Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #575 : Heinäkuu 23, 2010, 22:39:28 » |
|
No ei ole sekään.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #576 : Heinäkuu 23, 2010, 23:40:25 » |
|
Äläs nyt hermostu! En minä ainakaan ymmärrä miksi sinua jotenkin sorsittavana täällä pidettäisiin, ainakin minulla on ihan päinvastainen kuva... Vastaamattomuuteen voi olla paljonkin syitä, ei vähäisimpänä se, että ihmiset hellekausina varmaankin vorkkailevat paljon vähemmän aktiivisesti kuin pakkas- ja loska-aikoina.
Mitä kysymykseen tulee: tuossa paikassa on jotain ärsyttävän tuttua, mutten millään saa päähäni missä olen tuon sillan nähnyt, joten en pysty edes arvaamaan. --- Tai... ei kai tuo sentään Vantaalta ole?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #577 : Heinäkuu 23, 2010, 23:45:26 » |
|
Jos tämä http://seisake.net/kuva.php?id=873 on mielessä, niin ei, ei se ole sekään.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #579 : Heinäkuu 24, 2010, 14:43:29 » |
|
Sanon että sama silta, enempää en paljasta.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #580 : Heinäkuu 26, 2010, 15:00:49 » |
|
Minulla sattuu olemaan samanlainen kuva, mutta en nyt kyllä muista missä se on otettu... Joku junapysäkkihän tässä lähellä taitaa olla? Olisikohan silta Parkanon ja Kairokosken väliltä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #581 : Heinäkuu 26, 2010, 15:18:55 » |
|
Silta ei ole siellä.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #582 : Heinäkuu 27, 2010, 20:36:57 » |
|
Olisko Simpeleen suunnalla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #583 : Heinäkuu 27, 2010, 20:42:10 » |
|
Ei ole Simpeleeltä.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #584 : Heinäkuu 28, 2010, 01:22:26 » |
|
Tää on minusta poikkeuksellisen äkyyttävä knoppi kun tiedän nähneeni tuon sillan, mutten millään saa päähäni missä. Eikä siitä edes ole kauan... Kuvaa en omistani löydä. Tarjotaanpa kokeeksi Keravalta itään eli Skölvikin rataa, minusta tämä ei oikein istuisi Olli-Porvoo välille. Eihän?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #585 : Heinäkuu 28, 2010, 13:43:39 » |
|
Ei, ei istu. Ja jos joku ihmettelee miksi en annan vihjettä, niin se on siksi, että luulen tämän ratkeavan heti jos vihjaan jotain.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #586 : Elokuu 01, 2010, 16:23:12 » |
|
2) Pykälillä 3-16(B) ratti tai joystick lähettää ohjaussähköä. Tämä sähköinen ohjaus muutetaan seuraavaksi ei-sähköiseen muotoon, mihin? Lisäpistepuolikas, jos osaa kertoa ohjauksessa käytettävien "bittien" määrän.
Silmäilin tässä tätä osin vanhaakin ketjua ja tuon knopin lisäpisteosion vastaus "viisi" jäi hieman vaivaamaan ja pitikin oikein tarkistaa asia, joka on hieman tulkinnanvarainen ja saanen tarkentaa tätä hieman. Tehonsäätö-EP -venttiilejä on todellakin 5 kpl, 080/1...080/5 ja niiden toimintaa ohjataan ratilla (tai joikkarilla) sähköisesti. Mutta: kolmosporras on siis ensimmäinen porras, jolloin ruiskutusta lisätään ohi maksimi/minimisäätimen, ja tällöin avautuvat sekä 080/5, joka siirtää tehovivustoa 7 mm, ehkä siirtäen siitä "löysät pois", tai pikemminkin tehdä jonkinlainen avaussiirto, sekä 080/1, joka siirtää vivustoa vielä millin lisää. Mutta nyt: 080/5 jääkin avoimeksi läpi ajoportaiden 3...16/B eikä osallistu enää tehonsäätöön. Sen tehtävä on vain tehdä tuo 3-portaalla tapahtuva, tavallaan ylimääräinen 7 mm siirtoliike tehovivustolle ja "potkaista" moottorin ruiskutusta tuntuvasti eteenpäin. Tämän kuulee veturin ulkopuolellekin; kolmosportaalle siirryttäessä päämoottorin äänessä kuuluu melkoinen murahdus (ja, ellei vaihteisto ole täysin täyttynyt, myös moottorin kierrosten tuntuva nousu siihen asti, kunnes vaihteisto täyttyy). Sen sijaan muut neljä teho-EP:tä aikaansaavat ajoportailla 3...16/B aina yhden millimetrin liikkeen per ajoporras ja 16/B-portaalla "loput" eli 2 mm; jos tätä haluaisi kuvata yksinkertaisesti, näyttäisi se suunnilleen tältä: ajoporras teho-EP:t 1-4 avoimina 3 1000 4 0100 5 1100 6 0010 7 1010 8 0110 9 1110 10 0001 11 1001 12 0101 13 1101 14 0011 15 1011 16/B 1111 Vain näiltä neljältä teho-EP:ltä menee paineilmaa vaihteistolle, neljässä eri putkessa, kertoen sille moottorin ruiskutusmäärän nimenomaan nelibittisenä arvona. Näillä perusteilla väitän, että Dv 12:n tehonsäätöjärjestelmä on 4-bittinen eikä 5-bittinen. Menikö hiusten halkomiseksi? Ehkä hiukan, mutta tarkoitus oli nimenomaan tarkentaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2010, 18:43:34 kirjoittanut Kimmo T. Lumirae »
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #587 : Elokuu 01, 2010, 18:16:19 » |
|
Menikö hiusten halkomiseksi? Ehkä hiukan, mutta tarkoitus oli nimenomaan tarkentaa.
Ei tällaisissa asioissa voi koskaan halkoa liikaa. Kiitoksia mainiosta tarkennuksesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #588 : Elokuu 01, 2010, 20:30:28 » |
|
Laitanpa kuvallisen knopin. Eli mistä löytyy tällainen rautatiesilta. Kuva on rajattu ettei knoppi olisi aivan helppo.
Tutun näköinen silta, lienee tämä vähän ajankohtainenkin: Eli kamera on Pernon telakkaradan turvaraiteen päätepuskimen päällä, lätän alla Raisionjoki.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #589 : Elokuu 03, 2010, 18:59:44 » |
|
No nythän se meni oikein! Jeez!
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #590 : Elokuu 03, 2010, 19:15:21 » |
|
Jatketaanpa sitten edelliseen jollain lailla liittyvällä kuva-arvoituksella; eli missä moinen härveli tässä kunnossa, ja mikä sen yhdistää edelliseen knoppiin? Kuva vähän postimerkkiä suurempana: http://mikoilli.pp.fi/images/share/001.JPG
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #591 : Elokuu 06, 2010, 19:22:16 » |
|
Helpotetaan vähän, kun hiljaista tuntuu olevan. Yhdistävä tekijä on silta, ja tämän vehkeen kohdalla kyse on tästä sillasta, jota härveli on joskus vahtinut: Suurempana: http://mikoilli.pp.fi/images/share/002.JPG
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #592 : Elokuu 07, 2010, 21:05:05 » |
|
Jatketaanpa sitten edelliseen jollain lailla liittyvällä kuva-arvoituksella; eli missä moinen härveli tässä kunnossa, ja mikä sen yhdistää edelliseen knoppiin? Kuva vähän postimerkkiä suurempana: http://mikoilli.pp.fi/images/share/001.JPGToi on selvästi puomi ja sen vastapaino. Toisessa kuvassa on silta, joten olisiko puomi voinut olla "vartioimassa" siltaa ettei sille mene kukaan kun tulee juna?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #593 : Elokuu 08, 2010, 06:36:07 » |
|
Tehdäänpäs asiasta sivuunharppausknoppi. Turun seudulta, missä siellä oli käytössä viimeiset, samanlaiset mekaaniset puomilaitteet. Sen verran tarkennusta, että eivät toimineet käsiveivillä, vaan oli erilliset, vaijerivälitteiset moottoriboxit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #594 : Elokuu 09, 2010, 21:25:02 » |
|
Tehdäänpäs asiasta sivuunharppausknoppi. Turun seudulta, missä siellä oli käytössä viimeiset, samanlaiset mekaaniset puomilaitteet. Sen verran tarkennusta, että eivät toimineet käsiveivillä, vaan oli erilliset, vaijerivälitteiset moottoriboxit.
Linnankadun tasoristeys satamaradalla? Ja linnaa voisi muuten tarjota toiseksi vihjeeksi tähän alkuperäiseen puomiknoppiinkin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #595 : Elokuu 10, 2010, 07:05:59 » |
|
Aivan. Entinen Kyrönsaömen yhdistetyn rautatie- ja maantiesillan itäpään puomi. Mutta se Turku: Kupittaalla oli normaali sähkökääntölaite, eli todellakin mitä todennäköisimmin kyseessä olisi Turun Satama ja Linnanaukon raiteiden Linnankadun tasoristeys. Mutta voisihan puomi olla jopa porttinakin, kuten Tampereella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #596 : Elokuu 10, 2010, 13:51:58 » |
|
Entinen Kyrönsaömen yhdistetyn rautatie- ja maantiesillan itäpään puomi.
Niin on, tosin kuvassa on länsipään puomi mutta eiköhän siellä toisessakin päässä vastaava kapistus ole.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #597 : Elokuu 11, 2010, 10:34:53 » |
|
Eli täytyyös alkaa taas kehittämään uutta knoppia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Koillinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #598 : Elokuu 11, 2010, 15:00:55 » |
|
Eli täytyyös alkaa taas kehittämään uutta knoppia?
Ja tämäkin oikein
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #599 : Elokuu 11, 2010, 15:04:41 » |
|
Pysytäänpä vieläkin herra Väinö Rankassa. Kyttälän ja Valtionrautateiden patenttiin liittyvät kiistat lienevät tunnetut, mutta mitä asiaa koski VR:n ja Rankan välinen patenttikiista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|