![]() |
12.06.2005 16:57 | Eero Heinonen | ||
HKL:llä taas kerran ollut töissä. | ||||
![]() |
08.06.2005 16:06 | Eero Heinonen | ||
Eikös tämän pitänyt olla vain ulkokuori, ei kai siellä esim penkkejä ole? | ||||
![]() |
08.06.2005 16:01 | Eero Heinonen | ||
Onhan niitä, mutta ota nyt VR filosofiasta selvää... | ||||
![]() |
07.06.2005 21:20 | Eero Heinonen | ||
Matkaan 6/05:ssä juttua aiheesta Sivuraiteella. | ||||
![]() |
07.06.2005 21:07 | Eero Heinonen | ||
En nyt vertaa Pendoa tähän, tarkoitin sitä miltä Pendo näytti "puolikkaana", eli ihan niinkuin tässä, ei ohjaamoa toisessa päässä vaan tommonen väliaikaisratkaisu... Minä uskon ja toivon että tämä on ihan toimiva konsepti, toivotaan tästä nyt jotain pelastusta Talgon Otanmäen toiminalle. | ||||
![]() |
07.06.2005 21:03 | Eero Heinonen | ||
Kas, semmonen rahtihan pitää ikuistaa! Onkos Sl:ssä sitten vesitysmahdollisuus vai meinaako tosiaan vesi riittää kolmelle junaparille päivässä kahden viikon ajan? | ||||
![]() |
07.06.2005 20:59 | Eero Heinonen | ||
Minäs päivänä ja mihin kellonaikaan tuo lehdistötilaisuus on? | ||||
![]() |
07.06.2005 20:56 | Eero Heinonen | ||
Pohjankuru 2 kpl, Säkylä 1 kpl, HKL 1kpl, VR 2 kpl, noi tuli äkkiä mieleen. | ||||
![]() |
07.06.2005 20:53 | Eero Heinonen | ||
Ja kapealla hytillä! | ||||
![]() |
07.06.2005 20:51 | Eero Heinonen | ||
Eipä olisi eka kerta kun Kv:läinen on sorvissa Oulussa. | ||||
![]() |
06.06.2005 20:06 | Eero Heinonen | ||
Kuskin persaus sano sopimuksensa irti pitkän satamavuoron jälkeen??! ;)) | ||||
![]() |
06.06.2005 20:03 | Eero Heinonen | ||
Koeajopendomaisuus...;) | ||||
![]() |
06.06.2005 19:54 | Eero Heinonen | ||
Milläs kikalla muuten Sl:n runko vaihdetaan? Lykätäänkö Parikkalassa jonkun IC:n jatkoksi vai meneekö rahdilla? | ||||
![]() |
06.06.2005 19:51 | Eero Heinonen | ||
Mutta ei menetetä toivoa... | ||||
![]() |
06.06.2005 19:51 | Eero Heinonen | ||
Aivan. Mutta silti voi hiivatin hiivatti! 23104 paahtoi kyllä tänään tutussa vuorossa kohti Kouvolaa, mutta 43:ssa oli 27006, kiitokset 23044:lle pitkästä urasta ja mikseipä myös muille vaunuille... Hmmh, lyhyen matikkani mukaan siis ainoa vakituinen Eit olisi sitten Sibbessä, vai onko enää siinäkään? | ||||
![]() |
06.06.2005 16:26 | Eero Heinonen | ||
Voi hlvt... Mistä noita Ei-vaunuja oikein sikiää joka hemmetin vuoroon? | ||||
![]() |
06.06.2005 16:14 | Eero Heinonen | ||
Siis, uusi Jt éi sano muuta kuin että junassa on käytettävä kiinteitä loppuopasteita, kuten punavaloja, eli irrallisista ei sanota mitään. | ||||
![]() |
06.06.2005 16:11 | Eero Heinonen | ||
Nehän käy aina silloin tällöin tuomassa terveisiä ulkomaailmasta Hesan MAN-kerholle... | ||||
![]() |
04.06.2005 17:34 | Eero Heinonen | ||
Elikkä https://vaunut.org/kuvasivu.php/2536.html | ||||
![]() |
04.06.2005 17:31 | Eero Heinonen | ||
