Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2216
|
« : Maaliskuu 26, 2015, 11:15:27 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2015, 11:29:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 518
|
« Vastaus #3 : Maaliskuu 27, 2015, 01:12:43 » |
|
Fennia Rail on ilmoittanut käyttävänsä tavarankuljetuksissa omistamiaan dieselvetureita ja vuokrattuja vaunuja. Tietoa tai arvauksia millaisia ja mistä hankittuja nämä dieselveturit ovat? Vaunuja kyllä löytyy, ainakin Nurmiselta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 27, 2015, 01:32:28 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 454
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 27, 2015, 17:58:22 » |
|
Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 518
|
« Vastaus #6 : Maaliskuu 28, 2015, 02:01:53 » |
|
Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.
No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? p.s. Artolle kiitos linkistä; jäänyt minulta huomaamatta, kun olen vain harvakseltaan täällä käynyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 454
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 28, 2015, 07:33:14 » |
|
No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? Rakentaa aika täydellisesti uudelleen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 28, 2015, 10:55:26 » |
|
Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.
No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? Vaihtaa Loimaan akselit alle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 28, 2015, 14:13:40 » |
|
Vai vuokraako FR sitten täällä aikaisemmin liikkuneita RailShip-vaunuja, niistähän "loimaalaiset" on lähtöisin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 518
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 28, 2015, 14:52:18 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 28, 2015, 15:36:43 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
Jos vaikka sellua, paperia tai sahatavaraa aletaan ajamaan, niin siihenhän entiset junalauttavaunut soveltuvat vallan mainiosti. Pienillä muutoksilla vaikka teräksenkin ajoon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 28, 2015, 15:38:09 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=RailshipOn avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 28, 2015, 15:41:06 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=RailshipOn avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista? Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 28, 2015, 15:50:16 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=RailshipOn avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista? Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut. Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #15 : Maaliskuu 28, 2015, 15:57:11 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=RailshipOn avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista? Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut. Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin... Miksi sitten a. Sopimuksesta ei ole ollut enää mitään puhetta, ei pienintäkään sanaa tässä Fennian/Proxionin "uudessa" tulemisessa b. Vr Transpointin asiakaslehdessä hehkutettiin Transpointin ja Vapon yhteistyötä viime syksynä, uusi kuljetussopimus ilmeisesti alkanut toukokuussa 2014? Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta? Tommi, nuo jutut kun selität, niin uskon sinua. Fennia Railin omistuspohjassa on kytköksiä mm. Stora Ensoon, joten luulen että heillä on ollut jonkinlainen tieto, että sopimuksia varmaan saadaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #16 : Maaliskuu 28, 2015, 16:27:19 » |
|
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.
http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=RailshipOn avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista? Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut. Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin... Miksi sitten a. Sopimuksesta ei ole ollut enää mitään puhetta, ei pienintäkään sanaa tässä Fennian/Proxionin "uudessa" tulemisessa b. Vr Transpointin asiakaslehdessä hehkutettiin Transpointin ja Vapon yhteistyötä viime syksynä, uusi kuljetussopimus ilmeisesti alkanut toukokuussa 2014? Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta? Tommi, nuo jutut kun selität, niin uskon sinua. Fennia Railin omistuspohjassa on kytköksiä mm. Stora Ensoon, joten luulen että heillä on ollut jonkinlainen tieto, että sopimuksia varmaan saadaan. Ok, koska en ole Transpointin asiakaslehden lukija, en tuota tietoa tiennyt
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #17 : Maaliskuu 28, 2015, 17:01:26 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 30
|
« Vastaus #18 : Maaliskuu 31, 2015, 14:32:44 » |
|
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #19 : Maaliskuu 31, 2015, 15:22:22 » |
|
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?
Tietääkseni Hankasalmen saha on nykyään Versowoodin omistuksessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #20 : Maaliskuu 31, 2015, 17:58:07 » |
|
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?
Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia. Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #21 : Maaliskuu 31, 2015, 19:03:08 » |
|
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?
Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia. Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu. Siis Kimmo Rahkamo valehtelee? Suattaapi olla tietysti. Mistäs minä mitä tiedän eiköhän asiakas ole ilmiselvästi Vapo, ja teollisuusyritykset solmivat kvartaalin (onpa hieno sana) mittaisia kuljetussopimuksia. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vrn-kilpailija-viela-vailla-asiakkaita/1948893
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2015, 21:33:06 kirjoittanut Riku Outinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #22 : Maaliskuu 31, 2015, 21:16:26 » |
|
Saatan tietää yhden yrityksen, joka voi olla hyvinkin potentiaalinen FR asiakas...mielenkiintoista maakuntamatkailua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 359
|
« Vastaus #23 : Huhtikuu 01, 2015, 05:59:39 » |
|
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?
Tietääkseni Hankasalmen saha on nykyään Versowoodin omistuksessa. Verson omistuksessa on ollut vuoden 2014 alusta lähtien. Kertovat, että rahtiliikenne sahalta Loviisan satamaan on vilkasta, kumipyörin tottakai kuinkas muutenkaan! Kaksi rekkaa pendelöi päivittäin Nahkasalmen ja Valkon väliä. Luulisi näin maallikkona, että moinen lopputuotemäärä menisi rautapyörin tehokkaammin ja ympäristöystävällisemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 474
|
« Vastaus #24 : Huhtikuu 01, 2015, 07:40:20 » |
|
Saatan tietää yhden yrityksen, joka voi olla hyvinkin potentiaalinen FR asiakas...mielenkiintoista maakuntamatkailua Fennia Railin sivujen mukaan se lyhennetään FER. Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?
Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia. Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu. Siis Kimmo Rahkamo valehtelee? Suattaapi olla tietysti. Mistäs minä mitä tiedän eiköhän asiakas ole ilmiselvästi Vapo, ja teollisuusyritykset solmivat kvartaalin (onpa hieno sana) mittaisia kuljetussopimuksia. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vrn-kilpailija-viela-vailla-asiakkaita/1948893Tietääkseni FER:n pitäisi hoitaa sahakuljeuksia Hankasalmi/Nurmes-Kotkan satama. Mutta en ole ihan varma.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|