![]() |
23.05.2018 16:47 | Tuomas Pätäri | ||
Tämäpä kävi nopeasti :) Maisema todellakin on nätti tällaiseen vuorokaudenaikaan, ja tässä tapauksessa bonuksena myös vuodenaikaan. | ||||
![]() |
21.05.2018 20:48 | Tuomas Pätäri | ||
Onpas komea konttikokojuna, ja vaalee sopii täydellisesti tuohon keulille. | ||||
![]() |
17.05.2018 16:26 | Tuomas Pätäri | ||
Nykyinen kunto ei välttämättä kelpaa edes lepakoille, sillä tämä on rakennuksen paras sivu - kokonaisuus on aika romahtanut. Tähän olisi voinut tutustua tarkemmin, mutta kuvaamieni muutaman junan väliin ei juuri jäänyt luppoaikaa ja sitten alkoi Suomen peli jo lähestymään joten piti kiiruhtaa pois. Eli olisiko, kuten tässä on jo mietiskelty, entinen kellarin ja lämpimän tilan yhdistelmä. Maaperä on tässä Salpausselän hiekkaa eli haasteellista rakentaa syvälle, joten se selittäisi kellarin maanpäällisyyden. (Vihreä = hiekka: https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zoomLevel=9&coord=505411.795560976_6751596.289718858&mapLayers=802+100+default,1241+79+default&uuid=90246d84-3958-fd8c-cb2c-2510cccca1d3&showMarker=true ) |
||||
![]() |
15.05.2018 21:30 | Tuomas Pätäri | ||
Todellakin, tästä trendikkäästä sähköjen "maadoittamisesta" on kuvaamisellekin etua, kun sattuu kohdille. | ||||
![]() |
15.05.2018 21:27 | Tuomas Pätäri | ||
Tyylikäs juna ja keväinen (jo alkukesäinen?) maisema on hieno. | ||||
![]() |
13.05.2018 14:28 | Tuomas Pätäri | ||
Ajattelin josko tämän kuvaisi Kouvolan päässä, mutta olikin kulkenut vielä vauhdikkaammin kuin aikaisemmin: Sekä tämä että 5020 olivat olleet 140-150 minuuttia etusessa. Aamulla totesin kulkutiedoista tilanteen ja jatkoin unia :) | ||||
![]() |
06.05.2018 20:06 | Tuomas Pätäri | ||
Espoon yleiskaavassa tämä on maatalousaluetta, mutta Uudenmaan maakuntakaavassa merkitty jo taajamatoimintojen alueeksi. Kuvassa näkyvällä alueella ei ole "viheryhteystarvetta" lukuun ottamatta mitään huomioon otettavia rajoitteita rakentamiseen maiseman tai luonnontilaisuuden kannalta, mutta vierustat ovat täynnä niitä. Kuvauskallion eteläpuolinen alue on maakuntakaavassa virkistysaluetta, Espoonlahden pääty ja sen pohjoisrannat luonnonsuojelualuetta, ja maakunnallisesti merkittäväksi kulttuuriympäristöksi on määritelty alueet tästä länteen, etelään, em. Espoonlahden osa sekä siitä koilliseen nauhamaisesti Espoonjoen läheisyydet. Vähän kauempana kuvaussuunnassa on lisäksi Espoonkartanon alue, mikä on valtakunnallisesti merkittävä rakennettu kulttuuriympäristö. | ||||
![]() |
06.05.2018 17:17 | Tuomas Pätäri | ||
Hieno ilta-aurinko! Onko tälle tai vastakkaiseen suuntaan kulkevalle sisarelleen jotain systeemiä, josta voi ennakoida näitten kulun, esimerkiksi kulkevatko samana viikonpäivänä samoihin aikoihin? Tuolla junanumerolla näyttäisi kulkeneen muuloin lähinnä kaasuputkijunia. | ||||
![]() |
06.05.2018 17:10 | Tuomas Pätäri | ||
Ilmeisen hätäisesti kirjoitettuun kuvatekstiin vielä lisäyksenä, että kyse tietysti oli Seppälän Pasista ja linkkaus viitattuun kuvaan olisi toki aina paikallaan: https://vaunut.org/kuva/124954 | ||||
![]() |
27.04.2018 10:09 | Tuomas Pätäri | ||
