Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 79 | Siirry alas Tulostusversio
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« : Syyskuu 21, 2009, 21:15:53 »

YouTube sisältää paljon myös raideliikenne aiheisia videoita
Tässä muutama
Kelloselkä http://www.youtube.com/watch?v=GtDH-gTrRz4
Salla http://www.youtube.com/watch?v=d8CvU6tY2fs
Kerava http://www.youtube.com/watch?v=NDmxPksd_AM
Porvoo http://www.youtube.com/watch?v=qmzgneIxdMk
Porvoo http://www.youtube.com/watch?v=4UEk7jQ3w3A
Kerava http://www.youtube.com/watch?v=c6RxoUIRI7E
Kerava http://www.youtube.com/watch?v=r1fDg42W5iQ
Sipoo http://www.youtube.com/watch?v=adea67oLUTQ
Ala-Pasila http://www.youtube.com/watch?v=NXn4BO32cw4
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2009, 01:00:36 »

Heh. Sisältää toki paljon videoita - muidenkin kuin ketjun aloittajan kuvaamia...  Pyörittää silmiään

Ihan hyvä ketjunavaus kuitenkin.
Lisätään jonon jatkoksi katuajelua (street running) USA:sta:
http://www.youtube.com/watch?v=BsrBdtVg7G0
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2009, 03:43:50 »

Youtubessa olen nähnyt paljon videoita.

Tässä kaksi suosikkeistani Ecuadorista.

http://www.youtube.com/watch?v=1oIXg11xrIA
http://www.youtube.com/watch?v=1M8bB6kmVic
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2009, 12:56:38 kirjoittanut Robert Sand » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 26, 2009, 15:33:20 »

TottaTotta.. itsellänikin kolmisenkymmentä junavideota Youtubessa...
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #4 : Syyskuu 28, 2009, 07:02:33 »

Aivan loistava GE veturi mainos! Älä missaa tätä!

GE Locomotive Commercial
http://www.youtube.com/watch?v=ggWiK8iotJU
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 02, 2009, 06:05:11 »

Maailman turvallisin rautatie. Hymyilee leveästi http://www.youtube.com/watch?v=unhXEQQk8G8&feature=player_embedded#
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #6 : Lokakuu 02, 2009, 10:09:13 »



Ja oikeen sähkökäyttöinenkin vielä! Ei taida täyttää kaivosradan länsimaisia turvallisuusstandardeja.   Pyörittää silmiään
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Joni Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #7 : Lokakuu 03, 2009, 19:13:47 »

Kysymys: Mitä teet työksesi?
Vastaus: Olen kaivosjunan virroitin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2009, 22:11:29 »

Kysymys: Mitä teet työksesi?
Vastaus: Olen kaivosjunan virroitin.

Haha Hymyilee leveästi
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #9 : Lokakuu 15, 2009, 16:30:28 »

Tavarajuna Vuosaaresta ylittää Porvarinlahden sillan 13.10.2009
http://www.youtube.com/watch?v=u3fB3HEDTnc
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #10 : Lokakuu 15, 2009, 18:06:01 »

Yhden kreikkalaisen harrastajan videoita pääasiassa Peloponnesoksen kapearaiteisilta radoilta:
http://www.youtube.com/profile?user=nkoliop

Yksi näistä, 'ohjaamovideo' (tosiasiassa kai kuvattu GTW 2/6:n matkustamon puolelta, josta aukeaa esteetön näköala ohjaamoon ja radalle) vastikään kunnostetulta Argos - Tripoli osuudelta:
http://www.youtube.com/watch?v=CFk86--4N_M


tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #11 : Lokakuu 15, 2009, 21:12:37 »

Tavarajuna Vuosaaresta ylittää Porvarinlahden sillan 13.10.2009
http://www.youtube.com/watch?v=u3fB3HEDTnc

Mukava video...tosin kuvasuhde oli hieman pielessä, menikö tuollaiseksi tuubissa vai koneella? Mitä paikkaa rupesi kutittamaan heti videon alun jälkeen?  Virnistää 
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #12 : Lokakuu 16, 2009, 21:02:50 »

Tavarajuna Vuosaaresta ylittää Porvarinlahden sillan 13.10.2009
http://www.youtube.com/watch?v=u3fB3HEDTnc

Mukava video...tosin kuvasuhde oli hieman pielessä, menikö tuollaiseksi tuubissa vai koneella? Mitä paikkaa rupesi kutittamaan heti videon alun jälkeen?  Virnistää 
Tai älä sittenkään kerro  Virnistää Suosittelen kamerajalustan hankkimista.
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #13 : Lokakuu 22, 2009, 19:08:00 »

Löysimme tämmöiset höyryajan helmet:
http://www.youtube.com/watch?v=DunJWFlYRPA&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=ldl3gjrdHGc&NR=1
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #14 : Lokakuu 22, 2009, 20:06:02 »

Alasten linkittämä höyryajan kuvaus Pieksämäeltä ja matkalla Kouvolaan, on todella hieno - lähtövalmistelut eri työvaiheineen; linjalla, joista aivan suggerotuu, kuljettajan ja lämmittäjän yhteistyö, lopussa vielä lämmittäjän "työnäytös" ; vaikkä tämän on nähnyt useita kertoja, niin aina se jaksaa viehättää.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #15 : Lokakuu 23, 2009, 21:43:42 »

Löysimme tämmöiset höyryajan helmet:

Hienoa YLEissavolaista kuvaustyöskentelyä. Filmissä on selvä juoni, mutta harmi kun se ei siitä selviä, että kyseessä on jo harvinainen joutsenlaulu.

Taitaa siis olla kyseessä vuoden 1971 viimeisiä ajoja aurinkoisilla keväthangilla, kuten tämäkin hieman aikaisemmin vuodenvaihteessa: http://vaunut.org/kuva/11179
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #16 : Lokakuu 24, 2009, 16:28:03 »

Löysimme tämmöiset höyryajan helmet:

Hienoa YLEissavolaista kuvaustyöskentelyä. Filmissä on selvä juoni, mutta harmi kun se ei siitä selviä, että kyseessä on jo harvinainen joutsenlaulu.

Taitaa siis olla kyseessä vuoden 1971 viimeisiä ajoja aurinkoisilla keväthangilla, kuten tämäkin hieman aikaisemmin vuodenvaihteessa: http://vaunut.org/kuva/11179



- Filmausvuotta ei tosiaan näy, mutta saman suuntaisia ajatuksia. Ei ainakaan myöhempään, koska sama veturi (Hr1 1021) ja postijuna H 772 ajoivat viimeisen kerran Kouvolaan höyryllä 22.5.1971. Kouvolassa Reino Miettinen (kulj.) ja Risto Reponen (lämm.)  saivat kauppiksen tytöiltä neilikkakimput. Taisi niitä kukkia riittää matkustajillekin; oli tytöillä kukkia sen verran paljon.
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #17 : Marraskuu 15, 2009, 20:36:46 »

Tässä 2 pätkää Helsingistä, kuvattu metron etuikkunan läpi.
Väli Metron huoltoraide-Metrovarikko 15.11.2009 klo 13.12
http://www.youtube.com/watch?v=3JnGAqlLb5E
Väli Metrovarikko-Itäkeskus 15.11.2009 klo 15.45
http://www.youtube.com/watch?v=G3S7aCVE0Ds
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #18 : Marraskuu 15, 2009, 22:18:07 »

Tässä 2 pätkää Helsingistä, kuvattu metron etuikkunan läpi.
Väli Metron huoltoraide-Metrovarikko 15.11.2009 klo 13.12
http://www.youtube.com/watch?v=3JnGAqlLb5E
Väli Metrovarikko-Itäkeskus 15.11.2009 klo 15.45
http://www.youtube.com/watch?v=G3S7aCVE0Ds

Mukavat pätkät. Oliko metrovarikolla avoimien ovien päivä vai oliko kyseessä jokin SRS:n vierailu?
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #19 : Marraskuu 15, 2009, 23:08:57 »

Mukavat pätkät. Oliko metrovarikolla avoimien ovien päivä vai oliko kyseessä jokin SRS:n vierailu?
Kyseessä oli SRS:n sääntömääräinen syyskokous, johon sisältyi pieni metroajelu Itäkeskuksesta huoltoraiteelle ja varikolle, kokouksen jälkeen takaisin Itäkeskukseen.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #20 : Marraskuu 15, 2009, 23:15:53 »

Kuvausjalustana toimi vaunun 129:n ohjaamo. Filmin alku lähtee Oulunkylän-Herttoniemen rautatien linjavaihteelta "Metrovaihde" ja siinä välissä, kun "lataamme projektoria" ja vaihdamme toiseen filmikelaan, sinä aikana pidettiin paikalle osuneelle 50 jäsenelle tuo kyseinen syyskokous.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #21 : Marraskuu 16, 2009, 00:37:35 »

Täydellinen "untuvikko" kun olen näissä metro-asioissa, otoksia katsellessani heräsi pari tyhmää kysymystä mieleen. Onko metro-yksikössä muutakuin yksi virroitin (tietystysti toisella puolen toinen), virtakiskoissahan on pätkiä esim. vaihdekujissa? Tehonsäädön ohjaus, kuinka se "nykii" kulkua virran saannin tyrehtyessä ja taasen kun saa kosketuksen virtakiskoon? Hallissahan näytti olevan vain pieniä pätkiä virransaantiin, mutta hyvinhän juna näytti ulos lähtevän - onko olemassa jotain varavoimaa käytettävissä, jos sattuisi pysähtymään vahingossa virrattomalle osuudelle? Tuossa toisessa videossa kolmannessa (?) tolpassa oli "35:n värit" (?), mutta matkaa jatkettiin kuitenkin suorien vaihteiden kautta, vai jäikö minulta jokin huomaamatta? Jonkinlainen JKV-systeemi taitaa metroissakin olla - vastaako lähimainkaan VR:llä käytössä olevaa?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #22 : Marraskuu 16, 2009, 01:16:04 »

Helsingissä ei ole kuin kaksi asemaa, jolla asiaa voi omin silmin tutkailla, joten siellä ei ole tultu katseltua. Berliinistä tiedän kuitenkin, että jokaisessa vaunussa on toisessa telissä virroittimet kummankin puolin. Nimenomaan telissä ilmeisesti siksi, että sen etäisyys virtakiskosta pysyy mutkassakin vakiona. Näin ollen kuusivaunuisessa junassa on molemmilla puolilla kuusi virroitinta, yhteensä siis kaksitoista virroitinta.

Yritän kaivaa vorkista kuvia, jossa näkyisi m100- ja m200-junien eri telejä, jotta saisi näytettyä kuvia.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2009, 01:44:16 kirjoittanut Tuukka Ryyppö » tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #23 : Marraskuu 16, 2009, 01:43:50 »

Erityisen hyviä kuvia virroittimesta en löytäyt - taidan ottaa seuraavan kerran Helsingissä käydessäni itse virroitinkuvat, mutta sain varmuuden siitä, että ainakin m200-sarjassa virroittimet löytyvät aina ohjaamon alla olevista teleistä, kummankin puolin.

Ensin tarkka kuva, josta näkyy, miltä se virroitin itse asiassa näyttää: http://www.bombardier.com/files/en/supporting_docs/image_and_media/projects/BT-1430-HelsinkiHR.JPG .
Virroittimen löytää kuvasta näin: Telin kyljessä on kaksi metallilaatikkoa, joissa on keltapohjaisella tarralla musta salamankuva. Virroitin törröttää näistä laatikoista vasemmanpuolimmaisesta.
Virroitin ottaa virran virtakiskon alapinnasta, jotta virtakiskon yläpuolelle saadaan se keltainen muovinen suoja, jonka kaikki tuntenevat. Metron virroittimen virtakenkä siis laahaa virtakiskoa vasten metron liikkuessa. Ilmeisesti jonkinlainen jousi painaa virtakenkää kiinni virtakiskoon. Virtakiskojen alku- ja loppupäät on muotoiltu luiskamaisiksi, jotta virtakenkä saa niistä kopin.

Tässä sitten se todistusaineistona toimiva kuva:
http://4rail.net/4rail_pics_2007/fin_helsinki_hkl_metro_g2_L.jpg . Virroittimet nähtävissä, kun ensin hakee katsellaan ne metallilaatikot telien kyljistä. Täysipituisessa M200-junassa on siis kuusi virroitinta per puoli.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #24 : Marraskuu 16, 2009, 18:38:54 »

Täydellinen "untuvikko" kun olen näissä metro-asioissa

Täällä mm. kuva virroittimesta:
http://raitio.org/metro/mperus.htm

Täällä tietoa opastinjärjestelmästä:
http://raitio.org/metro/turva/metrop.htm
35:n värit voivat tarkoittaa myös muuta hitaasti ajettavaa osuutta, vaikkei olisikaan vaihteessa sivulleajoa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 79 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina