|
|
18.04.2022 21:38 | Juhani Katajisto | ||
| Kuvauskuukautena kesäkuussa 1969 näistä vetureista ajettiin eniten Hv3 997:llä. Tk3 1114, joka tässä on tallissa lähetettiin vielä tänä samana kuukautena Joensuuhun ja josta tuli tilalle Tk3 1113:sta. Tämä kesäkuu 1969 jäikin 1114 viimeiseksi liikenteessä olo kuukaudeksi (555 km) ja 1113:sta tuli kesäkuusta 1969 pitkä aikainen Savonlinna kone. Pieksämäellä ei oikein 1968 ollut enää halkolämmitteisiä Jumboja. Niinpä Joensuu lainasi Halko-Jumbon 935:n Pieksämäelle ja sillä ajettiin Pieksämäeltä Savonlinnaan halkolämmitteisenä toki Pieksämäeltä muuallekin käytiin jopa Haapamäellä saakka. Vaikka 935 oli jo seisonut Joensuun jonossa oli se varmaan jonkinlaisessa kunnossa, koska ei esiinny Savonlinnan korjauskirjassa keväällä 1968. Tallissa näkyvä 920 (tässä jo hiililämmitteinen) liikennöi ainakin pari vuotta aiemmin Pieksämäeltä puupolttoisena Savonlinnaan. Ainoat mahdolliset halkopolttoiset Jumbot keväällä 1968 Pieksämäeltä Savonlinnaan ovat olleet 920 ja 935. | ||||
|
|
18.04.2022 20:49 | Juhani Katajisto | ||
| Kuva vaikuttaa helmikuussa 1973 otetulta. Olin vähää aiemmin kuvannut tämän saman Tk3 1106:n venäläisten vaunujen kanssa vaihtotöissä Pääskylahdessa. Joten veikkaan kuvauspaikaksi Pääskylahtea. En tunne niin hyvin tavaravaunuja, jotta osaisin sanoa tuon ensimmäisen vaunun sarjan, mutta samanlaisia näkyi monasti Silvolan (nyk. Kerimäki) järjestelyjunissa, joten sekin puoltaisi Pääskylahtea. | ||||