![]() |
19.04.2006 22:08 | Lari Åhman | ||
Kyllähän tuo minun silmään n e äyttää Mersun B-sarjalaiselta. Tosin kuten Palekin sanoi, kyseinen Tojoloota osaa näyttää kyllä samalta. | ||||
![]() |
19.04.2006 15:52 | Lari Åhman | ||
Eihän tuossa mitään epäselvää ole. Camera Model -kohdassa lukee 300D ja Make -kohdassa Olympus varmaan sen takia, että viimemainitun ohjelmistolla kuvaa lienee käsitelty. | ||||
![]() |
19.04.2006 12:01 | Lari Åhman | ||
EXIF-tiedot jälleen paljastavat kellonajaksi 20:23:31, joten tuon perusteella kyseessä ei ainakaan 80 ole. Mutta totta se, kuten Pauli jo sanoi, että makarien pitäisi olla junan tässä päässä. | ||||
![]() |
17.04.2006 15:09 | Lari Åhman | ||
Sr1:llä varmaankin, en nähnyt tämän tuloa. Mitä, aikainen? Ei tuo 10 nyt kovin aikaista ole... :-) | ||||
![]() |
17.04.2006 15:07 | Lari Åhman | ||
Kuinkas 973 on tuolloin ollut noinkin pitkä, P71:n pituinen juna? N e än 6 vaunua tuossa. Nykyään taitaa pääsääntöisesti olla 4 sinistä. | ||||
![]() |
16.04.2006 21:48 | Lari Åhman | ||
Jape, se on kyllä hiinä ja hiinä, onko tää Ilmin vain Lanan puolella. Nerkoota tää vissiin kuitenkin jo lie, eli vaaka kallistunee jälkimmäisen puoleen... | ||||
![]() |
16.04.2006 00:06 | Lari Åhman | ||
Kiitokset KooPeelle asianmukaisesta kommentoinnista. | ||||
![]() |
16.04.2006 00:04 | Lari Åhman | ||
Itseasjassa näin on n e ämmä käynyt ihan sattumalta :-) | ||||
![]() |
15.04.2006 18:50 | Lari Åhman | ||
Oho! Voin sanoa, että tämä näky alkaa olla nykyään melko harvinaista. Meinaanpa, että kolme SANEERAAMATONTA samassa nipussa, hyvä jos kahta enää n e äkkee! | ||||
![]() |
15.04.2006 18:47 | Lari Åhman | ||
Minäkin meinasin alkuun tuota veikata, mutta ei tämä ehkä kuitenkaan se ole... Tutulta näyttää, mutta ei tule mieleen. Sanonpa silti, Alapitkä :-) | ||||
![]() |
14.04.2006 13:16 | Lari Åhman | ||
Jep, eihän tämä mikään Jalmari ole tosiaan, vaan aivan täysin Lina... :-) | ||||
![]() |
13.04.2006 21:59 | Lari Åhman | ||
Ei tule kuin pelkkä välisuojastuspiste. Lastaus toki säilyy. | ||||
![]() |
13.04.2006 21:39 | Lari Åhman | ||
Ei. | ||||
![]() |
13.04.2006 21:30 | Lari Åhman | ||
Kyllähän se vanhoista G-vaunuista lienee väsätty. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:41 | Lari Åhman | ||
Oikaisusta en ole kuullut, uutta tietoa minulle. Eikös se olisi kantsinut tehdä jo ennen sähköjä? Muutenkin kun näissä mutkissa on sn 90. Enpä katsonut kiskoja, mutta ei ne kovin uusia minusta ole. Korkeintaan vaihdettu keskenään päikseen :-D Ja pölkyt muistaakseni omistavat vuosikerran -98, -99 tai -00. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:37 | Lari Åhman | ||
Ainiin, onhan tällä puolen rataa kupera peili, joka avittaa näkyvyyttä junan tulosuuntaa. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:36 | Lari Åhman | ||
Kyllä. | ||||
![]() |
13.04.2006 19:19 | Lari Åhman | ||
Lisäsin paikkatietoihin Iisalmen, vaikka todellisuudessa ollaan Vieremän alueella. Se tuskin helpottaisi asiaa paljonkaan, sillä kuinka moni tietää missä se on? :-D Kauppilanmäen kilsa on 568. | ||||
![]() |
13.04.2006 18:05 | Lari Åhman | ||
On siellä kohdattu ennenkin, melkein samalla nimellä on kuva täällä: https://vaunut.org/kuvasivu/3063 :-) | ||||
![]() |
13.04.2006 17:43 | Lari Åhman | ||
Kieltämättä tyylekäs kuva! | ||||
![]() |
13.04.2006 17:27 | Lari Åhman | ||
Eero, saneeratun 25:en ja tuon punaisen värisavy on täysin erilainen muutenkin, joten jos tämä sellaiseen on menossa, se pitää maalata uudelleen. Joten epäilen minäkin, että 27-sarjalaiseen tämä on menossa. Jos ne on Tampereelta laittaneet tämän Pieksämäelle korjattavaksi? | ||||
![]() |
11.04.2006 15:46 | Lari Åhman | ||
Joo se Nivalan Ylivieskan väli on aika mielenkiintoinen, pitkääkin suoraa löytyy, rata menee peltojen keskellä ja kaiken lisäksi tasoristeyksiä voi olla parinkymmenen metrin välein. Tuo onkin kuskien mukaan ollut ainakin ennen varsin kolariherkkää aluetta, kuten koko rataosa. | ||||
![]() |
11.04.2006 11:48 | Lari Åhman | ||
Sen uskon, sehän näkyy jo kuvastakin :-) Minulla ei vielä ole niin paljon kokemuksia tuosta rataosasta, yksi tekijä siihen on niin harvaan kulkeva liikenne. Ne vähäiset kokemukset ja kuvat ovat täältä Iisalmen päästä. Mutta kyllä nyt tulevana kesänä täytyisi omistautua tällekin asjalliselle rataosalle (silloin kun ehtii Kajaanin radalta pois...) Tosin eihän tästä rataosasta ole enää sitä kirjaimellista asjanmukaisuutta paljoakaan jäljellä, nyt kun k-ohjauskin on vallannut radan. | ||||
![]() |
11.04.2006 11:15 | Lari Åhman | ||
Tokihan kone tyhjäkäynnillä jäähtyy, pelkästä ajoviimastakin jo, mutta tässä tapauksessa ajoviima ei paljon vaikuta koska pääkone ei ole menosuuntaan. Mutta oliko tässä kyseessä jäähdytysjärjestelmän vuoto, vai pelkkä vesimäärän vajaus? Minä ymmärsin kyseessä olevan viimemainitun. | ||||
![]() |
11.04.2006 11:09 | Lari Åhman | ||
Juu Kuopiosta Ouluun saakka 973:n vetää Dv12. | ||||
![]() |
11.04.2006 10:47 | Lari Åhman | ||
Katoppas Tapsaa kun on hienoi kuvia laittanut tänne. Oletko siis kerennä Kiuruveelläkin asua -70-luvulla? Ei mitään, erittäin asjallinen paikka ollut asua, kyseisen vuosikymmenen kalustokin huomioon ottaen! | ||||
![]() |
09.04.2006 15:22 | Lari Åhman | ||
Ensimmäisenä oleva CEmt on Pieksämäellä Turun junasta listätty Tku-Kon-Ol makari. | ||||
![]() |
09.04.2006 15:13 | Lari Åhman | ||
Ohhoh, tulipas tämä yllätyksenä! Siis se, että 1963 on ollut noinkin myöhään Kuopiossa. Oiskohan tämä ollut aikanaan myös Ilmin koneita, ainakin -90-luvun alussa 1962 oli, koska se oli osallisena eräässä vaihtotyövauriossa täällä. Mutta erittäin asjallisia kuvia Juhanalta!! | ||||
![]() |
09.04.2006 14:58 | Lari Åhman | ||
Dr14 ei ole linjaveturi virallisesti vaikka sitä kuinka linjalla käytettäisiinkin. | ||||
![]() |
02.04.2006 14:01 | Lari Åhman | ||
Peltosalmen eteläpuolella, tai käytännössähän tämä sitä vielä on. Kartalla: http://tinyurl.com/r8pj5 | ||||
![]() |
02.04.2006 13:50 | Lari Åhman | ||
P216 on nykyinen 976. P970 oli viimekesän ajan 270, samoin 979 oli 219. Olihan 81:kin 281. | ||||
![]() |
02.04.2006 13:46 | Lari Åhman | ||
Hiivatin asiallista meininkiä, olispa vieläkin tällaista! Missäs Taipaleen esiopastin on, nykyään se näkyy tämän suoran päässä selvästi. Ilmeisesti ollut lähempänä tulotolppaa. | ||||
![]() |
02.04.2006 13:39 | Lari Åhman | ||
OHHOH, kiitokset tuhannet Tapiolle, eipä täältä ole liiemmin kuvia, saati värillisenä näkynyt kuvia noilta vuosikymmeniltä! Siis nimenomaan täältä varmuusvarastolta, vaikka niistä monessa yhteydessä puhuttu onkin. Ilmeisesti tuo vasemmalla oleva raide meni sorakuopalle? Raidetta ei ole enää, mutta pölkyt ovat vielä paikallaan joten pohja on nähtävissä. | ||||
![]() |
01.04.2006 18:27 | Lari Åhman | ||
Juhani, ei sentään, koko raiteisto on täysin olemassa vielä, ja tarkoittamasi vaihde on kuvauspaikkana toimivan sillan toisella puolella :-) Tässä näkyy aluetta, raiteet ovat kylläkin lumen peitossa https://vaunut.org/kuvasivu/23506 | ||||
![]() |
01.04.2006 17:42 | Lari Åhman | ||
Oikein KooPee, Ohenmäkeenhän se P80 kaartelee siellä, 3093:n johdattelemana :-) Laitanpa pari kuvaa lisää... | ||||
![]() |
31.03.2006 20:27 | Lari Åhman | ||
Hyvin oletettavasti on. | ||||
![]() |
31.03.2006 14:36 | Lari Åhman | ||
3007:aa ehdottaisin minäkin. | ||||
![]() |
31.03.2006 14:18 | Lari Åhman | ||
Oliskohan toi kuitenkaan 3001? Viimeksi kun kyseisen olen nähnyt, niin se oli vasta konepajakorjattu (=maalattu) Unilinkkeineen... Hyvä kuva joka tapauksessa! | ||||
![]() |
31.03.2006 09:01 | Lari Åhman | ||
Sama ilmiö toistuu Vus-Kon-Ol välillä, lisäksi että matkan varrelta saisi kerättyä Vokillisen pellettiä :-) Etenkin Matkalassa ovat ulkokaarteen kiskot aika kuluneet. | ||||
![]() |
29.03.2006 19:41 | Lari Åhman | ||
Tämän IOREn nimi on muuten Stenbacken :-) Komeita kuvia Olavilta, ja komiat on kalustot sekä maisemat tuolla. | ||||
![]() |
29.03.2006 19:26 | Lari Åhman | ||
Juu ja jos suuttimet vuotaa, ja onhan se itsestään selevää, että tuon ikäisessä koneessa ei palamistapahtuma voi olla aivan täydellinen... :-) Lisäksi kun savu on sinistä, kertoo se sen että mukana palaa myös öljyä. Jonkun kuvan kohdalla taisi olla puhettakin siitä männänrenkaan kääntämisestä. | ||||
![]() |
29.03.2006 15:34 | Lari Åhman | ||
Ei tässä mitään pielessä ole, täysin normaalia MGO-kömyä :-D | ||||
![]() |
26.03.2006 20:59 | Lari Åhman | ||
Eipä tullut laitettua. | ||||
![]() |
25.03.2006 13:45 | Lari Åhman | ||
Täältähän saisi varmaankin hienon kuvakokoelman näistä :-) Tässä edesmenneen 2029:n vastaava: https://vaunut.org/kuvasivu/5713 . | ||||
![]() |
24.03.2006 10:55 | Lari Åhman | ||
Hmm, heitänpä arvauksen jotta Jojensuu! Tarkempia koordinaatteja en osaa sanoa... | ||||
![]() |
23.03.2006 18:00 | Lari Åhman | ||
Iisalamessahan minä. Mitenkä se tähän liittyy? | ||||
![]() |
22.03.2006 19:14 | Lari Åhman | ||
Joo noissa pikkukuvissa on joku outous, ne on siinä väärässä järjestyksessä :-) Ilmeisesti tuo tuli silloin kun Janne päivitteli tätä sivustoa? | ||||
![]() |
20.03.2006 16:40 | Lari Åhman | ||
Oijoi, kylläpä nyt Mika pisti komean kuvaparin! Mahtava tunnelma, liekö kuvaajaparka kastunut paljonkin? :-) 26 12 on näemmä säilönyt omaperäisen numerointityylinsä, joskin maalia on karissut paljolti pois. Vertaa: https://vaunut.org/kuvasivu/15757 . | ||||
![]() |
20.03.2006 12:07 | Lari Åhman | ||
Teho, enpä tuota tullut muuten edes ajatelleeksikaan. Todellakin, tuo vielä vahvistaa asian järjettömyyden... KooPee, joo varmaankin 26-sarja sopisi vaihtötyöhön paremmin, koska ilmeisesti ne eivät ole niin herkkiä kuumumaan kuin muut. Onhan siinä jo jäähdytinkin Dr14-tyyppinen Voith, ja vaihteistossakin lienee jonkinlainen öljynlämmönvaihdin. | ||||
![]() |
19.03.2006 17:29 | Lari Åhman | ||
Järkiperusteista en tiedä, liekö tässäkin takana sitten Se-Ei-Kannata (tm) perusteena... | ||||
![]() |
19.03.2006 17:09 | Lari Åhman | ||
Kuten sanottua, vaihtotyökoneiksihan Valakkoja on kaavailtu, jossa ei ainakaan minun mielestäni ole paljonkaan järkeä. Linjalle ne kuuluvat kun ne sinne on aikanaan tehtykin. Jos minä saisin valtuudet päättää, minne ne sijoitettaisiin, laittaisin ne vetämään Niirala-Uimaharju välin puujunia. Muuta yhtä järkevää kohdetta en ainakaan tältä istumalta keksi. |