![]() |
28.02.2005 15:34 | Lari Åhman | ||
No nuo bitumipaikkaukset tuossa asvaltissa, liekkö niitä ollut parikymmentä vuotta sitten... ;)) | ||||
![]() |
28.02.2005 15:30 | Lari Åhman | ||
No eipä taideta tässä junassa koskaan kuutta yksikköä tarvita... :P | ||||
![]() |
27.02.2005 16:23 | Lari Åhman | ||
Ajattelin kyllä viskata nuokin Eeron mainitsemat menemään, mutta ajattelinpa sitten, että taitaa olla liian pikkutarkkaa hommaa... | ||||
![]() |
27.02.2005 16:21 | Lari Åhman | ||
No se on aivan mahdollista, koska tämähän on lyhkäsemmän pään ap. | ||||
![]() |
27.02.2005 16:17 | Lari Åhman | ||
Ja Wunderbaum ;) | ||||
![]() |
27.02.2005 16:16 | Lari Åhman | ||
Niin en minäkän ole varma, saneerataanko niitä Hyvinkäällä, mutta jos ei, niin on siinä Pieksämäjen poijilla melekonen urakka! | ||||
![]() |
27.02.2005 16:12 | Lari Åhman | ||
Joo se on tässä puhdas veturikiertojuttu, aina lauantaisin motti tulee kahdella DeeVeellä, koska ne laitetaan johonkin tavarajunaan. Ja Eero, eihän ne MANnit syö kun neljäsosan Deeverin polttamasta löpöstä... (Näemmä uusiutunut tuo linkki sitten, siinä on jo tämän päivän uutiset.) | ||||
![]() |
26.02.2005 19:59 | Lari Åhman | ||
MAN olis vielä parempi... | ||||
![]() |
26.02.2005 13:52 | Lari Åhman | ||
Tuossa lisää juttua lakkautusasiasta: http://www.iisalmensanomat.fi/ Tämä on siitä hyvä kuvauspaikka, että siinä on kaksi varsin hyvää "ilmoitusta", joista tietää (lännestä) tulossa olevan junan: 1) sillan toisella puolella näkyy esiopastin 2) tuon kurvin jälkeen, puiden takana piilossa on silta, joka pitää sellaista resonanssia kun juna ylittää sitä, että heti kuulee kun juna on tulossa! ;) | ||||
![]() |
25.02.2005 15:13 | Lari Åhman | ||
Niin joo kyllä. Vaikka kirjoitit tuonne ylemmäs "P972", luin sen silti "P73:na". Nooh, joka tapauksessa se kuski vaihtuu Kontsassa ;) | ||||
![]() |
25.02.2005 15:11 | Lari Åhman | ||
Luepas Sami tuo kuvateksti uudelleen vähän tarkemmin. | ||||
![]() |
25.02.2005 08:18 | Lari Åhman | ||
Joo pitäähän sitä matkalukemista olla... Jack, enpä osaa oikein sanoa, mikä siinä olisi voinut olla. Yritin vertailla tuohon JR:n laittamaan 2013:n ajopöytäkuvaan, mutta ei siitä mitään merkittävää löytynyt, pari "ylimääräistä" mittaria/katkaisijaa. | ||||
![]() |
25.02.2005 08:14 | Lari Åhman | ||
Sano älä muuta... | ||||
![]() |
25.02.2005 08:10 | Lari Åhman | ||
Kyllähän sitä vähän käsiteltiin, juurikin nuo KooPeen mainitsemat piuhat on manipuloitu poies. Iisalmessahan on ollut sähköt jo vuodesta 1984. | ||||
![]() |
24.02.2005 17:55 | Lari Åhman | ||
No huoms se kyllä joo, mutta ei morjestanu. Missäs päin sinä kuvasit tämän? Se vähän riippuu siitäkin, kun Kontiomäellä vaihtuu jo kuski... Ajaahan ne Oulun kuskit joskus perille astikin, mutta kuitenkin. | ||||
![]() |
24.02.2005 17:40 | Lari Åhman | ||
Niitä pitäisi saneerata tänä vuonna vajaat 20 kpl. Vuorotellen pitäisi Tpe:n, Jns:n ja Ol:n varikoilta lähteä aina joku kone saneeraukseen. Tai tuskin nillä mitään järjestystä on, kun niitähän saneerataan sekä Hy:llä että Pm:llä, eikös? Mutta näin Veturimies-lehden mukaan. | ||||
![]() |
24.02.2005 17:32 | Lari Åhman | ||
Näyttää tuo "keula" muutenkin jännältä kun on nuo puskin/punavalot "väärin päin", muissa sarjan koneissahan ne ovat toisessa järjestyksessä, ja punavalot toteutettu ledeillä. Mukava nähdä kuvia näistä alkup. asussa! | ||||
![]() |
24.02.2005 17:28 | Lari Åhman | ||
Kylläpä vain, kys. sarjan alkupään koneet pystyi kytkemään kaksinvetoon vain ns. takapäistään. Eihän tuon 1958:n keulassa nimittäin näy kaksinajoon vaadittavaa pistokettakaan. En osaa sanoa, liekkö niitä myöhemmin muutettu mitenkään. | ||||
![]() |
21.02.2005 15:19 | Lari Åhman | ||
Joo sama kuski lähtee takaisin, nykyään ei kunnolla kerkeä edes kahvilla käymään kun pitää tehdä niitä vaihtotöitä. | ||||
![]() |
20.02.2005 19:54 | Lari Åhman | ||
Joo sen mukanahan se kävikin kääntymässä Iisalmessa. Oli muuten varsin mielenkiintoista rämpiä tuonne kuvauspaikalle, kun lunta oli vyötaröön asti tuossa pusikossa.... | ||||
![]() |
20.02.2005 18:52 | Lari Åhman | ||
Tuollasen kun laittais johonkin teini-Corollaan niin jopas alkais kone viheltää, ja riisikuppi liikkumaan... ;D | ||||
![]() |
20.02.2005 18:49 | Lari Åhman | ||
Näemmä 25-sarjalaisiin ovat menossa, kun lukee Behr kyljessä. Eli siis päässä... | ||||
![]() |
15.02.2005 20:13 | Lari Åhman | ||
Mahdollisesti se ylimääräinen on ollut säännöllisen epäsäännöllinen T4925. En ole varma siitä, koska sillä saattaa kirjanpidon mukaan olla kaksikin eri junavaihtoehtoa... | ||||
![]() |
13.02.2005 15:35 | Lari Åhman | ||
Joo 4220 se on ollut, lähtee yleensä Iisalmesta heti IC71:n tultua. Nykyään kun tuota puuta tuntuu riittävän, näkyy niitä ylimääräisiäkin puujunia kulkevan. Numerokin saattaa löytyä tuolta "kirjanpidosta", pitää tarkistaa kunhan kerkeää... | ||||
![]() |
12.02.2005 19:24 | Lari Åhman | ||
Vuan mikähän lie, Perttu, tuo kuvassa olevanj junan numero? Minä laetan semmosen arvaaksen, että se onpi P73. Kun tämä kuva näättäs olovan pohjoseen päen kuvattu. Tae sitten miun silimät harittaa vähän miten sattuupi... ;) | ||||
![]() |
09.02.2005 20:03 | Lari Åhman | ||
Jaa-a, ja että noilla puskinvaloilla pitäisi sitten jotain nähdäkin pimeällä, ja tulla myös nähdyksi... Miten lie asian laita sitten käytännössä... :P | ||||
![]() |
07.02.2005 13:24 | Lari Åhman | ||
Eipä ole tietoa kun en sitä junaa käynyt katsomassa. | ||||
![]() |
06.02.2005 12:29 | Lari Åhman | ||
Kyllä, hieno kuva. Iisalmikin muuttuu oudonnäköiseksi pitkällä putkella kuvattuna. Ihme kyllä, en löydä itseäni tuolla laiturilla pomppimassa... ;) | ||||
![]() |
03.02.2005 18:14 | Lari Åhman | ||
Veikkaampa tuon ensimmäisen vaunun olevan kuitenkin Fot Nomin sijaan, koska Nomin kera juna olisi 5 vaunuinen. | ||||
![]() |
03.02.2005 18:08 | Lari Åhman | ||
Jaa siellä Paltamon seudulla on näemmä jo tolppia pystyssä. Ja on todellakin k o m e a kuva j ä l l e e n kerran Olavilta!! | ||||
![]() |
02.02.2005 18:55 | Lari Åhman | ||
Sitä minäkin ihmettekin. Mutta näin Pieksämäen vetopalveluasiantuntija minulle eilen kertoi, joka tässä toimii pääasiallisena kuljettajana. | ||||
![]() |
02.02.2005 18:52 | Lari Åhman | ||
No tuo viimeinenhän eli 972/974/979 on minun käsityksen mukaan käytössä, kun 974:ssäkin näyttää nykyään olevan tuo Fot. En ole aivan 100% varma, tarkistamme asian joskus. | ||||
![]() |
01.02.2005 19:32 | Lari Åhman | ||
Ja Skodalta on myös joitakin äijiä mukana, oli tavaraa mukana sen verran tuossa, että voisi kuvitella heideän olleen lomamatkalla :) Tietokoneitakin näytti olevan ihan riittämiin. | ||||
![]() |
01.02.2005 19:27 | Lari Åhman | ||
Nyt oli sitten tänäänkin P73 15min myöhässä. Mikähän lie, jotta se juna on lähes aina myöhässä, ainakin viikonlopusta lähtien on ollut joka päivä jonkun verran myöhässä. | ||||
![]() |
01.02.2005 19:19 | Lari Åhman | ||
Heh, entäs jos tää etenikin takatassujen avulla? ;) | ||||
![]() |
31.01.2005 16:52 | Lari Åhman | ||
Ja Kaalihäkeissä olevissa sinisissä takeissa lukee vastaavasti "Sr1-veturi" tai pelkkä "veturi". | ||||
![]() |
30.01.2005 15:52 | Lari Åhman | ||
Joo eli veturi on kuitenkin 3039, koska näin tänään 3035:n varikolla, ja eipä ollut maalissa juuri kehumista.... Sitä paitsi perjantain veturikierroista selvisi veturin nro. | ||||
![]() |
29.01.2005 13:01 | Lari Åhman | ||
Joo-o, kerroin nuo tuolla ylempänä vain esimerkkejä, kyllähän niitä riittää niitä hyvämaalisia, ja lisää varmasti tulee koko ajan. | ||||
![]() |
28.01.2005 20:04 | Lari Åhman | ||
Joo kyllähän siinä hyvin pikälti sama vaunusto on, vaan eikös noita "kerrostaloja" pitäisi olla myös 3, kun tuossakin näyttää olevan 2? Muistaakseni ainakin Iisalmen asemalla olevan vaunujärjestyksen mukaan niin pitäisi olla. | ||||
![]() |
28.01.2005 19:56 | Lari Åhman | ||
Moi vaan sullekin, kiitti selvennyksestä. Niinhän noita traktoreita tuntuu putoilevan sielläpäin ihan myötään, johtuuko se sikäläisestä ajotaidosta vai...? ;D | ||||
![]() |
28.01.2005 19:27 | Lari Åhman | ||
Onko tietoa, mikä lie ollut syynä, vai oliko mikään? Voi prkleen prkl kun mulla oli tarkoitus ostaa sen valmistajalaatta ja nrot kun se lähtee romuksi, mutta ei oikein innosta lähtee sinne asti niitä hakee. Laittaiskohan ne ne postissa? :P | ||||
![]() |
28.01.2005 19:24 | Lari Åhman | ||
...ja voimakoneena on legendaarinen 8-syl. Tampella MAN Diesel... :)) | ||||
![]() |
28.01.2005 19:22 | Lari Åhman | ||
Niin tai jos Vr on saanu jostain halvalla suuren erän jotain jätemaalia, ja tuhlannut sen näihin :) | ||||
![]() |
28.01.2005 19:09 | Lari Åhman | ||
Joo itsekin katoin, jotta melko tuore maali tossa oli. Numerosta en ole 100% varma, mutta kuvasta minä sen 3035:n sain tihrustettua. Onhan noita muitakin, mainittakoon nyt 3098 ja 3057. Viime mainittu se vasta olikin uuden näköinen. | ||||
![]() |
28.01.2005 18:26 | Lari Åhman | ||
Mitenkäs niin? Joko se kerkes lähtee Hy:lle? | ||||
![]() |
28.01.2005 15:29 | Lari Åhman | ||
No eipä tuolla nyt ollut Iisalmessa n i i n älyttömästi hommia, kun aina kun oli mahdollista, otettiin Deeveri päivystykseen kuskien työmukavuuden nostamiseksi, ja seisoihan tämä sen seurauksena pari päivää ilman töitä omassa tallissaan, eli voi sanoa, että se oli melkein "puoli-eläkkeellä" tuolloin. Ei ole enää. Mutta vastaavasti vaihtotöiden seuraaminen minun kantilta katsoessa laski sitten kerralla puoleen ilman Murrea :) | ||||
![]() |
28.01.2005 15:22 | Lari Åhman | ||
Joo, onhan tänne Iisalmeenkin ajettu sähköllä jo vuodesta -84, tosin Pieksämäen kautta :) Enpä ole tuotakaan tullut ajatelleksi, että siitä olisi jo niin pitkä aika, kun sähköt tänne tulivat, n. 21 vuotta. | ||||
![]() |
28.01.2005 14:12 | Lari Åhman | ||
tks, melko monessa 26-sarjalaisessa on vielä tuollaiset punavalot. Etenkin loppupään vetureissa on melko useassa. | ||||
![]() |
26.01.2005 19:21 | Lari Åhman | ||
Ainakin minun ymmärrykseni mukaan siellä saattoi olla jopa tsekkiläisiä asentajia tms. mukana. Ainakin näin Ilm tp selvitti :) Mutta kuljettajina on toiminut pari kappaletta pieksämäkeläisiä tyyppikoulutajia. | ||||
![]() |
24.01.2005 19:30 | Lari Åhman | ||
Paikallaan pysyminenhän riippuu tietysti jarruista, pysyihän tuo 2507:kin paikallaan vielä B-portaallakin, tai ainakin kierrokset oli 1500:ssä, kun sitä koekäytettiin huollon jälkeen. Vaihteiston öljyn lämpötila kun tahtoo vaan siinä hommassa nousta melko äkkiä aina äänimerkkiin saakka... ;) | ||||
![]() |
24.01.2005 19:21 | Lari Åhman | ||
Kuten etusivulle ole kirjoittanut, ei. Kävin kysymässä sitä tänään tp:ltä, mutta ei tiennyt hänkään siitä, kiinnostaisi minuakun tämä nähdä. Tosin tänäänhän se olisi voinut nähdä Iisalmessakin, mutta kun ei kehtaa oikein koulustakaan pinnata... |