Rautatiehistoriassa on moneen kertaan nähty, mikä on lopputulos, jos ......
Mainitsetko pari tällaista esimerkkiä Suomen menneisyydestä, sellaisia, jotka ei johdu siitä että maaltamuutto on vienyt radan vaikutuspiiristä puolet matkustajakunnasta ja lopuista kaksi kolmasosaa on varallisuuden lisääntyessä siirtynyt oman auton käyttöön.
Savonlinnaan oli työmatkoihin sopiva aamuyhteys ja sieltä oli aamuyhteys Imatralla tai Lappeenrannassa töissä käyntiin ja näihin paluuyhteydet. Aamuvuorot lopetettiin juuri matkustajien puutteessa.
Olisihan se tosi kiva kun olisi niin tai näin ...... olen ihan samaa mieltä. Esitin kuitenkin tuon näkemykseni realiteetteihin pohjautuen, Suomessa ei ole Ruotsin maakuntamallia (ehkä uudet itsehallintoalueet muuttaa asiaa),valtio lakkaa subventoimasta. Kilpailun tulo on hyvä juttu, mutta ei se perusrealiteetteja muuksi muuta. Kilpailijat alkaa harrastaa Onnibus meininkiä kannattavilla linjoilla, palvellaan vain isompia taajamia. Ryttylät, Siuntiot tat Humppilat ei kiinnosta niitä kermankuorijoita pätkän vertaa.