Nykyaikana moni ihminen uskoo Zeuksen ja kumppaneiden sijasta tieteeseen. Tiede ei ole pystynyt täsmällisesti määrittämään ihmisen osallisuuden suuruutta parhaillaan vallitsevaan ilmastonmuutokseen, mutta tieteessä onkin täysin normaalia, että mustavalkoisen totuuden sijaan pystytään määrittämään vain todennäköisyyksiä. Varsin vallitseva näkemys tieteentekijöiden (joihin minä uskon) keskuudessa on, että suurella todennäköisyydellä ihmisen vaikutus viimeaikaiseen ilmastonmuutokseen on hyvin merkittävä. (Enkä ole lukenut kenenkään tieteellisesti osoittaneen, että ihminen EI PYSTYISI vaikuttamaan ilmastoon.) Tällaisessa tilanteessa on jo ns. varmuusperiaatteen mukaan mielestäni täysin järkevää, että ihminen pyrkii rajoittamaan vaikutustaan ilmastoon, vaikka sen merkittävyys olisikin osoitettu vain jollain todennäköisyydellä. Ilmastokeskusteluissa voi huomata usein, miten monelle maallikolle tuottaa vaikeuksia hahmottaa asioita, kun asiat eivät ole mustavalkoisia. Todennäköisestihän ihmisen osuus ilmastonmuutoksessa ei ole ääripää eli 0 tai 100 prosenttia, eikä tätä osuutta ehkä koskaan osata määrittääkään kuin todennäköisyyksillä. Moni maallikko ei osaa tulkita, jos tieteellisten tutkimusten keskiarvo esimerkiksi osoittaa, että 90 % varmuudella ihmisen osuus ilmastonmuutoksessa on vähintään 78 %. |
||||
![]() |
22.04.2018 20:49 | Tuomas Pätäri | ||
Tällä paikalla on usein "vuori"kiipeilijöitä harrastamassa ja heidän autojaan on usein tuossa Kehän pientareella. Viime torstaina, kun ajoin tästä ohi tullessani 4003:a kuvaamasta, pientareella olikin poliisiauto ja taskulamppujen valokeilat tutkailivat tätä kallioseinämää. Olikohan joku kiipeilijä kadonnut? Mutta itse kuvasta, olet upean kuvakulman löytänyt tälle radalle, joka ei montaa kilometriä maanpinnalla kuvattavissa kulje. | ||||
![]() |
21.04.2018 01:09 | Tuomas Pätäri | ||
Mitä tulee Jounin mainitsemiin kuljetusvirtoihin, katsoin kerran 1,29 euron arvoisesta tuotteesta, eli tonnikalapurkista, että se oli pyydetty Jenkkien lähistöllä ja pakattu Thaimaassa. Mistäköhän lie itse tölkki peräisin? Laatu tosin ei tässä tapauksessa ollut kuraa - kala on aina hyvää, myös norjalainen lohi sekä Puruveden särki. | ||||
![]() |
11.04.2018 21:46 | Tuomas Pätäri | ||
Nyt on ollut kyllä Juliankin mukaan kaikenlaista poikkeuksellista liikennettä. Olin tänään taas (taas viittaa kuvan https://vaunut.org/kuva/81942 kommenttiin) vaihtelemassa kesärenkaita Kellomäessä, kun ihmettelin pohjoiseen matkaavaa Dv12-paria (näemmä VET 11869 Kv-Hls) ja pian sen jälkeen pohjoisesta tuli tripladeeverivedolla pitempi pönttölasti (näemmä 58840 Kii-Kvt). Harmi ettei ole kameraa Kouvolassa mukana kun tiesin viikon omilta aikatauluilta kiireiseksi, mutta mutta, ainahan tällaisia kerkeäisi kuvaamaan :) Hieno otos harvinaisemmasta näystä Savon radalta. P.s. Osui näemmä renkaanvaihto samalle päivälle kuin vuonna 2013. |
||||
![]() |
21.03.2018 19:53 | Tuomas Pätäri | ||
No onpas tässä upea ja pitkä kaipiaislainen, vieläpä komeana päivänä. Hyvä kuva! | ||||
![]() |
18.03.2018 22:18 | Tuomas Pätäri | ||
Miten tarkkaa ajoitusta haetaan? Tulkitsin jo kuvatekstistäsi https://vaunut.org/kuva/125450, että kyseessä oli vanhan linjauksen viimeinen lättä - oliko se kuitenkin siis päivän viimeinen? Porvoon ohitustie on otettu käyttöön 1979, joten viimeistään silloin uuden ratalinjauksenkin on jo pitänyt olla toiminnassa. | ||||
![]() |
16.03.2018 14:42 | Tuomas Pätäri | ||
Vanhan linjauksen tämän puolinen pää hahmottuu vielä nykyisessäkin ilmakuvassa. | ||||
![]() |
14.03.2018 17:40 | Tuomas Pätäri | ||
Ahaa, tämäkin haettiin. Yritän todella surkeasti värejä toistavalta läppärin näytöltä tihrustaa tietä ja siinähän näkyy aurauksen ja renkaiden jäljet - enpä olisi vetoa lyönyt, että tälle kuvauspaikalle pääsisi näillä lumilla autolla perille asti! | ||||
![]() |
05.02.2018 09:53 | Tuomas Pätäri | ||
No tässä kuvatekstissä olikin sitten about sama informaatio minkä kirjoitin viereisen kuvan kommenttiin :) | ||||
![]() |
05.02.2018 09:51 | Tuomas Pätäri | ||
Alue on yleiskaavoitettu tiiviiksi työpaikka-alueeksi ja Vehkalan aseman luona on pieni keskustatoimintojen alakeskus, joten eiköhän täällä jossain vaiheessa jotain tapahdu. Nämä miljööt kuuluvat lentomelun 1- ja 2-vyöhykkeisiin, mikä blokkaa monet muut maankäyttömahdollisuudet pois (asunnot, sairaalat, hoitolaitokset, oppilaitokseet jne.) | ||||
![]() |
02.02.2018 08:31 | Tuomas Pätäri | ||
Knoppia muistamatta tai etsimättä mietin asiaa tässä ja nyt ja keksin seuraavanlaisen: Kolari - Oulu - Kajaani - Kouvola - Joensuu - Pieksämäki - Jyväskylä - Tampere - Seinäjoki - Ylivieska - Haapajärvi - Jyväskylä - Haapamäki - Seinäjoki - Kaskinen. Siinä ainakaan Riihimäen kolmioraide ei ole osallisena, ja päätepiste on 10 vuodessa siirtynyt Sallasta Kolariin. Ilman JKV:tä lienee (en jaksa tarkistaa) Kaskisten ja Saarijärven - Haapajärven osuudet. |
||||
![]() |
25.01.2018 16:10 | Tuomas Pätäri | ||
Teemu, muistin heti että olet kuitenkin jättänyt kommentin myös tähän https://vaunut.org/kuva/101421 kuvaan :) | ||||
![]() |
23.01.2018 20:42 | Tuomas Pätäri | ||
Ihan totta, onhan sitä kalpeakasvoista kalustoa muutakin - Myöskään Sm3 tai Sr2 eivät paljoa tätä paremmin taida erottua, vaikka ajelevat Demareiden tapaan paljonkin ei-vartioitujen tasureiden läpi. Dm12:ssa on sentään vähän keltaista yritystä, mutta muuttaneeko se oleellisesti tilannetta. Talvella tietysti on useammin pimeää kuin valoisaa, joten valoistahan nämä loppujen lopuksi useimmiten havaitaan! |
||||
![]() |
23.01.2018 15:32 | Tuomas Pätäri | ||
Sm4:n esiintyminen vartioimattomissa tasoristeyksissä taitaa olla varsin harvinaista (jos laituripolkuja ei lasketa). En keksi muita mahdollisia kuin Kilon kartanon https://vaunut.org/kuva/123477 ja Aseman palotien https://vaunut.org/kuva/103455 eikä niissäkään taida esiintyä kovin usein. | ||||
![]() |
22.01.2018 15:51 | Tuomas Pätäri | ||
Tämä juna oli - muistaakseni perjantaina 5.1 - vielä näyttävämpi, sillä se koostui neljästä eri osasta. Kuten tässä, siinä oli kaksi umpivaunuletkaa ja metsäkoneet välissä, mutta etummaisena oli vielä letka kontteja. Näin junan tuolloin sattumalta juoksulenkillä lähestyessäni Porvarinlahden siltaa, joten mitään kuvallista dokumenttia en siitä saanut. | ||||
Kuvasarja: Nikkilän rautatiesilta |
11.01.2018 23:25 | Tuomas Pätäri | ||
Kiitoksia dokumentoinnista. Silta on minulle aika tuttu, olen joitain kertoja siinä junakuvauspaikkoja huonolla menestyksellä etsinyt. Se sijaitee varsin kauniilla paikalla, mutta puuston takia junien kuvaus on ollut vaikeahkoa. Näin myös itse siltakin on minulta jäänyt pitkälti kuvaamatta. Ristiriitaa kuvasarjan kuvauksessa on suhteessa Liikenneviraston 27.9.2017 päivitettyihin suunnitelmakarttoihin, sillä niiden mukaan se rakennettaisiin vanhan eteläpuolelle, ei siis Pornaisten puolelle. (Liikennevirasto itse kertoo asian varsin epäselvästi: "-- toteuttamalla uusi silta noin 15 m nykyisen siltapaikan oikealla puolelle"). Mikä on OIKEA puoli? :) Suunnitelmakartoista helpommin hahmottuva: https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/310596/Kartta/ffbf7443-ca94-43ca-ba87-88217e72ef66 |
||||
![]() |
04.01.2018 16:36 | Tuomas Pätäri | ||
Viereisen kuvan partioleiristä tuli mieleen sellainenkin tapaus Malmiradan kuvausreissulta, että otin juurikin Abiskosta joskus kyytiin saksalaisia partiolaisia, jotka liftasivat kyytiä Kiirunaan. Olikohan ajankohta sitten sellainen, että junaa olisi joutunut odottamaan pitkään. Matkalaiset olivat ymmärtääkseni olleet toista viikkoa maastossa ja olivat niin väsyneitä, että nukahtivat saman tien ja vain hädin tuskin heräsivät äkkijarrutukseen, jonka jouduin tekemään suuren hirven hypätessä koivikosta eteemme. | ||||
![]() |
04.01.2018 16:22 | Tuomas Pätäri | ||
Tuolla pitäisi vierailla joskus uudestaan, kun jäi kaivelemaan ettei tullut käytyä katsomassa Bodø/Glimtin ottelua. Joukkue tippui sittemmin pääsarjasta, mutta palaa keväällä takaisin voitettuaan 1.divisioonan viime syksynä selvin luvuin. | ||||
![]() |
03.01.2018 13:35 | Tuomas Pätäri | ||
Ok, voin jatkossa tehdä noin. | ||||
![]() |
02.01.2018 01:27 | Tuomas Pätäri | ||
Tämä on esimerkki tapauksesta, missä suojeltu rakennettu ympäristö voidaan vain jättää hoitamatta, ja sitten voidaan 10 vuoden päästä todeta, että suojeluarvo on menetetty. Koska yleiskaavan suojelumerkintä ei koskenut täsmällisesti itse rakennuksia, museovirasto katsoi, että riittää kun alueella säilytetään muutama puukujanne. En kyllä nyt jaksanut perehtyä miten tuo suojelukuvio juridisen täsmällisesti on mennyt. Nyt tähän on vihdoin valmistumassa asemakaavan muutos, joten pian nuo ehkä lähtevät. Kaavaehdotuksen selostuksessa on alueen muistakin rakennuksista muutama valokuva: https://www.kouvola.fi/material/attachments/tekninenjaymparistotoimi/kaaavoitus/asemakaavoitus/asemakaavoitus_kohdekortit/01_024_puolakantie/Omsgfj8qT/01_024_Puolakantie_SELOSTUS_300316.pdf Itse asiassa kaava on jo hyväksytty lautakunnassa melkein kaksi vuotta sitten ja Kouvolan nettisivujen mukaan "Kaavaan liittyy maankäyttösopimus, jonka neuvottelut ovat kesken. Maankäyttösopimuksen allekirjoittamisen jälkeen kaava eteen kaupunginhallitukseen ja -valtuustoon hyväksyttäväksi." |
||||
![]() |
02.01.2018 00:35 | Tuomas Pätäri | ||
Näin on. Hieno ajankohtainen otos. | ||||
![]() |
02.01.2018 00:34 | Tuomas Pätäri | ||
Kaikin puolin oikein kaunis kuva. | ||||
![]() |
28.12.2017 23:36 | Tuomas Pätäri | ||
Tämä paikka on nyt aikamoisessa remontissa, kun siltojen väliin rakennetaan kolmas silta kevyelle liikenteelle. | ||||
![]() |
28.12.2017 20:47 | Tuomas Pätäri | ||
En laskenut paikalla ja yritin laskea kuvista, mutta junan perästä ei ole niin tarkkoja kuvia että saisi edes suuntaa-antavan tuloksen. Mutta todella pitkä tämä minunkin mielestä oli. | ||||
