Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymin asemalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« : Maaliskuu 31, 2015, 11:57:29 »

On ollut aikomuksena jo pitkään kysellä mitä Kymissä tapahtuu. Nyt kuitenkin tuli semmoinen jytky että oli tartuttava tuumasta toimeen. Asemalla oli käynnissä suunnilleen KSR: n radan erkanemisvaihteella Move66/67, jossa luki Kymen Veturipalvelu. Hölmönä en pyytänyt kaveria pysäyttämään meidän kuormuria niin en nähnyt kovin tarkkaan. Hämärä muistikuva on, että Inksan Move67 olis romutettu tai varaosina? Ja operoiko KSR edelleen Move90:llä? Ja mitä 67 voi tehdä Kymissä?

Ja ajantaju voi heittää ilman muistiinpanoja mutta noin kaksi kuukautta sitten muutama läntisin raide oli auraamatta. Noin kuukausi sitten oli muistaakseni joku tekari asemalla ja läntisimmillä raiteilla seis- levyt. Mitäköhän siellä tapahtui/tapahtuu?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 813


« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2015, 08:27:40 »

KSR:n liiketoiminta on päättynyt.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #2 : Huhtikuu 02, 2015, 16:06:04 »

Niin, tarkemmin tästä voi lukea uusimman Resiinan Tasoristeys-osiosta (myös tuolta nettiversiosta).
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2015, 20:45:42 »

Niin, tarkemmin tästä voi lukea uusimman Resiinan Tasoristeys-osiosta (myös tuolta nettiversiosta).
... jonka perusteella näyttäisi siltä että radan liikennettä hoitaa nykyään Imatran  veturipalvelu ja radalle tosiaan tuli MOVE 90 varaveturiksi MOVE66.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2015, 08:59:29 »

15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.

Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.

 n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.

Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2015, 09:40:27 »

15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.

Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.

 n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.

Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.

Kiitos havainnosta! Sunila-Inkeroinen selluvaunut siis kulkee edelleen. Kaluston tunnistus ei tässä ole tainnut mennä ihan oikein. Ob-vaunuilla (ei Hkba) on ainakin ennen sellun (eli sen valkoisen) kuljetukset hoidettu. Junahan oli 2633, kuten voimme kulkutiedoista päätellä.  Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2015, 12:07:42 »

15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.

Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.

 n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.

Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.

Hyvä havainto! Mukava tietää, että toiminta jatkuu Kymissä ja KSR:n raiteilla. Ilmeisesti tarkoitat tätä tasoristeystä: http://ra.fi/R822 - liikennettä en ole tuolla raiteella havainnut vuosiin, joten sinänsä ei yllätä.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #7 : Heinäkuu 16, 2015, 18:54:46 »

15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.

Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.

 n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.

Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.

Kiitos havainnosta! Sunila-Inkeroinen selluvaunut siis kulkee edelleen. Kaluston tunnistus ei tässä ole tainnut mennä ihan oikein. Ob-vaunuilla (ei Hkba) on ainakin ennen sellun (eli sen valkoisen) kuljetukset hoidettu. Junahan oli 2633, kuten voimme kulkutiedoista päätellä.  Hymyilee
Joo, mun raakapuuvaunun tunnistus on vähän puutteellista. Erotan Hkba:n ja Sp-tyyppisen joka voi olla myös Spa tai Sps (ne tunnistan yleensä väristä). Ai niin, ja sittenhän oli se joku Occ...  Hymyilee
15.7 Klo 10.30 Kymin asema oli tyhjä, mutta 14.00 sinne oli ilmestynyt kaksi letkaa tavaravaunuja. Toisessa oli Hbka-raakapuuvaunuja lastattuna jollakin valkoisella ja toisessa Hai/Hbi vaunuja. n14.10 aseman ohitt Kouvolan suuntaan kulkeva työkone.

Hetkeä myöhemmin asemale ilmestyi MOVE90, joka ilmeisesti oli tuonut vaunut aiemmin asemalle. Sitten Sr1-vetoinen raakapuujuna pohjoisesta jätti vaunut aseman pohjoispuolelle ja veturi tuli asemalle. MoVe90 kävi hakemassa vaunut ja lähti sitten takaisin kohti Karhulaa ja Sr1 hävisi hetkeä myöhemmin pohjoiseen.

 n14.30 etelästä saapui tavarajuna raiteelle 2. Sen jälkeen juna jatkoi mateluvauhtia eteläpäähän, peruutti raiteelle 3 ja kiinnittyi Hkba-vaunuihin.

Kymin asemaa lähimälle tehtaalle erkanevan radan tasoristeys on vedetty kiskoje päälle, eli rata ei ole liikennöintikunnossa. Sekä eteläisen että Pohjoisen portin raiteisto näyttää silti olevan kunnossa.

Hyvä havainto! Mukava tietää, että toiminta jatkuu Kymissä ja KSR:n raiteilla. Ilmeisesti tarkoitat tätä tasoristeystä: http://ra.fi/R822 - liikennettä en ole tuolla raiteella havainnut vuosiin, joten sinänsä ei yllätä.
No eiköhän sen toiminnan jatkumisen voinut päätellä jo siitä että Move90 lisäksi tuonne tuli Move66. Jos radalta liikenne loppuisi niin eiköhän veturi kuljettaisi pois sen sijaan että radalle tuodaan toinenkin veturi?
Itse asiassa tarkoitin tätä tasoristeystä: https://www.google.fi/maps/place/M%C3%A4enp%C3%A4%C3%A4ntie+48,+48720+Kotka/@60.5379451,26.913932,17z/data= mutta tuolla kai ei niin väliä ole.

Unohdin edellisessä havainnossani mainita: Kymissä vaihteiden vaihtaminen hoidetaan edelleen aseman edessä olevalla kampiasetinlaitteella. Liekö suomen ainoa asema jossa on vielä käytössä...
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2015, 21:27:17 »

Ei ole esim Oulu Asl Nokela on kampiasetinlaite edelleen käytössä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2015, 01:52:18 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2015, 22:28:33 »

Hyvä havainto! Mukava tietää, että toiminta jatkuu Kymissä ja KSR:n raiteilla. Ilmeisesti tarkoitat tätä tasoristeystä: http://ra.fi/R822 - liikennettä en ole tuolla raiteella havainnut vuosiin, joten sinänsä ei yllätä.

Taisi liikenne loppua kun Stora Enso laittoi pillit pussiin 2011, oli hyvin aktiivinen radan käyttäjä. Jos olen siis kartalla.  Virnistää
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #10 : Helmikuu 16, 2017, 14:31:20 »

Onko kellään mitään käsitystä, onko Sunilan liikenteellä mitään tyypillistä päivärytmiä? Mulla on nykyään helpohko tilaisuus käydä Kymin asemalla iltapäivisin n. klo 15-16, mutten tiedä onko siellä mitään nähtävää.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #11 : Helmikuu 16, 2017, 19:28:23 »

Viime vuoden havaintojen perusteella Move90 lähtee Sunilaan ja hakee vaunuja klo 13 jälkeen. Käy Kymissä ja tuo vaunut Sunilaan.  Kannattaa myös tarkistaa aikataulut milloin Kymiin tulee tavaravaunuja tai haetaan Kymistä.
Ehkä graafinen olisi para tähän tarkoitukseen, sillä sillioin voi tarkistaa seisonta-ajat.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymin asemalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina