Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« : Lokakuu 26, 2014, 12:20:52 » |
|
Pistoraiteelle ohjautunut veturi törmäsi päätypysäyttimeen ja ajautui kiskojen yli Porvoossa sunnuntaina aamupäivällä. Kukaan ei loukkaantunut turmassa. Yksinään liikkeellä ollut veturi joutui väärälle raiteelle Kilpilahden ratapihalla vaihdeopastuksen virheen takia. Virheen huomattuaan kuljettaja yritti pysäyttää veturin, mutta matka ei riittänyt. Veturin keula ajautui muutamia metrejä kiskojen yli, kertoi päivystävä palomestari Mika Siitonen. Veturin polttoainesäiliöön tuli pieni vuoto. Säiliössä oli kaikkiaan 2 700 litraa polttoainetta, joka imettiin pelastuslaitoksen imuautoon. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288755755483.htmlhttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2014102618781546_uu.shtml
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2014, 13:55:48 kirjoittanut Mikael Sahervo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2216
|
« Vastaus #1 : Lokakuu 27, 2014, 08:09:53 » |
|
Otsikon luetteani ensiksi tukli mieleen Porvoon asema.... Mutta Sköldvik kuulunee myöskin Porvooseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2014, 08:21:14 » |
|
"Vaihdeopastuksen virhe" voisi tarkoittaa ehkä sitä, että vaihteen asennonilmaisin oli löystynyt ja näytti virheellistä asentoa. Tästä syystä vaihteen asento tulisikin ensisijaisesti katsoa vaihteen kielistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1165
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2014, 13:47:47 » |
|
Veturin polttoainesäiliöön tuli pieni vuoto. Säiliössä oli kaikkiaan 2 700 litraa polttoainetta, joka imettiin pelastuslaitoksen imuautoon. Mietin tätä jo eilen, että missähän porvoolaisessa (PMR:n) vehkeessä on niin iso tankki, että siihen mahtuisi 2700 litraa löpöä, mutta Tepon kommentti selvensikin asiaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 27, 2014, 14:29:11 » |
|
Yksinään liikkeellä ollut veturi joutui väärälle raiteelle Kilpilahden ratapihalla vaihdeopastuksen virheen Oliko veturi lähtenyt omin luvin liikenteeseen, ja tipahtanut pois kaidalta polulta... ?!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 27, 2014, 18:59:10 » |
|
Joskus taannoin Kolarin Rautuvaarassa veturi ajoi pohjoisemmaksi kuin yksikään leveäraiteinen rautatie Suomessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 899
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 27, 2014, 21:44:17 » |
|
Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1977 mutta kiitos täsmennyksestä Ville.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2014, 20:53:43 kirjoittanut Jyrki Talvi »
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 27, 2014, 22:44:02 » |
|
Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen. Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #8 : Lokakuu 27, 2014, 23:06:27 » |
|
Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen. Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa. Oho, ei sitten 2714 rikkonutkaan tänään ennätyksiä, kun kävi Kemijärven puunlastauspaikalla, jos jopa Kolarin pohjoispuolella on käynyt 27-sarjalainen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1436
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 27, 2014, 23:40:56 » |
|
Hoidetaanko Sköldvikin vaihtotyöt nykyään radio-ohjauskalustolla vaihtotyöjohtajan ohjaamina ilman veturinkuljettajaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 28, 2014, 03:34:19 » |
|
Hoidetaanko Sköldvikin vaihtotyöt nykyään radio-ohjauskalustolla vaihtotyöjohtajan ohjaamina ilman veturinkuljettajaa?
Kyllä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2626
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 28, 2014, 11:38:39 » |
|
Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen. Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa. Tässä eräs kertomus: http://www.kolumbus.fi/~w441971/Rautuvaara_paatepuskin.html
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 28, 2014, 11:48:23 » |
|
Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen. Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa. Tässä eräs kertomus: http://www.kolumbus.fi/~w441971/Rautuvaara_paatepuskin.html Juurikin tuosta kertomuksesta sekä K. Pyrhösen kommentista laitoinkin tiedot tänne
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2014, 14:19:55 kirjoittanut Ville Hautamäki »
|
tallennettu
|
|
|
|