![]() |
28.12.2017 20:43 | Tuomas Pätäri | ||
Hienosti taltioitu kohtaus ja bonuksena vielä tämä, jota itse en Kouvolan päässä kuvannut: Juna ei kirinyt ihan tarpeeksi ehtiäkseen ennen 67:n lähtöä Kouvolaan, ja kun huomasin kulkutiedoista sen jääneen Harjuun odottamaan kohtausta, luovutin valoisuusolosuhteiden takia. | ||||
![]() |
28.12.2017 20:37 | Tuomas Pätäri | ||
Oho. Tämä oli jostain syystä omissa hakemistoissa tuon Kaipiaisten 2008 kuvan rinnalla "ei julkaistuissa" ja luotin siihen sokeasti, mutta olisin voinut toki tarkistaa asian :) Täytyy vaihtaa jotain tilalle, kun täällä ei liene edelleenkään varsinaista poistomahdollisuutta. | ||||
![]() |
28.12.2017 17:41 | Tuomas Pätäri | ||
Rakennuksesta keskustelua esimerkiksi kuvan https://vaunut.org/kuva/24236 yhteydessä (ja monen muunkin). | ||||
![]() |
28.12.2017 17:39 | Tuomas Pätäri | ||
Kuvatekstiin vastausta: Vilkaisin laattaa pari päivää sitten ja siitä jäi mieleen, että ainakin Lions Club siinä luki mitä ilmeisimmin lahjoittajan roolissa. | ||||
![]() |
28.12.2017 17:37 | Tuomas Pätäri | ||
Muistomerkki isompana Arto Lopian kuvassa: https://vaunut.org/kuva/32199 | ||||
![]() |
27.12.2017 17:43 | Tuomas Pätäri | ||
Olisiko asia niin, että seislevy oli asetettu väliaikaisesti juurikin jumiutuneen vaihteen vuoksi. | ||||
![]() |
15.12.2017 10:27 | Tuomas Pätäri | ||
Ohhoh, onpas aikansa järjestelyjä hienosti valaiseva kuva Loviisasta. | ||||
![]() |
11.12.2017 19:59 | Tuomas Pätäri | ||
Tulee mieleen Kouvolan vanha virastotalo, joka tosin ei ole asema vaikka onkin ihan aseman vieressä :) | ||||
![]() |
09.12.2017 01:33 | Tuomas Pätäri | ||
Täällä olevien kuvien kommenteista löytyy jotain tietoa, esim. https://vaunut.org/kuva/44985 | ||||
![]() |
09.12.2017 00:34 | Tuomas Pätäri | ||
Saha ja kiskot ovat jo menneet, nyt hiljattain meni voimalaitos ja piippu: Kaleva 22.11.2017: "Martinniemen maamerkki katoaa, historiallinen piippu murenee tiili tiileltä - katso video!" http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/martinniemen-maamerkki-katoaa-historiallinen-piippu-murenee-tiili-tiilelta-katso-video/776993/ | ||||
![]() |
08.12.2017 08:11 | Tuomas Pätäri | ||
Ja on niitä ylipäätään jäljellä vielä paljon muuallakin. Toisaalla enempi, toisaalla vähempi, mutta löytyiskö vielä kuitenkin "joka kolkasta" Suomea? Joillekin osuuksille, ainakin remontoiduille, on tehty järjestelmällinen vaihto, mutta silloinkin niitä voi löytää ratapihoilta ja sivuradoilta. | ||||
![]() |
07.12.2017 00:29 | Tuomas Pätäri | ||
Loistava otos, ja täältä löytyy yksi kenen mielestä veturit ovat suuntautuneet (visuaalisessa mielessä) täydellisesti. Antaa jonkinlaista vauhdin ja menon tuntua, kun menopeli on "takaohjaamollinen", niin vetureissa kuin autoissakin (esim. Datsun 280z). | ||||
![]() |
26.11.2017 20:02 | Tuomas Pätäri | ||
