisen liikenteessä?

Keväällä näytti menevän myös Alholmaan pitkiä, puhtaita Snps/Snpss -junia. Mikä taas toki voi johtua siitä, että niillä muiden pohjoisten kuljetustehtäviensä ohella ajetaan puuta pohjoisesta Alholmaan?
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #64 : Marraskuu 16, 2014, 17:08:26 »

Ihme sekoiluja kyllä kun katsoo grafiikkaa ja säännöllistä. Tiedä sitten kumpi on luotettavampi graafiset vai säännöllinen. Esim juna Heinolaan ja takaisin T2878/2876 kulkee säännöllisen mukaan joka arkipäivä. Mutta grafiikoista se puuttuu kokonaan tiistain ja torstain osalta ainakin marraskuun loppuun saakka. Sitten juna Loviisaan kulkee maanantai,keskiviikko ja perjantai säännöllisen mukaan ja se on sitten merkitty grafiikaan kulkemaan kuitenkin torstaina. Eli kait T2878 sitten liikkuu tiistaina ja torstainakin mutta ei siinä kait auta muu kuin mennä katsomaan.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #65 : Marraskuu 16, 2014, 18:40:12 »

Ihme sekoiluja kyllä kun katsoo grafiikkaa ja säännöllistä. Tiedä sitten kumpi on luotettavampi graafiset vai säännöllinen. Esim juna Heinolaan ja takaisin T2878/2876 kulkee säännöllisen mukaan joka arkipäivä. Mutta grafiikoista se puuttuu kokonaan tiistain ja torstain osalta ainakin marraskuun loppuun saakka. Sitten juna Loviisaan kulkee maanantai,keskiviikko ja perjantai säännöllisen mukaan ja se on sitten merkitty grafiikaan kulkemaan kuitenkin torstaina. Eli kait T2878 sitten liikkuu tiistaina ja torstainakin mutta ei siinä kait auta muu kuin mennä katsomaan.

Kyllä minä ainakin löydän 2878/2876:n viivan myös torstain kohdalta. 2878 ja 2876 muuten kulkevat eri suuntiin, mutta molemmilla on parilliset numerot.

T 2849:n viiva muuten loppuu Uuteenkylään, mutta jatkuu taas Niinimäestä eteenpäin. T 3023:n viiva puolestaan alkaa Hausjärvi tavaran kohdalta.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #66 : Marraskuu 16, 2014, 18:51:20 »

Kokeilin uudelleen hakea Loviisan satama - Heinola grafiikkaa mutta välillä 0-12 ja 12-0 niin yhdessäkään pdf-dokumentissa ei ole viivaa eli tyhjää näyttää. Kokeiltu myös mobiililaitteilla eikä näy. Kävin läpi 11. 13. 20 ja 27.11 ja tyhjää näyttää. Myös joulukuun alun 2. ja 4. päivän grafiikat Loviisan satama - Heinola tyhjää täynnä. Kelloajat kyllä ovat mutta junia ei ole merkitty. T3023 kulkee väliä Tampere-Kouvola. Myös aiemmin on ollut grafiikoissa ongelmia että viivat pätkivät välillä ja näyttää että tietyt junat lähevät ja päätyvät liikennepaikoille minne/mistä ei ole liikennettä. Esim keväällä oli että P32 kulkisi Kouvolasta Niinimäkeen.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #67 : Marraskuu 16, 2014, 19:15:47 »

Kokeilin uudelleen hakea Loviisan satama - Heinola grafiikkaa mutta välillä 0-12 ja 12-0 niin yhdessäkään pdf-dokumentissa ei ole viivaa eli tyhjää näyttää. Kokeiltu myös mobiililaitteilla eikä näy. Kävin läpi 11. 13. 20 ja 27.11 ja tyhjää näyttää. Myös joulukuun alun 2. ja 4. päivän grafiikat Loviisan satama - Heinola tyhjää täynnä. Kelloajat kyllä ovat mutta junia ei ole merkitty. T3023 kulkee väliä Tampere-Kouvola. Myös aiemmin on ollut grafiikoissa ongelmia että viivat pätkivät välillä ja näyttää että tietyt junat lähevät ja päätyvät liikennepaikoille minne/mistä ei ole liikennettä. Esim keväällä oli että P32 kulkisi Kouvolasta Niinimäkeen.