Minua kiinnostaa, että mitä tästä onnistuttiin hajottamaan? Nimittäin uskoisin, että edes vetovoimapulaa poteva VR-Osakeyhtiökään ei hylkäisi melko tarkalleen kaksi vuotta sitten alakertarempattua konetta...;) | ||||
![]() |
03.06.2005 11:35 | Eero Heinonen | ||
Katos etusivulta havannoista. | ||||
![]() |
02.06.2005 21:12 | Eero Heinonen | ||
Vaaleanpunainen! ;) | ||||
![]() |
02.06.2005 20:43 | Eero Heinonen | ||
Eikös ne olleet hieman epäkäytännölliset ja aina tiellä, kun vähän piti fiksata? Varmaan joku, joka on HMVY:n teräsvaunujen vastaamisessa hieman paremmassa arvossa kun meikäläinen tai joku muu asjantunteva voi valoittaa ratkaisua...;) | ||||
![]() |
02.06.2005 20:35 | Eero Heinonen | ||
Yksi kuukävelijä oli tänään Pasila T:llä tukevasti vaununsa päällä. | ||||
![]() |
01.06.2005 21:25 | Eero Heinonen | ||
No yritin vähän myös tuota Mikon kommentin sisältöäkin tavoitella siinä kuitenkaan onnistumatta...:) | ||||
![]() |
01.06.2005 15:26 | Eero Heinonen | ||
Mielestäni Villen kommentti ei ole mitenkään normaalista poikkeava, minusta se on harrastajien keskuudessa ihan normaali pilke silmäkulmassa VR:n "mollaamis"-kommentti, ihan arkipäivää käytänössä harrastettaessa käsitykseni mukaan. Enkä nyt tarkoita, että esim minulla tai kellään niitä viljelevällä olisi välttämättä tosissaan mitään VR:ää vastaan, harrastajan kun on helppo sanoa, jos ymmärrätte mitä ajan takaa. ;) | ||||
![]() |
01.06.2005 10:08 | Eero Heinonen | ||
Sen näkee sitten. | ||||
![]() |
31.05.2005 20:17 | Eero Heinonen | ||
Luultavasti 2 kpl jos kaikki menee putkeen. | ||||
![]() |
31.05.2005 17:41 | Eero Heinonen | ||
Kyllä, tässä viedään Seinäjoelle huollettuja vetureita. | ||||
![]() |
31.05.2005 17:40 | Eero Heinonen | ||
Siis ei mitään normaalia koekäyttöä kummempaa tapahtunut, muuta kuin saatiin turvallisuustodistuksen mukanaan tuomin muutetun käytännön mukaisesti vaihtotyönjohtajia ja kuljettajia. Ei tämä noita tuon pitemmälle retuuttanut. Tallialuehan näkyy takana, joten matkaa kertyi pari sataa metriä. Kanaa kyllä käytettiin ratapihan pohjapäässä asti. | ||||
![]() |
31.05.2005 13:57 | Eero Heinonen | ||
Ahaa, oletin että olisi ollut P 5/10:llä. | ||||
![]() |
31.05.2005 13:42 | Eero Heinonen | ||
Loimaallehan oli sijoitettu Tka3 279, joka nykyään asustaa Haapamäellä aina 90-luvun lopuille saakka ja sillä käytiin arkena Kyrössä tekemässä vaihtotyöt. Myös joitain työjunakäyttömerkintöjä Jonnan papereista löytyy. | ||||
![]() |
31.05.2005 13:38 | Eero Heinonen | ||
Kääk, prkl, tietty olen tuossa vaiheessa n 280:n raidekilometrin päässä kun yksi Hki:n uljaasta Dieselkatraasta uskaltautuu Hakkilaa pitemmälle meikäläisen kotinurkille! Tosin rämäpäiset Seeprat ovat yleisempi näky akselilla Rekola-Hanala pvp...;) | ||||
![]() |
31.05.2005 13:35 | Eero Heinonen | ||
Ja joku vaunu taisi olla ulottumanmittausvaununa hetken. | ||||
![]() |
31.05.2005 13:03 | Eero Heinonen | ||
Alkaakohan muuten noiden taajisten vaunukierto toimia sitten Pm:ltä Turun junilla syöttämällä, tietääkö kukaan? | ||||
![]() |
31.05.2005 12:56 | Eero Heinonen | ||
Pientä Luddemaisuutta havaittavissa... | ||||
![]() |
31.05.2005 12:53 | Eero Heinonen | ||
Mutta konehuonemetelissä Pommin voittanutta ei Suomessa taida olla ja nyt puhutaan kaksiohjaamoisen keskikäytävällä varustetun koneen konehuoneesta, ei esim Vempun. ;) | ||||
![]() |
31.05.2005 12:45 | Eero Heinonen | ||
Lisäksi saksalaisten lätsyjuna kaiketi kipaisee Merisatamassa. | ||||
![]() |
26.05.2005 19:07 | Eero Heinonen | ||
Yöaikaan ma-la Toijala-Turku rataa tulee 3xDv12. | ||||
![]() |
26.05.2005 18:32 | Eero Heinonen | ||
Eikös se ole niin ettei kannata, koska sen ominaisuuksista ei olisi hyötyä Oulun ja Rovanimen välillä? Tarkoitan siis lähinnä nopeutta. | ||||
![]() |
26.05.2005 18:27 | Eero Heinonen | ||
Hmm, perkale kun sattuu arkipäivälle, muuten voisi matkustaa sillä viimeisenä päivänään... Onko mahdollista, että hylkäys käytänössä tapahtuu esimerkiksi vasta aikataulukauden vaihteessa? | ||||
![]() |
26.05.2005 18:23 | Eero Heinonen | ||
Juu, elikkäs kumpikohan siinä sitten lienee "oikea" merkitsemistapa 10 vai 10i? | ||||
![]() |
26.05.2005 17:52 | Eero Heinonen | ||
Kato susi! -Se oli rusakko... Vai mites se taas menikään, se hedän Turun matka? ;) | ||||
![]() |
26.05.2005 17:48 | Eero Heinonen | ||
Onkos siellä välissä varmasti kaksi Occ:ta? Voi toki olla optista harhaa, mutta mielestäni noista tulee mieleen lähinnä joku Rmm tai Oav yms. | ||||
![]() |
25.05.2005 14:18 | Eero Heinonen | ||
Ehkäpä Jtt:tä päivitellään siihen mennessä paremmin asiaan sopivaksi? | ||||
![]() |
25.05.2005 14:11 | Eero Heinonen | ||
Taitaisi Vaasan nykyisetkin rahdit mennä tuolla tavalla edullisemmin...;) Tosin Laihialla, vai missäs se Kuusakoski-raakapuukuormaus-raide taas onkaan pitäisi kuitenkin käydä erikseen... | ||||
![]() |
24.05.2005 15:32 | Eero Heinonen | ||
Eiköhän se tosiaan kymppi ole, eli ~klo 16:ta roikka. Onko muuten Timo kympillä aamu-ja iltavuoroa? Olen unohtanut kyseisen seikan, joka kuitenkin kuvien tiedostonimissä on varsin kiva yksityiskohtatieto. | ||||
![]() |
24.05.2005 15:23 | Eero Heinonen | ||
Hylkis parka ei selvinnyt 2545:llä pohjapäätä pitemmälle, ennekuin pääsi kilauttamaan kelloa seuraaville kuvaajille...;) | ||||
![]() |
24.05.2005 15:19 | Eero Heinonen | ||
Onkos tuosta yksi raide saanut kyytiä? | ||||
![]() |
24.05.2005 15:17 | Eero Heinonen | ||
Voisiko olla mahdollista, että juna on menossa etelään ja eka vaunu on A 50? Se nimittäin oli eilen ainoa A-vaunu, mikä puuttui Ilmalan A-raiteelta, jonka pääty vaununa oli muuten A 2! Yleensähän se on pussin pohjimmaisena... | ||||
![]() |
23.05.2005 22:22 | Eero Heinonen | ||
Kyllä ainakin yhdellä, kai edesmenneellä lkp:llä oli vaihteet ja jonkun sortin pusikkopistokin tallella Kairokosken ja Niinisalon välillä, koska siellä viime kesänä Lätsyllä pysähdyttiin suorittamaan kenttätutkimusta ja junahenkilökunnan osalta valokuvausta. |