Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« : Elokuu 24, 2015, 23:02:23 » |
|
Savon radan päivää vietetään jälleen lokakuun ensimmäisenä lauantaina Haukivuoren ja Otavan välillä. Ohjelma ja lättähattujunan aikataulu julkaistaan myöhemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2015, 16:02:09 » |
|
Meikäläinen ei nyt kyllä oikein ymmärrä – miten keltaisella merkitsemilläni asemilla pysähdys voi kannattaa? Mikäli noilla asemilla ei pysähdytä, se nopeuttaisi matka-aikaa jopa kymmenen minuuttia asemaa kohden ja yhdessä muiden järjestelyiden kanssa jopa puoli tuntia. Samalla näiden asemien ohittaminen pysähtymättä vaikuttaisi kymmenien tuhansien ihmisten matkakokemukseen ja -olemukseen. Ei pidä myöskään unohtaa visioita, missioita ja strategioita, sillä kyseessä on maanlaajuinen matkustusekosysteemi. --
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 24, 2015, 11:14:55 » |
|
Savon radan päivän ohjelmistoon on tullut yksi mielenkiintoinen lisäys: tavallisesti vain yhtenä kesäpäivänä vuodessa yleisölle avoinna olevaan Marskin vaunuun voi tutustua lauantaina 3.10. kello 10-15.
Päivitetty ohjelmajuliste liitteenä.
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 03, 2015, 08:11:28 » |
|
Tiedoksi, että myös Savon radan päivän junat kärsivät myrskyn aiheuttamasta liikennehäiriöstä, mutta Keitele-Museon mukaan vuorot pyritään ajamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 313
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 04, 2015, 11:53:03 » |
|
Mikkelin asemalla kuultua "Liikenne on kuulemma sekaisin Lättähattujunan vuoksi, eikö ne voisi mennä ajamaan jonnekin missä ei ole muuta liikennettä.." Täytyi hieman oikaista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 04, 2015, 12:29:09 » |
|
Mikkelin asemalla kuultua "Liikenne on kuulemma sekaisin Lättähattujunan vuoksi, eikö ne voisi mennä ajamaan jonnekin missä ei ole muuta liikennettä.." Täytyi hieman oikaista.
Oliko lausunnonantaja rinnakkaisratamies Rajamäki? Henkilön tittelin lähde: http://hvkerho.blogspot.fi/2015/10/junaveljet-sopeuttavat.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 05, 2015, 11:15:29 » |
|
4201-dioraamastahan on tullut hieno! Onko siinä jopa aito Runnvika-laatikko kytkimen päällä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 05, 2015, 15:02:10 » |
|
Valitettavasti lumiaura ja Runnvika-sähköboksi eivät ole aivan autenttisia läheltä katsottuna. Jos jollakulla on nurkissa noita pyörimässä niin varmasti tulisi täällä hienosti näkyville. Sinänsä hienoa, että 4201 vaunun pää säästyi, siinä mielessä voi olla ainutlaatuinen, eli ehkä ainoa vaunu mistä löytyy jälkiasenteinen kuskin ahterin lämmitin.
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 05, 2015, 20:22:35 » |
|
4201:n varsin katseenkestävä lumiaura on taidokkaan kalvitsalaisen "kyläsepän" tekemä. Runnvika-laatikko on väsätty lähinnä kuvausrekvisiitaksi, aitoa odotellessa. Sellaista onkin etsitty kissojen ja korvien kanssa Ruotsista asti, muttei vielä ole tärpännyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|