![]() |
23.04.2006 22:41 | Jouni Hytönen | ||
Tornitouhut estivät tuolle retkelle osallistumisen. :( | ||||
![]() |
23.04.2006 16:36 | Jouni Hytönen | ||
Tai oikeastaan uusi, noita ilmestyi juuri ennen lättäliikenteen loppumista. | ||||
![]() |
23.04.2006 16:35 | Jouni Hytönen | ||
Vanha lättäkilpi... :) | ||||
![]() |
22.04.2006 17:49 | Jouni Hytönen | ||
Matkakuume on aina korkealla, mutta ei kyllä tuohon suuntaan. :) | ||||
![]() |
22.04.2006 12:51 | Jouni Hytönen | ||
Ikävää, kun on noita akselipainorajoja, niin ei voi ottaa kukkurakuormaa. :-/ | ||||
![]() |
21.04.2006 12:03 | Jouni Hytönen | ||
Eikö tuo lisäosa haittaa maailmanpyörän pyörimistä? :) | ||||
![]() |
21.04.2006 12:02 | Jouni Hytönen | ||
Tällä vaunulla ei varmasti ole enää montaa reissua jäljellä, edellisestä pajakäynnistä on kohta 20 vuotta (!). | ||||
![]() |
20.04.2006 20:54 | Jouni Hytönen | ||
No onko tämä nyt sitten Isokylän tehdasraide? Vähän sen näköistä olisi maasto. | ||||
![]() |
20.04.2006 20:21 | Jouni Hytönen | ||
En minä kyllä tältä etäisyydeltä n e ä rikkonaista valoa. Toinen puskinlyhty ei pala siksi, että liikutaan vaihtoliikkeenä. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:24 | Jouni Hytönen | ||
Asiasta oli artikkeli jossakin Railway Gazette -lehdessä, josta tieto on peräisin. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:22 | Jouni Hytönen | ||
Olisiko yksi syy se, että Lentäjäntien tasoristeys on nyt käytössä ja riittävän pitkää eristysjatkoksetonta pätkää ajeluun ei enää löydy? | ||||
![]() |
20.04.2006 19:17 | Jouni Hytönen | ||
Äh, Vartius/Lyttä piti kirjoittamani tietenkin. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:16 | Jouni Hytönen | ||
Kuinkas muuten autositoumus Värtsilä/Lytässä? Sehän kai muuttui maksulliseksi ja täällä päin radio raportoi jopa kahdeksan tunnin henkilöautojonoista rajalta. Viimeisten tietojen mukaan nyt menee neljä tuntia. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:14 | Jouni Hytönen | ||
Näitkö toista junaa? 18.30 lähtee 680 Petroskoihin päivittäin. Tervetuloa vuosiviisumikerhoon! :) Onkohan jäseniä enemmänkin kuin kaksi? | ||||
![]() |
20.04.2006 19:11 | Jouni Hytönen | ||
Joo, vielä kun joku sutisi myös nuo aurat keltaisiksi. Punaiset aurat olivat poikkeus keltapäisessä lätässä, otettu varaosina sinipäisistä. Kytkimen suojasta ei ole niin selkeää muistikuvaa, koska ne olivat yleensä täysin räjähtäneitä ja ainakin kertaalleen kytkimien väliin jääneitä. Mutta mielestäni keltäpäässä kuuluisi myös kytkimen suojan olla keltainen. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:06 | Jouni Hytönen | ||
Siellähän on jo käyty melko tarkkaan kaksi vuotta sitten, huhtikuussa 2004. :) Jos olisi aikaa, niin mikä ettei. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:04 | Jouni Hytönen | ||
Äh, lähtöaika on 15.20. | ||||
![]() |
20.04.2006 19:03 | Jouni Hytönen | ||
Tuo on varmaankin ollut Kostamus-Pietari-juna 350, joka lähtee paikallista aikaa 15.30 ja kulkee vain parillisina päivinä. Tämä on Pietarin Varsovan suunnan varikon kone ja vanhemmasta päästä, valmistunut 1986. Täyttää siis tänä vuonna 20 vuotta. Kuulin juuri, että näitä alkupään koneita aletaan kohta hylkäilemään, eli hyvän yksilön olet onnistunut kuvaamaan. :) | ||||
