Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #675 : Syyskuu 11, 2016, 19:24:39 » |
|
Vauhdilla mennään eteenpäin matalalattiajunien kanssa, hyvä niin, asiakkaat kiittää. Onko kellään sattunut silmiin, milloin noita poskista jo likaantuneita vanhempia yksiköitä aletaan teipata uusiin eivrmäisiin väreihin. Likaantuva kohta ohjaamon takana on uudessa tyylissä nerokkaasti peitetty violetilla tarralla. Ja voisikohan operaattorin nimi (eli VR) tulla näkyviin ruotsalaiseen tapaan joko isolla keulaan tai vähän pienemmällä sen sivuille? Nythän tuota tietoa sitä etsiville ei kai näy kuin konduktöörin univormussa. Junakalusto ja HSL ovatkin jo hyvin näkyvissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 352
|
« Vastaus #676 : Syyskuu 19, 2016, 11:44:35 » |
|
Stadlerin uudessa esitteessä on junien lukumääräksi mainittu 32+9+34+6 = 81 kpl Uusin eli 1000. Flirt runko oli 2016-09-16 Sm5-58.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #677 : Syyskuu 20, 2016, 08:28:47 » |
|
Silmiin sattui Skanskan laajalle talouslehdissä levittämä mainos, jossa promotaan Aviabulevardia FLIRT3:lla! Niin, milloinkahan meilläkin siirrytään käyttämään FLIRT1:n sijasta tuota törmäyksiä paremmin kestävää designia? Länsi-Eurooppa hyppäsi junaan jo pari-kolme vuotta sitten. Toki on tämä Valko-Venäjällä ja Eestissä yleinen designkin ihan mukavan näköinen. Mutta oltaisiin samaan aikaan ruotsalaisten ja norjalaisten kanssa ostamassa samoja junia... Tässä linkki Skanskan mainokseen: http://www.skanska.fi/fi/uudet-tilat/toimistot/aviabulevardi/aviabulevardi1/Turhaa rupinaako?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #678 : Syyskuu 21, 2016, 16:40:34 » |
|
Hartelakin on liittynyt Kehäratakerhoon ja lupaa liikennöidä Ilmalasta Trenitalian väreissä Minuetoilla Kehä- tai Rantaradalla Kuva on toinen tämän sivun karusellissa: http://www.hartela.fi/fi/toimitilat/toimitilahaku/ilmalan-asemaKansainvälistyminen on selvästi in! HSL:n uutiset ilmeisesti laahaavat jäljessä kun ei ainakaan minun silmiini tuo Trenitalian tulo Pääkaupunkiseudun lähijunamarkkinoille ole osunut. Aika monessa muussa maassa se kyllä tuollaisesta liikenteestä kilpailee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #679 : Syyskuu 29, 2016, 18:22:18 » |
|
Olisko meillä kellään jo havaintoa #60:sta?
Milloinkahan on seuraava aikataulukauden vaihdos, jolloin voisi taas tiirailla, pääsevätkö kaikki K-junien ym. matkustajat jo matalalattiaiseen kyytiin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #681 : Syyskuu 29, 2016, 18:35:11 » |
|
Olipa nopea vastaus, kiitos Riku!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #682 : Lokakuu 11, 2016, 17:48:35 » |
|
Tämä on siirtynyt kalenterissa eteenpäin torstaille 20.10.: http://julia.dy.fi/timetables?s=11688&d=20.10.2016 #56 oli ilmeisesti päässyt liikenteeseen maanantaina 10.10.2016, se näkyi iltapäiväruuhkassa Kehäradan junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #683 : Lokakuu 11, 2016, 18:08:09 » |
|
Ei se perjantain juna mihinkään siirtynyt; katsopas: http://vaunut.org/kuva/114500Se sai vain uuden numeron
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #684 : Lokakuu 11, 2016, 18:33:57 » |
|
Jaahas, 20.10. on sitten tulossa jo #61.
Laskin kulkutiedoista tämän päivän iltaruuhkan kaluston klo 15.00-17.15:
I/P 14 junaa (kaikki 2xSm5) -> 28 Sm5 A 5 junaa (kolme 2xSm2, kaksi Sm5) -> 6 Sm2, 2 Sm5 K 9 junaa (kaksi 3xSm2, neljä 2xSm2, kolme 2xSm5) -> 14 Sm2, 6 Sm5 U/Y/E/X 10 junaa (yksi 3xSm2, kaksi 2xSm2, kuusi 2xSm5, yksi Sm5) -> 7 Sm2, 13 Sm5
Yhteensä 27 Sm2, 49 Sm5.
Riihimäki-Kouvola-Kotka vaatinee kolme Sm2-runkoa eli 30 Sm2-runkoa lienee liikenteessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #685 : Lokakuu 11, 2016, 19:22:53 » |
|
Hieno yhteenveto, hyvä Jouni! Eikö VR:ltä joutaisi jo matalalattiaisia pupujakin Pääkaupunkiseudun liikenteeseen, eikös noita ollut vapaana? Toki ne taitavat olla alitehoisia, mutta niin ovat kyllä kaikki Sm2:tkin. ja tuon yhteenvedon mukaanhan voitaisiin taas batchi Sm2:ia siirtää vanhentuneina pois käytöstä korvaten ne Sm5:llä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #686 : Lokakuu 11, 2016, 22:16:11 » |
|
Hieno yhteenveto, hyvä Jouni! Eikö VR:ltä joutaisi jo matalalattiaisia pupujakin Pääkaupunkiseudun liikenteeseen, eikös noita ollut vapaana? Toki ne taitavat olla alitehoisia, mutta niin ovat kyllä kaikki Sm2:tkin. ja tuon yhteenvedon mukaanhan voitaisiin taas batchi Sm2:ia siirtää vanhentuneina pois käytöstä korvaten ne Sm5:llä? Eikö Sm4:t ole aika sidottuja R- ja Z-juniin, sekä Riihimäki-Tampere taajamajuniin? Sm5-junien yksi idea taisi olla, että niillä saadaan Sm4:t pitemmän matkan liikenteeseen, johon ne sopivat paremmin. Ai niin. Pupuissa riittää mielestäni teho ainakin melko hyvään kiihtyvyyteen 0-80 km/h välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #687 : Lokakuu 12, 2016, 15:10:35 » |
|
Njoo, hain sitä että korkealattiaisen junan palvelutaso ei ole tästä päivästä ja Pupujen pikalainainauksella päästäisiin heti matalalattioiden käyttöön, jotteivat vaikeasti liikkuvat ryhmät (lastenrattaat, tuolilla liikkuvat (joita näkee Pääkaupungissa), keppien kanssa kulkevat, huonosti näkevät, opaskoirat, vanhemmat ikäryhmät, ostosten kanssa kulkevat, jne. jne.) ja skuuttien ja fillareiden kanssa kulkevat enää joutuisi kiipeämään jyrkki rappusia. Mutta kiireisiä yksiköitä mitkä kiireisiä. X10:t eivät kai ole enää montaa kuukautta Stokiksen liikenteessä, joten meillä on tässä mahdollisuus edes jossain olla Ruotsia edellä, eikä ikuisen perässähiihtäjän aemassa. http://www.4rail.net/reference_sweden_gallery2_emus.php#sl_x10
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #688 : Lokakuu 12, 2016, 15:12:44 » |
|
Lehti nimeltä Resiina muuten uutisoi, että Sm5:ssä, niissä uudemmissa on lopultakin otettu sekä tilaajan että operaattorin logot käyttöön keulilla. Ruotsista poiketen operaattorin (tässä VR:n) logo ei olekaan keulassa, vaan keulan sivuilla neljässä kohdassa. Muistaako joku mistä tuo systeemi on tuttu? HSL:n muista liikennevälineistä tämä taitaa poiketa myös.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2016, 16:42:33 kirjoittanut Juha Riihimäki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #689 : Marraskuu 04, 2016, 19:03:46 » |
|
Sm5 nro 58 eli 1000. FLIRT on parhaillaan matkalla kohti Helsinkiä K-junan jälkimmäisenä yksikkönä. Lähtöaika Keravalta oli 18.42.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #690 : Marraskuu 04, 2016, 20:37:51 » |
|
Okei, hienoilla teippauksilla? Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #691 : Marraskuu 04, 2016, 21:38:37 » |
|
Okei, hienoilla teippauksilla? Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain. 63 tulee 10.11.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #692 : Marraskuu 04, 2016, 22:22:09 » |
|
Okei, hienoilla teippauksilla? Joo oli teippaukset edelleen paikoillaan nyt normaaliliikenteessäkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #693 : Marraskuu 05, 2016, 15:38:36 » |
|
Sarja edistyy sitten aikalailla tasaisesti 8D Okei, hienoilla teippauksilla? Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain. 63 tulee 10.11.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #694 : Marraskuu 08, 2016, 19:27:46 » |
|
Sarja edistyy sitten aikalailla tasaisesti 8D Okei, hienoilla teippauksilla? Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain. 63 tulee 10.11. Ja 18.11 tulee Turusta kysymäsi 64.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #695 : Marraskuu 08, 2016, 19:34:55 » |
|
Kiitos tiedosta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #696 : Marraskuu 10, 2016, 12:06:25 » |
|
MV11688 lähti Turusta 12.01 (Dv12 2559+Sm5 63).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #697 : Marraskuu 10, 2016, 15:16:55 » |
|
MV11688 lähti Turusta 12.01 (Dv12 2559+Sm5 63).
Kuva junasta: https://www.flickr.com/photos/jimilappalainen/30807362321Toinen kuva myös liitetiedostona!
|
11688.JPG (881.45 kilotavua, 1200x900 - tarkasteltu 273 kertaa.)
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #698 : Joulukuu 14, 2016, 18:51:49 » |
|
Nro 61 on tänään liikkunut ainakin Kehäradan junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #699 : Joulukuu 14, 2016, 20:50:27 » |
|
Nro 61 on tänään liikkunut ainakin Kehäradan junissa. Luit ajatukset, olin juuri tulossa tänne kysymään, onko joku muu nähnyt tänään #61:ä liikenteessä vai pitäisikö minun käydä optikolla. Ei siis tarvitse.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|