Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #675 : Syyskuu 11, 2016, 19:24:39 »

Vauhdilla mennään eteenpäin matalalattiajunien kanssa, hyvä niin, asiakkaat kiittää.  Hymyilee

Onko kellään sattunut silmiin, milloin noita poskista jo likaantuneita vanhempia yksiköitä aletaan teipata uusiin eivrmäisiin väreihin. Likaantuva kohta ohjaamon takana on uudessa tyylissä nerokkaasti peitetty violetilla tarralla.

Ja voisikohan operaattorin nimi (eli VR) tulla näkyviin ruotsalaiseen tapaan joko isolla keulaan tai vähän pienemmällä sen sivuille? Nythän tuota tietoa sitä etsiville ei kai näy kuin konduktöörin univormussa. Junakalusto ja HSL ovatkin jo hyvin näkyvissä.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #676 : Syyskuu 19, 2016, 11:44:35 »

Stadlerin uudessa esitteessä on junien lukumääräksi mainittu 32+9+34+6 = 81 kpl
Uusin eli 1000. Flirt runko oli 2016-09-16 Sm5-58.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #677 : Syyskuu 20, 2016, 08:28:47 »

Silmiin sattui Skanskan laajalle talouslehdissä levittämä mainos, jossa promotaan Aviabulevardia FLIRT3:lla! Niin, milloinkahan meilläkin siirrytään käyttämään FLIRT1:n sijasta tuota törmäyksiä paremmin kestävää designia? Länsi-Eurooppa hyppäsi junaan jo pari-kolme vuotta sitten. Toki on tämä Valko-Venäjällä ja Eestissä yleinen designkin ihan mukavan näköinen. Mutta oltaisiin samaan aikaan ruotsalaisten ja norjalaisten kanssa ostamassa samoja junia...

Tässä linkki Skanskan mainokseen:
http://www.skanska.fi/fi/uudet-tilat/toimistot/aviabulevardi/aviabulevardi1/

Turhaa rupinaako? Iskee silmää
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #678 : Syyskuu 21, 2016, 16:40:34 »

Hartelakin on liittynyt Kehäratakerhoon ja lupaa liikennöidä Ilmalasta Trenitalian väreissä Minuetoilla Kehä- tai Rantaradalla  Iskee silmää

Kuva on toinen tämän sivun karusellissa: http://www.hartela.fi/fi/toimitilat/toimitilahaku/ilmalan-asema

Kansainvälistyminen on selvästi in! HSL:n uutiset ilmeisesti laahaavat jäljessä kun ei ainakaan minun silmiini tuo Trenitalian tulo Pääkaupunkiseudun lähijunamarkkinoille ole osunut. Aika monessa muussa maassa se kyllä tuollaisesta liikenteestä kilpailee.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #679 : Syyskuu 29, 2016, 18:22:18 »

Olisko meillä kellään jo havaintoa #60:sta?

Milloinkahan on seuraava aikataulukauden vaihdos, jolloin voisi taas tiirailla, pääsevätkö kaikki K-junien ym. matkustajat jo matalalattiaiseen kyytiin?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #680 : Syyskuu 29, 2016, 18:32:52 »

Olisko meillä kellään jo havaintoa #60:sta?


Perjantaina 7.10
http://julia.dy.fi/timetables?s=11688&d=7.10.2016
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #681 : Syyskuu 29, 2016, 18:35:11 »

Olipa nopea vastaus, kiitos Riku!
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #682 : Lokakuu 11, 2016, 17:48:35 »

Tämä on siirtynyt kalenterissa eteenpäin torstaille 20.10.:

http://julia.dy.fi/timetables?s=11688&d=20.10.2016

#56 oli ilmeisesti päässyt liikenteeseen maanantaina 10.10.2016, se näkyi iltapäiväruuhkassa Kehäradan junissa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #683 : Lokakuu 11, 2016, 18:08:09 »

Tämä on siirtynyt kalenterissa eteenpäin torstaille 20.10.:

http://julia.dy.fi/timetables?s=11688&d=20.10.2016

Ei se perjantain juna mihinkään siirtynyt; katsopas: http://vaunut.org/kuva/114500

Se sai vain uuden numeron Iskee silmää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #684 : Lokakuu 11, 2016, 18:33:57 »

Jaahas, 20.10. on sitten tulossa jo #61.

Laskin kulkutiedoista tämän päivän iltaruuhkan kaluston klo 15.00-17.15:

I/P 14 junaa (kaikki 2xSm5) -> 28 Sm5
A 5 junaa (kolme 2xSm2, kaksi Sm5) -> 6 Sm2, 2 Sm5
K 9 junaa (kaksi 3xSm2, neljä 2xSm2, kolme 2xSm5) -> 14 Sm2, 6 Sm5
U/Y/E/X 10 junaa (yksi 3xSm2, kaksi 2xSm2, kuusi 2xSm5, yksi Sm5) -> 7 Sm2, 13 Sm5

Yhteensä 27 Sm2, 49 Sm5.

Riihimäki-Kouvola-Kotka vaatinee kolme Sm2-runkoa eli 30 Sm2-runkoa lienee liikenteessä.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #685 : Lokakuu 11, 2016, 19:22:53 »

Hieno yhteenveto, hyvä Jouni!

Eikö VR:ltä joutaisi jo matalalattiaisia pupujakin Pääkaupunkiseudun liikenteeseen, eikös noita ollut vapaana? Toki ne taitavat olla alitehoisia, mutta niin ovat kyllä kaikki Sm2:tkin.  

ja tuon yhteenvedon mukaanhan voitaisiin taas batchi Sm2:ia siirtää vanhentuneina pois käytöstä korvaten ne Sm5:llä?

tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #686 : Lokakuu 11, 2016, 22:16:11 »

Hieno yhteenveto, hyvä Jouni!

Eikö VR:ltä joutaisi jo matalalattiaisia pupujakin Pääkaupunkiseudun liikenteeseen, eikös noita ollut vapaana? Toki ne taitavat olla alitehoisia, mutta niin ovat kyllä kaikki Sm2:tkin.  

ja tuon yhteenvedon mukaanhan voitaisiin taas batchi Sm2:ia siirtää vanhentuneina pois käytöstä korvaten ne Sm5:llä?


Eikö Sm4:t ole aika sidottuja R- ja Z-juniin, sekä Riihimäki-Tampere taajamajuniin? Sm5-junien yksi idea taisi olla, että niillä saadaan Sm4:t pitemmän matkan liikenteeseen, johon ne sopivat paremmin.

Ai niin. Pupuissa riittää mielestäni teho ainakin melko hyvään kiihtyvyyteen 0-80 km/h välillä.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #687 : Lokakuu 12, 2016, 15:10:35 »

Njoo, hain sitä että korkealattiaisen junan palvelutaso ei ole tästä päivästä ja Pupujen pikalainainauksella päästäisiin heti matalalattioiden käyttöön, jotteivat vaikeasti liikkuvat ryhmät (lastenrattaat, tuolilla liikkuvat (joita näkee Pääkaupungissa), keppien kanssa kulkevat, huonosti näkevät, opaskoirat, vanhemmat ikäryhmät, ostosten kanssa kulkevat, jne. jne.) ja skuuttien ja fillareiden kanssa kulkevat enää joutuisi kiipeämään jyrkki rappusia. Mutta kiireisiä yksiköitä mitkä kiireisiä.

X10:t eivät kai ole enää montaa kuukautta Stokiksen liikenteessä, joten meillä on tässä mahdollisuus edes jossain olla Ruotsia edellä, eikä ikuisen perässähiihtäjän aemassa.  Hymyilee

http://www.4rail.net/reference_sweden_gallery2_emus.php#sl_x10   

tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #688 : Lokakuu 12, 2016, 15:12:44 »

Lehti nimeltä Resiina muuten uutisoi, että Sm5:ssä, niissä uudemmissa on lopultakin otettu sekä tilaajan että operaattorin logot käyttöön keulilla. Ruotsista poiketen operaattorin (tässä VR:n) logo ei olekaan keulassa, vaan keulan sivuilla neljässä kohdassa. Muistaako joku mistä tuo systeemi on tuttu? HSL:n muista liikennevälineistä tämä taitaa poiketa myös.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2016, 16:42:33 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #689 : Marraskuu 04, 2016, 19:03:46 »

Sm5 nro 58 eli 1000. FLIRT on parhaillaan matkalla kohti Helsinkiä K-junan jälkimmäisenä yksikkönä. Lähtöaika Keravalta oli 18.42.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #690 : Marraskuu 04, 2016, 20:37:51 »

Okei, hienoilla teippauksilla?  Virnistää

Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #691 : Marraskuu 04, 2016, 21:38:37 »

Okei, hienoilla teippauksilla?  Virnistää

Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain.

63 tulee 10.11.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #692 : Marraskuu 04, 2016, 22:22:09 »

Okei, hienoilla teippauksilla?  Virnistää

Joo oli teippaukset edelleen paikoillaan nyt normaaliliikenteessäkin. Hymyilee
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #693 : Marraskuu 05, 2016, 15:38:36 »

Sarja edistyy sitten aikalailla tasaisesti 8D

Okei, hienoilla teippauksilla?  Virnistää

Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain.

63 tulee 10.11.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #694 : Marraskuu 08, 2016, 19:27:46 »

Sarja edistyy sitten aikalailla tasaisesti 8D

Okei, hienoilla teippauksilla?  Virnistää

Onkohan #64 jo Suomessa? Näköjään Kakkos-Samit ovat vieläkin Pääkaupunkiseudun liikenteessä ainakin osittain.

63 tulee 10.11.

Ja 18.11 tulee Turusta kysymäsi 64.  Hymyilee
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #695 : Marraskuu 08, 2016, 19:34:55 »

Kiitos tiedosta!
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #696 : Marraskuu 10, 2016, 12:06:25 »

MV11688 lähti Turusta 12.01 (Dv12 2559+Sm5 63).
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #697 : Marraskuu 10, 2016, 15:16:55 »

MV11688 lähti Turusta 12.01 (Dv12 2559+Sm5 63).

Kuva junasta: https://www.flickr.com/photos/jimilappalainen/30807362321

Toinen kuva myös liitetiedostona! Hymyilee


* 11688.JPG (881.45 kilotavua, 1200x900 - tarkasteltu 273 kertaa.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #698 : Joulukuu 14, 2016, 18:51:49 »

Nro 61 on tänään liikkunut ainakin Kehäradan junissa.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #699 : Joulukuu 14, 2016, 20:50:27 »

Nro 61 on tänään liikkunut ainakin Kehäradan junissa.
Luit ajatukset, olin juuri tulossa tänne kysymään, onko joku muu nähnyt tänään #61:ä liikenteessä vai pitäisikö minun käydä optikolla. Ei siis tarvitse. Virnistää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina