Tässä lisätietoa SVR:n työläisvaunuista vuosilta 1914 ja 1915.
Varsinaisestihan tämä ei vastaa kysymyksiin, mutta antaa siis kumminkin vähän lisätietoa. Tekstissä mainitaan SVR:n työläisjunat ja työläisvaunut.
Tietosanakirja 11-12 (1909-1922)
http://runeberg.org/tieto/10/0018.htmlTyöläisjunat. Rautatietalouden sosiaalinen puoli ilmenee siinäkin, että yhteiskunnan puolesta esitettyä vaatimusta järjestää työläisille erityinen halvempi kuljetusmuoto rautatiet useissa eri maissa ovat suuremmassa tai vähemmässä määrässä noudattaneet. Missä kuljetus on suurempaa, käytetään erityisiä t:ia, missä pienempää, liitetään matkustaja- (paikallis-) juniin erityisiä, yksinkertaisemmin sisustettuja työläisvaunuja. Myös on tätä halvempaa kuljetuslajia varten otettu käytäntöön erityinen maksutapa, viikkokortit. — Lähinnä t:ia ja työläisvaunuja vastaavat muutamissa maissa 4:nnen luokan junat ja vaunut. — Suomessa on t:ia toistaiseksi käytetty vain Helsingin ja sen lähiseudun välillä. Valtionrautateiden tvöläisvaunut kulkivat 1914 517,800 ja 1915 633,900 km. J. H. K. Työläisvaunut ks. Työläisjunat.