![]() |
17.03.2007 17:19 | Kimmo Säteri | ||
Jotenkin Ganz-MAVAGin valmistaman näköisiä...Ja sitähän ne ovatkin (tarkistettu www.railfaneurope.net). | ||||
![]() |
17.03.2007 17:15 | Kimmo Säteri | ||
Kovin on ranskalaisvalmisteisen näköinen... | ||||
![]() |
04.03.2007 09:05 | Kimmo Säteri | ||
Ei hiivatti! Onko VR:n hylkäämän kaluston joskus annettu rapistua noinkin keskeisellä paikalla Helsingissä? | ||||
![]() |
03.03.2007 11:39 | Kimmo Säteri | ||
Viiva taitaa olla poimutettu sen vuoksi, että näkövammaisetkin tietävät missä kulkee turvallinen raja. Japanissakin näki melko paljon näkövammaisia varten poimutettuja laattoja. | ||||
![]() |
03.03.2007 08:00 | Kimmo Säteri | ||
Tyylikäs! | ||||
![]() |
02.03.2007 06:37 | Kimmo Säteri | ||
Itse asiassa olimme jo kuvanottopäivää edeltävänä iltana asettautuneet Tokioon. Lauantai 17.02.2007 meni ainakin minulla Tokion paikallisjunaliikenteeseen tutustuessa ja pitihän Yamanote -linjan ympyrä ajaa kokonaisuudessaan. En muista mihin saakka menin tällä junalla, mutta Tokion päärautatieaseman "muurahaispesään" en kuitenkaan jäänyt. | ||||
![]() |
01.03.2007 09:21 | Kimmo Säteri | ||
Suosittelen kyllä Japania matkakohteena. Junaliikennettä oli riittävästi ja junien täsmällisyys sekä siisteys oli jotain sellaista johon kykeneeurooppalaisista ainostaan sveitsiläiset kykenevät. Niin, ja onhan Japanissa muutakin elämää rautateiden ulkopuolella. Junien lisäksi myös japanilaisnaiset ovat kivaa katseltavaa. ;) | ||||
![]() |
01.03.2007 08:38 | Kimmo Säteri | ||
Suurnopeusjunat ovat Japanissa tosiaan melko futuristien näköisiä. Tavalliset junat ovat yleensä melko kivan näköisiä, mutta ainahan löytyy niitä poikkeuksiakin. | ||||
![]() |
01.03.2007 08:24 | Kimmo Säteri | ||
Joo, ainakin lampuista päätellen näyttäisi olevan 26-sarjalainen. Naiskuljettajista vielä: näin pari päivää sitten täällä pääkaupunkiseudulla naiskuljettajan Sm1-/2-junan ohjaimissa. Enpä muista moneen vuoteen nähneeni naispuolisia veturinkuljettajia. | ||||
![]() |
27.02.2007 08:25 | Kimmo Säteri | ||
Omasta mielestäni tässäkin Alsthomin sähköveturissa on sitä ranskalaista särmikkyyttä, joka on ihan piristävää vaihtelua. Onneksi ihan kaikki veturit eivät ole tylsiä (saksalaisia) laatikoita. | ||||
![]() |
27.02.2007 08:14 | Kimmo Säteri | ||
Eikös sukellusveneohjaajakurssilla pitäisi ajaa oikeita sukellusveneitä kuten DB.n ex.-sarjaa 219 alias "U-Boot"? :D http://www.boerde.de/~horstf/bahn/jpeg/219/index.html |
||||
![]() |
06.02.2007 06:43 | Kimmo Säteri | ||
VR:ää näyttää vaivaavan sama tauti kuin Deutsche Bahn AG:täkin. Kaikki kalusto on saatava samoihin väreihin yhtenäisyyden nimissä. Maksoi mitä maksoi. | ||||
![]() |
04.02.2007 09:06 | Kimmo Säteri | ||
Siis laitettu. | ||||
![]() |
04.02.2007 09:06 | Kimmo Säteri | ||
Kuvatekstissä lukee tosiaan Tikkurila, mutta kuvauspaikaksi on liatettu Oulunkylä. Oulunkylässä ei taida olla raidetta nro 5, mutta Tikkurilasta sellainen kyllä löytyy. :) | ||||
![]() |
23.01.2007 12:42 | Kimmo Säteri | ||
Saikos muuten Japanissa kuvata junia vapaasti? Eli tuliko vartijat/rautateiden henkilökunta kyselemään mitä on touhuamassa kameran kanssa tai kieltämään koko kuvaustouhua? | ||||
![]() |
22.01.2007 11:11 | Kimmo Säteri | ||
Tutulta pienoismallilta näyttää minullekin. Tosin minulle tutummassa kappaleessa on "hieman" lapsuusajan käytön merkkejä.:D | ||||
![]() |
21.01.2007 19:29 | Kimmo Säteri | ||
Pikkulintu Jyväskylästä lauloi, että vierailunne tuolle raiteelle oli kyllä herättänyt ansaittua huomiota paikalle osuneissa ihmisissä. Hieno kuvapari muuten! | ||||
