![]() |
14.03.2018 23:29 | Tuukka Ryyppö | ||
Eikö vaunustossa sitten ole aina aina jarrut kiinni, jos se raiteilla seisoo? | ||||
![]() |
13.03.2018 20:16 | Tuukka Ryyppö | ||
Jos noin on... Voisiko sitten olla Venäjän vallan ajan peruja tuo, että kyltissä käytetään vain isoja kirjaimia? Vähän kuin sekin että lain mukaan bussin linjakilven kirjaimet saavat olla korkeintaan 3/4 numeroiden korkeudesta ja se, että tienviitoissa on vain isot kirjaimet. | ||||
![]() |
13.03.2018 00:13 | Tuukka Ryyppö | ||
Niin. Ja siinä vaiheessa kun ollaan suistuttu radalta tai muuten törmätty johonkin, on asiat jo muutenkin ihan riittävän huonosti. Ei siinä enää kaivata 30-tonnista metallilevyä lentämään deeverin ohjaamoon. Toivottavasti edes päätyjen parissa vaunussa on jonkinlainen kiinnitys noille. | ||||
![]() |
09.03.2018 22:47 | Tuukka Ryyppö | ||
Esa, milloin? | ||||
![]() |
05.03.2018 20:45 | Tuukka Ryyppö | ||
Parveke on aika vaikuttava. | ||||
![]() |
05.03.2018 20:39 | Tuukka Ryyppö | ||
Esalla voi syystä tai toisesta olla toisenlaisia kokemuksia. Itselläni tosin ei ole kokemusta, että olisin ikinä tullut junasta ulos heitetyksi, kuten ei myöskään kenelläkään kaverillani. Mutta joillekin sellaista osuu kohdalle toistuvastikin. Johtuu tietysti huonosta tuurista ja VR:n huonosta asiakaspalvelusta - olen usein sivusta aiheesta tuntemattoman ja konnarin välillä käytyjä keskusteluja kuullut. | ||||
![]() |
05.03.2018 20:36 | Tuukka Ryyppö | ||
Esa: Viljeleehän. Ainakin Savossa. | ||||
![]() |
02.03.2018 20:25 | Tuukka Ryyppö | ||
Voisiko toi olla kuitenkin menossa Ilmalaan ja kilpi vaan jäänyt sotkematta? | ||||
![]() |
23.02.2018 23:58 | Tuukka Ryyppö | ||
Olen Puolassa pari vuotta sitten matkustanut festarijunalla, joka oli noin kaksi kertaa niin täynnä kuin tämä. Esim. vessassa matkusti joukko matkustajia, kun ei muualle mahtunut. Ja istua ei voinut, kun seisominenkin onnistui ainakin alkumatkasta vain niin, että ihmiset seisoivat hieman toistensa jalkojen päällä. | ||||
![]() |
23.02.2018 23:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Lisäksi vielä Sm3:n apukytkin lähikuvassa: https://vaunut.org/kuva/45864?t=kytki&tag0=4%7CSm3%7C | ||||
![]() |
23.02.2018 23:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Tässä vielä kytkimet: https://vaunut.org/kuva/67978?t=kytki&tag0=4%7CSm6%7C ja https://vaunut.org/kuva/27985?t=kytki&tag0=4%7CSm3%7C . | ||||
![]() |
23.02.2018 23:55 | Tuukka Ryyppö | ||
Sm3:ssa on ainakin alkuperäisessä kytkimessä sarjaportti, Sm6:ssa rinnakkaisportti. Tietokoneet ovat myös aivan erilaiset. Sm3:n vanha kytkin tosin näyttää ulkoisesti samanlaiselta kuin Sm6:n, eli mekaaninen yhdistäminen saattaisi onnistuakin. Jarruja siis ei saisi hinaajasta käsin irti kuten ei mitään muitakaan komentoja saisi välitettyä tietokoneelta toiselle, mutta jos ne on lypsetty, olisi jo ihan uskottavaa, että tuollainen junayksikköpari voisi periaatteessa liikkua - turkasen vähin jarruin tosin. | ||||
![]() |
22.02.2018 22:33 | Tuukka Ryyppö | ||
Kyltissä lukee venäjäksi "Keravalle", suomeksi "Kerava". Lisäksi jännä, ettei sanaa "Kerava" ole venäjäksi taivutettu. | ||||
![]() |
20.02.2018 14:06 | Tuukka Ryyppö | ||
On kyllä niin DB-kopio tuo keula O.o | ||||
![]() |
19.02.2018 19:07 | Tuukka Ryyppö | ||
Luetaan. VR on huono vastaamaan palautteisiin, mutta siellä sisällä työskennellessä näkyi, että palautteet saavat koneistossa ainakin joitain asioita aikaan. | ||||
![]() |
17.02.2018 15:46 | Tuukka Ryyppö | ||
...eli isoameeba. | ||||
![]() |
11.02.2018 21:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Vähän kontrastia tuohon ajoaikaan tuo tämä, myöskin ilman turhia välipysähdyksiä tehtävä matka Kemijärveltä Helsingin tasalle Kotkaan: https://julia.dy.fi/timetables?s=7014&d=13.2.2018 . Matka-aikaa 25,5 tuntia. | ||||
![]() |
11.02.2018 19:37 | Tuukka Ryyppö | ||
On se silti häkellyttävän lyhyt aika, jos alle kymmenessä tunnissa ajaa Kemijärveltä Helsinkiin! | ||||
![]() |
11.02.2018 09:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Auto tullut vasemmalta, ratikalla tuskin kärkikolmiota, ratikka on ratikka. Autokuljettajalla vähän hintsusti tsargoja saada rahoja vakuutuksesta. | ||||
![]() |
08.02.2018 13:52 | Tuukka Ryyppö | ||
Tässä vielä siitä tässä puheena olleesta historian kieltämisestä: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/kuvataide/ateneumin-johtaja-ihmettelee-aino-kohua-metoo-liike-ei-ole-vaatinut-taulua-alas-seinalta/?shared=1007385-dbba628b-999 . | ||||
![]() |
07.02.2018 04:18 | Tuukka Ryyppö | ||
Mikä tuo pyörätuolintyöntelyopastehirvitys on olevinaan? | ||||
![]() |
06.02.2018 19:36 | Tuukka Ryyppö | ||
Missä on haluttu poistaa historiaa? Erään Hesarin artikkelin otsikossa väitettiin halutun kieltää Gallen-Kallelan teoksen esillä pitäminen Ateneumissa, mutta itse leipätekstissä ilmenee, että otsikko on toimittajan omaa sepitettä. | ||||
![]() |
06.02.2018 05:54 | Tuukka Ryyppö | ||
Riippuu siitä, raiskaammeko tai muuten seksuaalisesti hyväksikäytämmekö me tällä sivustolla jotakuta. Toivottavasti siis ei tule. | ||||
![]() |
29.01.2018 13:27 | Tuukka Ryyppö | ||
Tämä kuva innosti myös tutustumaan Škoda transportationin sivuihin ja huomaamaan, miten paljon Škoda-ratikoita itse asiassa siellä täällä liikkuu. Ja huomaamaan, että kas, tämä ratikka muuten onkin teknisesti hyvin erilainen ratkaisu kuin Riiassa ja Prahassa liikkuvat versiot. | ||||
![]() |
28.01.2018 15:06 | Tuukka Ryyppö | ||
Hauskintahan tässä on, että näitä ratikoita on tulossa Berliinin reunamille niin, että Berliinissä sijaitsevan Friedrichshagenin paikallisjuna-aseman eteläpuolella ajavat nuo Flexityt ja pohjoispuolella sitten ulkopuolelta lähes samalta näyttävät Articit, | ||||
![]() |
28.01.2018 14:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Ai näinkö? https://vaunut.org/kuvat/?paik=berliini&t=flexity ;) | ||||
![]() |
23.01.2018 23:56 | Tuukka Ryyppö | ||
Ennemminkin nokka. | ||||
![]() |
23.01.2018 02:34 | Tuukka Ryyppö | ||
Ongelma on nyt korjattu. | ||||
![]() |
15.01.2018 22:42 | Tuukka Ryyppö | ||
Vaatia voi. Vaatia voi vaikka mitä, miten huvittaa. | ||||
![]() |
15.01.2018 21:05 | Tuukka Ryyppö | ||
Ruotsissa on sama juttu kuin Suomessa, että junissa on keulalla isot valonheittimet, jotka näkyvät paljon kauemmas ja paremmin kuin mikään turvaväri ja joiden takia keulan väritys on samantekevä. Kyljen väritys sen sijaan on merkityksellinen, koska siinä ei ole mitään paremmin näkyvää, kuten valonheittimiä. | ||||
![]() |
13.01.2018 18:57 | Tuukka Ryyppö | ||
Mikä tuo laitimmaisen raiteen viherkeltainen hyypiö on? | ||||
![]() |
13.01.2018 18:48 | Tuukka Ryyppö | ||
Aika vähän on asemia, joilla juna pysähtyy samanaikaisesti kahden eri valtion alueelle. Ainoahan tämä ei ole, mutta ei tuollaisia montaa löydy. | ||||
![]() |
06.01.2018 17:59 | Tuukka Ryyppö | ||
Joo, Sm1:ssä on välikön viereisessä kaapissa tuollainen. Sm2:ssa ei sitä (siivous)kaappia ole. Oisin ehkä 67,98% (eli yli 2/3!) varma, että Sm2:ssa ei tuollaista ole. | ||||
![]() |
23.12.2017 13:03 | Tuukka Ryyppö | ||
Venäjälle tämä tieto levisi jo joskus vuoden 2010 paikkeilla. Vaihtoivat sitten aseman nimeksi Nizhnij Novgorod vanhan Gorkij:n sijaan. | ||||
![]() |
18.12.2017 08:33 | Tuukka Ryyppö | ||
Missä? Tähän on tullut enimmillään neljä kommenttia vuorokaudessa. Vai onko ennätys tarkoitus rikkoa juuri nyt? 41 jäljellä siis. | ||||
![]() |
18.12.2017 08:30 | Tuukka Ryyppö | ||
Toisaalta junaa pitäisi luultavasti samoilla holleilla vaihtaa, vaikka virtajärjestelmä ei muuttuisikaan. Niin paikallisjunat Venäjällä toimivat, että linjojen pituudella on rajansa. | ||||
![]() |
17.12.2017 13:28 | Tuukka Ryyppö | ||
Eikös tämä ole niitä Siemensin koevetureita? Tällä kai Suomenkin vectron-toimitusta pohjustettiin? | ||||
![]() |
16.12.2017 17:36 | Tuukka Ryyppö | ||
Entä mitä tarkoitetaan "Tshekin kaikilla kolmella syöttöjännitteellä"? Onko siinä mukana n. 20 km 1500 voltin rataa vai raja-alueiden 15 kV-ratoja? | ||||
![]() |
16.12.2017 16:50 | Tuukka Ryyppö | ||
Minkä maiden sarjoista näissä 193:issa on kysymys? | ||||
![]() |
16.12.2017 16:48 | Tuukka Ryyppö | ||
Tässähän on juuri kuva siitä, että junia ajetaan myös huonosti tiivistetty ovi edellä. | ||||
![]() |
14.12.2017 16:41 | Tuukka Ryyppö | ||
VagonWeb on Oton kanssa samaa mieltä: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=112&rok=2018 | ||||
![]() |
11.12.2017 17:39 | Tuukka Ryyppö | ||
http://www.czloko.com/sales-and-marketing.htm | ||||
![]() |
11.12.2017 17:38 | Tuukka Ryyppö | ||
Ja toki parasta tässä on se, että Aleksanteri Suuri oli illyyri. Ja heidän lähin nykyinen sukulaiskansa on... Albaanit. Eli jos jollakulla olisi oikeutta kutsua itseään Makedoniaksi muutenkin kuin perusteella "satutaan sijaitsemaan samassa paikassa", niin Albanialla. | ||||
![]() |
28.11.2017 00:08 | Tuukka Ryyppö | ||
12€. | ||||
![]() |
28.11.2017 00:07 | Tuukka Ryyppö | ||
Neljä junaa päivässä, matka-aika noin 3 tuntia. | ||||
![]() |
28.11.2017 00:07 | Tuukka Ryyppö | ||
Eli, tässäpä arkiaikataulut virallisesta lähteestä: http://rodalies.gencat.cat/en/horaris//cercador/?origenCerca=Barcelona-Pla%C3%A7a+de+Catalunya&origen=78805&destiCerca=La+Tor+de+Querol-Enveig&desti=77310&dataViatge=29%2F11%2F2017&horaIni=5&lang=en&cercaRodalies=true . | ||||
![]() |
28.11.2017 00:06 | Tuukka Ryyppö | ||
Tutkin Rodalies de Catalunyan sivuilta... Ainakin sen verran selvinnyt, että sen aseman nimi on tuolla La Tor de Querol-Enveig. | ||||
![]() |
27.11.2017 21:55 | Tuukka Ryyppö | ||
Ainakin tämän junan määräasemakilvessä lukee La Tour C., eli juurikin tuo La Tour de Carol. | ||||
![]() |
26.11.2017 19:47 | Tuukka Ryyppö | ||
Tässä ihmetytti, että miten aseman kaksi sisäänkäyntiä on niin todella lähellä toisiaan. Miten tuo on järkevää? | ||||
![]() |
17.11.2017 20:23 | Tuukka Ryyppö | ||
Tuo linkkaamasi kolmashan on hyvin pitkälti sen 562:n korvaaja. Mitkä ne muut ovat? Jokeri 1 ja Jokeri 2? Jokeri 1 tulee ainakin Oulunkylän kohdalta kiinni kantakaupunginverkkoon ainakin hyvin pian jos ei heti. Jokeri 2 taas yhdistyy viimeistään Malmin ratikkaan, josta taas on jo aika lyhyt matka tuon 562:n reitille. | ||||
![]() |
16.11.2017 11:20 | Tuukka Ryyppö | ||
Muurihan nousi vasta 1961. Siihen asti oli esimerkiksi ihan normaalia asua Itä-Berliinissä ja käydä töissä lännessä. Vuonna 1951 oli siis tilanne vielä rauhallinen, joskin idän väestökato suurta (vuosina 45-61 n. kaksi miljoonaa karkasi länteen, kun väkiluku oli n. 15 miljoonaa). |