|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #426 : Kesäkuu 13, 2017, 07:43:54 » |
|
Eilen oli merkattu T 58321 Piesämäki-Talvivaaraa katoin aikataulua Junat .dy sivuilta .hyvin kulki Ic-710 kanssa tulivat vastaan kuopion ja Sorsalon välillä.Mistähä data otettiin KOSKA juna ei kulkenut Pmk-talvivaara välillä illalla ollenkaa?Hyvin oli mennyt perille!Juliassa ei ollut koko junaa ja vaunut org oli Harjavalta-Talvivaara merkitty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #428 : Kesäkuu 13, 2017, 10:13:05 » |
|
Minä höperö ototin T 53821 kuvauspaikalla muttei junaa näkynyt.Sien tuli kotiin rupesin katomaan juna kulki meniIc-kanssa ristiin SAMOILLA raiteilla ja aikatauluilla.Ennen mäkemätöntä! Ei koko junaa ajettu muuta kunHarjavallasta-Talvivaaraan juna.dy näytti aamulla sen väärin oli laitettu eilen aikataulu. t
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #430 : Kesäkuu 26, 2017, 10:48:11 » |
|
http://www.ptg.co.uk/rail-holiday-finland-tourDay 7 Friday 7th July (B) Pieksämäki is an important railway centre with depot, wagon works and extensive yards. We will ask to pass through the yards as we head north to pass through Kuopio, and take the long freight line from Siilinjärvi to Viinijärvi. En route we will visit the short branch to Vuonos. At Joensuu we have a depot visit planned – a short walk to the depot. We will spend the night in Joensuu and suggest you take a walk over the bridge near the hotel, crossing the Pielisjoki rapids, to reach the town centre. Of note is the town hall designed by Eliel Saarinen, the architect of Helsinki Main Station. Day 8 Saturday 8th July (B) Today we take the long freight line to Ilomantsi, the easternmost part of Finland. Most of the line threatened following the ending of traffic from the wood pellet factory. Our main tour loco is too heavy for this branch, so we have to use a VR class Dv12 instead. With our Dr13 in charge again, we should make good time to Pieksämäki, where we take the freight only curve that leads into the Yard. Here we will either re-engine to the Hr1 ‘Pacific’ steam engine, or continue with the Dr13 southwards to Kouvola. On the way, we pause to travel the freight branch from Mäntyharju to Ristiina. At the end of a long day we end the tour in Kouvola and spend the night here rather than risk not making the last service train to Helsinki.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #431 : Kesäkuu 26, 2017, 11:00:30 » |
|
Mitähän HMVY:n liikennettä nämä ovat? Ei mainintaa missään. http://tinyurl.com/y85yzzlo
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #433 : Kesäkuu 26, 2017, 13:29:21 » |
|
Eli ajetaan näköjään sekä VR:n HMVY:n junilla.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #434 : Kesäkuu 26, 2017, 14:07:25 » |
|
Eli ajetaan näköjään sekä VR:n HMVY:n junilla.
