Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 19.04.2011 02:14 Topi Lajunen  
  Etuvitonen voi myös merkitä jotain muutosta vakinaisen junan aikatauluun, oli se sitten mitä tahansa. Voi siis olla, että juna kulkee täsmälleen samaan aikaan kuin vakinaisellakin numerolla kulkisi, mutta silti etuvitosella.
kuva 16.04.2011 13:24 Topi Lajunen  
  Keskittämisessä on kartellitkin pois lukien hyötynsä, nimittäin raaka-ainetoimitukset voidaan hoitaa edullisemmin yhteistilauksin, tai vähintään yhteiskuljetuksin.
kuva 16.04.2011 12:29 Topi Lajunen  
  No, oikeasti se ei taida olla kumpikaan.
kuva 16.04.2011 02:04 Topi Lajunen  
  Olen ymmärtänyt, ettei ratapiha ole mitenkään erityisen ruuhkainen tuohon aikaan. En kuitenkaan julkisesti ota kantaa siihen, miksi vaunuja roudataan suljettuna edestakaisin.
kuva 16.04.2011 01:57 Topi Lajunen  
  Finnairilla, ja kenties muillakin yhtiöillä pistokkeet ovat tavanneet olla erilaisia, jottei matkustavaiset voi käyttää omia kuulokkeitaan. Nuo junien pistokkeet taitavat nykyään olla mykkiä, ainakin IC-alkuisissa junissa.
kuva 14.04.2011 17:02 Topi Lajunen  
  Toisaalta, ei sillä konduktöörillä tai vastaavalla Suomessa olisi yleensä sen parempaa tietoa junien lähtöraiteista kuin infonäytöilläkään.
kuva 14.04.2011 15:31 Topi Lajunen  
  Teemu, onko tällä sivustolla sinun mielestäsi lainkaan _huonoja_ kuvia? :)
kuva 14.04.2011 13:22 Topi Lajunen  
  http://fi.wikipedia.org/wiki/Grafiitti
kuva 14.04.2011 00:25 Topi Lajunen  
  Ettei vain kaikki vetelisi moonwalkia tuossa.
kuva 14.04.2011 00:24 Topi Lajunen  
  Sorvikeikat taitaa edelleen olla Ilmalaan suuntautuvia.
kuva 13.04.2011 01:19 Topi Lajunen  
  Harri, noissa 1- ja 2-yksiköissä on valonappuloiden logiikka poikkeava sarjayksiköistä, niissä jää herkästi vipsaakit väärään asentoon.
kuva 12.04.2011 19:40 Topi Lajunen  
  Kas, tupla-Allegro... :P
kuva 11.04.2011 22:25 Topi Lajunen  
  Surisee kyllä kuvanottohetkellä varsin olemattomasti...
kuva 11.04.2011 04:20 Topi Lajunen  
  Ei tarvitse nähdä Mikko aina punaista minun kirjoituksista, vaikka vauhdikas lähihistoria meillä onkin. Kuitenkin: jokainen vähänkin sivustoa seurannut on huomannut, miten värityksestä itketään about kaikkialla missä vain mahdollista. Täällä on kuitenkin myös meitä, jotka eivät välittäisi joka käänteessä tuollaista itkua lukea. Tämän harmituksen mainitseminen tuskin on sen kielletympää, kuin jatkuva itkeminen.
kuva 10.04.2011 22:05 Topi Lajunen  
  Enpä tiedä kalustomuutoksista juuri mitään. Normaalissa 6-vaunuisessa perus-IC:ssä on tosiaan kutakuinkin noin, tosin Eds ei tarvitse äffää, koska raflassa on konnaritilat.
kuva 10.04.2011 22:01 Topi Lajunen  
  Tätä samaa "keskustelua" ei tarvinne edelleenkään tunkea jokaiseen viher-Sr1-kuvaan...
kuva 10.04.2011 18:09 Topi Lajunen  
  Ne, jossa ei ole businesstekstejä, eikä hahmoja kyljessä, ovat Ed-vaunuja. Myös sijainti on yleensä vakio: IC²-junissa Helsingistä lukien kolmas ja neljäs, IC-junissa toinen.
