![]() |
12.02.2004 14:30 | Lari Åhman | ||
Näenkö oikein että tuolla kauempana opastinmastossa on värit toisesta suunnasta tulevalle junalle? Tai esiopastimessa taitaa kyllä olla odota seis, mutta kumminkin.. | ||||
![]() |
11.02.2004 15:56 | Lari Åhman | ||
Nyt talviaikaan näyttävät kuskit laittavan veturit, varsinkin linjalle lähtevät, vähäksi aikaa "ronksottamaan" tyhjäkäyntiä, että sitten linjalle lähdettäessä dieselkone olis käyntilämmin. Varmaan mukavampi ajella lämpimällä koneella ja ei syö moottoria, kun että lähdettäisiin paahtamaan kylmällä koneella... :) | ||||
![]() |
10.02.2004 15:02 | Lari Åhman | ||
Joo-o, mahto olla komee näky tuo kun kerran on tässä kuvassakin..! 5xAlstikka... mutta eihän noissa kaikissa kuitenkaan ole tehot päällä... ;P | ||||
![]() |
07.02.2004 16:25 | Lari Åhman | ||
Vaunujen ovet ovat hienosti syvennyksissä noissa puuvaunuissa. | ||||
![]() |
07.02.2004 16:23 | Lari Åhman | ||
Muistatko Perttu nähneesi nuilla puun lastaupaikoilla sellasta punasta Sisua jonka hytin ovessa lukee Velj. Piipponen? | ||||
![]() |
07.02.2004 10:12 | Lari Åhman | ||
Hienot nuo kaupunki/numerolaatat tuossa vaunussa... | ||||
![]() |
07.02.2004 10:09 | Lari Åhman | ||
Minäkin ajattelin kahta peräkkäistä 1.luokan vaunua kun en oikein muutakaan saa selville tuosta kuvasta. | ||||
![]() |
06.02.2004 21:16 | Lari Åhman | ||
No on sillä k o k o a! Onkohan sitä käytetty milloikaan? | ||||
![]() |
06.02.2004 21:13 | Lari Åhman | ||
750 hv eli vähemmän kuin vempussa. | ||||
![]() |
06.02.2004 20:50 | Lari Åhman | ||
Heh, paljonko hevosia? | ||||
![]() |
06.02.2004 20:47 | Lari Åhman | ||
Eihän sähkövetureissa nyt piippuja ole... xD | ||||
![]() |
06.02.2004 20:24 | Lari Åhman | ||
On noissa venäläisissä vetureissa järeän näköinen tuo valonheitin :) Miten lie tehokas? | ||||
![]() |
06.02.2004 20:13 | Lari Åhman | ||
Mikäs sitten on 1201? Vai onko sellaista veturinumeroa ollenkaan? | ||||
![]() |
05.02.2004 15:11 | Lari Åhman | ||
Syntymäajasta (siis pvm:stä) en ossaa sanoa, mutta synt.vuosi kuvastaa Dv15:sta. | ||||
![]() |
05.02.2004 14:58 | Lari Åhman | ||
Vuoden? Tuskin 3.2.04:ään on v i e l ä vuotta... | ||||
![]() |
04.02.2004 18:57 | Lari Åhman | ||
Juhana: asia korjattu jos se häiritsi... | ||||
![]() |
03.02.2004 16:54 | Lari Åhman | ||
Ärsyttää kun tuo kamera tekee tuollasia ihme raitoja näihin kuviin. Johtuuko se liian vähästä valosta vai siitä, että kamera oli "kohmeessa",sitä en osaa sanoa. | ||||
![]() |
03.02.2004 15:56 | Lari Åhman | ||
On kyllä aika tyylikkän näköistä kun nuo Susien keula/perä, miten sen nyt ottaa, on melkein kokonaan lumen peitossa. Minua on aina ihmetyttänyt, että miksi noita valonheittimiä ei koskaan puhdisteta lumesta. Luulisi, että vaikuttaa aika paljon näkyvyyteen/huomattavuuteen(?). | ||||
