![]() |
18.01.2015 17:41 | Riku Outinen | ||
Kari: Tiedän kyllä että Bronton tuotteita on mennyt vientinä Venäjän maalle. Tässä on nyt kuitenkin tilanne se, että tämä Kouvolasta Tampereelle menevä juna. Eikös suunta ole väärä? Todennäköisesti kuitenkin tässä on kyse jostain palauttuksesta tms., eli Venäläiset eivät ole hyväksyneet kuormausta, tai asiakas on palauttanut tuotteen tms. Tästä kuvakulmasta tulee edelleen mieleen jotenkin Suomalainen Rbnqss, mutta todennäköisesti kyseessä on Vofa. |
||||
![]() |
18.01.2015 17:25 | Riku Outinen | ||
Mielenkiintoinen kuljetus! Onko peräti Suomalaisessa vaunussa? Olisiko lähempiä kuvia, mm. sellaisia missä näkyisi ko. vehkeen rekisterinumero? | ||||
![]() |
18.01.2015 16:32 | Riku Outinen | ||
Kumpi tulee loppupeleissä halvemmaksi? Olisi tehty koko Dr16-sarjaan läpikotainen saneeraus tuloksena luotettavampia vetureita, vai olla tekemättä tuota, jolloin kustannuksia säästyy siitä, mutta sarja usein hajalla ja pajalla? Näinköhän Dr16-sarja lähtee heti ekana paalaimeen kunhan se on mahdollista? |
||||
![]() |
18.01.2015 16:10 | Riku Outinen | ||
Se on aivan sama onko yöjunan keulilla 3 x Dv12, vai 2 x Dr16 aikataulussa kuitenkin pysytään. Deeverinippu on vaan luotettavampi, siinä on se ero. En tiedä viimeisintä tilannetta, mutta kuullun mukaan taannoin Joensuussa oli hyvinkin paljon ongelmia näiden kanssa. Eräskin veturi seisoi pilttuussa useita kuukausia, kun se kiukutteli. :) |
||||
![]() |
18.01.2015 13:57 | Riku Outinen | ||
Mikko: Luotettavuus ei ole matkustajajuniin riittävällä tasolla? Varmaan koko veturisarjaa ei voi ihan vielä hylätä. Veturipula (?) vaan syventyisi, eikait Dv12-sarjaa nykyiselläänkään liikoja ole? |
||||
![]() |
17.01.2015 21:27 | Riku Outinen | ||
Saatan puhua näin nopsaan läpiä päähäni, mutta eikös ko. merkki poistunut JT:stä vuonna 2005? | ||||
![]() |
11.01.2015 18:06 | Riku Outinen | ||
Kuulemma oli joskus Onttolan pyttyjenkin kera tehtaalla, ei tarvinnut erikseen lähteä käymään. Joensuun vaneritehtaalle tuli Venäjältä jonkun verran puuta, niitä ei tosin purettu tehtaalla vaan ainakin ratapihan reunalla. Tehtaalla lastattiin vaan tuotevaunuja. Sen lisäksi kuvan puut ovat täysin väärän mallisia ja merkkisiä Jns vanerille. :) |
||||
![]() |
11.01.2015 11:46 | Riku Outinen | ||
Niin nuita Hbi-vaunuja meni vaneritehtaalle, noilla puuvaunuilla ei ole taas mitään tekemistä vaneritehtaan kanssa. :) | ||||
![]() |
10.01.2015 16:30 | Riku Outinen | ||
Autovaunu paljasti junan välittömästi Tolstoiksi. :) Tietääkseni tänään ei ollut kuin yksi lisäjunapari, 10870/569. Huono taloustilanne perui viime metreillä osan grafiikoihin/säännöllisen liikenteen luetteloon merkityistä. | ||||
![]() |
10.01.2015 16:19 | Riku Outinen | ||
Tämähän on Tolstoi? :) | ||||
![]() |
10.01.2015 01:57 | Riku Outinen | ||
Tiedän IORElla vedellään 8400 tonnin junia. Olen ollut siinä uskomuksessa, että nuo malmiradan kytkimet eroaisivat Venäläisten SA-3:sta jotenkin (vaikka läheistä sukua), mutta ilmeisesti olen ollut väärässä? | ||||
![]() |
10.01.2015 00:29 | Riku Outinen | ||
Kertokaapas tietävämmät paljon SA-3 kestää? Suomessa käytettävillä junapainoilla rajat eivät tule vastaan, mutta jossain tuli vastaan sellanen kuin 6000 tonnia, joka tuntui alhaiselta? Kuinka painavia rahteja Venäjällä on? | ||||
![]() |
09.01.2015 21:09 | Riku Outinen | ||
Huoltovarmuuskeskuksen varmuusvarasto, jossa nesteiden vaihto. | ||||
![]() |
09.01.2015 10:05 | Riku Outinen | ||
Selittäkää nyt tyhmälle sedälle, miksi kuljettajan naama on pikselöity? Kuva on otettu julkisella paikalla, ja kuljettaja ei varmasti joutuisi häpeään vaikka naama näkyisikin? Kyllä mie vaadin, että kuljettajat alkaa sitten kulkemaan kommandopipo päässä ettei vaan tunnistusta tapahdu. :) | ||||
![]() |
07.01.2015 22:22 | Riku Outinen | ||
:) Vielä kun olis "kippari" tuossa junassa! | ||||
![]() |
04.01.2015 23:27 | Riku Outinen | ||
Tuntuu että Kaakon kulma on ollut kokotalvena melkein Suomen vähälumisinta seutua. Kuulemma ennen jouluakin Helsingin seudulla enemmän lunta kuin täällä. | ||||
![]() |
04.01.2015 23:06 | Riku Outinen | ||
Erinomainen kuva kyllä, niinkuin aina. Kyllä se tupla-käkikello aina sykähdyttää pitkän Venäläisen roikan keulilla. | ||||
![]() |
04.01.2015 23:04 | Riku Outinen | ||
Tyhjän näköinen piha, oliko toisella puolella paljon vaunuja? :) Mitä nyt parina päivänä syksyn mittaan on tullut seurattua, niin on tuntunut että monet Vainikkalan rahdit on joko peruttu, tai kulkevat koneena. Otos on kyllä suppea, mutta huolestuneena olen seurannut kun Kouvolan pihakin näyttää nykyään aina jotenkin oudon autiolta. Ei ole yläteilläkään pitkiä Venäläisiä roikkia, niinkuin "silloin ennen" | ||||
![]() |
04.01.2015 22:47 | Riku Outinen | ||
Eikös se nikkelirikastekin ole varsinaisesti Mondon, eli sen talkkitehtaan tavaraa? En tunne paikkaa sen tarkemmin, niin olisiko ettei siellä talkkitehtaan puolella ole lastaustilaa Taimn-vaunuille? | ||||
![]() |
04.01.2015 21:56 | Riku Outinen | ||
Eikös Pielisen Betonin liikenne koostunut sinne Venäjältä Vtadeilla tulleesta sementistä? Olisiko loppunut joskus 2003-2004, Perttu tietää paremmin? | ||||
![]() |
03.01.2015 16:49 | Riku Outinen | ||
Kyllä, Puhoksen liikenteessä siirryttiin takaisin pitkäaikaiseen käytäntöön jossa Kouvolan junat hoitavat Puhoksen vaununvaihdot. | ||||
![]() |
03.01.2015 11:54 | Riku Outinen | ||
Liikkuu. Parooninmäen teollisuusraide on tuo: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4m%C3%A4+raide&srs=EPSG%3A3067&y=6734217&x=379100&lang=fi |
||||
![]() |
02.01.2015 19:37 | Riku Outinen | ||
Eivät kuljettajat olletkaan lakossa, vaan kyseessä oli Rautatieläisten liiton sekä Rautavirkamiesliiton mielenilmaus, joka käytännössä pysäytti Suomen rautatieliikenteen vuorokaudeksi. http://yle.fi/uutiset/junalakko_pysaytti_junaliikenteen/5267495 |
||||
![]() |
02.01.2015 11:34 | Riku Outinen | ||
Tässä tapauksessa koko vaunusto on Riihimäkeen jäävää, eli kulkenut ilman vaunuja Kouvolaan, tai kokonaan peruttu Ri-Kv. Voi toki olla mahdollista, että Riksussa on ollut joku uusi vaunusto 3023:lle. | ||||
![]() |
01.01.2015 21:21 | Riku Outinen | ||
Olisiko jäänne vanhasta opastinjärjestelmästä, jota nämä edustavat? Eikös vanhassa opastinjärjestelmässä esiopastin näyttänyt pimeää, jos seuraavaa pääopastinta ei ollutkaan? Esim. Savosta tai Lännestä Kouvolan aseman raiteelle 1 saapuneille junille tulo-opastimen esiopastin näytti pimeää vanhalla järjestelmällä, koska tunnetusti raide 1 päättyy päätepuskimeen. | ||||
![]() |
31.12.2014 15:38 | Riku Outinen | ||
Maanantai 15.6.2009, jolloin koko junaliikenne yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta oli lakon vuoksi seis. | ||||
![]() |
29.12.2014 21:46 | Riku Outinen | ||
Oli käytössä IC-aikanakin, mutta asia menee kuten Valtteri sanoo. 706/709 muodostaa parin, mutta 707 on pariton junan 700 muututtua pendoksi. 707:n runko taitaa tulla Tampereen kautta etelään, vai miten, siihen ei tuntemukseni ylety? | ||||
