15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.
Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.
n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.
Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.
Kiitos havainnosta! Sunila-Inkeroinen selluvaunut siis kulkee edelleen. Kaluston tunnistus ei tässä ole tainnut mennä ihan oikein. Ob-vaunuilla (ei Hkba) on ainakin ennen sellun (eli sen valkoisen) kuljetukset hoidettu. Junahan oli 2633, kuten voimme kulkutiedoista päätellä.
Joo, mun raakapuuvaunun tunnistus on vähän puutteellista. Erotan Hkba:n ja Sp-tyyppisen joka voi olla myös Spa tai Sps (ne tunnistan yleensä väristä). Ai niin, ja sittenhän oli se joku Occ...
15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.
Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.
n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.
Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.
Hyvä havainto! Mukava tietää, että toiminta jatkuu Kymissä ja KSR:n raiteilla. Ilmeisesti tarkoitat tätä tasoristeystä:
http://ra.fi/R822 - liikennettä en ole tuolla raiteella havainnut vuosiin, joten sinänsä ei yllätä.
No eiköhän sen toiminnan jatkumisen voinut päätellä jo siitä että Move90 lisäksi tuonne tuli Move66. Jos radalta liikenne loppuisi niin eiköhän veturi kuljettaisi pois sen sijaan että radalle tuodaan toinenkin veturi?
Itse asiassa tarkoitin tätä tasoristeystä:
https://www.google.fi/maps/place/M%C3%A4enp%C3%A4%C3%A4ntie+48,+48720+Kotka/@60.5379451,26.913932,17z/data= mutta tuolla kai ei niin väliä ole.
Unohdin edellisessä havainnossani mainita: Kymissä vaihteiden vaihtaminen hoidetaan edelleen aseman edessä olevalla kampiasetinlaitteella. Liekö suomen ainoa asema jossa on vielä käytössä...