21.09.2005 12:58 | Otto Vesterinen | |||
"Auto on turpo ja kuski on urpo..." | ||||
21.09.2005 12:57 | Otto Vesterinen | |||
Lätillä. | ||||
19.09.2005 13:16 | Otto Vesterinen | |||
No onko sitten Karvia? | ||||
19.09.2005 13:13 | Otto Vesterinen | |||
Niin, kesällä valmistuneessa ja lausuntokierrokselle lähteneessä RHK:n mietinnössä Raudanlahti-Säynätsalo -rataa ehdotetaan lakkautettavaksi, tällä tavalla sitten vähän helpotetaan päätöksentekoa, kun sen vuoro tulee. No, eipä radalla ole vuosikausiin käyttöä ollut. Harmi vain, että jäi tätä alkukohtaansa lukuunottamatta meikäläiseltä ikiajoiksi näkemättä ja kokematta. |
||||
18.09.2005 18:45 | Otto Vesterinen | |||
Se siltahan taisi kokea kovia useampaankin otteeseen ja oli tiettävästi jo ennen radan virallista lakkauttamista jossain vaiheessa pidemmänkin aikaa korjaamatta ( eli olisiko ollut juuri tuolloin -84 syksyllä). Näin muistan kuulleeni, mutta muistan myös jostain lukeneeni ko. rataosan virallisen lakkautuksen tapahtuneen vuoden 85 lopussa. Olisiko jollakulla tarkempaa tietoa? | ||||
18.09.2005 18:41 | Otto Vesterinen | |||
Eikös tuo jossain Ikaliisissa tai Parkanossa seiso maatumassa, vai muistelenko nyt oikeaa bussia? | ||||
17.09.2005 18:57 | Otto Vesterinen | |||
Tukholman ja Solnan kunnan rajamailla, kuitenkin aikalailla keskustassa on Norra Station, joka käsittääkseni toimii tavara-asemana. Tosin tietoni on muutaman vuoden vanha. Ehkä joku tietää paremmin. | ||||
17.09.2005 18:52 | Otto Vesterinen | |||
Käsittääkseni Ruosniemi-Kankaanpää välin tavaraliikenne lopetettiin 1985/86 vaihteessa eli vielä 1985 olisi tavarajunia kulkenut. Kiitokset muuten Jukalle näistä tänään lisätyistä kuvista. Mielenkiintoista (vaikkakin surullista) nähdä esim. tuota Säynätsalon radan nykytilaa. | ||||
01.09.2005 11:38 | Otto Vesterinen | |||
Onko Keuruun nelosraide purettu vai jääkö se vain muuten ulos kuva-alalta? | ||||
01.09.2005 11:36 | Otto Vesterinen | |||
Meneekös tuota siltaa pitkin vielä myös kevyen liikenteen väylä/ kävelytie. Joskus vuonna 1990 tuli sitä pitkin käveltyä. | ||||
01.09.2005 11:34 | Otto Vesterinen | |||
Joo, liikennepaikan suorimman raiteen kuuluu olla numeroltaan ykkönen. Näin menee sääntö, mutta kyllä tuo käytäntö monelle tavalliselle matkustajalle naurun tai ihmetyksen tuottaa. | ||||
30.08.2005 11:40 | Otto Vesterinen | |||
Onko tuolla briteissä erityisen tiukka aukean tilan ulottuma, kun näyttää kaikki kalusto niin kapealta? | ||||
27.08.2005 10:56 | Otto Vesterinen | |||
Ja lisätään vielä ko -liite tuohon liikkui sanan perään.:) | ||||
27.08.2005 10:52 | Otto Vesterinen | |||
Minun silmiin näyttäisi, että tuolla kauempana olisi peräti ruotsinlaiva, eli varhaisin mahdollinen kuvausvuosi olisi siinä tapauksessa 1965. Liikkui 2700-sarjalaisia 60-luvulla noilla suunnin? | ||||
19.08.2005 10:11 | Otto Vesterinen | |||
18.8. eli eilen havaittu tämä P44:n vetojuhtana Tampereella. | ||||
18.08.2005 16:20 | Otto Vesterinen | |||
P 43 ei ole lauantaisin kulussa lainkaan, ei edes Hesasta Seinäjoelle. | ||||
17.08.2005 14:21 | Otto Vesterinen | |||
Pitkästyminen estyy, kun selaa odotellessa junakuvia. :) | ||||
16.08.2005 18:15 | Otto Vesterinen | |||
Muistiini tulee viisi pendomatkaa, joista neljässä on oltu myöhässä eli aikataulussaoloprosentti omilla pendomatkoilla on huikeat 20. Mutta mutta, myöhästymisistä vain yksi on ollut Pendon oma syy! Kerran ovat syynä olleet ratatyöt ja kaksi kertaa yhteysjunan myöhästyminen. Kyllä pendossa muuten ihan mukava on matkustaa, mutta vähän ahtaanoloinen se on ja ikkunat näin harrastajanäkökulmasta liian pienet.:) | ||||
16.08.2005 18:03 | Otto Vesterinen | |||
Hmm. jos ikivanhat vakkarini pitävät enää yhtään kutiaan, niin tuo "jämsänkoskelaiseksi" sanomani lienee ollutkin menossa Kajaaniin ja tuo jälkimmäinenhän saattoi ollakin jokin ratatöiden vuoksi Haapamäen kautta kiertävä Jyväskylän suunnan juna. Mene ja tiedä - tavarajunatietämykseni on pahasti päivittämättä :) | ||||
16.08.2005 17:51 | Otto Vesterinen | |||
No minä olin päättänyt lähteä vain 20 minuuttia etuajassa, eli aika amatöörimaista touhua.:) Enkä siitä tavarajunasta tosiaan niin varma ole. Kymmentä vaille seitsemän meni susiparin vetämä tavara, ilmeisesti jämsänkoskelainen ja tuo toinen 20 min. myöhemmin keulillaan deeverit, joista päättelin sen menevän Vilppulaan. Olin kuitenkin ilmeisestä myöhästymisestäni sen verran harmissani, etten edes kyseisen junan vaunustoa sen tarkemmin jäänyt havainnoimaan. | ||||
15.08.2005 14:29 | Otto Vesterinen | |||
Eli olin siis myöhässä. Pieneen etuajassa ajoon kyllä varauduin, mutta en näköjään riittävästi. No täytyy olla ajoissa paikalla, kun seuraava tilaisuus tarjoutuu. Eli olikos vielä tänä vuonna joku Riihimäen asemataphtumajuna menossa? | ||||
15.08.2005 14:19 | Otto Vesterinen | |||
Ei kai Rovaniemellä enää edes ole IsoVaikeita, lähimmät taitavat olla Kemissä. Tähän käytäntöön ilmeisesti siirryttiin Oulu-Rovaniemi -sähköistyksen valmistuessa. | ||||
15.08.2005 14:05 | Otto Vesterinen | |||
Eli Elijärveä tarkoitat. | ||||
15.08.2005 13:38 | Otto Vesterinen | |||
Millä aikataululla se nyt sitten oikein palasi? Odottelin Järvensivulla ja seitsemän jälkeen tulikin värit tolppaan, mutta pettymyksekseni siinä noin 19.10 ohi ajoikin Vilppulan tavarajuna. | ||||
14.08.2005 10:45 | Otto Vesterinen | |||
Kaskisiin saavuttaessa siellä oli tavarajuna lähtövalmiina ja pian se siitä häipyikin kohti Seinäjokea. | ||||
12.08.2005 10:37 | Otto Vesterinen | |||
Kai tässä siis ollaan Kyrössä ja dieseli menee viemään noita junan peräpään vaunuja kuormausraiteelle? Ja tämä siis on arvaus eli salittaneen laittaa tähän.:) |
||||
12.08.2005 10:24 | Otto Vesterinen | |||
Hei Tommi, sotketko kommentoijat keskenään? Minun kommenttini on tuossa kolmas ylhäältä, enkä siinä kyllä mainitse lainkaan Tampereen ohikulkutietä. Totesin vain, ettei yhtään ratahanketta ollut VM:n listassa ja se ei tarkoita sitä, että olisin ensimmäiseksi tuota läntistä ohikulutietä listalta ottamassa. Pikemminkin luulisi, että aloitusrahaa löytyisi edes neljälle hankkeelle eikä vain kolmelle. Liikenneministeriön omassa listassahan oli ainakin seitsemän hanketta. | ||||
11.08.2005 11:28 | Otto Vesterinen | |||
No osuus on kuitenkin katsottu RHK:ssa uusimisen arvoiseksi. Eri asia löytyykö sitten valtiolta rahaa. Eivät tunnu olevan ratahankkeet ainakaan nykyisen VM:n suosiossa. | ||||
09.08.2005 11:46 | Otto Vesterinen | |||
Erityiskiitokset tästä kuvasta. | ||||
09.08.2005 11:45 | Otto Vesterinen | |||
Toivottavasti saadaan, ettei jää Hyyryläisen työjunat linjalle.:) | ||||
08.08.2005 10:27 | Otto Vesterinen | |||
Kiitokset. | ||||
08.08.2005 10:16 | Otto Vesterinen | |||
