|
|
24.06. 13:36 | Leevi Heino | ||
| Uskomattoman hyvä ajoitus! Junan numero on 3727, 3732 tulee Raumalta. | ||||
|
|
24.06. 11:47 | Leevi Heino | ||
| Raideosuuksissa näkyy usein vain järjestelmän antama sattumanvarainen numero. | ||||
|
|
24.06. 11:37 | Leevi Heino | ||
| Kiva saada hieman erilainen kuvakulma tästä kohtaamisesta! (https://vaunut.org/kuva/181285?a=1) | ||||
|
|
24.06. 11:29 | Leevi Heino | ||
| Laskin, että tässä paikassa oli 9 autollista ihmisiä kuvaamassa/katsomassa junaa. Suosittu harrastus :D | ||||
|
|
23.06. 20:08 | Leevi Heino | ||
| Ei tuota kyllä hirveän helposti olisi saanut kiinni ennen Toijalaa. Toki Toijalassa oli muutakin nähtävää johon saattaa olla kiire. | ||||
|
|
23.06. 19:07 | Leevi Heino | ||
| Jorma: Lähinnä siitä päättelin, että kaikki häipyivät heti höyryjunan mentyä, eivätkä jääneet seuraamaan kahden tavarajunan ohitusta. Mutta toki ymmärrän, että ”arkinen” liikenne ei ehkä kiinnosta kaikkia niin paljon. | ||||
|
|
23.06. 11:43 | Leevi Heino | ||
| Tuota kylttiä kirosin viime viikolla kun tuli suoraan kuva-alalle… | ||||
|
|
22.06. 22:10 | Leevi Heino | ||
| On kyllä komea juna. Vetureina tässä on lähes aina 2 Sr3, sillä ne tulevat Hämeenlinnaan 5002:ssa. Vaunustona onkin sitten kaikenlaista teräksen yms. kuljetukseen sopivaa. | ||||
|
|
22.06. 22:01 | Leevi Heino | ||
| Ensi yönä on tiedossa kiskonjakoa, johon varmaan Käpylästä tullut Tka8 liittyy. | ||||
|
|
22.06. 22:00 | Leevi Heino | ||
| Linjakohtauskuviin tarvitaan aina paljon hyvää onnea. Tässäkin tapauksessa T3495 kulki lähes kaksi tuntia myöhässä, joten junat kohtaavat normaalisti jossain aivan muualla. | ||||
|
|
18.06. 21:01 | Leevi Heino | ||
| Hieman korjausta kuvatekstiin: 3325 ei malttanut levätä vaan lähti viemään autovaunua Helsinkiin. Toki palasi myöhemmin takaisin. | ||||
|
|
18.06. 21:00 | Leevi Heino | ||
| Ei kai ole moneen vuoteen hoidettu näitä vaihtotöitä dieselillä..? | ||||
|
|
13.06. 22:16 | Leevi Heino | ||
| Olisko liiterin numero kuitenkin 11592..? | ||||
|
|
20.05. 21:11 | Leevi Heino | ||
| Tankkiperävaunu on taas joutunut kuvaan (vrt. https://vaunut.org/kuva/145983 https://vaunut.org/kuva/170113) | ||||
|
|
20.05. 10:05 | Leevi Heino | ||
| Aikataulun mukainen saapumisaika Poriin on tänään kello 12.31. | ||||
|
|
17.05. 11:51 | Leevi Heino | ||
| Ok, kiitos tiedosta! | ||||
|
|
17.05. 10:38 | Leevi Heino | ||
| Jaahas, täälläkin siirrytty Sr3:een | ||||
|
|
10.05. 11:14 | Leevi Heino | ||
| Hangossa on tosiaan päivystäjinä Dr19 ja Dv12. Mutta veikkaisin, että deeveriä käytetään harvemmin, sillä ainakaan eilen Hangossa ollessani en havainnut sen liikkuvan kertaakaan. | ||||
|
|
13.04. 20:58 | Leevi Heino | ||
| Digisusi palasi Pieksämäelle eilen junassa 2605, jatkoi sitten Jyväskylään 54344:n keulilla. | ||||
|
|
12.04. 19:10 | Leevi Heino | ||
| Liittynee ensi viikon koeajoihin Iisalmi-Ylivieska välillä. | ||||
|
|
07.04. 15:04 | Leevi Heino | ||
| Paikantamismerkistä näkyy että viimeinen numero on 7. Sellainen löytyisi tämän alikulun (https://maps.app.goo.gl/aUvJ56A5H8wEHyJq5?g_st=ic) läheltä hieman Mikkelin pohjoispuolelta. | ||||
|
|
27.03. 23:18 | Leevi Heino | ||
| Tte-25 on sijoitettu Kouvolaan | ||||
|
|
25.03. 07:49 | Leevi Heino | ||
| Ei kyllä näy siltaa… | ||||
|
|
13.03. 21:45 | Leevi Heino | ||
| Jännän väriset ajovalot… Onkohan kuvaa käsitelty liian rajusti? | ||||
|
|
12.03. 21:53 | Leevi Heino | ||
| Kiitos Visa. | ||||
|
|
12.03. 21:52 | Leevi Heino | ||
| Sama pari oli myös viimeviikon Sm7-siirrossa. | ||||
|
|
12.03. 21:49 | Leevi Heino | ||
| Jep. Sm5:n sisällä oli kaikenlaisia tietokoneita ja laitteita. Sehän kävi joskus viime vuonna ajamassa digiradan testijunia yhdessä 32:n kanssa. | ||||
|
|
07.03. 20:16 | Leevi Heino | ||
| 3307 veti myös edellisenä päivänä tyhjän hakejunan Oulusta Imatralle. Tuli vähän kiire kuvaamaan, kun juna tuli lähes nonstoppina Oulusta Tampereelle. Lähti Oulusta yli 100 minuuttia myöhässä ja Tampereelle saavuttiin kuitenkin tunnin etuajassa. | ||||
|
|
02.03. 16:40 | Leevi Heino | ||
| Ja junanumerokin löytyy :O | ||||
|
|
02.03. 14:42 | Leevi Heino | ||
| Tässähän on vain yksi autovaunu. | ||||
|
|
02.03. 14:41 | Leevi Heino | ||
| Mikä mahtaa olla tämä ”nort rail”? | ||||
|
|
02.03. 07:58 | Leevi Heino | ||
| Eihän se digirata mitään aja. | ||||
|
Kuvasarja: Fenniarail aloitti Ilomantsin liikenteen |
24.02. 22:22 | Leevi Heino | ||
| Nyt pystygeometria ei ole enää nähtävillä avoimena datana. | ||||
|
|
24.02. 21:14 | Leevi Heino | ||
| T 4133 taitaa mennä perinteisesti deevereillä, kun Ruokosuon päivystyskoneita vaihdetaan. | ||||
|
|
23.02. 20:53 | Leevi Heino | ||
| Joensuun ja Pieksämäen välisissä raakapuujunissa näkyy sentään joskus deevereitä, kun koneita vaihdetaan. | ||||
|
|
14.02. 16:29 | Leevi Heino | ||
| Komea talvinen kuva! | ||||
|
Kuvasarja: Ukko-Pekka Hr1 1009 ajossa pitkästä aikaa - muttei mennyt suunnitelmien mukaan |
28.01. 19:21 | Leevi Heino | ||
| Tuleeko lisää kuvia? | ||||
|
|
26.01. 14:54 | Leevi Heino | ||
| Kiinnostaa tietää, mitä raideosuuksia olet katsonut? Minä en ainakaan löytänyt sellaista että Hangonsaaren juna olisi jatkanut Siilinjärvelle. | ||||
|
|
24.01. 22:17 | Leevi Heino | ||
| Eikös ammoniakki nimenomaan tule Venäjältä? | ||||
|
|
22.01. 21:14 | Leevi Heino | ||
| Eikös tämä ollut viimeisin https://juliadata.fi/timetables?s=2091&d=6.12.2022 | ||||
|
|
15.01. 21:16 | Leevi Heino | ||
| Liikennepaikka on Pieksämäki asema. | ||||
|
|
11.01. 17:57 | Leevi Heino | ||
| Gbl:n numero on 48114 ja Kas:n 104781 | ||||
|
|
10.01. 11:50 | Leevi Heino | ||
| Juna on 2618. 2872 kulkee eri suuntaan ihan erilaisella vaunustolla. | ||||
|
|
09.01. 19:10 | Leevi Heino | ||
| Ei ainakaan hiilet lopu kesken… | ||||
|
|
03.01. 11:37 | Leevi Heino | ||
| Kyllä, liikennettä on edelleen. Juliasta voi katsoa raideosuutta TL_695. | ||||
|
|
02.01. 16:52 | Leevi Heino | ||
| Korvenrannan tasoristeys. | ||||
|
|
19.12.2025 08:03 | Leevi Heino | ||
| Eihän tuossa Jarin linkkaamassa kuvassa Ttk2 liity mitenkään junan vetämiseen. | ||||
|
|
20.11.2025 07:44 | Leevi Heino | ||
| 3061 ja 3082 | ||||
|
|
06.11.2025 16:18 | Leevi Heino | ||
| Tässä mainostetaan auton myymistä, ei ostamista Ratikan kyljessä lukee: myy autosi ja hyppää kyytiin. |
||||
|
|
05.11.2025 22:08 | Leevi Heino | ||
| 22 vaunua on vakio SLD-VAR junissa | ||||
|
|
03.11.2025 21:22 | Leevi Heino | ||
| Kiva kaarrekuva! | ||||