![]() |
19.04.2006 20:24 | Jouni Hytönen | ||
Kinahmin rata? | ||||
![]() |
19.04.2006 15:37 | Jouni Hytönen | ||
Puomien kierrosta voisi kyllä määrätä rangaistukseksi uuden kuljettajatutkinnon. Ja toki parin vuoden karenssin väliin. | ||||
![]() |
17.04.2006 11:36 | Jouni Hytönen | ||
Puut ovat kasvaneet niin, että kyllä nyt vanhaa jyväskyläläistä vietiin kuin litran mittaa. :) Itse muistan tämän alueen vain puuttomana versiona. Muistan kyllä ajan ennen mitään rintajouppeja ja rantaväyliä, ratahan meni silloin Kankaalle vähän eri tavalla. Mutta tämä oli paha. :) | ||||
![]() |
16.04.2006 17:35 | Jouni Hytönen | ||
Entinen CEi 27003, sitä ennen CEhit 26003. | ||||
![]() |
16.04.2006 10:40 | Jouni Hytönen | ||
Suomalaisilla nyt vaan on aina ollut, on ja tulee aina olemaan näitä itsetunto-ongelmia. | ||||
![]() |
16.04.2006 10:37 | Jouni Hytönen | ||
Niinhän se oli, mutta kummankaan päätepistevaltion virallinen kieli ei ole koskaan ollut, ei ole eikä toivottavasti koskaan tule olemaankaan englanti. Kolme kieltä olisi paras vaihtoehto, kaksi (suomi ja venäjä) seuraava ja tämä on mielestäni tympein. | ||||
![]() |
16.04.2006 08:28 | Jouni Hytönen | ||
Joku turhan/p***ntärkeä mainosihminen taas sanonut, ettei voi laittaa tekstejä kaikilla kolmella kielellä, se ei ole coolia. | ||||
![]() |
16.04.2006 08:26 | Jouni Hytönen | ||
Kohderyhmä taitaa taas olla joku muu kuin suomalaiset tai venäläiset, kun on joku ihmeen St. PeterSburg kyljessä. :-/ | ||||
![]() |
16.04.2006 08:25 | Jouni Hytönen | ||
Niin, eikös tämä ollut aikaisemmin Chfty 29911, nyt Chfy 29902? | ||||
![]() |
16.04.2006 06:41 | Jouni Hytönen | ||
Tuskin Sibeliuksen Einy/Eity-vaunuja maalataan, ellei sitten vara/lisävaunuiksi. Toisinaan Sibeliuksessa on ollut jopa 3-4 tavallista sinistä sesonkiaikaan. | ||||
![]() |
16.04.2006 06:39 | Jouni Hytönen | ||
Kiskojarruista osassa vaunuja? | ||||
![]() |
13.04.2006 23:40 | Jouni Hytönen | ||
Ei. Siitä taitaa jopa puuttua joitakin pikkuosia. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:51 | Jouni Hytönen | ||
Kun rahaa ei ole, joudutaan monia hyviä suunnitelmia siirtämään tulevaisuuteen. Näkisin mielelläni mm. Partalan mäen ja mutkan oikaistavan Jämsän eteläpuolella. Oikaisulle tulisi muistaakseni joku huima tunneli, pidempi kuin Lahdenvuori. Ja onpa olemassa suunnitelma koko Jämsä-Orivesi-radan vetämisestä uuteen paikkaan, mutta se ei kyllä toteutune lainkaan. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:48 | Jouni Hytönen | ||
Syksyllä 2002 oli vielä tilapäinen Sn 70 muistaakseni juurikin kiskojen heikosta kunnosta johtuen. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:33 | Jouni Hytönen | ||
Tuostakin kurvista on taidettu kiskot ja pöllit vaihtaa? Vai olivatko kiskot vielä täysin tiensä päässä olevan näköiset? Tähänhän on suunniteltu rataoikaisua, joka oikaisisi nämä mutkat ja varmaankin poistaisi samalla kaikki tasoristeykset näiltä nurkilta. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:31 | Jouni Hytönen | ||
Mutta olikos tähänkin jo asennettu tasoristeysvalo? | ||||
![]() |
13.04.2006 19:31 | Jouni Hytönen | ||
