22.06.2026 Veturimuseon lättähattu Dm7 4216 on lähdössä Tampereelle. Juhlapäivä on lähtenyt hyvin liikkeelle, kun lättähatun moottori pyörähtää käyntiin. Takaisin lähdettäessä taas moottori ei käynnistynyt yhtä ketterästi, jonka takia lähtö viivästyi puolisen tuntia.
| 24.06.2026 16:42 | Jesper Vendelin: | Hieno kuva! :) | |
| 25.06.2026 05:30 | Mikko Herpman: | Hieno kuva kerta kaikkiaan ja tästä näkyy miten hienosti Dm7 kiiltää kuten kuuluu. Valitettavasti taitaa olla ainoa 4020:n kanssa missä on kiilto jäljellä kun on aina ollut paksujen kiviseinien suojassa. Muut ovat haalistuneet mattapintaisiksi ulkosäilytyksessä. | |
| 25.06.2026 22:53 | Matias Mujunen: | Kiitos! Tämä tosiaankin on lätistä varmaan hyväkuntoisin (ainakin ulkoisesti) mutta tosiaan en tiedä oliko vain akku lopussa vai oliko sitten startissa vikaa, kun Tampereella ei millään meinannut lättä käynnistyä. Kun vertaa esim. HMVY:n lättiin, huomaa että monessa paikassa on pieniä viritelmiä ja paikkamaalauksia, mutta toki ovat olleet kovassa ajossa. Tämä on ollut vähässä ajossa, joten myös pysynyt siistinä. |