![]() |
27.04.2006 20:11 | Tapio Juomukkaharju | ||
Joni, olet oikeassa, juuri tästä on kyse. | ||||
![]() |
24.04.2006 20:07 | Tapio Juomukkaharju | ||
T 3233 menee Ylöjärvelle eli on raakapuujuna, paluujuna T 3232. Tänään oli meno veturina. | ||||
![]() |
23.04.2006 17:51 | Tapio Juomukkaharju | ||
Ei ole mitään havaintoa, kun rata tuli kauko-ohjauksen piiriin hävisi myös louhimon raiteet niinkuin monet muutkin sivuraiteet.Ja vaunu myös katosi. | ||||
![]() |
22.04.2006 15:09 | Tapio Juomukkaharju | ||
JT 4.15 JUNIEN KULUNVALVONTAJÄRJESTELMÄ (JKV) ....Kuljettajan on ilmoitettava kulunvalvontalaitteen vikaantumisesta ja baliisiviasta liikenteenohjaukselle. | ||||
![]() |
22.04.2006 15:06 | Tapio Juomukkaharju | ||
Niinhän tuo JT kertoo Sn 80. Kuljettajalla oli itsellään tieto Sn 60. Jos ei ole ollenkaan JKV laitteistoa veturissa silloin kysytään lupa ajaa ilman JKV.ta valtakunnalliselta liikenteenohaajalta. Kuljettajilla onn omat ohjeensa JKV vikojen varalle. Niitä ei ole JT.ssä. Voiko tulla tilanne että JKV laukeaa kesken matkan ja lupaa ei tule jatkaa matkaa? | ||||
![]() |
20.04.2006 21:43 | Tapio Juomukkaharju | ||
Jos töissä näemme tällaita pujottelua ja saa rekkarin ylös niin yksi soitto ja tekijä saa rankkarin poliisilta, varmasti. | ||||
![]() |
18.04.2006 20:28 | Tapio Juomukkaharju | ||
Näytti olevan vaunkorjaamon raiteella, Lempääläntien reunassa pari tuntia sitten. | ||||
![]() |
17.04.2006 18:49 | Tapio Juomukkaharju | ||
Ei autossakaan joka huollossa konetta pureta eikä vaihdeta. Kyllä mittariin ehtii tulla paljon suuremmat luvut ennekuin moottori puretaan ja peruskorjataan. Eri asia jos moottori hajoaa ja remontti vaatii moottorin purkamisen. Sattui nyt vaan silmään matkalla tuo tasaluku mittarissa. | ||||
![]() |
15.04.2006 20:54 | Tapio Juomukkaharju | ||
Tämähän on saneerattu kone joten mittari on nollattu silloin. Koneet huolletaan riippumatta kilometreistä ja käyntiajoista huollot n. viikon välein ja isompi huolto n. kerran 2kk siis Dv 12 vetureilla, Dr 14 ja Dv16 saattaa olla erilainen huoltoväli. | ||||
![]() |
14.04.2006 20:21 | Tapio Juomukkaharju | ||
Aina joku tietää :) Tuo törmäys Hirsilän tietämissä sattui ensimmäisessä tasoylikäytävässä Hirsilästä Juupajoelle päin, vääntynyt STOP merkki oli ainakin viikko sitten muistona siitä. | ||||
![]() |
07.04.2006 22:49 | Tapio Juomukkaharju | ||
Ainakin yhdessä Sr1 veturissa on ainakin ollut, josko lienee jo poistettu niin ainakin koekäytössä vapitikytkin.Unilink kytkimet valtaavat alaa niin Sr2 kuin Sr1 vetureissakin jos en ole väärin ymmärtänyt. Korjatkaa josei pidä paikkaansa..:? | ||||
![]() |
05.04.2006 20:22 | Tapio Juomukkaharju | ||
Olisiko tuossa veturissa paineilmakäyttöinen sa-3? Näyttäisi jotenkin siltä. | ||||
![]() |