Tuolta toiselta puoleltahan ei näe yhtään mitään turvalliselta etäisyydeltä tämän junan tulosuuntaan. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:27 | Jouni Hytönen | ||
Ja Oskari, joka harrastajan sivistykseen kuuluu jos ei nyt osata ulkoa, niin tallentaa tämä ainakin omalle kovalevylle: http://www.rhk.fi/tutkimus/Luettelo_rautatieliikennepaikoista%20F1_2005.pdf | ||||
![]() |
13.04.2006 19:26 | Jouni Hytönen | ||
No kaikki ketkä ovat Kauppilanmäellä käyneet. :) Minusta olisi parempi nimetä paikat johdonmukaisesti eli oikean kunnan mukaan. Tästä on keskusteltu täällä ennenkin. Ja on mielenkiintoista oppia samalla kuvista, että Kauppilanmäki on Vieremän kunnan pääasema samoin kuin Airaksela taisi olla Karttulan. Mutta mikähän on Anjalankosken pääasema? :) Itselleni oli yllätys, että Kaipiainen on yksi Anjalankosken asemista. | ||||
![]() |
13.04.2006 18:21 | Jouni Hytönen | ||
Heh, vaunu on saanut uuden maalipinnan ja täysremontin 30-vuotislahjaksi. :) | ||||
![]() |
13.04.2006 18:18 | Jouni Hytönen | ||
Olisiko imagosyistä maalattava vielä pari, että niitä riittäisi kaikkiin nykyisiin IC-runkoihin ja pari varalle? | ||||
![]() |
13.04.2006 15:00 | Jouni Hytönen | ||
Siis vetureiden yksinään. | ||||
![]() |
13.04.2006 14:59 | Jouni Hytönen | ||
Kuinkahan tuollainen 12 vaunun tyhjä tukkivaunujono haraa vastaan? Eli onko tuollakaan junalla mahdollista ylittää 450 kN:n rajaa? Vetureidenhan nyt luulisi liikkuvan keskenään suurin piirtein samaa tahtia, eli niiden välille tuota 450 kN:n vetovoimaa tuskin muodostuu. ;) | ||||
![]() |
13.04.2006 14:57 | Jouni Hytönen | ||
Naapurin junissa henkilökunta pyyhkii kädensijat aina ennen matkustajien päästämistä ulos ja sisään. :) | ||||
![]() |
13.04.2006 14:03 | Jouni Hytönen | ||
Kerosiinivaunu? Vaunun kotiasema on Jaroslavl Pohjoisella alueellisella rautatieyhtiöllä. Täytynee olla otettu vuoden 1922 jälkeen. | ||||
![]() |
13.04.2006 12:18 | Jouni Hytönen | ||
Tämäkin on Skodan tuotantoa, vaikka päällä kulkeva kori onkin neuvostolaatua. | ||||
![]() |
13.04.2006 12:11 | Jouni Hytönen | ||
Turku on aina Turku. :) | ||||
![]() |
13.04.2006 12:07 | Jouni Hytönen | ||
Olikos niin, että Dr16-veturit voi periaatteessa laittaa vaikka kaikki 19 samaa junaa vetämään? Oliko tässä toimiva nelinveto? :) | ||||
![]() |
13.04.2006 12:03 | Jouni Hytönen | ||
Samoin, tämä on todella komea. Odotan jo innolla IC-väristä Sibeliusta. | ||||
![]() |
13.04.2006 12:02 | Jouni Hytönen | ||
Nythän IC-värisiä Rk-vaunuja taitaa olla jo kolme 11:sta, mutta takuuvarmasti niitä sinisiä näkyy vielä IC-junissa, ellei asiasta anneta jotain mahtiukaasia. :) | ||||
![]() |
12.04.2006 18:47 | Jouni Hytönen | ||
Valitettavasti puusto haittaa kuvaamista hiukan, mutta kyllä sieltä hienot näkymät avautuu. Teletötteröllä (TM) voi bongata junan jo Leppälahden pitkältä järvipenkereeltä. | ||||
![]() |
12.04.2006 18:43 | Jouni Hytönen | ||
Niin, eikös IC 164 käänny ainakin 3:ksi ja 172 7:ksi? Ja kääntyikö 52 joinakin päivinä 9:ksi? Perjantaisin muistelen koko pitkän 52:n rungon ainakin lähteneen kohti Joensuuta 38 minuutin kuluttua. | ||||
![]() |
12.04.2006 18:39 | Jouni Hytönen | ||
Taitaa olla hiljattain tullut pajalta. |