![]() |
16.01.2007 11:00 | Kimmo Säteri | ||
"Hyvä" että Venäjälläkin saavutetaan länsimainen elintaso. Seuraukset ovat nähtävissä kuvassa. | ||||
![]() |
12.01.2007 06:50 | Kimmo Säteri | ||
Olen joskus nähnyt Siperian Sudessakin samaa ilmiötä eli "silmät punoittavat" ajovalojen ollessa päällä. | ||||
![]() |
10.01.2007 21:03 | Kimmo Säteri | ||
Vai olisiko kytkemis-/irtautumispaikka Hamm (Westfalen)? Kävin siellä viime keväänä ja siellä oli tuollainen ICE2 -juna odottamassa "suu auki" toista ICE2:ta. Molemmat junat lähtivät sitten yhteenkytkettyinä (ja seisomalastissa) Hannoverin kautta kohti Berliiniä. | ||||
![]() |
10.01.2007 20:59 | Kimmo Säteri | ||
Hyvinkin todennäköistä, että ne olisivat metalliset. Ainakin AKN -yhtiöllä on vastaavannäköistä metallista pölkytystä Neumünsterissä Pohjois-Saksassa. | ||||
![]() |
09.01.2007 13:28 | Kimmo Säteri | ||
Taitaa olla kuitenkin ex.Deutsche Bahn -sarjaa 201 tai 202. | ||||
![]() |
07.01.2007 23:24 | Kimmo Säteri | ||
Onhan VR:n henkilökunnallakin toisinaan huumoria oikeassa paikassa. Matkustin varusmiesaikanani "firman" kuteet päällä K-junassa ja ostin konduktööriltä seutulipun. Konduktööri antoikin matkalipun kera yllättävän paljon vaihtorahaa takaisin. Syykin selvisi, kun katsoin seutulippua: lastenlippu. Konduktööri huomasi hämmästyneen ilmeeni ja sanoi hymyillen: "Lapselle lastenlippu". :D | ||||
![]() |
07.01.2007 23:13 | Kimmo Säteri | ||
Selailin valokuvia netissä ja niiden perusteella Hollannissa ajettaisiin oikealla. Luxembourgissakin ajetaan oikealla. Sen sijaan Ranskassa liikenteen suunta tuntuu olevan kovin aluesidonnaista. Ainoastaan Ranskan itäosissa olen nähnyt oikeanpuoleista liikennettä, muualla maassa tuntuu olevan vasemmanpuoleinen liikenne. | ||||
![]() |
07.01.2007 23:04 | Kimmo Säteri | ||
Tulliselvittely? Käsittääkseni toisesta EU -maasta tulevalle tuotteelle - ei edes Lipokkaalle - tarvitse tehdä mitään tulliselvityksiä. Joulukuussa 2004 Tsekki oli ollut EU:n jäsen jo yli puoli vuotta... | ||||
![]() |
07.01.2007 22:57 | Kimmo Säteri | ||
Ehkä Helsinki-Turku -väliltäkin voisi siirtää Marsut pois muuhun käyttöön, kun rantaradalla ei kuitenkaan päästä hyödyntämään Marsujen nopeutta. Suden ulina riittäisi hyvin rantaradan juniin. | ||||
![]() |
07.01.2007 00:16 | Kimmo Säteri | ||
Ööh, siis tarkoitin että Sr2 3215 kävi eilen 6.1.2007 Porissa. Vuorokauden vaihtuminen pääsi yllättämään minut pahasti. :) | ||||
![]() |
07.01.2007 00:15 | Kimmo Säteri | ||
Hmmm...sähkäripula taitaa olla todellista, kun Sr2 3215 kävi tänään Porissakin junien H467 ja H470 vetäjänä. Eikö Susia ole tarpeeksi, kun tuollaisia taajamajuniakin vedetään Marsulla? | ||||
![]() |
05.01.2007 11:47 | Kimmo Säteri | ||
Vaikka Berliinissä on ihka oikea Berlin Hbf, niin kyllä tämä Berlin-Zoo on se ainoa oikea asema, jolle saapuva matkustaja pääsee heti tutustumaan suurkaupungin vilkkaaseen elämään. | ||||
![]() |
30.12.2006 14:02 | Kimmo Säteri | ||
Onhan se sukua DB:n BR152 -vetureille, vaikka tässä DSB:n sarjassa onkin kuusi akselia.;) | ||||
![]() |
28.12.2006 06:50 | Kimmo Säteri | ||
Lisenssin voisi ottaa myös pois siltä henkilöltä, joka on liimannut tuon DB -tarran lättähatun keulaan. Sehän on pyhäinhäväistys! :D | ||||
![]() |
18.12.2006 18:01 | Kimmo Säteri | ||
Hyvä pimeän ajan kuva. | ||||
![]() |
18.12.2006 18:00 | Kimmo Säteri | ||
Suurisilmäinen hirviö. | ||||
![]() |
13.12.2006 18:02 | Kimmo Säteri | ||
Hieman muuttunut Käpylän aseman seutu 19:n vuoden aikana. | ||||
![]() |
07.12.2006 06:46 | Kimmo Säteri | ||
Shanghai? | ||||
![]() |
24.11.2006 22:15 | Kimmo Säteri | ||
Eikös Sm2 -sarjan remppaaminen tehdä Hyvinkään konepajalla? Ja onhan Sm2 6084 ollut edelleenkin punakeltainen, vaikka tämänkin kuvan ottamisesta on jo puolitoista vuotta. Vai ymmärsinkö edellisiä kommentteja väärin...? | ||||
![]() |
11.11.2006 11:28 | Kimmo Säteri | ||
112101-112145 hankittiin Deutsche Reichsbahnille ja 112146-112190 Deutsche Bundebahnille. Koko 112 -sarjan valmistusvuodet ovat 1992 ja 1993, Deutsche Bahn AG "perustettiin" vasta 1994. 143-sarjaa valmistettiin 1984-1990 ja sitä on toimitettu ainoastaan DR:lle. Melko pian Saksojen yhdistymisen jälkeen huomattiin 143 -sarjan vetureita olevan melko paljon ylimääräisiä, joten niitä koekäytettiin länsipuolellakin - hyvin tuloksin. | ||||
![]() |
09.11.2006 20:32 | Kimmo Säteri | ||
Itse asiassa istuinten yläpuolella olevassa näytössä lukee, onko paikka varattu vai ei. Ja jos on varattu, niin minkä kaupunkien välillä. | ||||
![]() |
06.11.2006 11:29 | Kimmo Säteri | ||
Kah, näemmä kuva onnistui loistavasti. Ai niin: se klo 17.21 lähtenyt R-juna saapui Tikkurilaan jopa ennen sitä klo 17.12 lähtenyttä N-junaa. :) | ||||
![]() |
04.11.2006 13:21 | Kimmo Säteri | ||
Koita nyt Jouni vaan hyväksyä se tosiasia, että venäjän kielen vaikutus on pienentynyt Keski-Euroopassa niistä ajoista kun "herrat" Molotov ja von Ribbentrop tekivät jotain sopimuksia.;) | ||||
![]() |
02.11.2006 06:47 | Kimmo Säteri | ||
Olavilta jälleen kerran hieno kuva! | ||||
![]() |
31.10.2006 21:49 | Kimmo Säteri | ||
Joo, olin tällä kertaa niin sanotulla kulttuurimatkalla Prahassa ja Stuttgartissa. "Kulttuuri" tosin tarkoitti tässä tapauksessa oluen maistelua ja penkkiurheilua. Rautatieasemilla kävin lähinnä satunnaisesti eli rautatieharrastus oli kerrankin sivuosassa. | ||||
![]() |
31.10.2006 21:24 | Kimmo Säteri | ||
Tulipas tuossa äskettäin matkustettua useana päivänä näillä Prahan Tatroilla. Ihan asiallisia kulkupelejä ja hyvässä hoidossakin olleita. Valitettavasti radat olivat paikoin sen verran huonossa kunnossa, että Prahan spårakuskien railakkaalla ajotyylillä epätasaisuudet ainakin huomasi. Tai ehkä se olikin ihan hauskaa saada hieman pomputusta matkalla...:) | ||||
![]() |
06.10.2006 06:49 | Kimmo Säteri | ||
Varsinkin aamuruuhkassa noita kolmeyksikköisiä K-junia näkee muutamia. Ja taitaa niitä kulkea iltaruuhkassakin. | ||||
![]() |
02.10.2006 15:28 | Kimmo Säteri | ||
Oliko tässä kuvassa muka joku junakin? Missä? En minä n e ä mitään junaa, jotain muuta kylläkin...:D Mutta Dakkuksen kysymykseen vastatakseni: Onhan Epsanjassakin "ICE" http://www.railfaneurope.net/pix/es/electric/emu/103-Velaro/pix.html |
||||
![]() |
27.09.2006 22:06 | Kimmo Säteri | ||
Tästä kuvasta ei näe, onko Horstilla asiaankuuluvat viikset. :D | ||||
![]() |
27.09.2006 09:02 | Kimmo Säteri | ||
Näissä oli muistaakseni hauska äänimaailmakin. Kuulostavat melko samalla tavalla sähköuruilta kuin Helsingin M100 -sarjan metrojunatkin. | ||||
![]() |
27.09.2006 09:01 | Kimmo Säteri | ||
Tämähän on kuin kohtaus jostain saksalaisesta "alan" elokuvasta. :D | ||||
![]() |
23.09.2006 12:41 | Kimmo Säteri | ||
Joopa joo. Junien lattiakorkeus on Manner-Eurooppaan verrattuna erittäin korkealla. Olisi muuten hauskaa nähdä englantilainen kaksikerrosvaunu - siinähän joutuisi kipuamaan monta askelmaa alas päim, jos haluaisi mennä ykköskerrokseen. :D | ||||
![]() |
17.09.2006 09:02 | Kimmo Säteri | ||
Hieno! | ||||
![]() |
03.09.2006 09:20 | Kimmo Säteri | ||
Minä taas olin kuvaamassa Nuppulinnassa. :) |