En minä ainakaan huomannut, että noissa uutisissa olisi kerrottu Jyväskylä-Seinäjoki- tai Seinäjoki-Vaasa-rataosille tulevasta palvelun lisäyksestä, joten oletettavasti niillä supistukset jäävät voimaan. Varkaus-Joensuu-radallakin tarjontaa olisi muutoksen jälkeen selvästi vähemmän, mikä oli lähtötaso ennen supistuksia. Jos palvelua on näiden muutoksien jälkeen leikattu alkuperäisestä vähemmän, kuin ensin näytti mutta leikattu selvästi kuitenkin niin miksi sitä pitäisi hehkuttaa täällä positiivisena asiana?
Seinäjoki-Vaasa saa 7. junaparin. Seinäjoen ja Jyväskylän samoin kuin Pieksämäen ja Joensuun välejä hoidetaan yhdella junarungolla, mikä on muuttuneessa markkinatilanteessa taloudellisesti mielekäs muutos ja takaa minimipalvelutason. Pieksämäki-Joensuu -välillä on jatkossa 2 junaparia Seinäjoki-Jyväskylä -yhteysvälin tapaan, mikä on alueen kaupunkien toivoma minimipalvelutaso ja kestävä ratkaisu tulevaisuutta ajatellen. Ollaan tyytyväisiä tehdystä korjausliikkeestä, eikä vaadita mahdottomia. Otetaan esimerkki: Enää ei olisi mielekästä ajaa iltajunaa Joensuusta Pieksämäelle, koska jatkoyhteyksiä länteen ja etelään ei enää tuohon aikaan illasta ole ja samoin taitaa osittain olla Pieksämäen-Joensuun myöhäisillan yhteyden palauttamisen kanssa lännestä tulevan yhteyden puuttumisen takia jatkossa.