|
|
27.06. 15:14 | Teemu Saukkonen | ||
| Onko tästä Lielahteen päin mitään avaria kohtia? | ||||
|
|
27.06. 14:49 | Rasmus Viirre | ||
| En itsekään usko, että jotkut 26-sarjalaiset eivät koskaan olisi ulisseet. Tuuri vain ei osu aina kohdalleen. Minkälainen tilanne sitten saa Voithin ikonisen viheltämisen aikaan? Joskus veturisiirtoinakin on tuota kuultu. Joskus on erittäin korkea, suorastaan tärykalvoja raapiva, joskus taas matalampi vongerrus. | ||||
|
|
27.06. 14:48 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Tuttu Voith + MGO -äänimaailma on tallessa. | ||||
|
|
27.06. 11:10 | Jesper Vendelin | ||
| Tepolta tuli paras vastaus tähän, koska Rantarata on kiinni Karjaan jälkeen niin suurin osa junista tulee Tampereelta "väärin päin". Samana päivänä näin kuitenkin rataosalle "jääneen" junan, jossa oli veturi länsipäässä ihan normaalisti. | ||||
|
|
27.06. 11:07 | Teemu Saukkonen | ||
| Tällaista paikkaa ei taida olla muuta, T5002 ja T7333 lähinnä mielessä. | ||||
|
|
27.06. 11:03 | Leevi Heino | ||
| Ainakin viime heinäkuussa sopivan kuvausraon löytäminen oli vaikeaa. | ||||
|
|
27.06. 10:44 | Antti Tapani Häkkinen | ||
| Täysin objektiivisena ajattelijana sanon, että minun sukupolveni meemit olivat parempia. | ||||
|
|
27.06. 10:30 | Noah Nieminen | ||
| Kyllä tämäkin vehje ulisee, tässä videota Vireumäeltä: https://www.youtube.com/watch?v=jDu5-Rmz_7Q&t=299s kohdassa 4:48 alkaa ulina. | ||||
|
|
27.06. 10:29 | Jimi Lappalainen | ||
| Mielestäni tämä kyllä kuulostaa ihan normaalilta Deeveriltä: https://www.youtube.com/watch?v=R9ZNN0xTYvw + https://www.youtube.com/watch?v=tYBTsfZySc4 | ||||
|
|
27.06. 10:28 | Jimi Lappalainen | ||
| Siinä on 67. | ||||
|
|
27.06. 10:25 | Teemu Saukkonen | ||
| Onko tässä kohtaa vielä maisema, vai risukkoa kasvanut eteen? | ||||
|
|
27.06. 07:07 | Jari Välimaa | ||
| Olen nähnyt vain noita betoni-porsaita käytössä kaupunkirakentamisessa 10 vuotta ja niiden poistaminen on vaikeeta. | ||||
|
|
27.06. 07:06 | Jari Välimaa | ||
| Ei näin menetellä pikaraitiotiellä jossa vaunujen väli yhteisellä osuudella on 2-3 minuuttia. | ||||
|
|
26.06. 22:10 | Asmo Rasinen | ||
| Mitä erikoista siinä on? | ||||
|
|
26.06. 22:07 | Lenni Voutilainen | ||
| Erittäin kiva tuo Sr1:sen numero... | ||||
|
|
26.06. 20:52 | John Lindroth | ||
| Edustava kuva Porvoon kääntöpöydältä! | ||||
|
|
26.06. 20:35 | Antti Ojala | ||
| Minulla ei ole sen parempaa tietoa kyseisestä yksittäistapauksesta, mutta onhan tuo kiehtova ajatus. Voi olla ihan taloudellistakin suorittaa moottoriremontti uusimalla koko kasetti, jos vanha aihio on perusteellisen kulunut. Joutuu siinä teettämään turbiinikoteloon sovitelevyn ja sopivat moottorikannakkeet - eipä paljon muuta tärkeää. Etuina saa olennaisesti paremman polttoainetalouden ja varaosien saatavuuden. | ||||
|
|
26.06. 16:06 | Veeti Heino | ||
| Enään. | ||||
|
|
26.06. 16:00 | Oula Vattulainen | ||
| Habinit päässeet junan keskelle. Eivätkös ne yleensä ole olleet junan viimeisimpinä tässä junassa? | ||||
|
|
26.06. 15:38 | Teemu Saukkonen | ||
| Liekö tämä yksilö ollutkaan ulinakone, kaikki 26-sarjalaiset eivät olleet. | ||||
|
|
26.06. 15:32 | Leevi Halonen | ||
| Minäkään en ole kuullut ujellusta tästä veturista enään. | ||||
|
|
26.06. 15:27 | Leevi Halonen | ||
| Juuri näin. Keskeneräisen katualueen syytä. | ||||
|
|
26.06. 13:43 | Markus Selin | ||
| Jos kaikki pysäkit ovat 47-metrisiä, niin sitten kahden 37-metrisen vaunun yhdistelmässä toisen vaunun yksi moduuli on myös pysäkillä eli ei tarvitsisi sulkea toista vaunua kokonaan. Kuitenkin vaunuissa tai vaunuyhdistelmissä, jotka eivät mahdu kokonaan pysäkille ei ole ongelmana vain matkustajien kulku vaan myös risteysten ja ylityspaikkojen/suojateiden sijoittuminen pysäkin kummallekin puolelle. Osa pysäkeistä on risteyksen jälkeen ja osa ennen eli ei voida taata aina saman vaunun osuminen kokonaan pysäkille ilman että ratikka tukkii risteyksen. Myöskin jos pysäkille mahtuva vaunu vaihtelee, ainoat osat, joista voidaan taata esteetön kulku ovat edellä kulkevan vaunun viimeinen moduuli ja takana kulkevan ensimmäinen. Tilat esimerkiksi pyörätuoleille ja lastenrattaille taitavat olla ensisijaisesti taas vaunujen keskimoduulissa. |
||||
|
|
26.06. 12:33 | Simo Virtanen | ||
| Lienee keskeneräisen katualueen syytä. Tuo tasoristeyshän ei vielä johda varsinaisesti mihinkään vaan sellutehtaan vanhalle rapukentälle ja korkeuserojakin taitaa olla sen verran, että vaatii maastoautoa tuosta eteneminen. Kevyen liikenteen väylän kunnossapitokalustoa voi kulkea. | ||||
|
|
26.06. 11:16 | Leevi Heino | ||
| Ei ujeltanut ainakaan tässä, mutta muuten kuulosti ihan aidolta deeveriltä. | ||||
|
|
26.06. 10:21 | Teemu Saukkonen | ||
| Ei kellään olisi kuvia radan alkupään switch-backin käytöstä? | ||||
|
|
26.06. 09:54 | Teemu Saukkonen | ||
| Onko tässä vielä entiset äänet "tallessa"? Ujeltava tuuletin tuskin on. | ||||
|
|
26.06. 09:12 | Veeti Pietilä | ||
| Mainio kuva! | ||||
|
|
26.06. 02:46 | Esa J. Rintamäki | ||
| Herra Antti, onko tehty moottorin vaihto moternimpaan vaiko vaan tyhjennetty pakoputken hiukkasloukku? | ||||
|
|
26.06. 01:33 | Antti Nevalainen | ||
| Ei ollenkaan hassumman näköinen tämä uusi kuosi. Olisi aivan kotonaan myös Vectronin kyljessä. Keula on ehkä hieman orpon oloinen mutta eiköhän siihen silmä totu. En tiedä paljonko tässä on ollut vauhtia kokonaisuudella mutta kuvassa on onnistuttu jotenkin vangitsemaan nopeuden "huuma", Mainio kuva kokonaisuudessaan! | ||||
|
|
26.06. 00:08 | John Lindroth | ||
| Hienoa työta ja kiitokset kaikille kunnostukseen osallistuneille,ja hyvät äänetkin viela! | ||||
|
|
26.06. 00:03 | John Lindroth | ||
| Hieno kuva Jormalta! Nostalgia ja nykyaika kohtaa! | ||||
|
|
26.06. 00:00 | John Lindroth | ||
| Komea kuva! | ||||
|
|
25.06. 23:54 | Juha-Pekka Marttila | ||
| Ruma, synkeä väritys. | ||||
|
|
25.06. 23:53 | Antti Ojala | ||
| Palaapa diesel puhtaasti. Tälle on näemmä tehty vähän muutakin kuin läpiajo maalaamohallin kautta. | ||||
|
|
25.06. 23:34 | Juha-Pekka Marttila | ||
| Pikkukinnerillä..? Etkö osaa enää arvostaa esim Tka7? | ||||
|
|
25.06. 23:28 | Juha-Pekka Marttila | ||
| Kattelinkin kun lähtivät. Lienee Tka7 231 liian enää heppoinen.. Varmaan myyntiin kohta.. | ||||
|
|
25.06. 23:15 | Jimi Lappalainen | ||
| Nyt on harvinaista herkkua, kiitos kuvista. | ||||
|
|
25.06. 22:53 | Matias Mujunen | ||
| Kiitos! Tämä tosiaankin on lätistä varmaan hyväkuntoisin (ainakin ulkoisesti) mutta tosiaan en tiedä oliko vain akku lopussa vai oliko sitten startissa vikaa, kun Tampereella ei millään meinannut lättä käynnistyä. Kun vertaa esim. HMVY:n lättiin, huomaa että monessa paikassa on pieniä viritelmiä ja paikkamaalauksia, mutta toki ovat olleet kovassa ajossa. Tämä on ollut vähässä ajossa, joten myös pysynyt siistinä. | ||||
|
|
25.06. 21:45 | Noah Nieminen | ||
| On hieno kuva sekä hieno juna. Deeverin väritys on omasta mielestäni ihan hieno, mutta jäi kuitenkin hieman tummaksi. Keltainen väritys voisi sopia paremmin ratatyöjunien ilmeeseen, kuten junan muutkin vaunut sekä Ttk1. Vähintään keltaiset raidat veturissa toisivat hieman lisää kontrastia ja auttaisivat erottamaan sen paremmin | ||||
|
|
25.06. 21:42 | Noah Nieminen | ||
| Hieno kuva! :) | ||||
|
|
25.06. 21:26 | Juhani Pirttilahti | ||
| Hieno kuva! | ||||
|
|
25.06. 21:09 | Rasmus Viirre | ||
| Omalta osaltani harmi kun tämä meni kesken työpäivän, mutta onneksi etelämmässä olleet sai hyvät kuvat! 2640:n seikkailu uusissa väreissä ympäri kotimaan on alkanut.. :) | ||||
|
|
25.06. 20:46 | Veeti Pietilä | ||
| Upea kuva! | ||||
|
|
25.06. 20:46 | Veeti Pietilä | ||
| Oli. | ||||
|
|
25.06. 20:28 | Aarni Lilja | ||
| Hieno kuva Niklas ja upea juna. | ||||
|
|
25.06. 20:23 | Jarno Piltti | ||
| Ei onnistu tällainen kuva joka päivä eikä joka paikassa. Arvostan! | ||||
|
|
25.06. 20:20 | Jarno Piltti | ||
| Upea kuva. Terävimmän nykyajan ja vanhan rinnakkain asettelu toimii aina. | ||||
|
|
25.06. 20:11 | Kevin Glynn | ||
| Sama veturi ja ilmeisesti sama vaunusto oli 22.6. junassa IC 917 TKU-TPE. | ||||
|
|
25.06. 18:26 | Sisu Karhu | ||
| Eikös ennen Rx ja Erd vaunuissa olleet samanlaiset tarrat? | ||||
|
|
25.06. 17:06 | Sisu Karhu | ||
| Hieno kuva! | ||||