30.03.2006 19:50 | Tapio Juomukkaharju | ||
Lastaajat vastaavat kuormien kunnosta lähtöasemalla. Ei ole iso vaiva käydä katsomassa vaunuletkan toisella puolella onko kaikki ok. Suurin osa kuormaajista osaa hommansa mutta joka alallahan on aina muutamia joilla ei ole homma hanskassa. | ||||
![]() |
30.03.2006 10:33 | Tapio Juomukkaharju | ||
Vaikka kuvassa ei näy niin tämä veturi josta kuva otettu ei savuttanut nimeksikään. Jopa tyhjäkäynnillä tämän 2706.n savu oli sinistä ja runsasta.(Oli kirjattu vikakirjaan edellispäivänä.) | ||||
![]() |
25.03.2006 00:11 | Tapio Juomukkaharju | ||
![]() |
19.03.2006 22:04 | Tapio Juomukkaharju | ||
Kuulemma hytit olivat kiinni peräti 4.llä pultilla joten vaihto on ollut nopeaa tarvittaessa(Tpe varikolla kuultu tieto neljästä pultista, muutoin varmistamaton): | ||||
![]() |
19.03.2006 21:56 | Tapio Juomukkaharju | ||
![]() |
19.03.2006 21:38 | Tapio Juomukkaharju | ||
Junan nopeus oli 140 km/h poliisin tutkan mukaan ja poliiseja hatutti kun evät voineet sakottaa. Tämä taisi olla samoihin aikoihin kun Larin mainitsema mainos. Ilmeisesti samaa mainoskamppanjaa. | ||||
![]() |
19.03.2006 21:33 | Tapio Juomukkaharju | ||
Oli ne tosiaan tehottomia nuo jalkajarrut varsinkin laskumäkityöskentelyssä, aina mielellään laittoi sen rautatapin reikään ja katseli kyytissä miten menee. Siihen aikaan kun noita vaunuja oli enemmänkin kulussa niin oli ainakin (Tpe)Viinikassa raiteet "serpentiiniä" joten vaunut pysähtyivät melkein itsestään. Vanhin kiskon pätkä mikä köytyi oli V.lta 1898. Ei enää sillä "Viinikka" uusittiin 1980 luvun alussa. | ||||
![]() |
19.03.2006 21:16 | Tapio Juomukkaharju | ||
Eipä enää tuolla raiteella nää juurikaan kalustoa paitsi nyt syksystä asti joku "rälläkkä" on siellä seissyt. Aiemmin syksyllä "rälläkkä" seisoi Hp.n 4 raiteella, jossa se oli totaalisen tiellä ajatellen raakapuujunien vaihtotöitä. | ||||
![]() |
19.03.2006 21:04 | Tapio Juomukkaharju | ||
Ainkin Jtt 3.23 (2005-12)(Uusin versio) kertoo "Kulku laskumäen ja raidejarrun yli kielletty. | ||||
![]() |
19.03.2006 18:54 | Tapio Juomukkaharju | ||
Ihan selvästi tulevan joulukuusen latva ilmoitti itsestään kuvaajalle :) | ||||
![]() |
19.03.2006 18:49 | Tapio Juomukkaharju | ||
Taitaa olla vielä jäät aika paksuja Kiiminkijoessa sillä siellä on ajettu moottorikelkalla. Taas 20.03.2006 tulee käytyä maisemissa aika lähellä, S 47 vie Ouluun ja siitä Haukiputaalle omin neuvoin, loman loppu jo lähenee:( Paluujuna Tampereelle on vielä arvoitus. | ||||
![]() |
19.03.2006 14:40 | Tapio Juomukkaharju | ||
Olisiko portin oastin ketainen auki, punainen kiinni ? | ||||
![]() |
19.03.2006 14:34 | Tapio Juomukkaharju | ||
Nykyinen JT on yksiselitteinen. Vaihtotyössä sn on 35, on poikkeuksia joissa Sn on 50 mutta ei koskaan työntäessä. | ||||
![]() |
19.03.2006 14:27 | Tapio Juomukkaharju | ||
Rautatieläisten Liiton rintamerkki se on. Muistaakseni liittyy joihinkin Rautatieläisten päiviin vuotta en muista koska siitä on jo aikaa kulunut kun kuulin asiasta. Samanlainen rintamerkki on itselläkin tallessa. | ||||
![]() |
16.03.2006 10:48 | Tapio Juomukkaharju | ||
Onko -75 vaunukuvastossa valokuvaa vaunusta? -81 kuvastossa on. | ||||
![]() |
15.03.2006 23:09 | Tapio Juomukkaharju | ||
Enpä ole moisia ennen nähnyt,(kosketussuojia) aina sitä viisastuu.Kiitos aktiivisten kuvan lisäääjien :) | ||||
![]() |
13.03.2006 21:28 | Tapio Juomukkaharju | ||
Olisikohan Tku-Tl välillä alkamassa kiskojen jako maastoon? Perusparannus alkaa alkukesällä. | ||||
![]() |
06.03.2006 20:52 | Tapio Juomukkaharju | ||
Nikolas, ei tosiaakaan herneitä, kiitos vinkistä. Itse en huomannut sillä olen näitä kansakoulupohjalta ponnistaneita ja en hallitse tätä tietokonettakaan kauhean hyvin sillä olen itseopiskelltut tätä käyttämään vasta muutama vuosi sitten, mutta vaihtotyöt menee kuin tyhjää vaan.Sillä olen kuljetusalan ammattilainen? | ||||
![]() |
06.03.2006 20:35 | Tapio Juomukkaharju | ||
Taas väärä juna SIIS 3545 oli kyseessä:( ja kommetti 2xkertaa vaikka yhden laitoin) Viime viikolla tuli tunteja töissä 67, ei pää pelaa kunnolla vieläkään. Sori! | ||||
![]() |
06.03.2006 20:30 | Tapio Juomukkaharju | ||
huru89, Toivottavasti et ole se mopoilija jonka olen nähnyt huoltotiellä 3.3 ja 4.3 2006 n.Klo 18,00-18.30 välillä Lpä-Sj joka ajaa monkeyllä n. 100 km/h silä se on todella hegenvaarallista touhua. Tulimme T 3545 junalla molempina päivinä ja näimme saman kohelluksen, siis kuljettaja ja minä (Kond) |
||||
![]() |
06.03.2006 20:29 | Tapio Juomukkaharju | ||
huru89, Toivottavasti et ole se mopoilija jonka olen nähnyt huoltotiellä 3.3 ja 4.3 2006 n.Klo 18,00-18.30 välillä Lpä-Sj joka ajaa monkeyllä n. 100 km/h silä se on todella hegenvaarallista touhua. Tulimme T 3514 junalla molempina päivinä ja näimme saman kohelluksen, siis kuljettaja ja minä (Kond) |
||||
![]() |
06.03.2006 20:17 | Tapio Juomukkaharju | ||
Hienoa, jossain tuo kyltti on edelleen voimissaan :) minulla oleva on "pakasta vedetty" eli "kaatopaikkakuormasta pelastettu" joka ei koskaan ole päässyt oikeuksiinsa missään. | ||||
![]() |
06.03.2006 19:05 | Tapio Juomukkaharju | ||
Siis tuulelle altiita. Taas kirjoitus virhettä pukkaa :( | ||||
![]() |
06.03.2006 19:03 | Tapio Juomukkaharju | ||
Olihan näiden lakkimallien välissä "verikauha" mallitkin Virkalakki 2 joiden tavimalli oli aivan hirveä käyttää talvella. siksi kaikki jotka olivat työssään tulelle alttiita saivat tuon Virkalakki 1 "karvalakkimallin" edelleen käytöönsä. | ||||
![]() |
06.03.2006 18:45 | Tapio Juomukkaharju | ||