kuva 10.04.2011 18:06 Topi Lajunen  
  Aivan, koska veturit tuppaavat loppua kesken sieltä missä niitä tarvitaan, pitää niitä roudailla sieltä missä sattuu olemaan "ylimääräisiä", jos on. Pulan suuruus toki riippuu veturityypistäkin.
kuva 08.04.2011 23:28 Topi Lajunen  
  En tunne turvalaitetekniikkaa riittävän hyvin ollakseni varma, mutta uskoakseni edellinen suojaväli ei vapaudu, ellei seuraava varaudu. Tai näin minä sen suunnittelisin.
kuva 08.04.2011 21:23 Topi Lajunen  
  Toisaalta, mitäpä niillä täällä tekisi?
kuva 08.04.2011 19:09 Topi Lajunen  
  Eipä tuolla taida lainkaan olla lyhytnumeroa.
kuva 07.04.2011 17:42 Topi Lajunen  
  Huomasitko, että tuolla yksiköiden välissä olisi ollut ylikulkumahdollisuus käytössä?
kuva 06.04.2011 22:51 Topi Lajunen  
  Vähemmistössä taisivat Nokiat tuolla olla, sen verran on tuotantoa omastakin ja naapureiden takaa. Kännyköitään kyllä joukkoliikenteessä räpläävät, elleivät sitten torku. Noin muutoin matkaviestintekniikan suhteen eivät ole kovin konservatiivisia, esim. kuvapuhelut ja televisiosovellukset ovat olleet jo vuosikausia arkipäivää.
kuva 05.04.2011 15:24 Topi Lajunen  
  Konttoreissa on saanut vastaavasti hengitellä asbestia ja homeitiöitä. :)
kuva 04.04.2011 15:08 Topi Lajunen  
  Se suunniteltu muodonmuutosalue taitaa olla sinisessä kalustossa tuo eteinen. Se on kuvan perusteella painunut kasaan, mutta se ei ole riittänyt, vaan vaunu on tämän jälkeen pettänyt seuraavaksi heikommasta kohdasta.
kuva 04.04.2011 14:59 Topi Lajunen  
  Imumuuntaja: https://vaunut.org/kuva/5412
kuva 03.04.2011 17:11 Topi Lajunen  
  891 mm on kolme ruotsalaista jalkaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_feet . Eri raideleveyksistä listausta (niitä tosiaan on paaaaaljon): http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_gauges
kuva 03.04.2011 04:55 Topi Lajunen  
  Teippaus näyttää kakkoselta, mutta varmaksihan en pysty sanomaan, mitään, koskaan.
kuva 03.04.2011 04:41 Topi Lajunen  
  Ei mikään kaikkein nopein viive opastimen putoamisella...
kuva 03.04.2011 04:30 Topi Lajunen  
  Luukut! :)
kuva 01.04.2011 14:45 Topi Lajunen  
  Tästä pitikin vinkata kuvaajia, mutta en näköjään ole muistanut. Sillan toisella puolella on samanlainen kamera toisen suunnan (ja raiteen) junille.
kuva 01.04.2011 13:08 Topi Lajunen  
  Ei se ollut näppäilyvirhe, vaan yhdyssanavirhe. :)
kuva 31.03.2011 23:43 Topi Lajunen  
  Ja ettei tule yllätyksenä, kuvakoon kasvattaminen vähentää radikaalisti muistikortille mahtuvien kuvien määrää. Tämä ei kuitenkaan ole välttämättä huonokaan juttu, tuleepahan mietittyä tarkemmin mitä kuvaa. :)
kuva 31.03.2011 17:16 Topi Lajunen  
  Kannattanee mieluummin vaihtaa kameran asetuksia. Sonyn sivujen mukaan tuo kamera kykenee resoluutioon 3264 x 2176.
kuva 31.03.2011 17:04 Topi Lajunen  
  Edellinen kommentti todennäköistää ajatusta, että Henrik/Teemu on yksi ja sama henkilö, jonka oikea nimi ei ole Henrik eikä Teemu, ja ikäkin on suurempi kuin kirjoitustyyli yrittää esittää. Ylläpito lienee jo kiinnittänyt huomiota samaan.
kuva 31.03.2011 16:58 Topi Lajunen  
  Ja tästä on melko suorasti pääteltävissä, että vaunuillakin on etu- ja takapää.
kuva 31.03.2011 00:48 Topi Lajunen  
  Lisäksi olen varma, että tässä yksilössä ei ole keulassa minkäänlaisia luukkuja, koska kuvassa ei sellaisia näy.
kuva 31.03.2011 00:44 Topi Lajunen  
  Heh. Mainio päättelyketju. :)
kuva 31.03.2011 00:37 Topi Lajunen  
  Ilmeisesti niin, että se mitä lopulta oli SLM:stä jäljellä, myytiin Stadlerille. Veturituotanto kuitenkin myytiin jo aiemmin Adtranzille joka sitten myöhemmin ajautui Bombardierille. Tämä historia on luettavissa myös Sr2-vetureiden valmistajanlaatoista.
kuva 30.03.2011 22:14 Topi Lajunen  
  Täysin totta. Se olikin tarkoitus kirjoittaa, kuten linkkaamastani kuvastakin näkyy. Jostain syystä kuitenkin lipsahti tuollainen olemassa olematon littera. :)
kuva 30.03.2011 21:50 Topi Lajunen  
  Taitaa olla Shimmn-t. https://vaunut.org/kuva/8831
kuva 30.03.2011 21:09 Topi Lajunen  
  Höyryveturit tarvitsivat vettä.
kuva 30.03.2011 21:06 Topi Lajunen  
  Onneksi tämä(kään) asia ei ole uskonkysymys. (Ja sen lisäksi, että Henrik on Teemun kanssa samaa mieltä, hän myös kirjoittaa hyvin samankaltaisesti, sanoo kertoo samoja asioita samoihin kuviin, käyttää samaa murretta paikoin, yms.)
kuva 30.03.2011 00:02 Topi Lajunen  
  Merkki muistuttaa, että tällä rataosalla on käytössä linjaradion kanava 1. Tai siis, oli käytössä.
kuva 30.03.2011 00:00 Topi Lajunen  
  Eroja on kyllä varmasti lukuisia muitakin, äkkiseltään mieleen tulee ainakin jarrujärjestelmän komponentteja ja päätykytkimen erimallisuus.
kuva 28.03.2011 22:57 Topi Lajunen  
  Ilpon "aina" ei pidä paikkaansa. En tiedä, miksi hän haluaa moista disinformaatiota levittää. :)
kuva 27.03.2011 18:43 Topi Lajunen  
  Kimmon mainitsema isompi virroitin taitaa ensisijaisesti tarkoittaa virroittimen leveyttä, joka on Suomessa Sveitsiä merkittävästi leveämpi. Saattaa se virroitin olla käyttöasennossaan korkeampikin, mutta ainakin se on asennettu "ylimääräisten" korokkeiden päälle. Ilman korokkeita virroitin ala-asennossa ei mahtuisi sille alun perin suunniteltuun koloon, vaan osuisi rakenteisiin. Samalla korokkeet luonnollisesti nostavat virroitinta ylöspäin.
kuva 27.03.2011 18:35 Topi Lajunen  
  ETR460, 470 ja 480 ovat lähimpänä tätä meidän Sm3:ea, kaikki ovat "saman sukupolven" Pendolinoja. Allegro (Sm6) sen sijaan perustuu suurelta osin seuraavan sukupolven Pendolinoon, jotka emämaassaan tunnetaan nimillä ETR600 ja ETR610, jotka kuitenkin Sm6:sta poiketen ovat muotoilultaankin uudistuneet.
kuva 27.03.2011 12:45 Topi Lajunen  
  No, väistämättä kaikki kalusto vanhenee joskus niin paljon, ettei niitä ole enää mielekästä ylläpitää ja käyttää. Mutta älä huoli, Dv12-tyypin vetureita käytetään vielä vuosikausia.
kuva 27.03.2011 12:41 Topi Lajunen  
  Vastaisin, että Siemensiä tai Bombaa. :)
kuva 27.03.2011 02:56 Topi Lajunen  
  Mä _N_I_I_N_ toivoisin, että Kimmo saisi valita, mikä on tuleva Sr3.