Joo, eipä tässä mistään vakavasta asiasta ole kysymys, etenkin kun "toiminnanharjoittaja" on varsin selvästi jättänyt vähän puolitiehen tämän toteutuksen: 5 § Liikkumis- ja oleskelurajoituksen merkitseminen Toiminnanharjoittajan on merkittävä alue, jota rajoitus koskee, ja tarvittaessa sinne johtavat väylät liikkumis- ja oleskelurajoitusta ja sen rikkomisesta säädettyä rangaistusuhkaa osoittavilla, selkeästi havaittavilla tauluilla tai muilla merkeillä. Myös mereen rajoittuvat alueet ja vesialueen ulkorajat on merkittävä tauluin tai muin merkein. 9 § Voimaantulo -- Edellä 5 §:ssä säädetyt merkinnät on otettava käyttöön viimeistään 31 päivänä joulukuuta 2014. |
||||
![]() |
26.11.2017 19:57 | Tuomas Pätäri | ||
Tämä on! Näissä nysärungoissakin on joku oma kuvauksellisuutensa. | ||||
![]() |
26.11.2017 19:54 | Tuomas Pätäri | ||
Taitaa olla. Veturi lienee about samalla korkeustasolla kuin opastinkin, vaikka tässä jollain tavalla näyttäisi menevän alamäkeen. | ||||
![]() |
26.11.2017 19:52 | Tuomas Pätäri | ||
Joo, kyllä sen voi laskea ihan eduksi että jännitys on vielä olemassa kokoonpanojen suhteen. Ja vaikka sekin avoimen datan laajentuessa joskus katoaisi, aina säilyy vielä mainitsemasi jännitys siitä, jääkö auto nyt tänne jumiin vai ei... Se on ollut erityisen mukava tunne jossain Kainuussa keskellä ei mitään, kaukana kotoa. Toistaiseksi ainoa kerta kun näin on käynyt taisi olla silloin kun olit apuna työntämässä hangesta, lähellä on joskus muuloinkin ollut! | ||||
![]() |
26.11.2017 11:53 | Tuomas Pätäri | ||
Onpa tästäkin jo aikaa, mutta voisin luonnehtia vartijan käytöstä asialliseksi. Mitään uhkaa ei ollut ilmassa. Eniten hämmensi tosiaan se, ettei vartija osannut kertoa poistamisen perusteita oikein. Näköjään Havukaisen Antin kommentissa Santeri Kiviojan uudessa kuvassa https://vaunut.org/kuva/123473 on ristiriitaisuudeksi tulkittavaa tietoa suhteessa omaan tämän kuvan ensimmäiseen kommenttiini, joten tarkennetaan asiaa (osin olettamusta, osin tietoa): Vuonna 2008 tämä kohta alueesta ei vielä kuulunut liikkumis- ja oleskelurajoituksen piiriin. Syynä lienee se, kuvan kevyen liikenteen väylän läheinen autotieyhteys välitti teollisuusalueeseen kuulumatonta läpiajoliikennettä pohjois-eteläsuunnassa (maastokartalta katsottuna Kulloon ja Svartbäckin välillä). Sitten joskus 2011 valmistui uusi tieyhteys 11746 valtatielle, jonka ohella rakennettiin pienempi tie kiertämään alue länsipuolelta (Fågelmossenin ohitse). Koska läpiajoyhteyden tarve tuosta syystä loppui, ilmeisesti silloin on voitu laajentaa liikkumisrajoitusaluetta, joka siis nykyään kattaa myös tämän tasoristeyksen alueen. Olen Vorgiin lisännyt myös kuvat, jotka otin jo tuolloin "kielletyksi" määritellyltä alueelta: https://vaunut.org/kuvat/?kd=26.5.2008&kd2=26.5.2008&paik=Sk%C3%B6ldvik . Liikkumisrajoituksen rikkomisesta voi ilmeisesti saada sakkoja, mutta kukaan ei ole soittanut kuulusteluihin. Vanheneekohan rikos ensi vuonna, jolloin voin huokaista helpoituksesta? :) |
||||
![]() |
25.11.2017 20:05 | Tuomas Pätäri | ||
No niin, valitsin siis vain väärän viikonlopun Kouvolan vierailulle! :) Todella hieno ja mielenkiintoinen saalis, ja mahtavan paikankin olet löytänyt. Jotain lienee tapahtunut Miehossa, koska ennenhän tältä mäeltä ei ollut näin avoimia näköaloja? Taustalla näkyvästä häkkyrästä on moni hypännyt, pisimmälle Ojalan Juho (79 metriä). Wikipedian mukaan vuoden 1969 mäkiennätys rikottiin vasta vuonna 2013, mutta silloin sitten peräti viisi kertaa samassa kilpailussa. |