![]() |
13.05.2016 12:00 | Riku Outinen | ||
Kyllä, tosin liikenne on pyörinyt taas jo kohta 5 vuotta. :) | ||||
![]() |
11.05.2016 08:45 | Riku Outinen | ||
Perusteletko Pyry tuon väitteesi? | ||||
![]() |
10.05.2016 22:35 | Riku Outinen | ||
Luulisi että testit olisi kohta ajeltu ja kohta aletaan tekemään rahaa. Kajaanissa on jo kerran käyty testillä Laaiis-vaunujen kanssa, joten hyvin todennäköistä että Kajaanista aletaan kuljettamaan ihan tosimielellä tavaraa. Hyvä näin että muitakin asiakkuuksia! :) | ||||
![]() |
08.05.2016 15:29 | Riku Outinen | ||
Äärimmäisen mukava sommittelu. | ||||
![]() |
08.05.2016 11:24 | Riku Outinen | ||
Kulkee Hankasalmi/Riihimäki-Joutseno välillä. Joensuun seudulla ei enää kaupallisessa liikenteessä. | ||||
![]() |
08.05.2016 11:23 | Riku Outinen | ||
Sr3 raakapuujunan keulilla Pukinmäessä...melko mielenkiintoinen ilmestys. Ajelut jatkuu päätyen Joutsenoon. | ||||
![]() |
08.05.2016 10:40 | Riku Outinen | ||
Eihän se ole käyttänyt enää varmaan reiluun viiteen vuoteen, jos romutettavaksi tuotuja sinisiä ei lasketa. | ||||
![]() |
07.05.2016 19:31 | Riku Outinen | ||
On kyllä varsin mielenkiintoinen näkymä. :) | ||||
![]() |
07.05.2016 13:02 | Riku Outinen | ||
Jos kuva on lisätty tänään kaksi tuntia sitten, ja tämä kuva on otettu illalla kulkevasta junasta, ei taida päivämäärä olla oikein. Perinteinen moka, joka itsellekin joskus käynyt.... :D | ||||
![]() |
30.04.2016 13:54 | Riku Outinen | ||
Siinähän ne samat Huntsmanin ferrosulfaatit matkaa, mitkä eilen oli Porin junassa mistä kyselit. | ||||
![]() |
30.04.2016 11:11 | Riku Outinen | ||
Teemu: Tässä ollaan menossa rajalle päin takaisin, luulisin että ovat pussitettua ferrosulfaattia Venäjältä, joita on suursäkeissä Porin suunnalla lastattu Vokeihin. | ||||
![]() |
29.04.2016 12:11 | Riku Outinen | ||
Miksei käytettäisi, ainakin pylväitä kyllästetään ihan tänäkin päivänä kreosootilla, joten luulisi myös pölkkyjä? | ||||
![]() |
26.04.2016 21:40 | Riku Outinen | ||
Kyllä vaan, Vofa-vaunuun menee 3 kappaletta 20 jalan kontteja. Täytenä ei pelitä, kolme tuollaista konttia kun laskee sellulastissa vaunun päälle, niin ylikuorman takia vaunu ei liikkuisi mihinkään.... :) | ||||
![]() |
18.04.2016 20:05 | Riku Outinen | ||
Noin keskimäärin paljonkohan tässä on Oulu-Joensuu välin läpimenevä vaunuja (ja vastaavasti 4075 toiseen suuntaan) keskiarvo luokkaa viisi? | ||||
![]() |
18.04.2016 14:55 | Riku Outinen | ||
Eikö ne paperivaunut olleetkaan Kaukokiidolle mitä kulki vielä ainakin 2009? Sen terminaalin laiturissa ne purettiin? Millaista liikennettä tuonne Tamrockille oli? | ||||
![]() |
17.04.2016 21:46 | Riku Outinen | ||
Onko Simolla oikeasti noinkin tuoreita (pari vuotta) havaintoja Kalkun Kontinon liikenteestä? Nokian junaa joka Kalkun työt on tehnyt, ei ole ollut enää 2009 jälkeen listoilla. Google mapsin kuvissa 2011 kiskot ovat aivan umpiruosteessa ja tasoristeyksen urat aivan tukossa. Omien tietojen mukaan Kalkun viiden viime vuoden kuljetukset olisivat koostuneet muutamasta Millogin kuljetuksesta, Kaukokiitokin on varmaan loppunut samoihin aikoihin Kontinon kanssa? | ||||
