Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Venäläinen kalusto ja sen sallimat nopeudet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« : Tammikuu 06, 2015, 10:25:36 »

Hei kollegat. Olen katsellut youtubesta junavideoita Veäjältä. Mikähän siellä on junilla  ( tavara ) nopeudet kuormattuna / tyhjänä ja onko Venäjällä vaihteissa Sn 25 tms. Välillä meno näyttää aikas hurjalle.

// otsikon typo korjattu
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2015, 16:44:39 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2015, 10:53:12 »

Jostain olen saanut käsityksen, että tyypillinen nopeus poikkeavassa vaihteessa olisi Venäjällä jopa 50 km/h. Sitä en tiedä, miten lyhyitä "tavalliset" vaihteet Venäjällä ovat.
tallennettu
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2015, 10:27:17 »

Kiitos tiedosta. Ei nuo videoilla näkyvät nopeudet ihan pieniä ole kun junat menee sivuun tai lähtevät liikkeelle. Mites sitten on selitys sille, että venäläiset vaunut venäjällä eivät tunnu olevan lovipyöräisiä vaan menevät suhteellisen nätisti ( tosin poikkeuksiakin on ). Suomen puolella samainen kalusto rämisee ja kolisee todella pahasti. Esimekkinä video : https://www.youtube.com/watch?v=BRws6NHYjhA.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Tammikuu 09, 2015, 10:44:50 »

Joku ilkeämielinen voisi vihjata, että itänaapuri lähettää lovipyöräiset tarkoituksella tänne, ja väittää sitten lovipyörien tulleen Suomessa. Ja täällä sitten kiltisti sorvaillaan...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2015, 11:07:01 »

Minä olen niin ilkeämielinen, että uskallan ainakin arvella moisen käytännön olleen vallalla Neuvostoliitossa.
Firmasta jossa työskentelin oli aikanaan kohtalaisen paljon tavarajunaliikennettä rajan yli. Usein vaunut olivat
siinä kunnossa, että piti esim. rakentaa uusi pohja, että tavara pysyisi sisällä. Naapuri tarkasti suomesta tulevat
vaunut ja melko pienikin vika esti rajan ylityksen. Toiseen suuntaan tarkastuksia ei tietenkään ollut...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Tammikuu 09, 2015, 20:30:41 »

Nykyään rajalla käännetään liian huono kalusto takaisin Venäjälle, joten pahimmat ylilyönnit lienee nykyään vältettävissä.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2015, 21:32:42 »

Näin puoliksi asiaan liittyen: mikä on Venäjältä Suomeen tulevien vaunujen raideleveys? 1520mm vai 1522 niinkuin esim. Allegrossa?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Tammikuu 10, 2015, 03:33:56 »

Matalissa nopeuksissa tuo neljän millin ero (2 mm per pyörä!) ei merkitse mitään, eli ihan tavalliset 1520-milliset telit niissä on.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #8 : Tammikuu 16, 2015, 09:47:08 »

Vielä kysymys ; Onko jollakin tietoa, että mistä voisi löytyä venäläisten vaunujen piirroksia ja muita teknisiä tietoja netistä ? Eri videoilla on mitä eksoottisempia vaunuja ja olisi kiva tutkia enemmän millaisia vaunuja ne ovat.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Tammikuu 16, 2015, 18:47:00 »

Vielä kysymys ; Onko jollakin tietoa, että mistä voisi löytyä venäläisten vaunujen piirroksia ja muita teknisiä tietoja netistä ? Eri videoilla on mitä eksoottisempia vaunuja ja olisi kiva tutkia enemmän millaisia vaunuja ne ovat.

Tuossa nyt jokunen: https://www.google.fi/search?q=%D1%8D%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B7+%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=nD-5VPO6OcmAUd6vgLAC&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1561&bih=1052&dpr=0.9 .

Ja tuossa vähän lisää: https://www.google.fi/search?q=%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5+%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5+%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=8T-5VKraHsztUtq2gfgK .

Nettisanakirjasta kävin katsomassa mitä nuo hakusanat ovat venäjäksi ja sitten tuupin ne Kuukkeliin.