![]() |
29.12.2014 21:28 | Riku Outinen | ||
Junaan 707 tulee runko tästä, ei varmaan olisi kysyntää hirveästi tälle ihan matkustajille avoimena, tarjontaa on muutenkin tarpeeksi | ||||
![]() |
28.12.2014 23:07 | Riku Outinen | ||
Eipäilen että tässä on lastina keräyspaperia astetta raskaampaa tavaraa, ja määränpää vaunulle on ollut Pori. Mutta suurta hiivattia kuitenkin, voi jessus! :) | ||||
![]() |
25.12.2014 14:36 | Riku Outinen | ||
Lienee lauantainen T 2250, jolla tuotiin Hankasalmen hakkeet Joutsenoon. Kyseinen järjestely oli käytössä liki 10 vuotta. | ||||
![]() |
24.12.2014 19:19 | Riku Outinen | ||
Tampereen koneet pyörii Riihimäellä, johon osittain viittasin ekassa kommentissa. | ||||
![]() |
24.12.2014 19:16 | Riku Outinen | ||
Kyllä, Airakselan romut matkaavat Tornioon junilla 4603/4075 ja Oulusta eteenpäin jollain junalla. | ||||
![]() |
23.12.2014 09:26 | Riku Outinen | ||
Raumalta kulkee kaoliinia. | ||||
![]() |
22.12.2014 20:26 | Riku Outinen | ||
Juuri näin. Kv piirissä alkoi käymään ei-radio-ohjattavien elintila hivenen pieneksi, siksi esim. 2760 oli pelkästään Lahden ja Ristiinan suuntien kone viimeisinä aikoina kun oli vielä täällä. Ja nyt kun tavoitetila on ollut hoitaa Lahtikin pitkälti radio-ohjattuna, niin se vei viimeisenkin pohjan pois. Tampereen piirissä löytyy vielä enemmän hommia näille yksilöille. | ||||
![]() |
22.12.2014 20:12 | Riku Outinen | ||
Tarkemmin parivaljakon 2759+2760 siirto Kouvolasta Tampereen piiriin tapahtui 13.10.2013 junalla 2036. | ||||
![]() |
22.12.2014 20:09 | Riku Outinen | ||
Riihimäki-Heinola rapu on minusta aina vedetty Tampereen koneilla, sillähän ei ole Lahdessa koneiden vaihtoa. 2760 on ollut jo yli vuoden Tampereen kone 2759 kanssa, eli omalla alueella tässäkin kuvassa se on. Deevereiden esiintymisalueet ei ole kylläkään enää niin tarkkaan rajattuja kuin aikaisemmin, koneet on aivan sekaisin, vierailevia tähtiä näkyy puolin ja toisin todella paljon. Tälläkin hetkellä Kouvolassa on ainakin kolme 26-sarjan konetta, ja myöskin mm. 2501 havaittu Kouvolan seudulla. |
||||
![]() |
21.12.2014 18:49 | Riku Outinen | ||
Tuntuu että nyt radio-ohjauksen aikaan vetureita ajetaan jatkuvasti päin roikkia ym., mutta kun ei ole minkäänlaista statistiikkaa niin pidetään vaan tuntumana. :) | ||||
![]() |
20.12.2014 12:24 | Riku Outinen | ||
Jyrki: ei ole vaihtoehtona, mitä järkeä siinä nyt olisi? :) 2724 tekee matkan aikana töitä Puhoksessa ja Lauritsalassa. Eli käytännössä jättää vaikka nämä metanolit Puhokseen ja ottaa sieltä Kouvolan suuntaan menevää sahatavaraa vaihdossa. |
||||
![]() |
10.12.2014 10:10 | Riku Outinen | ||
Alkuperäinen suunnitelmahan oli, että Iisalmi-Oulu/Oulu-Vartius-sähköistyksien valmistuttua olisi x määrä Dr16-vetureita siirretty raskaisiin vaihtotöihin Kaakon kulmalle ( esim. Kouvola, Kotka, Hamina) Hanke kaatui ratapihatyöntekijöiden vastustukseen, ja sen sijaan joukko Dr16-vetureita siirrettiinkin sittemmin P-Karjalaan. Toki Dr16-vetureita näkyy yhä Kouvolassa, mutta ne liittyvät Hyvinkään reissuihin ja puhtaasti läpikulkumatkoihin. |
||||
![]() |
27.11.2014 14:00 | Riku Outinen | ||
Ja olettaisin, että 2000-luvun alussa lukemat ovat olleet vieläkin suuremmat, sillä tuossa 2006 oli jo junalauttojen alamäki alkanut. | ||||
![]() |
27.11.2014 08:19 | Riku Outinen | ||
Oli noita junalauttavaunujen käyttäjiä sen verran paljon, että tovi niiden luettelemiseen menisi. | ||||
![]() |
27.11.2014 08:14 | Riku Outinen | ||
Varmaankin Kontiomäkeen, josta vaunut ovat jatkaneet Kajaaniin. | ||||
![]() |
24.11.2014 12:23 | Riku Outinen | ||
Jimi: Ja sitä ennen 2064 oli numerona Uuteenkaupunkiin asti. Takavuosien (2004->) taulut ovat tuttuja, on niitä silloin niin paljon tullut pyöriteltyä. Nyt viime vuosina jäänyt melko paljon vähemmälle. Juhani: Epäilisin että tuo rautajuna käytännössä kulkee nykyään tosiaan parina yönä viikossa, kuten se ensi kuussa virallisestikin alkaa kulkea. Lokakuun listoissa ei ollut huomioitu ollenkaan Hangon teräsjunia, vaikka ne on siitä lähtien jo kulkenut. (=vaikuttaa vähentävästi Turun liikenteeseen) |
||||
![]() |
22.11.2014 23:36 | Riku Outinen | ||
Mitenkäs täysi ammoniakki, eli 3004 tai millä numerolla kulkeekaan? Kaiketi näitä kuitenkin lähes joka viikko kulkee. Kyllähän periaattessa rautajuna on kanssa sellainen jonka voisi kääntää Toijalassa. Junalauttojen loppuminen vei viimeistään pohjan Toijalan kolmiolle. |
||||
Kuvasarja: Moldova |
19.11.2014 19:25 | Riku Outinen | ||
Paljonkohan Moldovassa on tavaraliikennettä? Luonnonvarojakaan ei taida ko. maalla paljoa olla, mitä kuljetella? | ||||
![]() |
19.11.2014 14:45 | Riku Outinen | ||
Hamina on ollut satamien välisessä kilpailussa melkoinen häviäjä metsäteollisuuden suhteen. 2005 lähti Stora liikenne Kotkaan. UPM keskitti storo/roro-liikennettä 2006 Haminaan, mutta 2008 kurssi muuttui ja sekin liikenne loppui. Myllykoski käytti Haminan satamaa, mutta sekin loppui. (ei tosin koskenut rautapyöriä) Storan liikennettä on hieman palaillut Haminaan, mutta UPM on 2008 lähtien pysynyt poissa. Nythän Haminaan on tullut uusi yhtiö lankkua laivaamaan, käyttänyt myös rautateitä. |
||||
![]() |
19.11.2014 13:38 | Riku Outinen | ||
Kimmo: Jämsänkosken kontteja kulkee Vuosaareen. UPM:n Jämsänjokilaakson ja Valkeakosken tuotteiden päävientisatama on tosiaan Rauma, mutta muitakin yhteyksiä (Vuosaari, Kotka) käytetään. Itseasiassa viime vuosina esim. Jämsänjokilaakson tuotteiden vienti Kotkan kautta on lisääntynyt Rauman kustannuksella. | ||||
![]() |
18.11.2014 22:44 | Riku Outinen | ||
Yhdyn Pasin ja Tommin mielipiteisiin, 2036 tosiaan on lähes aina hieno, ja sekalainen juna. Ari: Nykyisellään ei tulisi kolmioraiteen käyttäjää, tässä on lähes aina Riihimäen vaunuja, eli junan kokoonpano osittain muuttuu Riihimäellä. Tässä kuvassa juna kyllä saattaa olla kokonaan Tampereelle, joskus niinkin. Jotain tavaraliikenteen muutoksesta kertoo se, että vajaa 10 vuotta sitten Kouvola-Tampere sekatavarajunia oli vielä parhaimmillaan 5. Nykyään niitä on 2, tai oikeastaan vain 1 1/2... :) Jani: Nyt saattoi joku unohtua, mutta ainakin seuraavista paikoista tulee vielä kontteja: Jämsänkoski, Valkeakoski, Lahnaslampi ja uusimpana Vuonos. |
||||
![]() |
17.11.2014 17:24 | Riku Outinen | ||
Eiköhän nuo 11233/11234 ja 11235/11236 ole päivystäjä (Dv12) joka hoitaa vaunujen viennin/tuonnin tälle raiteelle. 11101/11202 on matkavetäjä (Sr1). Ei sentään Nokialla koko päivää veturia varmaan ole.... :) | ||||
![]() |
17.11.2014 17:22 | Riku Outinen | ||
Juhanin listaan vielä lisäyksenä: VET 11101 Tampere asema - Nokia 18:21:00 - 18:36:00 Ma - To VET 11102 Nokia-Tampere asema 4:13:00 - 4:29:00 Ti - Pe |
||||
![]() |
16.11.2014 18:32 | Riku Outinen | ||
Ei vaunu ole Barbadokselta vaan sen kyydissä oleva säiliökontti (kuten kuvateksti sanoo). |