Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #75 : Elokuu 27, 2015, 18:33:45 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #76 : Elokuu 27, 2015, 19:00:25 » |
|
In Finland, the locomotives will be numbered as Dr18 101-103. Hmm. Mielenkiintoista. Tässähän alkaa kohta olla syyskuu käsillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #78 : Elokuu 27, 2015, 23:01:28 » |
|
Ensimmäinen normaaliraideleveydellä liikkunut liikkuvan kaluston yksilö, jossa on EKE ja Suomalainen JKV-laite? Asianmukaisen näköinen ajopöytä kyllä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #79 : Elokuu 28, 2015, 23:04:09 » |
|
Tuoreita uutisia: http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000155&lang=en&id=7969&action=shownewsInterestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #80 : Elokuu 29, 2015, 09:15:01 » |
|
Missä on Fennia Railin koti varikko, eli minne tuo sitten ajetaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #81 : Elokuu 30, 2015, 10:02:16 » |
|
Ensimmäinen normaaliraideleveydellä liikkunut liikkuvan kaluston yksilö, jossa on EKE ja Suomalainen JKV-laite? Asianmukaisen näköinen ajopöytä kyllä. Kai tekareista noi löytyy?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #82 : Elokuu 30, 2015, 11:16:13 » |
|
Ei Ruotsin tekareissa JKV:tä ole. Jäljellä on ilmeisesti EKE:n näyttö (rekisteröintilaite) sekä nopeusmittari.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 451
|
« Vastaus #83 : Elokuu 30, 2015, 16:36:34 » |
|
Ruotsin tekareissa ei tosiaan ole suomalaista JKV:tä, mutta osaan on kyllä asennettu ETCS jotta liikennöinti mm. Botniabananilla onnistuu. Niissä yksiköissä missä ETCS:ää ei ole on entisen JKV-paneelin paikalla hätäjarrunappi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #84 : Elokuu 30, 2015, 17:03:45 » |
|
Ruotsin tekareissa ei tosiaan ole suomalaista JKV:tä, mutta osaan on kyllä asennettu ETCS jotta liikennöinti mm. Botniabananilla onnistuu. Niissä yksiköissä missä ETCS:ää ei ole on entisen JKV-paneelin paikalla hätäjarrunappi.
Vassijauressa viime viikolla näkemässäni Tka 175:ssä ei ollut JKV-paneelin paikalla mitään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #85 : Elokuu 31, 2015, 12:14:45 » |
|
"Interestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland. " Mielenkiintoista, tuodaan ajamalla Suomeen? Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #86 : Elokuu 31, 2015, 19:46:23 » |
|
Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin VR on ilmoittanut, ettei mikään kannata, niin ei kannata kiskokalustonkaan kuljettaminen rautateitse. Se on sitä monopolitaloutta, jota moni tuntuu täälläkin haikailevan.. Monopolitalous ei vaan voi toimia, kun kumipyöräliikenteessä ei ole vastaavaa komentotaloutta. Jos olisi, niin sitten kilpailuasetelma olisi parempi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2552
|
« Vastaus #87 : Syyskuu 04, 2015, 12:34:04 » |
|
"Interestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland. " Mielenkiintoista, tuodaan ajamalla Suomeen? Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin En malta olla laittamatta tähän kommenttia, että vajaat 100 vuotta sitten teollisuusvetureita lähetettiin Ruotsissa myös postipaketteina. Postin linja-auton perään kytkettävän peräkärryn kyydissä 600 mm raideleveyksinen höyryveturi kulki ihan näppärästi. Eikös Suomen Posti valita, että on liian vähän kuljetettavaa. Tässä olisi mahdollisuus uuteen aluevaltaukseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #88 : Syyskuu 04, 2015, 15:43:30 » |
|
Tuleekohan veturi Vainikkalan kautta vaiko peräti Niiralan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #89 : Syyskuu 04, 2015, 17:41:23 » |
|
Niin, missä se testausrata fyysisesti sijaitsee? Kai se on fiksuinta kuljettaa Suomessa niin pieni määrä tiekilometrejä kuin mahdollista. Tuleekohan rajan yli raiteilla vai siirretäänkö rekan lavalle jo venäläisellä ratapihalla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #90 : Syyskuu 04, 2015, 17:58:05 » |
|
Niin, missä se testausrata fyysisesti sijaitsee? Kai se on fiksuinta kuljettaa Suomessa niin pieni määrä tiekilometrejä kuin mahdollista. Tuleekohan rajan yli raiteilla vai siirretäänkö rekan lavalle jo venäläisellä ratapihalla?
Olettaisin että sitä ei Suomessa rekalla liikuteta metriäkään vaan se ajetaan omin konein testattavaksi. Onhan jo paino (120t) sellainen ettei sitä ole järkevää kuljettaa rekalla. Laajakankaalle on valtion rataverkolta yhteys.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #91 : Syyskuu 04, 2015, 18:33:00 » |
|
Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin. No ehkäpä rautatiet on vielä jossain arvossa rajan takana, ainakin -94 lätät saivat olla Petroskoin asemalla yön aivan rauhassa.
Olisi aika erikoista jos erityisolosuhteiden Suomessa tuota uutta veturia voitaisiin ajaa metriäkään omin konein ilman täkäläisiä tarkastuksia. Vaikkakin veturi olisi kulkenut jo tuhansia kilometrejä lähes vastaavan raidegeometrian raiteilla, sillä ei ole mitään merkitystä täällä. Jos meneteltäisiin oikein, veturi tulisi nostaa kiskoilta välittömästä rajan ylityksen jälkeen ja kuljettaa lavetilla erikoiskuljetuksena laajakankaalle mitattavaksi.
Näistä sepelivaunujen älyttömistä lavettikuljetuksistahan täällä onkin jo kuvia ja veturihan on sentään jo perhanan paljon monimutkaisempi kapistus kuin vaunu, joten sen täytyy myös olla erittäin vaarallinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #92 : Syyskuu 04, 2015, 19:19:34 » |
|
Niin siis noi kauttakulkumaat on kaikki sellaisia, että tuolle veturityypille on jo luvat kunnossa. Suomi on reitin maista ainoa, jossa CZ Lokon saneeraama ČME3:a ei vielä ole ollut hyväksyntäajoissa. Siksi sitä ei Suomessa oletettavasti saa omin konein liikuttaa.
VR:llä todennäköisesti ei nähdä kilpailijan auttamisesta saatavaa propagandahyötyä, vaan päinvastoin halutaan toimia mustasukkaisella periaatteella "kiusa se on pienikin kiusa" ja pistää maksimikorkea hinta. Silloin ei oikein jää jäljelle muita vaihtoehtoja kuin vetäminen museojunana höyryveturilla tai rekan lavetti.
Kyllä mä pitäisin rekkakuljetusta rajalta Laajakankaalle todennäköisimpänä vaihtoehtona. Ekan veturin psalta siis.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #93 : Syyskuu 04, 2015, 20:03:59 » |
|
Niinpä, erityisolosuhteet estänevät vaikkapa poikkeusluvan ajaa veturi esim. nopeudella 35km/h Laajakankaalle. Hinauspalvelua voi olla hankala saada järkevään hintaan. Vaikka löytyisihän esim. Teräspyörältä tai Destialta kalustoa millä voisi hinata, miksei myös VR-Trackiltä Emma tai Tka-7 voisi tuon hinata. No helpomminhan voisi olla myös museo-operaattorilta ostettu palvelu.
Tosin mikään hinaus tuskin onnistuu millään luvalla, koska veturihan todennäköisesti putoaa kiskoilta, vieden mukanaan sähkörataportaalit ja päätyy alas sillalta Saimaan kanavaa tukkimaan ja vuotava polttoaine pilaa vedetkin.
No alku aina hankalaa.. Erityisesti rautatieliikennöinnissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #94 : Syyskuu 04, 2015, 20:24:12 » |
|
Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin. No ehkäpä rautatiet on vielä jossain arvossa rajan takana, ainakin -94 lätät saivat olla Petroskoin asemalla yön aivan rauhassa.