Ja jos haluat ymmärtää noi sivut paremmin, kopioi sivun osoite google translaten tekstikenttään, valitse lähtökieleksi venäjä, valitse kohdekieleksi englanti ja paina namiskaa "käännä".
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #10 : Tammikuu 17, 2015, 11:29:26 »

Jostain olen saanut käsityksen, että tyypillinen nopeus poikkeavassa vaihteessa olisi Venäjällä jopa 50 km/h. Sitä en tiedä, miten lyhyitä "tavalliset" vaihteet Venäjällä ovat.


Tässä on mun mielestä hyvä esimerkki kun venäläinen tavarajuna ajaa sivulle. Ei taida tuo SN35 olla kohdillaan.
https://www.youtube.com/watch?v=IISwRLa9y08
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #11 : Tammikuu 17, 2015, 12:43:34 »

Muistaakseni tyypillinen vaihdenopeus on Venäjällä 40 km/h. Näinhän on myös monissa muissa euroopan maissa. 35 km/h lienee suomalainen erikoisuus. Saman profiilin vaihteisiin ajetaan mm. Saksassa neljääkymppiä.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #12 : Tammikuu 17, 2015, 13:15:37 »

Muistaakseni tyypillinen vaihdenopeus on Venäjällä 40 km/h. Näinhän on myös monissa muissa euroopan maissa. 35 km/h lienee suomalainen erikoisuus. Saman profiilin vaihteisiin ajetaan mm. Saksassa neljääkymppiä.

Mulla on sellainen muistikuva, että Vantaankosken SRR olisi sallinut poikkeavalle raiteelle teoriassa 48 km/h:n tuntinopeuden. Kyseessä on siis 1:9-vaihde, joita radassa lienee tänä päivänä, jos ei satoja, niin ainakin useita kymmeniä kappaleita. Toinen hatarahko muistikuvani on sellainen, että 90-luvulla funtsittiin lyhyiden vaihteiden sn:n nostamista poikkevalle raiteelle menon osalta 40 km/h:iin. Viisaammat tarkentakoot tätä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #13 : Tammikuu 17, 2015, 13:26:45 »

Muistaakseni tyypillinen vaihdenopeus on Venäjällä 40 km/h.

Aiempi muisteluni 50 km/h:istä perustui ilmeisesti tähän nettisivuun: http://www.sh1.org/osshd/s.htm jonka mukaan Venäjällä opastetaan sn 50 samalla opasteella kuin muissa vastaavan järjestelmän maissa opastetaan tuo yleiseurooppalainen sn 40.
tallennettu
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2015, 11:11:17 »

Muistaakseni tyypillinen vaihdenopeus on Venäjällä 40 km/h.

Aiempi muisteluni 50 km/h:istä perustui ilmeisesti tähän nettisivuun: http://www.sh1.org/osshd/s.htm jonka mukaan Venäjällä opastetaan sn 50 samalla opasteella kuin muissa vastaavan järjestelmän maissa opastetaan tuo yleiseurooppalainen sn 40.

Mikähän mahtanee muuten olla venäjällä tavarajunien nopeus yleensä ? Videoita kun katsoo niin pitkätkin junat liikkuu hyvinkin livakasti eteenpäin,
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #15 : Helmikuu 03, 2015, 14:21:52 »

Jostain olen saanut käsityksen, että tyypillinen nopeus poikkeavassa vaihteessa olisi Venäjällä jopa 50 km/h. Sitä en tiedä, miten lyhyitä "tavalliset" vaihteet Venäjällä ovat.


Tässä on mun mielestä hyvä esimerkki kun venäläinen tavarajuna ajaa sivulle. Ei taida tuo SN35 olla kohdillaan.
https://www.youtube.com/watch?v=IISwRLa9y08

Tuossa ajetaan selvästi pitkään vaihteeseen, sn ehkä 60-80 km/t?
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Helmikuu 05, 2015, 06:11:23 »

 Virnistää Naurattaa kyllä nuo venäläisten vehkeet noiden päästöjensä puolesta. Pojilla vähä syötöt isolla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Venäläinen kalusto ja sen sallimat nopeudet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina