Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Z-Juna ohi Tikkurilan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tapani Havia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 59


« : Tammikuu 01, 2015, 11:07:32 »

Z-Juna ajoi ohi Tikkurilan http://www.metro.fi/uutiset/a1387809009725

Tekstissä uutta kielen käyttöä, kuljettamoita.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1330


« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2015, 11:57:39 »

Junaohjaaja siirtyi matkustajatilavuuksien kautta kuljettamoon  Virnistää
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1150


« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2015, 12:27:22 »

Junaohjaaja siirtyi matkustajatilavuuksien kautta kuljettamoon  Virnistää

Mikäli kaikki menee putkeen, myös Stadin ja Espoon metrossa aletaan siirtyä kuljettamottomaan liikennöintiin vuonna... Odotas... No, siihen siirrytään sitten, kun muutama pieni tekninen niksi on saatu klaarattua...  Iskee silmää
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2015, 12:49:42 »

Junaohjaaja siirtyi matkustajatilavuuksien kautta kuljettamoon  Virnistää

Mikäli kaikki menee putkeen, myös Stadin ja Espoon metrossa aletaan siirtyä kuljettamottomaan liikennöintiin vuonna... Odotas... No, siihen siirrytään sitten, kun muutama pieni tekninen niksi on saatu klaarattua...  Iskee silmää

Lopultahan kaikki meni onnellisesti tuon päätöksen suhteen. Nyt on tehty virallinen päätös siitä, ettei automaattimetroa tule.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1150


« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2015, 13:17:28 »

Lopultahan kaikki meni onnellisesti tuon päätöksen suhteen. Nyt on tehty virallinen päätös siitä, ettei automaattimetroa tule.

Asia ei aivan näin ole. Yle tietää kertoa asiasta tähän tapaan: "Automaattimetroon on tarkoitus siirtyä vuonna 2021, jolloin laituriovet saadaan käyttöön ja vanhat metrojunat poistuvat liikenteestä."

Lähde: http://yle.fi/uutiset/hkl_on_irtisanonut_automaattimetron_sopimuksen_siemensin_kanssa/7697482
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2015, 20:24:46 »

Median kirjoittelussa jotain poikkeuksia lukuunottamatta on ollut pitkään sellainen sävy, että automatisointi olisi jotenkin automaattisesti(!) tulossa ja sen tulo olisi jotenkin itsestään selvää ja kysymys olisikin vain siitä, milloin se lopulta tulee. Kuitenkin, tuossa tuo "on tarkoitus" tarkoittanee yksittäisen haastatellun mielipidettä ja ounasteluja. Mitään päätöksiä tai ilmeisesti edes esityksiä ei mistään uudesta automatisointiprojektista ole.

Automatisointiprojekti on siis tällä hetkellä yhtä pitkällä kuin se oli vaikkapa vuonna 1990. Ja hyvä niin.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1150


« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2015, 21:20:14 »

Automatisointiprojekti on siis tällä hetkellä yhtä pitkällä kuin se oli vaikkapa vuonna 1990. Ja hyvä niin.

Nuijanpoksautus pöytään tälle kappaleelle - täsmälleen näin. Automaattimetrosta on puhuttu Joukkoliikennefoorumin puolella paljon, joten innokkaat voivat lukea juttua esimerkiksi tästä. Sen verran kuitenkin kommentoin asiaan liittyen, että miten ihmeessä esimerkiksi Z-junan tapauksessa junan (tai metron) peräyttäminen olisi automaattiajossa onnistunut? Vepsäläissepit sun muut ovat kaiketi sitä mieltä, että automaatti ei aja koskaan asemien ohi, sillä se toimii niin automaattisesti ettei sitä kukaan ymmärrä. Sen sijaan jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja funtsitaan, notta miten automillamagia toimisi poikkeustilanteissa loogisesti, ollaankin mielenkiintoisen kysymyksen alkulähteillä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2015, 23:51:12 »

Pietarissakin kaikki linjat ovat kuljettajaohjattuja, mutta vihreä linja 3 on varustettu laituriovilla muistaakseni lähes kaikilla asemilla. Siellä aina joskus sattuu niin, että juna pysähtyy hiukan ohi laituriovien ja peruuttaa muitta mutkitta hiukan takaisinpäin päästäkseen ovien kohdalle. Laituriovet sulkeutuvat tappajamaisella rämähdyksellä. Hymyilee
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2015, 19:49:31 »

Automatisointiprojekti on siis tällä hetkellä yhtä pitkällä kuin se oli vaikkapa vuonna 1990. Ja hyvä niin.

Nuijanpoksautus pöytään tälle kappaleelle - täsmälleen näin. Automaattimetrosta on puhuttu Joukkoliikennefoorumin puolella paljon, joten innokkaat voivat lukea juttua esimerkiksi tästä. Sen verran kuitenkin kommentoin asiaan liittyen, että miten ihmeessä esimerkiksi Z-junan tapauksessa junan (tai metron) peräyttäminen olisi automaattiajossa onnistunut? Vepsäläissepit sun muut ovat kaiketi sitä mieltä, että automaatti ei aja koskaan asemien ohi, sillä se toimii niin automaattisesti ettei sitä kukaan ymmärrä. Sen sijaan jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja funtsitaan, notta miten automillamagia toimisi poikkeustilanteissa loogisesti, ollaankin mielenkiintoisen kysymyksen alkulähteillä.

Jos kaupunkiradat (Keravalle, Leppävaaraan, Lentoasemalle) automatisoitaisiin, aseman ohiajo automaatilla voisi tapahtua ainakin niin, että jollekin I-junavuorolle asetettaisiin vahingossa K-junan ohjelma. Silloin se ajaisi ohjelmalta saamansa ohjeen mukaan ohi niistä asemista, joilla K-juna ei pysähdy. Liikenteenohjauksesta sitten riippuisi, milloin tämä huomattaisiin. Kenties joku matkustaja ehtisi ottaa hätäpuhelimella yhteyttä ja ilmoittaa tilanteesta.

Automaattiajossa voisi tapahtua sellainenkin virhe, että jokin arkipyhä jäisi tallentamatta kokonaisuutta pyörittävään ohjelmaan, jolloin kaikki junat kulkisivat arkiaikataulun mukaan ja arkikokoonpanoilla, vaikka olisi tarkoitus ajaa pyhäaikatauluin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Z-Juna ohi Tikkurilan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina