31.12.2005 16:23 | Pasi Kokkonen | |||
Onkos tuo käyntisillalla oleva putki & äänenvaimennin kuskin pakokaasuja varten kun hytistä näyttää alkavan? | ||||
30.12.2005 20:21 | Pasi Kokkonen | |||
Pekka7: Nynny veti vertailun pohjaksi vuoden -91 tilanteen, jolloin VR oli vielä valtion laitos. Siitä tämä keskustelu lähti joten ei nyt aleta sotkea uusia rajoituksia matkaan. Osakeyhtiönä oleminen on edellyttänyt välittömästi muutoksia joten vertailua ei siinäkään mielessä voi tehdä vain osakeyhtiökaudelta. Mitä kilpailuun tulee niin mitä olen lehtiä lukenut ja kommenttia kuullut niin missään ei ole tapahtunut olennaisia muutoksia hinnassa alaspäin. Sehän on sinällään selvää, kun asiaa tarkemmin miettii. Voittoa ne kaikki hakee já maksimaalista. Ei kukaan lähde vapaaehtoisesti suuria pudotuksia tekemään jos ei kilpailijakaan moisia tee. |
||||
30.12.2005 17:21 | Pasi Kokkonen | |||
Juu, tuskin muuttuisivat mihinkään. Siitä on jo maailmalla todisteita, että pääasiassa hinnat nousee. | ||||
30.12.2005 17:08 | Pasi Kokkonen | |||
Näin siis vuonna 2004. | ||||
30.12.2005 17:08 | Pasi Kokkonen | |||
Muistellaanpas lukuja. Liikevaihto vr-osakeyhtiöllä oli n.700 miljoonaa josta henkilöliikenteen osuus oli n. 300. Voittoa osakeyhtiö teki n 5,8 miljoonaa. Kaukojunissa tehtyjä 12,1 miljoonaa matkaa vastaan jokainen voi laskea siitä paljonko lipunhintaa voisi pudottaa. VR-yhtymä kokonaisuudessaan on sitten ihan toinen juttu 52 miljoonan voitollaan. | ||||
30.12.2005 16:59 | Pasi Kokkonen | |||
Kuten Aki aiemmin totesikin, aikoinaan rautatiet oli valtion palvelumuoto jonka ei tarvinnut tuottaa voittoa. Nyt pitää ja tässä nähdään paljonko hinnan pitää olla, että voitolla pysytään. Ihan oikeasti, henkilöliikenteen voitto on melkoisen minimaalinen homman koko huomioon ottaen. | ||||
30.12.2005 16:47 | Pasi Kokkonen | |||
Juu, ei tuossa mitään ihmeellistä ole, voihan sen sellaiseksi toki halutessaan kääntää. TotuuShan on, että kaikki kallistuu, myös VR:n kustannukset. Lisäksi tulee huomioda, ettei henkilöliikenne oikeasti ole kovinkaan kannattavaa puuhaa. | ||||
30.12.2005 16:41 | Pasi Kokkonen | |||
On se muuttunut. Kulku silta viritelmä on poistettu ja ovikin on taidettu hitsata kiinni. | ||||
30.12.2005 16:22 | Pasi Kokkonen | |||
Juhanin kertomuksesta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensa. Itseäni se kannustaa kuvamaan käytännössä kaikkea rautateihin liittyvää, olipa se miten arkipäiväistä tahansa. 30 vuoden päästä tilanne on varmasti aivan toinen. | ||||
30.12.2005 16:20 | Pasi Kokkonen | |||
Kyllähän tämän yksilön matkaan on varmasti mahtunut vaikka mitä, mukaanlukien koesähköveturina oleminen. Siitä syystähän tämä takaisin dieseliksi palautettaessa sai 26-sarjan keulan. | ||||
28.12.2005 13:34 | Pasi Kokkonen | |||
Ehkä semmoiset 15-20 vuotta voisi olla lähellä totuutta. | ||||
20.11.2005 00:31 | Pasi Kokkonen | |||
Eipäs vaan vaihde olikin kilometrillä 519+ XXX. | ||||
20.11.2005 00:30 | Pasi Kokkonen | |||
Mikäs mäntylahden sivuraide tämä nyt onkaan tuossa ennen Lapinlahtea Alapätkältä päin tultaessa. Resiina kertoo, että : Mäntylahti, 518+905. | ||||
19.11.2005 18:39 | Pasi Kokkonen | |||
Seuraava kysymys: Kukas se sanoi molempien menevän juuri hämeenlinnaan, ettei toinen mene esim. johonkin satamaan? | ||||
19.11.2005 18:08 | Pasi Kokkonen | |||
Paljonko lie pituutta ja painoa yhdellä rungolla? | ||||
17.11.2005 13:18 | Pasi Kokkonen | |||
Voisi äkkiä luulla, että tuollakin osuudella voisi kiskobusseilla saada aikaan kannattavaa matkustajaliikennettä. | ||||
11.11.2005 15:44 | Pasi Kokkonen | |||
Perttu hyvä. Ennenkuin syytät kuorma-auton kuljettajaa, ajattele ihan järjen kanssa. Pysähdyksestä liikkeelle lähtevä kuorma-auto on melkoisen hidas kapistus ja sillä kestää helposti lähes 20 sekuntia ylittää rata. Tuossa ajassa pendo taas taivalsi 140km/h lasissa lähemmä 800 metriä. Juna ei välttämättä ollut näkyvissä kun kuljettaja teki ylityspäätöksen. | ||||
27.10.2005 10:37 | Pasi Kokkonen | |||
Ihmisiä tuolla varmaan kuskataan. Olisko Lontoon Luton. | ||||
25.10.2005 18:06 | Pasi Kokkonen | |||
Jenkkien apurahojen turvin saatu koulutus ja liikennesuunnitteluoppi ajoi pari avainhenkilöä suunnittelemaan ratikoista luopumista. Tämän jälkeen myös linja-autoyrittäjät (ylläri) kannattivat ratikoiden poistamista. Sitten ne lähti. Yllättävän paljon koko maan joukkoliikenteen kehittämiseen, tai sen puutteeseen, on amerikkalaisilla osuutta. Historiankirjoista löytyy tarkemmat faktat, tässä päälinja. | ||||
15.10.2005 21:10 | Pasi Kokkonen | |||
Kyllä se on asetinlaitteen kontti. Tulee käyttöön kauko-ohjauksen yhteydessä. | ||||
14.10.2005 09:37 | Pasi Kokkonen | |||
Eläinpuisto - Zoo, Ähtärissä. | ||||
03.10.2005 12:57 | Pasi Kokkonen | |||
No meidän oma Perttuhan se. | ||||
03.10.2005 10:12 | Pasi Kokkonen | |||
Seinämäen? | ||||
02.10.2005 22:47 | Pasi Kokkonen | |||
Minkä ihmeen takia piti valita moinen moottorivaunu? Eikö esim. 2 osainen olisi ollut fiksumpi valinta? Ajokustannukset lähes samat, mutta tilaa olisi riittävästi. | ||||
29.09.2005 13:06 | Pasi Kokkonen | |||
Jaa-a. Laki sallii pullovedessä olevan enemmän kaikkea mömmöä ja pöpöä kuin vesijohtovedessä. | ||||
29.09.2005 12:48 | Pasi Kokkonen | |||
Eipäs kun onnistuu ainakin tuo oikea. Ja taitaa se onnistua vasenkin. Eli numerot on korjattu "oikeiksi" väärään järjestykseen. | ||||
29.09.2005 12:47 | Pasi Kokkonen | |||
Siinä mielessä kyllä, mutta teknisesti tuon kuvan teko ei onnistu pelkästään peilaamalla. | ||||
29.09.2005 12:22 | Pasi Kokkonen | |||
Vaatii tuo kuitenkin vissiin vähän enemmän tekemistä, kun deeverin takaseinä vasemmasta kuvasta on ovellinen, eli vaihdettu oikeapuoleisen kuvan kanssa ristiin. Onkos Vapitin sylinterit oikealla puolella? :) Pelkästään peilaamallahan tuota ei voi tehdä. | ||||
27.09.2005 23:20 | Pasi Kokkonen | |||
Vieläköhän tuon saisi tälle syksylle järkättyä? Kelit alkaa kuitenkin kylmenemään mikä osaltaan saattaa karsia porukkaa pois. Jos pitäisi pe - su miitin, jossa pe olis tulo ja tutustuminen. La talkoot & saunaa & grillibileet(tms) ja su sitten hipsittäs kotio omien aikataulujen mukaan. | ||||
27.09.2005 22:33 | Pasi Kokkonen | |||
Mulla olis idea. Haapamäki olis keskeisellä paikalla maata. Samalla voisi sitten rupattelun ohessa tehdä vähän töitä museokaluston eteen. | ||||
27.09.2005 17:35 | Pasi Kokkonen | |||
Harmittaako? Omalla tavallaan kuitenkin hieno kuva. | ||||
27.09.2005 16:55 | Pasi Kokkonen | |||
http://vaunut.org/kuvasivu.php/1252.html Ainakin kun itse poikkesin tuolla viime syksynä, tuolla oli vain tämä vetovaunu ja 5503 liitevaunu kahdessa palassa. Toisesta vetovaunusta ei ollut tietoakaan. | ||||
15.09.2005 09:33 | Pasi Kokkonen | |||
Do dih. Nöyryyttä pitää olla. Vuorisen Juhan persekkö se tuossa keskimmäisenä "loistaa" :) | ||||
13.09.2005 21:38 | Pasi Kokkonen | |||
Komento takas. Toijalasta tämä kuva on, eikä mäeltä. | ||||
13.09.2005 21:33 | Pasi Kokkonen | |||
Jokke: Etkö koskaan ole tavuttanut Transuotilaa Transu Otilaksi? | ||||
13.09.2005 21:08 | Pasi Kokkonen | |||
Ähky vai Puhku? Se keltainen veivari Hpk:lla kuitenkin. | ||||
27.08.2005 13:22 | Pasi Kokkonen | |||
Korjataan tuota omaa sen verran, että yläreuna = kuvan alalaita :) | ||||
27.08.2005 12:33 | Pasi Kokkonen | |||
Äkkiseltään sanoisin jonkun vaunun alustaksi. Yläreunasta pilkistää puskinpalkki ja kytkimen kiinnitys tuossa mutikassa? | ||||
22.08.2005 22:10 | Pasi Kokkonen | |||
Koivua kannattaisin minäkin. Oulun puolen tulokaarretta. Olisko kuva otettu siitä tasoristeyksestä? | ||||
14.08.2005 11:22 | Pasi Kokkonen | |||
Tarkoitatko paineilman ääntä joka tulee jarrujen täyttämisen yhteydessä? | ||||
27.07.2005 13:12 | Pasi Kokkonen | |||
Ana/Sr1/2Sr1: Niillä viime talven tauluilla voi pyyhkiä vaikka persettä. Ei ne ole enää voimassa. | ||||
25.07.2005 16:54 | Pasi Kokkonen | |||
Vanhaa Sulun ratapihaa Jyväskylässä? | ||||
04.07.2005 07:33 | Pasi Kokkonen | |||
Onpas melkoista hiekkadyyniä tuo Sauvamäen seutu. | ||||
29.05.2005 13:09 | Pasi Kokkonen | |||
Jahas. Kirsti ja Kyösti taas hommissa. Toisaalta täältä löytyy kuvia kun kaksikko kuskasi Satasarvisen toisen puolikkaan romuttamolle. | ||||
26.05.2005 09:47 | Pasi Kokkonen | |||
Onhan niille ottajansa. Viheriäisissä Fortumin jalostamo, Kemiran tehdas Uudessakaupungissa ja Uudenkaupungin junalauttasatama sekä nestekaasuvarasto. Vai mikä se paikka nyt siinä Kemiralle menevän radan varressa on. | ||||
25.05.2005 16:04 | Pasi Kokkonen | |||
Jos nyt 4.7 menisin Kontiomäelle, niin ilmestyisinkö tähän kuvaan? | ||||
24.05.2005 14:20 | Pasi Kokkonen | |||
Sehän se, tuossa Iloharjun ratapihan takana/vieressä tornista katsottaessa. | ||||
21.05.2005 22:58 | Pasi Kokkonen | |||
Tuota... Eihän teho-paino suhde muutu vetureiden kohdalla mihinkään, olipa niitä 1 tai 3. Jos tehot kolminkertaistuu niin myös paino kolminkertaistuu. | ||||
12.05.2005 23:40 | Pasi Kokkonen | |||
No mitäs tämä sinun mielestä niiden laadusta todistaa? | ||||
12.05.2005 18:58 | Pasi Kokkonen | |||
Niin se on tämäkin deeveri muuttanut ulkoasuaan kummasti. "Pakkelia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta" http://vaunut.org/kuvasivu.php/10896.htm | ||||
24.04.2005 23:14 | Pasi Kokkonen | |||
Eipäs voikkaan olla. Veikataan sittenkin Oulua. |