Ei näköjään lyhyttäkään lausetta aina osaa sössimättä kirjoittaa... | ||||
08.08.2005 10:15 | Otto Vesterinen | |||
Olikos maksiminopeus Varkaudenkin reisulla tosiaan vain 25 tuo 25 km/h? | ||||
08.08.2005 10:12 | Otto Vesterinen | |||
Ratapihasähköistyksen täydentäminen tuleekin Suomessa lähiaikoina ajankohtaiseksi. Jotain alustavia suunnitelmia kai tästä jo onkin. Sitten saatamme ehkä joskus nähdä sähkövaihtovetureita meidänkin maassamme. Esim. Ruotsissahan on tehty jopa joistakin vanhoista linjasähkövetureista radio-ohjauksella toimivia vaihtovetureita. Olisiko tuo vuonna 2020 totta Susien osalta Suomessa? | ||||
08.08.2005 10:08 | Otto Vesterinen | |||
Ja tässäpä yhteydessä onkin hyvä kysyä, että minkälaisella aikataululla tuo komea yhdistelmä ajetaan sieltä Haapamäeltä Hyvinkäälle ja takaisin? Eli mihinkä aikoihin sen voisi Tampereella bongata? | ||||
08.08.2005 09:59 | Otto Vesterinen | |||
No kyllä kiinnostaa, kiitokset! Hienoa nähdä kuvia tuoltakin rataosalta, vielä kun pääsisi joskus tuon Suolahti-Haapajärvi -välin matkustamaan. Jyväskylä-Suolahti tulikin ajettua Porkkanalla jo 1997. | ||||
05.08.2005 10:14 | Otto Vesterinen | |||
Sikäli vaan hassua, että näyttää kuin Huru hinaisi lättää. Näenkös oikein, että tuossa olisi vielä ratikoiden kehälinjakin kartalla? Vai menikö se tosiaan puistokatua vain yhteen suuntaan? Pohjolan ratikkalinjaa ei ainakaan enää tuossa kartassa näy. Eli tuon avulla voisi kartan ikääkin vähän haarukoida. | ||||
02.08.2005 14:25 | Otto Vesterinen | |||
Tämä taitaa olla orgin ensimmäinen Irlantikuva: http://vaunut.org/kuvasivu.php/4131.htm | ||||
10.07.2005 13:17 | Otto Vesterinen | |||
Ei vissiin löydy Seinäojalta sinisiä tähän junaan. Ei ole kyllä taidettu ennen vakijunia tällaisella kokoonpanolla ajaa. Tuo pitäsi päästä paikan päälle näkemään. | ||||
07.07.2005 11:34 | Otto Vesterinen | |||
siis joka ikinen Dv16 | ||||
07.07.2005 11:31 | Otto Vesterinen | |||
Älä unohda laivaa. | ||||
23.06.2005 12:49 | Otto Vesterinen | |||
Hieno kuva tutuista maisemista! | ||||
18.06.2005 18:54 | Otto Vesterinen | |||
Mikäs näiden junien nopeus tällä Haapamäen baanalla on? | ||||
11.06.2005 17:45 | Otto Vesterinen | |||
Kärrynpyörä. Kärrejä käytetty matkatavaran kuljetukseen asemalla.:) | ||||
10.06.2005 10:46 | Otto Vesterinen | |||
Minkäs takia tämä muuten kulkee kesällä tällä poikkeusnumerolla, aikatauluhan on kuitenkin aivan normaali? | ||||
08.06.2005 15:06 | Otto Vesterinen | |||
Ainakin lyhyille kaupunkiratamatkoille tuo kaksikerroksisuus kyllä soveltuu huonosti. | ||||
08.06.2005 14:56 | Otto Vesterinen | |||
Joka yö syyskuun alkuun saakka. | ||||
07.06.2005 09:56 | Otto Vesterinen | |||
Mutta miksi uuden lähijunan pitäisi olla kaksikerroksinen? | ||||
03.06.2005 17:49 | Otto Vesterinen | |||
Taas tämä ikuisuusväittely pyörii... Petrin taannoiseen kommenttiin totean, että esim. Tukholman seudulla 90-luvulla valmistunut uusi Mälarenin eteläpuolinen rata vähensi henkilöautoilua aika merkittävästikin. Eli kyllä ne ratahankkeetkin voivat vaikuttaa ilman tietullejakin (tuolloin ei Tukholmassa niitä tulleja vielä ollut). | ||||
31.05.2005 22:42 | Otto Vesterinen | |||
Tämä kuvan juna ei kyllä IKINÄ ole Suonenjoen ohi kulkenut, vai minkä junan veturista nyt on puhe? | ||||
31.05.2005 22:29 | Otto Vesterinen | |||
On kyllä niin hienoa kalustoa kuvassa, että ei paremmasta väliä! |