Tyhjää täynnähän ne ovat, kun ei siellä pitäisikään olla mitään (luetteleminasi päivinä). En nyt oikein ymmärrä, halojaa??  Hymyilee
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #68 : Marraskuu 16, 2014, 19:36:29 »

No kyllähän siellä pitäisi jos kerran säännöllisen liikenteen luettelossa sanotaan että T2878 on ma,ti,ke,to ja pe. Niin kyllähän tiistain ja torstain grafiikassa pitäisi silloin olla viiva. Tiedä sitten kumpaa pitää uskoa graafisia aikatauluja vai säännöllistä.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #69 : Marraskuu 16, 2014, 19:40:51 »

No kyllähän siellä pitäisi jos kerran säännöllisen liikenteen luettelossa sanotaan että T2878 on ma,ti,ke,to ja pe. Niin kyllähän tiistain ja torstain grafiikassa pitäisi silloin olla viiva. Tiedä sitten kumpaa pitää uskoa graafisia aikatauluja vai säännöllistä.

Öö, ainakin ne luettelot ja graafiset mitkä löytyy netistä pitävät minun nähdäkseni yhtä, ja niistä löytyy 2878 viiva ma-pe Kouvola-Lahti välillä niinkuin kuuluukin. Tiistaisin ja torstaisin ei pitäisikään näkyä yhtään junaa Loviisa-Heinola- grafiikassa.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #70 : Marraskuu 16, 2014, 19:54:44 »

Niin no jos se noin näkee. Yleensä T2878 on mennyt Heinolaan mutta en tiedä miksi Lahteen tulisi tavarajuna joka ei mene Heinolaan ja lähtee takaisin illalla junana T2876. Jos VR haluaa huvikeen siirrellä vaunuja paikasta toiseen niin mikäs siinä sitten. Tai sitten listassa on virhe. Katsoin graafisia uudelleen niin ma-pe missään Loviisan satama - Heinola grafiikassa ei ollut Heinolan junaa. Ja mitä selasin aiempaa keskustelua niin en kyllä usko että juna menisin Lahdesta vaihtotyönä Heinolaan Sn 35.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #71 : Marraskuu 16, 2014, 20:13:18 »

Ei se juna Lahteen jää, siinä ei olisi mitään järkeä. Heinolaan se todennäköisesti menee, niin kuin tästäkin nähdään: http://vaunut.org/kuva/97122
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #72 : Marraskuu 16, 2014, 20:17:19 »

Kyllähän se Heinolaan menee kuten ennenkin, mutta Lahti-Heinola menee vaihtotyönä vaihtotyöhenkilöstön kuljettamana.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #73 : Marraskuu 16, 2014, 20:39:36 »

Kyllähän se Heinolaan menee kuten ennenkin, mutta Lahti-Heinola menee vaihtotyönä vaihtotyöhenkilöstön kuljettamana.

Ilmeisesti tuo vaihtotyölle varattu ratakapasiteetti ei näy grafiikoissa. Varmaan vaihtotyötkin tulee aikanaan näkyviin, jos tilanne halutaan kuvata realistisesti. Sama käytäntö ajaa junia vaihtotyöhenkilöstöllä ja RO-veturilla tulee kuulemma myös Mänttä-Vilppula rataosalle.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #74 : Marraskuu 16, 2014, 22:00:20 »

Pitää se näköjää sitte uskoa että "tavarajunia" ei enää kulje Heinolaan paitsi lauantaisin. Olisi ihan kiva saada tietää mistä syystä se sitten ajetaan vaihtotyönä. Eli ilmeisesti veturi ja vaunut kulkevat sn 35 Lahti-Heinola?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Säännöllinen liikenne 26.10 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina