Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #50 : Heinäkuu 28, 2015, 15:54:30 » |
|
Näyttää vähän siltä, että VR on laittanut vaunuja hylkyyn selvästi enemmän, kuin Suomen teollisuus kykenee niitä kerralla jatkokäsittelemään. Voinee mennä vielä hetki, että paalausta odottavat siniset ja sadat tavaravaunut saadaan lopullisesti romutettua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1797
|
« Vastaus #51 : Elokuu 06, 2015, 10:39:58 » |
|
Onko näistä Ein-vaunuista jollakulla havaintoja liikenteessä viime aikoina?
23208, 23213, 23226, 23229, 23230, 23233, 23245, 23267 ja 23270 = 9 kpl
Nämä vaunut ovat osuneet omien silmieni eteen touko-heinäkuussa, joten ne nyt lienevät kaikki edelleen liikenteessä:
23212, 23215, 23224, 23227, 23231, 23232, 23235, 23238, 23246, 23268, 23269 = 11 kpl
Muita ei tietääkseni Ein-sarjasta ole enää liikenteessä eli max 20 kpl, todennäköisesti jo vähemmän. Päivitin listaa viimeisimmän romujunan (5.8.2015) koostumuksen perusteella. Osa noista yhdeksästä lienee Oulussa vaunuletkojen välissä tunnistamattomissa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2015, 16:39:38 kirjoittanut Jouni Hytönen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #52 : Elokuu 13, 2015, 12:21:33 » |
|
Vihreä Rbkt 26907 on edelleen liikenteessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 141
|
« Vastaus #53 : Elokuu 27, 2015, 15:13:02 » |
|
23212 ja 23246 odottavat romutusta Ilmalassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1797
|
« Vastaus #54 : Elokuu 28, 2015, 06:04:20 » |
|
23212 ja 23246 odottavat romutusta Ilmalassa. Tästä ja muista viime aikojen kommenteista johdettu päivitetty lista: Liikenteessä: 23215, 23224, 23227, 23229, 23231, 23232, 23235, 23238, 23268, 23269 Epäselviä: 23213, 23226, 23230, 23245, 23267 ja 23270
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2015, 08:04:22 kirjoittanut Jouni Hytönen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #55 : Elokuu 29, 2015, 19:23:07 » |
|
Eikö se ole aika noloo, että suomalainen kalusto kestää käytössä 20-30 vuotta vähemmän kuin ruotsalainen kalusto?
Eljas on unohtanut Suomen "pohjoiset erityisolosuhteet", ja täälä kilometrikin on keskimääräistä pidempi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #57 : Syyskuu 08, 2015, 12:19:36 » |
|
Siniset vaunutListaa on taas päivitetty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1797
|
« Vastaus #59 : Lokakuu 24, 2015, 21:27:33 » |
|
Nyt kun yksikään Ein- tai Ep-vaunu ei enää ole kaupallisessa liikenteessä, voisikin vaihteeksi arvailla, missä sinisiä vaunuja odottaa tällä hetkellä siirtoa romujunissa Imatralle. Ensimmäinen nauruversio, saa korjailla: Ilmala: 23208, 23212, 23226, 23230, 23245, 23246, 23251?, 23265, 23267, 23270, 24104, 24109, 24110, 24113 ja 24114 = 15 kpl Oulu: 23164, 23213, 23215, 23224, 23227, 23229, 23231, 23232, 23235, 23238, 23253-23261, 23264, 23268, 23269, 23558, 23559, 27004 ja 27006 = 26 kpl Sen verran tässä listassa on ennakoitu, että 23229 ja 23260 ovat vasta matkalla Ouluun.
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2016, 18:53:20 kirjoittanut Jouni Hytönen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #60 : Tammikuu 31, 2016, 11:10:01 » |
|
Kuinkahan paljon näitä vaunuja vielä on, nyt kun romuttaminen on ilmeisesti lopetettu? Ja eikö Jyväskylä-Seinäjoki-reitillä ole enää yhtään sinisiä käytössä? Kulkutietojen perusteella olisi Dm12 enää sillä reitillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 508
|
« Vastaus #61 : Tammikuu 31, 2016, 11:48:41 » |
|
Oulussa Nokelassa "hylkyjonossa" n.15 vaunua, aivan tarkkaa määrää en tiedä. Lisäksi pikajunissa: P 403 (KOK-OL), P 719 (KAJ-OL), P 718 (OL-KAJ), P 401 (OL-ROI), P 711 (KUO-ROI), P 710 (ROI-KUO), P 405 (OL-ROI), P 408 (ROI-OL), P 713 (KAJ-OL), P 410 (ROI-KOK), P 712 (OL-KAJ).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #62 : Tammikuu 31, 2016, 13:09:12 » |
|
Eikö Jyväskylä-Seinäjoki-reitillä ole enää yhtään sinisiä käytössä?
Rataosalla ajetaan tosiaankin vain kiskobusseilla. Vaasan radalla on käytössä veturivetoisissa taajamajunissa EFiti kaksikerroksisen seurana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #63 : Tammikuu 31, 2016, 17:07:45 » |
|
Vaasan radalla on käytössä veturivetoisissa taajamajunissa EFiti kaksikerroksisen seurana.
Samoin Seinäjoki-Kokkola -pikajunaparissa 402/407.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #64 : Tammikuu 31, 2016, 17:27:09 » |
|
Oulussa Nokelassa "hylkyjonossa" n.15 vaunua, aivan tarkkaa määrää en tiedä. Lisäksi pikajunissa: P 403 (KOK-OL), P 719 (KAJ-OL), P 718 (OL-KAJ), P 401 (OL-ROI), P 711 (KUO-ROI), P 710 (ROI-KUO), P 405 (OL-ROI), P 408 (ROI-OL), P 713 (KAJ-OL), P 410 (ROI-KOK), P 712 (OL-KAJ).
Näissä kaikissa on myös tuollainen Ed+EFiti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1797
|
« Vastaus #65 : Tammikuu 31, 2016, 18:44:39 » |
|
Pieksämäki-Joensuu-liikenteessä pyörii kolme Eipt-EFiti-Eipt-runkoa, yksi kerrallaan Oulussa huollossa ja kaksi junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1797
|
« Vastaus #66 : Tammikuu 31, 2016, 18:50:52 » |
|
Eikös näitä jo johonkin ketjuun tullut lueteltua?
Liikenteessä sinisinä: 6 EFit 14 EFiti 13 Eipt 40 CEmt
Punavalkoisia entisiä sinisiä: 11 Rk 1 Ehf & 1 Ehft 2 De 3 Eifet (+1 Fey?)
Vihreitä entisiä sinisiä: 3 Fots 3 EFits 4 EFs
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 174
|
« Vastaus #67 : Tammikuu 31, 2016, 19:50:08 » |
|
Mitäpä luulette, kelpaavatko nuo siniset niille ratavarkolle rynniville ulkolaisille toimijoille? Bernerin mukaan kiinnostuneita on, mutta haluavatko ne "vanhoja romuja"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #68 : Tammikuu 31, 2016, 20:06:23 » |
|
Mitäpä luulette, kelpaavatko nuo siniset niille ratavarkolle rynniville ulkolaisille toimijoille? Bernerin mukaan kiinnostuneita on, mutta haluavatko ne "vanhoja romuja"?
Arvelen, että ei niitä sinisiä ole riittävää määrää enää jäljellä, että ne kiinnostaisi. Liian pieni sarja. Ne 50 seisomaan jäänyttä Ex-vaunua saattaisi kiinnostaakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #69 : Helmikuu 01, 2016, 11:30:06 » |
|
Mitäpä luulette, kelpaavatko nuo siniset niille ratavarkolle rynniville ulkolaisille toimijoille? Bernerin mukaan kiinnostuneita on, mutta haluavatko ne "vanhoja romuja"?
Ainakin länsinaapurissa yksityisiä liikennöitsijöitä ovat kiinnostaneet vanhat vaunut, mm. ruotsalaiset ns. 60-lukulaisvaunut ja vanhat norjalaiset vaunut. Varsinkin Snälltågetin ja Blå Tågetin junissa on aika kirjavia kokoonpanoja vaunutyyppien osalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 68
|
« Vastaus #70 : Helmikuu 02, 2016, 18:25:02 » |
|
Näyttää vähän siltä, että VR on laittanut vaunuja hylkyyn selvästi enemmän, kuin Suomen teollisuus kykenee niitä kerralla jatkokäsittelemään. Voinee mennä vielä hetki, että paalausta odottavat siniset ja sadat tavaravaunut saadaan lopullisesti romutettua.
Onko kukaan ajatellut, että VR:n sinistä vanukalustoa voitaisiin säilyttää ja siirtää mm. Museoveturikäyttöön. Haapamäellä olisi tilaa näille säilytettäville sinisille vaunuille. Onhan siellä jo ravintolavaunukalustoa kunnostettuna. Kun Haapamäellä saadaan Tr1 1082 ajokuntoon, niin se kyllä jaksaa vetää myös useiden sinisten vaunujen letkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #71 : Helmikuu 02, 2016, 19:44:18 » |
|
Näyttää vähän siltä, että VR on laittanut vaunuja hylkyyn selvästi enemmän, kuin Suomen teollisuus kykenee niitä kerralla jatkokäsittelemään. Voinee mennä vielä hetki, että paalausta odottavat siniset ja sadat tavaravaunut saadaan lopullisesti romutettua.
Onko kukaan ajatellut, että VR:n sinistä vanukalustoa voitaisiin säilyttää ja siirtää mm. Museoveturikäyttöön. Haapamäellä olisi tilaa näille säilytettäville sinisille vaunuille. Onhan siellä jo ravintolavaunukalustoa kunnostettuna. Kun Haapamäellä saadaan Tr1 1082 ajokuntoon, niin se kyllä jaksaa vetää myös useiden sinisten vaunujen letkaa. Haapamäellä tilaa? Missä siellä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 68
|
« Vastaus #72 : Helmikuu 03, 2016, 09:53:48 » |
|
Näyttää vähän siltä, että VR on laittanut vaunuja hylkyyn selvästi enemmän, kuin Suomen teollisuus kykenee niitä kerralla jatkokäsittelemään. Voinee mennä vielä hetki, että paalausta odottavat siniset ja sadat tavaravaunut saadaan lopullisesti romutettua.
Onko kukaan ajatellut, että VR:n sinistä vanukalustoa voitaisiin säilyttää ja siirtää mm. Museoveturikäyttöön. Haapamäellä olisi tilaa näille säilytettäville sinisille vaunuille. Onhan siellä jo ravintolavaunukalustoa kunnostettuna. Kun Haapamäellä saadaan Tr1 1082 ajokuntoon, niin se kyllä jaksaa vetää myös useiden sinisten vaunujen letkaa. Ratapihalla, koska liikenne Haapamäen kautta on nykyään vähäistä. Haapamäellä tilaa? Missä siellä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #73 : Kesäkuu 15, 2016, 12:19:15 » |
|
Onko PYO-junissa vielä sinisiä käytössä aikataulukauden vaihtumisen jälkeenkin? Kun olen saanut käsityksen ettei välttämättä enää olisi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #74 : Kesäkuu 15, 2016, 13:40:38 » |
|
Onko PYO-junissa vielä sinisiä käytössä aikataulukauden vaihtumisen jälkeenkin? Kun olen saanut käsityksen ettei välttämättä enää olisi.
Tietenkin on.
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2016, 13:55:59 kirjoittanut Toni Lassila »
|
tallennettu
|
|
|
|