VR vetää HMVY:n vaunuja Dv12:lla 3. päivä Hyvinkää - Hanko - Karjaa - Naantali - Turku ja 8. päivä Joensuu - Ilomantsi - Joensuu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #435 : Kesäkuu 26, 2017, 19:51:33 » |
|
Jonkun tietyn yhdenpäivän tapahtuman (Guns N' Roses Kantolan tapahtumapuisto) osalta ennennäkemättömän vilkasta lisäliikennöintiä Hämeenlinnan yössä. Toissakesän AC/DC ja viimekesän Iron Maiden kalpenevat. Yksi toisensa jälkeen junat ovat lisääntyneet, ilmiselvästi alkuperäinen lähtötilanne on ollut riittämätön 55.000 ihmisen, joista oletettavasti riittää aimo siivu kiskoillekin, purkautumiseen. Silti täytyy ihmetellä eikö yhdelle Lahden suunnan junallekin kolmion kautta olisi ollut kysyntää? Junia on siis Tampereelle kolme (yksi P, yksi IC ja yksi HL) ja Helsinkiin viisi (yksi P, yksi HL ja kolme IC:tä) https://julia.dy.fi/timetables?s=HL&d=2.7.2017
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #437 : Kesäkuu 27, 2017, 15:38:49 » |
|
Oletettavasti vaihde-elementti. Kaipiaisissa on kiskohitsaamo ja vaihdehalli. Fennia on kuljetellut tähän mennessä useita vaihteita ja kiskoakin Helsingin seudun työmaalle, tämä taitaa olla ensimmäinen sen ulkopuolinen kuljetus näissä kuljetuksissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #438 : Kesäkuu 28, 2017, 13:12:28 » |
|
Oletettavasti vaihde-elementti. Kaipiaisissa on kiskohitsaamo ja vaihdehalli. Fennia on kuljetellut tähän mennessä useita vaihteita ja kiskoakin Helsingin seudun työmaalle, tämä taitaa olla ensimmäinen sen ulkopuolinen kuljetus näissä kuljetuksissa. Tässä T 7004 ohittaa Toijalan: http://vaunut.org/kuva/120229
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #439 : Heinäkuu 06, 2017, 23:20:48 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #440 : Heinäkuu 16, 2017, 17:20:03 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #441 : Heinäkuu 17, 2017, 21:19:17 » |
|
Nyt Lohjalta on lähdetty 5 tuntia myöhässä. Veturissa oli suuria teknisiä ongelmia Ristiinasta palattaessa runsas viikko sitten. Onkohan niille ehditty tekemään mitään? Syytä olisi, jos meinaa Turkuun laaditusta tiukasta ohjelmasta selvitä. Paluu onkin sunnuntaina Turusta hieman yllättäen Valkeakoskelle https://julia.dy.fi/train?s=1942&d=23.7.2017.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #442 : Heinäkuu 17, 2017, 21:39:47 » |
|
Nyt Lohjalta on lähdetty 5 tuntia myöhässä.
Ei se ole lähtenyt Lohjalta. Junan ajaminen ratapihalla on vain laukaissut lähtöherätteen, josta on kirjautunut virheellisesti lähtöaika.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #443 : Heinäkuu 17, 2017, 21:52:41 » |
|
Taitaa olla jotain vakavaksi luokiteltavia huolia. Paljon näyttää olevan ajoja suunniteltu, toivottavasti ongelmat selviävät ja ajot onnistuu suunnitellusti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #444 : Heinäkuu 17, 2017, 23:25:30 » |
|
Jotain pientä ongelmaa saattoi olla 1009:llä jo alkumatkasta, koska Kv-Ri jäi jälkeen aiemmin suunnitellusta aikataulustaan jälkeen 108min:a (toki normaaliliikenne aiheutti oman harminsa). Vasta Rajamäellä alkoivat ongelmat vähitellen kasaantua: Rm-Nm 37km:ä aikaa kului 75min:a, Nummelaan parkkeerattiin pariksi tunniksi. Nm-Lo, 14km, suoriuduttiin 35min:ssa - ei hyväksyttävää kunnossa olevalle Hr1:lle, vaikka edessä olikin ns. "Muijalan mäki", jossa aikaa saattoi aikoinaan tuhraantua 2xVv15-/Hr12-vetoisilla 1500tn:n junilla. Näinköhän jatkaa matkaansa enää tänä yönä Turkuun? (Vet.miehistön lepo-ajat?).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #446 : Heinäkuu 18, 2017, 13:03:48 » |
|
Harmia tuottanee sama laahustelin laakeri, joka ongelmoi jo 8.7. Pikkulinnut myös laulelivat, että Hr1 1009:ä ei uskalleta päästää häiritsemään muuta liikennettä, ennenkuin vika on asianmukaisesti korjattu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #447 : Heinäkuu 18, 2017, 23:58:14 » |
|
Onkohan ketjusta poistettu jokunen kommentti?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #448 : Heinäkuu 19, 2017, 23:56:19 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|