![]() |
17.04.2016 19:16 | Riku Outinen | ||
Juu, tuo 2752 jäi listalta. Olet oikeassa että tuo Mustolan tasoristeysonnettomuus varmasti toimi kimmokkeena tuon 2759 saneeraukseen - tosin minulla on jossain paperikuva aivan alkuvuodelta 2004 jossa 2759 oli palannut liikenteeseen, siinä vaiheessa vain lyhyt pää veturista oli maalattu joka otti osumaa, muu veturi oli vielä kulahtaneessa kuosissa. | ||||
![]() |
17.04.2016 18:57 | Riku Outinen | ||
Vuosina 2005-2007 silloisista Kouvolan koneista kävi tässä laajennetussa huollossa: 2741, 2743, 2745, 2746, 2748, 2750, 2751, 2753, 2754, 2756, 2757 ja 2758. Nuo oli aika helppo muistaa, kun täällä Kouvolassa kuitenkin pyöri nuo vähäiset koneet tuolloin viime vuosikymmenellä. 2759 tuli pajalta alkuvuodesta 2004 - yli vuosi ennen kuin tuo varsinainen huoltoohjelma pyörähti käyntiin. | ||||
![]() |
17.04.2016 18:53 | Riku Outinen | ||
Juu, kiitoksia huomautuksesta, korjattu! Siirrytään ajassa liki 10 vuotta taaksepäin... | ||||
![]() |
17.04.2016 18:26 | Riku Outinen | ||
Kyllä vaan, on hieno. Tuohon aikaan kun tuli Hyvinkäällä pyörittyä viikkottain niin tuli nähtyä näitä konepajalle meneviä ja sieltä tulevia koneita. Tuossa 2748 menossa D12-huoltoon: https://vaunut.org/kuva/21420?u=284&t=2748 Ennen kaikkea tuossa vaiheessa Kouvolan koneet pyöri tuolla huollossa, sen jälkeen tuli Tamperelaiset. | ||||
![]() |
17.04.2016 17:59 | Riku Outinen | ||
Jostain syystä kävin tänään läpi muistitikkua josta löytyi melko tasan 10 vuotta sitten otettuja kuvia.... :D Tästä tuli nyt sellainen kyssäri, että kun täällä varmasti on kalustotietäjiä, niin mikä oli viimeinen 27-sarjalainen joka kävi ehostautumassa? Enää viime vuosina ei kaiketi 27-sarjalaisia ole maalailtu, vai? | ||||
![]() |
16.04.2016 21:51 | Riku Outinen | ||
Jos hyvin käy, niin kuun loppupuolella saattaa olla taas näissä maisemissa panssarijunaa kuvattavissa. | ||||
![]() |
16.04.2016 14:58 | Riku Outinen | ||
Aika mielenkiintoista että Suomessa ajellaan pidemmillä junilla, vaikka transito lähestulkoon marginaalisissa mittasuhteissa Viroon verrattuna. Esim. 57 vaunun Vgobo-junasta ei tule "kuin" reilu 700 metriä pitkä. Jonkun sataman esitteessä mainostettiin että yli kilometrin junat on mahdollisia, sitten kun vielä löytäisi sen... Monta rahtia Venäjältä tulee Viroon keskimäärin päivässä karkeasti? Mikä on jakauma kahden rajanylityspaikan kesken? |
||||
![]() |
16.04.2016 13:30 | Riku Outinen | ||
Kiitos jälleen Jukka, laita kuva purkupaikasta jossain vaiheessa näkyville jos löydät. Onko sinulla kuvia ja/tai havaintoja Kuusaanniemen konttiliikenteestä? Vuosituhannen vaihteessa hehkutettiin Vr Cargon asiakaslehdessä kuinka konttikuljetukset lisääntyvät Kymi Paperilta rautateitse satamiin. Kuljetuksiin kehitettiin omaa vaunuakin, mutta tuo liikenne ei liene kovin kauaa kestänyt? Olen nähnyt "jokusen" Kuusaan junan vuodesta 2003 tähän päivään, eikä yhtään konttia ole tullut vastaan. Kumipyörillä kontteja kyllä kulkee Kuusaalla, liekö paperia vai jotain täyteaineita? |