![]() |
03.02.2004 15:43 | Lari Åhman | ||
Onkohan nuo takit sitten tämän "kuuluisan" Dimexin valmistamia? Vai onko Vr:llä joku oma takkitehdas? ;) | ||||
![]() |
02.02.2004 16:44 | Lari Åhman | ||
Vempulle vai? | ||||
![]() |
02.02.2004 16:41 | Lari Åhman | ||
pimeys: s a m o i n <:( | ||||
![]() |
02.02.2004 16:38 | Lari Åhman | ||
No Vempun konehan on tasan puolet Hurun koneesta: Hurussa 182,4 litran V16 ja Vempussa 91,2 litranen suora-8. Eli Vempussa on "Hurun toinen lohko" moottorina... | ||||
![]() |
01.02.2004 18:57 | Lari Åhman | ||
Eikun joo sori.. Eikös se olekin vanhan opastinjärjestelmän pääopastin? | ||||
![]() |
01.02.2004 18:49 | Lari Åhman | ||
Mikä opastin tuolla taustalla on? En ole ennen tuollaista nähnyt. | ||||
![]() |
01.02.2004 18:45 | Lari Åhman | ||
Minne nuo ratakuorma-autot ovat menossa, kun niitä näkyy olevan pitkä jono tuolla? Romutukseen? | ||||
![]() |
01.02.2004 14:40 | Lari Åhman | ||
Tämä sama juna lähtee yleensä aamulla n. klo 12.40 tyhjänä Siilinjärven Kemiralle ja tulee joskus illalla täytenä takaisin ja jatkaa matkaansa länteen (Kokkolaan?). | ||||
![]() |
31.01.2004 11:54 | Lari Åhman | ||
Minä en muuten ole kertaakaan nähnyt tätä 2524:ää täällä Iisalmessa. Tietysti se on käynyt täällä silloin kun en ole näkemässä, mutta 2524:hän on Jns:n veturi niin eikös sen pitäis ainakin joskus vierailla täälläkin? Vai mitenkäs...? | ||||
![]() |
30.01.2004 21:09 | Lari Åhman | ||
Hmm... 286 000 km? Ei taida olla alkuperäinen... | ||||
![]() |
30.01.2004 20:59 | Lari Åhman | ||
"Nortti-täyttä tupakkia"... :D | ||||
![]() |
30.01.2004 20:56 | Lari Åhman | ||
Jaa, mä kun luulin, että suurimmassa osassa 27-sarjaa olis se "vipuhärdelli". Toki oon nähny kuvan vastaavasta "nappihärdellistä" -> https://www.vaunut.org/kuvasivu.php/4499.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=193&x=20 | ||||
![]() |
30.01.2004 20:49 | Lari Åhman | ||
Kuinkas kovaa tuo oli jysäyttänyt sen puskimen läpi? Ei varmaan kovin vaudikkaasti...? | ||||
![]() |
30.01.2004 20:45 | Lari Åhman | ||
Ei se ainakaa Webaston näyttö ole tuolla mittaristossa kun se on tuossa keskipaneelin yläosassa. Onko tuo matkamittarin näkönen tuolla vas. ylhäällä joku käyttötuntimittari? Vielä pittää kysyä, että onko tässä aluevaihteet (T/M) toteutettu napeilla tuossa? 26xx-sarjassa on samalla tavalla mutta ne eivät ole painonappeja. | ||||
![]() |
30.01.2004 20:39 | Lari Åhman | ||
Sama veturi kuin siinä T7119:n kuvassa. Eikös tuo ole 2540? | ||||
![]() |
30.01.2004 20:35 | Lari Åhman | ||
Kuinkas painavan junan Sr1 pystyy kiskomaan? | ||||
![]() |
30.01.2004 20:30 | Lari Åhman | ||
Onhan 26xx-sarjassa ollu jo pitkän aikaa napilla suunnanvaito. Sehän toimii niin kuin Juha selittikin. | ||||
![]() |
30.01.2004 20:25 | Lari Åhman | ||
Jaa niin tietysti. Kiitos Pasi! Nytpähän tiedän tuonkin! ;) | ||||
![]() |
30.01.2004 20:22 | Lari Åhman | ||
Mutta ei enää... :( | ||||
![]() |
30.01.2004 14:33 | Lari Åhman | ||
No Oulun Vempu tuo periaatteessa onkin. | ||||
![]() |
30.01.2004 14:31 | Lari Åhman | ||
Onkos nuo minun ilmoittamat syl.mitat sitten oikeita? Minä kun laskin 220x300mm, niin tuli 6,6 litraa. Eikös se niin lasketa?? | ||||
![]() |
30.01.2004 14:23 | Lari Åhman | ||
Onhan tuossa Vempukin päässyt kuvaan! Tai sen keula... | ||||
![]() |
29.01.2004 18:13 | Lari Åhman | ||
Vaikka oon käyny Ilm:n aemalla harva se päivä, en oo koskaan tai en ainakaan muista nähneeni proto-Dr16:sia. | ||||
![]() |
29.01.2004 18:11 | Lari Åhman | ||
Jaahas! Joku muukin on kuvannu Iisalamessa! | ||||
![]() |
29.01.2004 17:48 | Lari Åhman | ||
Niin, ja jos vielä puhutaan niistä "rpm:istä" niin esim. Dv16:n rivi-8:ssa on yksisitään yksi sylinteri niin suuri (muitaakseni halk. 220mm ja iskunpit. 300mm) eli ei se iso mäntä siellä paljon "kerkeä" heilumaan. Kuten jo Juhana N sanoi, voi vaan kuvitella miten Vempukin ärjyisi jos se kiertäisi tuon 1500 r/min... | ||||
![]() |
29.01.2004 17:41 | Lari Åhman | ||
Hurussahan tuo V16 kone on periaatteessa kaksi V-muotoon kytkettyä Vempun konetta: tuo 182,4:2 = 91,2. Hurussahan olikin MAN:in moottori kuten Vempussakin. Mutta Alstikan 2*72l koneitten iskutilavuus ei yhteenlaskettunakaan pärjää Hurulle... | ||||
![]() |
28.01.2004 19:09 | Lari Åhman | ||
Käydäänkös saneerauksessa muuten läpi myös pää- ja apudiesel? Siis että puretaanko ne ensin m e l k e i n täysin osiin jne.?? | ||||
![]() |
28.01.2004 19:01 | Lari Åhman | ||
Niin ja ei ainakaan matkustajien pitäisi valittaa, että savut tulee sisälle vaunuun... ;D | ||||
![]() |
28.01.2004 18:25 | Lari Åhman | ||
https://www.vaunut.org/kuvasivu.php/4554.html?pvm=02.01.2004&kuvaaja=225&x= -> siinä on myös BG-vaunu. | ||||
![]() |
28.01.2004 18:15 | Lari Åhman | ||
Oliko niillä valojen pysty asennolla sitten vaikutusta valotehoon? Ei kai... :P | ||||
![]() |
28.01.2004 18:08 | Lari Åhman | ||
Ei kukaan olis sattunu kuvaamaan tämän 2524:n keskipaneelia? | ||||
![]() |
27.01.2004 14:21 | Lari Åhman | ||
Juu, mutta eikös Dv-sarjassa portaat ole aikatavalla sivussa? Tuossa näyttäisi olevan suoraan pyörän edessä eli jos siitä putoaa veturin liikkuessa eteenpäin niin... Vai olenko aivan väärässä? | ||||
![]() |
27.01.2004 14:12 | Lari Åhman | ||
Perskele, tuossakin Deeveri on varmasti melko uusi, pari vuotta vanha. On tosiaan erittäin mielenkiintoista nähdä näitä vanhoja kuvia. Sanattomaksihan tässä menee...... |