Olisi aika erikoista jos erityisolosuhteiden Suomessa tuota uutta veturia voitaisiin ajaa metriäkään omin konein ilman täkäläisiä tarkastuksia. Vaikkakin veturi olisi kulkenut jo tuhansia kilometrejä lähes vastaavan raidegeometrian raiteilla, sillä ei ole mitään merkitystä täällä. Jos meneteltäisiin oikein, veturi tulisi nostaa kiskoilta välittömästä rajan ylityksen jälkeen ja kuljettaa lavetilla erikoiskuljetuksena laajakankaalle mitattavaksi.
Näistä sepelivaunujen älyttömistä lavettikuljetuksistahan täällä onkin jo kuvia ja veturihan on sentään jo perhanan paljon monimutkaisempi kapistus kuin vaunu, joten sen täytyy myös olla erittäin vaarallinen.
Niin siis noi kauttakulkumaat on kaikki sellaisia, että tuolle veturityypille on jo luvat kunnossa. Suomi on reitin maista ainoa, jossa CZ Lokon saneeraama ČME3:a ei vielä ole ollut hyväksyntäajoissa. Siksi sitä ei Suomessa oletettavasti saa omin konein liikuttaa.
VR:llä todennäköisesti ei nähdä kilpailijan auttamisesta saatavaa propagandahyötyä, vaan päinvastoin halutaan toimia mustasukkaisella periaatteella "kiusa se on pienikin kiusa" ja pistää maksimikorkea hinta. Silloin ei oikein jää jäljelle muita vaihtoehtoja kuin vetäminen museojunana höyryveturilla tai rekan lavetti.
Kyllä mä pitäisin rekkakuljetusta rajalta Laajakankaalle todennäköisimpänä vaihtoehtona. Ekan veturin psalta siis.
Niinpä, erityisolosuhteet estänevät vaikkapa poikkeusluvan ajaa veturi esim. nopeudella 35km/h Laajakankaalle. Hinauspalvelua voi olla hankala saada järkevään hintaan. Vaikka löytyisihän esim. Teräspyörältä tai Destialta kalustoa millä voisi hinata, miksei myös VR-Trackiltä Emma tai Tka-7 voisi tuon hinata. No helpomminhan voisi olla myös museo-operaattorilta ostettu palvelu.
Tosin mikään hinaus tuskin onnistuu millään luvalla, koska veturihan todennäköisesti putoaa kiskoilta, vieden mukanaan sähkörataportaalit ja päätyy alas sillalta Saimaan kanavaa tukkimaan ja vuotava polttoaine pilaa vedetkin.
No alku aina hankalaa.. Erityisesti rautatieliikennöinnissä.
USr3 on ainakin hinattu Laajakankaalle ilman mitään lavettikyytejä. Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Turhaa saivartelua vain. Eiköhän hinauskone, esim. Dr13, tarpeen vaatiessa löydy, jos ei Dr18 omin konein saa ajaa ensimmäisiä metrejä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #95 : Syyskuu 04, 2015, 21:18:51 » |
|
Eiköhän hinauskone, esim. Dr13, tarpeen vaatiessa löydy Aivan varmasti
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 346
|
« Vastaus #96 : Syyskuu 04, 2015, 21:54:47 » |
|
Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin.
- Ah, poikani Aleksei, kauanko juna on seissyt? - Ah, isäni, kolmisen tuntia. - Ah, poikani Aleksei, menetkö katsomaan, mikä junaa viivyttää. - Ah, isäni, menenhän minä. ... - Ah, poikani Aleksei, miltä siellä näytti? - Ah, isäni, he vaihtavat veturia. - Ah, poikani Aleksei, sittenhän kohta matka jatkuu. - Ah, isäni, en usko. He vaihtavat veturia votkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #97 : Syyskuu 04, 2015, 23:06:28 » |
|
Ehkä viisainta olisi, että valmistajan edustaja seuraisi veturin kulkua ohjaamosta käsin kartan ja navigaattorin avustuksella, ettei tilaus joutuisi väärille raiteille matkallaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #98 : Syyskuu 05, 2015, 00:27:11 » |
|
Varmaa on ainoastaan se, että FERrin konttorilla menee kahvit (ja tee) väärään kurkkuun tätä ketjua lukiessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #99 : Syyskuu 05, 2015, 19:08:46 » |
|
Oon onneksi tällä hetkellä itäisessä Kazakstanissa. Voin ilmoitekla, jos FER:n veturi täällä päin näkyy. Ei siis huolta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|