||||
![]() |
16.04.2016 13:10 | Riku Outinen | ||
Paljons Virossa on junapainot/pituudet? Jollain ratapihoilla on ilmeisesti valmius jopa 1200 metrin junille? | ||||
![]() |
16.04.2016 13:09 | Riku Outinen | ||
Todella mielenkiintoinen kuva, kiitos! Jukan muistikuvien jälkeen kloorivaunuja on liikkunut Kymintehtaalla vielä ainakin 1997 - tuossa vaiheessa on varmasti oltu loppumetreillä. Vuonna 2004 havainnoista löytyy Kuusaan iltajunassa Sos - rikkidioksivaunu varmaankin Harjavaltaan tyhjänä menossa. Kenelläkään muulla havaintoja niistä? Luulisin että käynyt Voikkaalla, rikkidioksidia on 2000-luvulla käytetty lähinnä mekaanisen massan valkaisuun. Olikohan Voikkaalla purkumahdollisuuksia tuollaiselle? |
||||
![]() |
16.04.2016 12:17 | Riku Outinen | ||
Juu, loppuvaiheessa asiat meni just niinkun Juhani kirjoitti. Penskana tuli nähtyä kun usein "viiden tavarajunassa" Kuusaalle oli niitä kloorivaunuja. Kymintehdas alueena sisältä ollut mulle vähän tuntemattomampaa, mutta tuossa yksi päivä kävin vähän tutkailemassa, tuli bongattua Kuusaansaarelle menevät kiskot, jossa ilmeisesti sitä klooria on purettu vaunuista. Nykyään puretaan useita rekkalastillisia päivässä Joutsenosta tulevaa suolahappoa. |
||||
![]() |
16.04.2016 11:48 | Riku Outinen | ||
Tyylikkäitä tosiaan. Jostain syystä äsken havahduin siihen, että koskakohan viimeiset alkuperäiset pressut on saaneet kyytiä Hbi-vaunuista. Yritin täältä selailla, löysin vielä vuodelta 2013 täysvihreän pressun liikkeellä, mutta siitäkin on jo aikaa kulunut. | ||||
![]() |
16.04.2016 11:45 | Riku Outinen | ||
Tyylikästä, ei taida muuten olla yhtään kunnon "tyyppikuvaa" Ob-vaunuista sellulastissa täällä? | ||||
![]() |
16.04.2016 11:43 | Riku Outinen | ||
Tämäkin historiaa. :/ | ||||
![]() |
15.04.2016 12:04 | Riku Outinen | ||
Oli todennäköisesti ajanut pysähtymättä Höljäkän ohi. | ||||
![]() |
13.04.2016 17:25 | Riku Outinen | ||
Valtio on ainakin takana olevan rahdin, sekä ilmeisesti kyltin kielenkin perusteella Norja. Hatusta vedettynä Trondheim. | ||||
![]() |
12.04.2016 20:57 | Riku Outinen | ||
Kelpaisiko urea jota Vtadeilla Puhokseen viedään? Voisiko koko runko olla sinne suuntaan? | ||||
![]() |
11.04.2016 20:17 | Riku Outinen | ||
On Taimn-t käytetty myös sellaisilla väleillä joissa ei ole saatu 25 tonnin akselipainosta hyötyä. Joo Panu kiitos korjauksesta, joskus voisi olla vaikka hiljaa, kun puhuu läpiä päähänsä. :/ Aloin just miettimään kommenttini jälkeen että mitenkäs ne Kommilan vaunut sitten tulisi Kouvolaan, kun suora yhteys on vaan pyhällä :D No vähentynyt on tuo Pieksämäki-Kouvola-liikenne, tuli vanhat ajat mieleen kun arkisin tuli 2238 ja 5220 Pohjoisesta peräkkäin, niiden jälkeen vielä Kommilan juna... Joka tapauksessa nämä kelavaunut jne. kummajaiset liittyynee kuitenkin johonkin huoltokuljetuksiin, ei siis "oikeaan" liikenteeseen. |
||||
![]() |
11.04.2016 20:12 | Riku Outinen | ||
Varmaan suht normaaleja öljy-Vgoboja, noilla kaasu-Vgoboilla on vähän massiivisempi olemus, esim. https://vaunut.org/kuva/106238?tag0=16|T|2087 | ||||
![]() |
