Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« : Marraskuu 17, 2014, 19:06:52 » |
|
Terve herramiehet ja -naiset, Poltan tällä viikolla muutamalle nopeimmalle koko nipun ohjaamovideoita Suomesta ja laitan halukkaille tulemaan. Käryttelen kiekot ensisijaisesti Blu-Ray-levyille ja tarvittaessa DVD:lle. Koko setti mahtuu yhdelle Blu-Raylle. Mikäli haluat videot DVD:llä, kukin vie yhden levyllisen, jolloin hinta nousee hieman. Tässä pätkät ja hinta on siis tuttu vitonen plus postikulut: 1) Tampere-Helsinki 2009 2) Helsinki-Vuosaari-Tampere-Helsinki 20093) Helsinki-Riihimäki 1994 4) Rovaniemi-Kemijärvi-Kelloselkä 2009 5) Kouvola-Helsinki 2009Mikäli treffeille olet aikomassa, älä käytä näitä ensisijaisena illanistujaisideana vastapuolelle - sipsisäkki ja kaksi tuntia Sr1:n matkassa ei välttämättä ehkä toisen osapuolen mielestä oikein lähe... Tilausohje on hyvin simppeli: laita mulle yksityisviesti toimitusosoitteineen ja mikä olennaisinta, rustaa viestiin myös levytyyppi - joko Blu-Ray tai DVD.
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2014, 17:58:53 kirjoittanut Mikko Nyman »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #1 : Marraskuu 17, 2014, 19:15:39 » |
|
Mikäli treffeille olet aikomassa, älä käytä näitä ensisijaisena illanistujaisideana vastapuolelle - sipsisäkki ja kaksi tuntia Sr1:n matkassa ei välttämättä ehkä toisen osapuolen mielestä oikein lähe... Siinäpä sitä punnitaan soveltuvuutta rautatieharrastajan seuralaiseksi. Jos siis jaksaa kököttää kaksi tuntia siinä vieressä ilmeenkään väräjämättä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Sillankorva
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #2 : Marraskuu 17, 2014, 19:55:06 » |
|
Aikanaan kun Juhannusjuna tuli, mulla oli hirveä kiire hoitaa kokko alta pois ja sitten kotiin. Linnoittauduin sohvalle kera kannettavan tietokoneen, grafiikkanipun, GT-kartaston, kahden energiajuomatölkin ja sitten katselin kyseisen ohjelman jostain Tampereen kohdalta loppuun. Vaimo ei olikein ymmärtänyt minua mutta yhä ollaan onnellisesti naimisissa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #3 : Marraskuu 17, 2014, 21:58:32 » |
|
Pari kysymystä:
Fyysinen siirrettävä tallennusmedia on jotenkin niin 1900-lukua. Saisikohan tuotokset internetiin ladattavina tiedostoina?
Kuinka suuri osa myyntihinnasta tilitetään videoiden tekijänoikeuksien omistajille?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #4 : Marraskuu 18, 2014, 08:32:00 » |
|
Pari kysymystä: Fyysinen siirrettävä tallennusmedia on jotenkin niin 1900-lukua. Saisikohan tuotokset internetiin ladattavina tiedostoina? Ei saa. Kuinka suuri osa myyntihinnasta tilitetään videoiden tekijänoikeuksien omistajille? Levyjen "tuotto" on sen verran lähellä nollaa euroa (levyjen hankintahinnat, postituskulut, yms., yms.), että veikkaan tekijänoikeuskorvausta tärkeämmäksi sen, että saamme tallennettua ja jaettua pienen palan suomalaista rautatiehistoriaa jälkipolville. Jos tämä ei jollekin käy, nostaa käden pystyyn ja sanoo asian ääneen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 18, 2014, 22:44:24 » |
|
Mikähän mahtaa olla tallennusformaatti? Mietin vaan, kun tietokoneessa ei ole blue-ray soitinta, mutta tossa TV:n alla on sellainen tallentava boxi blue-ray soittimella, mutta en ole varma osaako hän soittaa ihan kaikeanlaisia formaatteja... Pitäisiköhän vaivata joht. Nymannia ja livauttaa vitonen sopivaan suuntaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2014, 05:56:05 » |
|
Pidän todennäköisenä, että ainakin kahden Nymanin myymien videoiden tekijänoikeus on minulla. En ole antanut Nymanille lupaa kaupata videoitani. Ei ole olennaista, tekeekö Nyman videoilla katetta vai ei, se on yhtä lailla kiellettyä ilman lupaani. En kuitenkaan halua evätä harrastajilta mahdollisuutta nähdä näitä videoita, joten yksi niistä löytyy nyt vapaasti (ja modernisti) internetistä: IC 6, Kouvola-Helsinki, vuodelta 2009: http://junat.sr2.fi/IC6_Kv-Hki.mpg (Tiedoston koko on lähes 4 GB, joten varautukaa pitkään latausaikaan. Ainakin osa selaimista osaa näyttää videon jo latauksen aikanakin.) Tämän videon levittäminen on täysin vapaata ja sallittua, kunhan siitä, tai siitä tehdyistä editioista ei pyydetä rahaa. Videota tai sen osaa saa käyttää osana toista teosta, kunhan tämä teoskin on loppukäyttäjälleen täysin ilmainen. Mikäli siis Nymanin kaupustelema video "Kouvola-Helsinki 2009" on sama kuin yllä olevassa linkissä, se on laiton kopio. En kuitenkaan halua harmia sellaisille viattomille harrastajille, jotka ovat jo videon ostaneet 19.11.2014 klo 6:00 mennessä, joten heille sallin kopioon samat oikeudet kuin yllä olevasta linkistä ladatussa versiossakin on. Tällä hetkellä minulla ei ole julkaisukelpoista versiota muista videoistani laitettavaksi vapaasti jakoon. Mikäli Nymanin kauppaamista videoista löytyy muitakin videoita, joiden tekijänoikeudet ovat minulla, ovat ne laittomia kopioita. Mutta jos näitä videoita laitetaan yhteistyössä minun kanssa internetiin vapaasti jaettavaksi sellaisessa muodossa kuin minä erikseen hyväksyn, en näe estettä antaa niille samanlaiset käyttöikeudet kuin olen antanut yllä latauslinkistä löytyvälle videolle. Eli lyhyesti: Mikko Nyman, ole hyvä, äläkä kauppaa meikäläisen videoita ilman meikäläisen lupaa. Se on laitonta. Sen sijaan kaikki videoni ovat laitettavissa vapaaseen jakoon hyväksymässäni muodossa, kunhan minun kanssa asiasta erikseen sovitaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #7 : Marraskuu 19, 2014, 08:13:52 » |
|
Eli lyhyesti: Mikko Nyman, ole hyvä, äläkä kauppaa meikäläisen videoita ilman meikäläisen lupaa. Se on laitonta. Sen sijaan kaikki videoni ovat laitettavissa vapaaseen jakoon hyväksymässäni muodossa, kunhan minun kanssa asiasta erikseen sovitaan.
Täytyy kyllä nyt ihan rehellisyyden nimissä sanoa, että ei ole käynyt pienessä mielessäkään minkäänlaiset tekijänoikeusasiat näiden videoiden suhteen ja kerron miksi: - Lajunen muistaa oikein hyvin, että hankin Samsungin Full HD SSD -kameran kesällä 2009 juurikin ohjaamovideoiden kuvausta varten - Annoin hankkimani kameran Lajuselle matkaan, jotta ohjaamovideoita voidaan kuvata - Leikkasimme myös videoita yhdessä, josta oheinen kuva todisteena - Olen jo aiemmin "kaupitellut" pätkiä täysin avoimesti vorgissa, olet tiennyt tästä, mutta et ole aiemmin sanonut asiasta mitään - Levyjen hankinnasta, postituksesta yms. muodostuu sen verran kuluja, että "kaupittelusta" syntynyt liikevoitto on plus-miinus nolla euroa - Yhden ainoan ohjaamovideon editointiin renderöinteineen kuluu aikaa noin tunti yhtä valmista minuuttia kohden - Kukaan muu kuvaaja Lajusta lukuun ottamatta ei ole sanallakaan puuttunut koskaan ohjaamovideoiden yhteydessä tekijänoikeuskysymyksiinHaluan vielä erikseen sanoa, että Lajunen tiesi jo kameran hankintavaiheessa, että videot tehdään harrastajien iloksi ja niiden myyntihinnalla pyritään vain ja ainoastaan kattamaan levyhankinnoista ja postituskuluista aiheutuneet kulut, ei tuottaa kenellekään voittoa. Mutta kuten sanottu, en tullut edes ajatelleeksi tekijänoikeuskysymystä. Kai minullakin niihin jonkinlainen tekijänoikeus on juurikin leikkauksen osalta? Onhan videoissa käytetty niin ikään kamerani muistipiiriä ja niin edelleen. Onni onnettomuudessa oli se, että en ehtinyt vielä polttaa ainuttakaan levyä tällä erää, enkä niitä liioin postittaa. Anteeksi omalta osaltani, mutta en todellakaan olisi koskaan voinut kuvitellakaan, että puuhaan rautatieharrastusvideoista "laittomia kopioita", siis videoista, joiden tarkoitus on jakaa jengille hyvää, eikä viedä keneltäkään mitään pois. Maininnan arvoista on myös se, että moni harrastaja halunnee videot nimenomaan fyysisenä taltiona, ainakin tilausmäärästä päätellen, vaikka se miten 1900-lukua olisikin. Minulla ei ole mahdollisuuksia laittaa nettiin kymmeniä gigoja tavaraa jakoon, siksi rustasin eilen tähän ketjuun, ettei nettijako ole mahdollista. Nyt on siten kaksi vaihtoehtoa: 1) Annatko Topi luvan polttaa ja postittaa kamerallani nauhoittamasi ja leikkaamani pätkät ja postittaa DVD:t/Blu-Rayt tilaajille? tai 2) Levyt 1, 2 ja 5 jäävät tilaajilta valitettavasti saamatta
|
15102009010.jpg (309.8 kilotavua, 1037x778 - tarkasteltu 416 kertaa.)
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2014, 08:46:39 kirjoittanut Mikko Nyman »
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #8 : Marraskuu 19, 2014, 08:37:53 » |
|
Iso osa yllä kirjoittamastasi ei pidä paikkaansa. En nyt kuitenkaan ryhdy tässä yhteydessä listaamaan postauksesi virheitä, sillä pääasia on nyt saada videot OIKEASSA muodossaan halukkaille.
Mun videoiden julkaisu onnistuu esimerkiksi seuraavalla tavalla: Hommaat videot sellaiseen muotoon, kuten aikoinaan vuonna 2009 sovimme. Eli äänieditointi siten, ettei puheääniä kuulu. Äänien korvaaminen jollain muulla tekijänoikeuden alaisella materiaalilla kielletty. Itse varaan mahdollisuuden tarkistaa materiaalin ennen julkaisua. Tämän jälkeen toimitat videot internetiin vapaasti ladattavaksi TAI luovutat videot jollekin, jolla on mahdollisuus ne internetiin laittaa. Esimerkiksi minulle (mikä on siinä mielessä kätevintä, että voin tarkistaa videot tässä yhteydessä). Tämän jälkeen, mikäli tarvetta, saat itse levittää videot parhaaksi katsomallasi tavalla, kuitenkin siten, että itse video on maksuton.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #9 : Marraskuu 19, 2014, 09:15:54 » |
|
Olen pahoillani kaikkien tilaajien puolesta, että homma meni nyt näin, enkä asialle mitään voi, vaikka parhaani yritin. Tästä johtuen ohjaamovideot 1, 2 ja 5 jäävät toimittamatta tilaajille.
Nyt en tosiaan voi kuin nostaa kädet pystyyn. Materiaalit jäävät näillä näkymin ikuisiksi ajoiksi vain minun koneelleni.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #10 : Marraskuu 19, 2014, 09:45:54 » |
|
Nyt en tosiaan voi kuin nostaa kädet pystyyn. Materiaalit jäävät näillä näkymin ikuisiksi ajoiksi vain minun koneelleni.
Aiemmin kerroit tärkeimmäksi asiaksi saada materiaali harrastajille. Minä kerroin vaihtoehdon, jolla homma onnistuu vaivattomasti ja loppukäyttäjälle ilmaiseksi. Yhden videon olenkin jo onnistunut jakamaan. Ilmaiseksi. Nyt se ei sitten sinulle käykään. Äkkinäinen voisi ajatella, että tärkeintä sinulle ei ollutkaan materiaalin saaminen harrastajille... Homma ei oikeasti ole tämän monimutkaisempi: lähetä materiaali mulle vaikkapa muistikortilla tai -tikulla (lähetän massamuistivälineen takaisin), niin hoidan sen ilmaiseksi halukkaille internetitse. Kuten tuon yhden videon kanssa jo tapahtuikin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 19, 2014, 10:50:18 » |
|
Minulla on seuraavanlainen ehdotus: jotta halukkaat saavat jatkossakin ohjaamovideoita, lainaan videokameraani jalustoineen veturinkuljettajien käyttöön. Ideana olisi kuvata mahdollisimman paljon ohjaamovideoita ympäri Suomen. Hoidan näiden videon jälkityöt, levyjen poltot ja postitukset tilaajille. Editointiurakka on toki valtava, mutta näin voimme lähteä liikkeelle puhtaalta pöydältä.
Hyväksytän jokaisen pätkän kuvaajalla ennen julkaisua.
Veturinkuljettajat tai veturinkuljettajia tuntevat henkilöt voivat lähestyä minua joko vaunut.orgin yksityisviestillä, tai vaihtoehtoisesti sähköpostitse osoitteella mikko(a)mnyman.fi.
Hoidan kameran postituksen ja siitä aiheutuvat kulut molempiin suuntiin.
Mainittakoon, että Topin parhaillaan jaossa olevassa videossa on myös minun tekijänoikeudet editoidun materiaalin osalta, sillä olen leikannut filmin Topin kanssa kimpassa. Minun puolesta on silti täysin ookoo, että filmi on jaossa ilmaiseksi, ja toisaalta Topi saa pyytää minun puolestani jakamastaan filmistä vapaavalintaisen summan, enkä ole vailla tekijänoikeuskorvauksia omasta osuudestani.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #12 : Marraskuu 19, 2014, 11:46:19 » |
|
sillä olen leikannut filmin Topin kanssa kimpassa
Nyt kun tätä hoet jo toistamiseen, niin pakko on minunkin asiaa kommentoida, vaikka sillä ei itse asian kanssa ole merkitystä. Kouvola-Helsinki-videon ääni- ja tekstityseditoinnin hoidin 100 % minä. Sinun osuutesi liittyi siihen, että editointivälineet oli hoidettu sinun suhteiden kautta. Se, miksi olen niin tarkka siitä, että haluan nähdä ja hyväksyä julkaistut videot, johtuu yksinkertaisesti siitä, että sovimme projektin ehdoiksi sen, ettei liikennöintiviestintää kuulu videoilla. Itse olen editoinut Kouvola-videon, joten tiedän, että minultakin löytynyt versio täyttää tämän ehdon. Siksi se on nyt jaossa. Alun perin myös Tampere-videon ääni- ja tekstityseditoin 100 % itse, mutta tähän versioon tuli jokin tekninen ongelma, eikä sitä saatu julkaistua. Tämän jälkeen teit itse toisen version, jossa ei ollut tekstityksiä, eikä kaikkea liikenneviestintää oltu aluksi poistettu. Lisäksi video oli pilattu peittämällä osa liikenneviestinnästä kaupallisen televisiosarjan äänillä. Tämä versio tehtiin täysin ilman meikäläistä, ja kuraahan siitä tuli. Ymmärtänette, että muiden muassa tästä syystä haluan nähdä tämän hetken versiot, jotta ne täyttävät ne ehdot, millä koko projektiin ylipäätään lähdin. Vuosaari-videosta en tiedä olevan muuta kuin raakaversion. On itsestään selvää, että tahdon varmistaa, että sovitut äänieditoinnit on tehty. Minulla on perusteltu epäilys, että nyt olit kauppaamassa raakaversiota. Toivottavasti olen väärässä. Edelleen, Tampere- ja Vuosaari-videoiden julkaisu on nyt vain siitä kiinni, että suostut luovuttamaan ne ensin minulle tarkastettavaksi. Tämä on ainoa este, mikä on vapaan julkaisun esteenä. Tämän esteen poistuttua harrastajayhteisö saa katsottavakseen vapaasti tuntikausia ohjaamovideointia. Mikäli haluat edelleen jäädä täksi esteeksi, se on pahasti ristiriidassa mitä olet aiemmin kertonut motiiveiksesi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #13 : Marraskuu 19, 2014, 12:37:23 » |
|
Jos aviopari ei pääse yhteisymmärrykseen siitä, miten lapsia tehdään, niin sitten on parempi etsiä puuhaa varten uusi kumppani. Eihän se nyt ole niin tavatonta, että alunperin yhteiseksi tarkoitettu projekti kaatuu siihen, että ei päästä sopuun siitä, maalataanko tuotteen pinta sinipunaisella vai violetilla. Vallankäytöllä on tunnetusti monenlaiset kasvot
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #14 : Marraskuu 20, 2014, 15:05:37 » |
|
Olen saanut aiheeseen liittyen melko murskaavaa palautetta, mikä ei sinänsä yllättänyt. Näillä on nyt kuitenkin mentävä. Kerron yleisellä tasolla esimerkin vastaavasta asiasta: Mikäli poikani harrastaisi lätkää ja hänellä olisi tulevana viikonloppuna junnujen lätkäturnaus, joka olisi nasta taltioida, mutta en pääsisi työesteen vuoksi paikalle. Siispä antaisin kamerani lainaksi toiselle lätkävanhemmalle, jonka kanssa sopisimme hänen kuvaavan turnauksen ja sen, että teemme lopputyöt yhdessä ja, että myymme muille joukkueenjäsenille ja heidän perheilleen syntyneet DVD:t hintaan 5 EUR / kappale. Ideana siis vain se, että kattaisimme meille vanhemmille syntyneet kulut. Tämä on molempien mielestä ookoo, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen. Levyjä myytäisiin vuosien varrella normaalisti seuran sisällä ja kaikki olisivat tyytyväisiä, kunnes sitten yhtäkkiä vuosien päästä tämä turnauksen kuvannut lätkävanhempi sanoisikin, että tekijänoikeudet kuvauksesta kuuluvat hänelle, ja että ilman hänen suostumustaan ja jälkitarkastusta yksikään levy ei vaihda omistajaa ilman hänen yksipuolisesti määrittämiensä ehtojen täyttymistä. Tokihan siinä kohtaa olisi itse kukin varsin H. Moilasena, että mitäs nyt? Näinhän on toimittu vuosikaudet, joten mikä, mitä, miksi? Tämän kyseisen viestiketjun siivittämänä voimme vain lukea Petri P. Pentikäisen kommentin 1.8.2012 klo 22:00 tämän kuvan yhteydestä: http://vaunut.org/kuva/76142Mainittakoon, että Levy numero 4 onkin muuten tarkemmin katsoen Rovaniemi-Kemijärvi-Kelloselkä ja se on kuvattu Dv12:n päältä aikana ennen sähköistystä. Mainittakoon, että DVD-versiona tuo vaatii 11 levyä, Blu-Ray-versiona 2 kappaletta sinisiä (ihan oikeasti minulla on sinisiä Blu-Ray-aihioita ) levyjä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #15 : Marraskuu 20, 2014, 15:26:28 » |
|
Kyl minä vaan ymmärrän sen, että jos liikenneviestintää ei passaa vilkalta kuulua, niin sitä ei sitten kuulu. Muttei sitä passaa jollain asiaankuulumattomalla muualta luavatta kopsatulla metelillä peittää.
Ja senkin minä ymmärrän, että sopimusosapuoli haluaa varmistaa, että näin on, ennenkuin jakeluun lähdetään.
Ja senkin minä ymmärrän, että jos käytettävissä on nettijakelu, niin olisihan sitä järkevä käyttää.
Paljon muuta minä en tästä sitten ymmärrääkään. Mm. sitä, miksi tästä pitää täällä tapella. Kun kyse on vain laadunvarmistuksesta ja olemassaolevan jakelukanavan käytöstä. En tajuu.
|
|
|
tallennettu
|
"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #16 : Marraskuu 20, 2014, 18:27:22 » |
|
Mikseivät videot voi sitten olla vain äänettömiä?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #17 : Marraskuu 20, 2014, 19:14:45 » |
|
Miksikähän liikenneviestintää ei saisi kuulua? Eikö se juuri kuuluisi asiaan. Juttuja voisi tietenkin vähän sensuroida jos käytetään rumaa kieltä tai heitetään henkilökohtaisuuksia. Muistuu mieleen aika jolloin autoissa alkoi olla ARP-puhelimia. Niiden juttujahan kuuli hyvikin yksinkertaisella radiolla ja etenkin yöaikaan liikenne oli pääosin K18-kamaa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #18 : Marraskuu 20, 2014, 19:44:59 » |
|
Paljon muuta minä en tästä sitten ymmärrääkään. Mm. sitä, miksi tästä pitää täällä tapella.
Pelkäänpä, että ennemmin kirahvitkin oppivat puhumaan, kuin nämä kaksi herraa oppivat suhtautuvat toisiinsa asiallisesti. Pakkomielteestä näyttää olevan kysymys tasapuolisesti, aiheella sinänsä ei ole mitään merkitystä. Tätä hyödytöntä kukkoilua ei valitettavasti näytä voivan lopettaa mikään muu kuin sekä Nymanin että Lajusen heittäminen ulos v.orgista samalla ovenavauksella. Toivoisin toki olevani kerrankin väärässä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #19 : Marraskuu 20, 2014, 20:01:04 » |
|
Pelkäänpä, että ennemmin kirahvitkin oppivat puhumaan, kuin nämä kaksi herraa oppivat suhtautuvat toisiinsa asiallisesti. Herrojen välistä suhdetta on kuvattu muissa yhteyksissä osuvasti: kuin vanha eronnut aviopari
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #21 : Marraskuu 21, 2014, 07:12:40 » |
|
Asia on meikäläisen videoiden osalta etenemässä kaikkien osapuolten myötämielisen suhtautumisen siivittämänä. Palaan asiaan kun on asiaan palattavaa. No eipä tosta videosta puolentunnin lataamisesta huolimatta näkynyt kuin vajaa kaks minuuttia.. En ole itse valitettavasti ehtinyt testata videon lataamista kokonaisuudessaan, mutta selaimen pyörittämänä (jolloin ainakin Opera pyörittää videota reaaliakaisesti mistä kohdasta tahansa ladatessaan) video vaikuttaisi ehjältä. Toimiiko video kokonaisuudessaan muilla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #22 : Marraskuu 21, 2014, 08:41:45 » |
|
Millä ohjelmalla tuon Lajusen linkkaaman videon saa auki? Onnistuin imuroimaan sen koneelle, ääni kuuluu mutta mitään en neä. Kappas, apu löytyi jo No eipä tosta videosta puolentunnin lataamisesta huolimatta näkynyt kuin vajaa kaks minuuttia.. Juuri tämä on ongelma isojen videoiden siirrossa netin yli omalle koneelle. Okei, voihan filet tietysti ladata ensin koneelle ja katsoa sitten, mutta Suomessa on vielä koko joukko paikkoja, joihin ei saa kuin 2 Mbps ADSL:n, puhumattakaan paikoista, joissa 3G on ainut tarjolla oleva yhteys. Esimerkiksi Roi-Kjä-Kll-video on tiukallakin pakkauksella vähintään 30 GB:n kokoinen, joten käytännössä noin suurien videoiden liikuttelu netissä menee näpertelyksi, mikäli yhteys on hiukankin hitaampi. DVD tai Blu-Ray sen sijaan ei tunnetusti vaadi nettiyhteyttä pyöriäkseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #23 : Marraskuu 21, 2014, 08:48:11 » |
|
Toimiiko video kokonaisuudessaan muilla?
Mulla toimii.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2014, 10:18:05 » |
|
Toimiiko video kokonaisuudessaan muilla?
Sekä Firefox että Chrome ilmoittavat latausajaksi tunnin. Kumpikaan ei näytä tiedostoa lennossa. Streamaavia tiedostomuotoja olisivat esim. Windows Media, Real Media, Quicktime, MPEG-4 ja Flash.
|
|
|
tallennettu
|
"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
|
|
|