09.04.2016 12:34 | Riku Outinen | ||
Ei kait ole muualla käytössä koskaan ollutkaan. Tässä varmaan Taimn-t matkalla Pieksämäen Konepajalta takaisin käyttöalueelleen. Niin hölmöltä kun se kuulostaakin, niin Pm Knp:n vaunut kierrätetään Joensuun kautta, kun Pieksästä ei ole yhteyksiä Kouvolaan tai Tampereelle. | ||||
![]() |
05.04.2016 14:01 | Riku Outinen | ||
Oliko Green Cargolla jonkinlainen tehostamisohjelma, ja useilta paikkakunnilta loppui viime vuonna tavaraliikenne? Esimerkkinä oli joku Stora Enson tehdas rannikolla, jonka liikenne koostui satunnaisen säännöllisistä kaasuvaunujen toimituksista, mutta viime vuonna vähäinenkin liikenne loppui. Kuinka paljon Baltiassa on kunkin maan sisäistä tavaraliikennettä kun alueella ei ole raskasta teollisuutta kovinkaan paljon? Kuljetetaanko Virossa liuskekiveä tms. vientiin? |
||||
![]() |
04.04.2016 09:24 | Riku Outinen | ||
Kuvien perusteella kesällä 2000 katokset oli aluillaan ja kesällä 2001 ne oli valmiina. Eli tuolla aikavälillä, jollain on varmasti heittää vielä tarkempaa tietoa. | ||||
![]() |
03.04.2016 12:16 | Riku Outinen | ||
Aika samanlainen kuin Kuusaan radalla Tanttarissa? | ||||
![]() |
28.03.2016 16:38 | Riku Outinen | ||
Raakapuuta. Hpk-Sk-välillä kulkee yksi pari viikossa vakinaisena, ja näin sesonkiaikaan joka viikko myös lisäjunia. Aihetta sivuttiin tuokio sitten: https://vaunut.org/kuva/77641 | ||||
![]() |
28.03.2016 15:59 | Riku Outinen | ||
Ihan nollatasolle Haapamäen rahtiliikenne ei ole sentään mennyt. Vakinaisena maanantaisin sekä lauantaisin käydään Tampereelta käsin ja tiistaisin Seinäjoelta, mutta näin kevättalven vilkkaana aikana on näköjään joinain viikkoina lähtenyt rahtia ihan joka arkipäivä. Ilmeisesti nykyisin liikenne koostuu 100% raakapuusta, pölkyt taitaa kulkea kumipyörillä? | ||||
![]() |
28.03.2016 11:35 | Riku Outinen | ||
UPM Tervasaari, Valkeakoski :) | ||||
![]() |
27.03.2016 18:49 | Riku Outinen | ||
Ilmalaan. | ||||
![]() |
27.03.2016 18:22 | Riku Outinen | ||
Cemex tuo sementtiä Joensuuhun ja Uuteenkylään. "Kuin silloin ennen" https://vaunut.org/kuva/6968?u=126&t=vtad | ||||
![]() |
27.03.2016 13:20 | Riku Outinen | ||
Hirveästi liikennettä ei ole, mutta sitä kuitenkin on. | ||||
![]() |
26.03.2016 23:14 | Riku Outinen | ||
Vaikutti paljon. Hyvinkään Isover oli vielä ysärillä suurin Vgk-vaunujen käyttäjä Suomessa. | ||||
![]() |
26.03.2016 16:06 | Riku Outinen | ||
Näyttäisi olleen 4513 Niiralasta Pieksämäelle tuo tavarajuna. | ||||
![]() |
22.03.2016 17:15 | Riku Outinen | ||
Eikait tuossa ole vaihtoehtoja kuin Pölkky Oy:n saha, joka hyvin todennäköisesti on kiinnostunut rautatiekuljetuksista Mussaloon, ja nyt on testannut vaihtoehdot joista valitsee. | ||||
![]() |
17.03.2016 23:02 | Riku Outinen | ||
Keulilla lienee Höl-Lvs-vaunuja. | ||||
![]() |
16.03.2016 23:21 | Riku Outinen | ||
Juu, Pieksämäelle jätetään nuo Venäläiset josta Joensuun ja Niiralan kautta rajan taakse. | ||||
![]() |
11.03.2016 21:48 | Riku Outinen | ||
Onkohan Siilinjärven tilausjunailu siirtynyt reittijunaan, toki kyse voi olla jostain aivan muustakin? |