Niinhän se sihisi hississä :) Vaan ei vehmmaisten asemalla ollut hissiä. "Olipa kerran käytävä ja käytävän päässä oli käymälä, mutta käymälässä ei ollut käytävää, silti käymälässä oli käytävä...." :) | ||||
![]() |
06.03.2006 18:40 | Tapio Juomukkaharju | ||
On se karvalakkimalli sillä parmpi malli oli nahkapäällysteinen tämä on vaan kangaspäällysteellä mutta silti virkalakki 1, niitä oli myös virkalakki 2 mallia. | ||||
![]() |
06.03.2006 16:52 | Tapio Juomukkaharju | ||
No, mites sitten on kun koittaa arki eli Skodat on arkipäivää... onko matkustajia niin paljon, niin vielä kun loppuu tuo AKT.n lakko? VR ilmoitti ettei aio lisätä junia eikä vaunuja lakon takia. | ||||
![]() |
27.02.2006 20:46 | Tapio Juomukkaharju | ||
Tve4,Ol-Kon ja Ol-Kem välit ovat kokonaan varustettu jkv.lla. Pko-Kiö ja Tl-Vi väleillä jkv.ta ei oli. Eli jos jkv päättyy pääopastimen jälkeen vaatii jkv toimiakseen esiopastimen. | ||||
![]() |
27.02.2006 18:13 | Tapio Juomukkaharju | ||
Siis (esiopastin)tarkoitin ;) | ||||
![]() |
27.02.2006 18:10 | Tapio Juomukkaharju | ||
No sehän on (allaoleva esipostin) sitä varten että jkv vaatii toimiakseen sen.Olen näihin törmännyt Parkanossa ja Toijalassa ainakin. Siis esiopastin näyttää aina " Odota Seis" vaikka seuraavaa pääopastinta ei ole olemassakaan.On sitä porukalla ihmetelty siis esiopastinta mutta näin vaan on. | ||||
![]() |
27.02.2006 17:51 | Tapio Juomukkaharju | ||
Mitä tarkoitat "alivuokralaisella" jos kilpeä niin se on liikennepaikan rajamerkki. | ||||
![]() |
23.02.2006 22:48 | Tapio Juomukkaharju | ||
Olen nähnyt katkenneita Sp.n pankkoja sillä ei nekään ihan mitä tahansa murjomista kestä. On jo lähes 10 vuotta siitä kun on viimeisin omakohtainen havainto siitä että Sp.n pankko oli irronnut. | ||||
![]() |
23.02.2006 10:33 | Tapio Juomukkaharju | ||
"Rantapohjassa" oli 21.2.2006 juttu näistä kuvauksista ja lehden kuvassa poliisautossa oli vilkutkin katolla.Jutusta sai sen käsityksen että vain Martinniemellä ja Kiviniemen kalastamassa Haukiputaalla olisi kuvattu. | ||||
![]() |
20.02.2006 20:57 | Tapio Juomukkaharju | ||
Siis rahtiliikenteessä on kaikki toisin, sillä kaikissa tavaravaunuissa käsijarru on nimenomaa "ykköspäässä". Eli käsijarrupäässä on akseli 1,2...jne riippuen akselien määrästä. (Dv 12 vetureissa on käsijarru aina 2 pään ajopöydässä.) :! | ||||
![]() |
17.02.2006 19:42 | Tapio Juomukkaharju | ||
Lari, olen noista henkilövaunuista ulkona kuin lintulauta, niin tarkoittaako tuo keltainen tarra että käsijarru on tässä päässä vai jarru vaikuttaa tähän teliin? Yleinen kysymys silloin ennen vahaan oli kysyä: Kumpi pää on vaunun ensimmäinen pää? Se jossa lukee" Käsijarru toisessa päässä". | ||||
![]() |
15.02.2006 21:02 | Tapio Juomukkaharju | ||
Täysikuu? | ||||
![]() |
15.02.2006 21:00 | Tapio Juomukkaharju | ||
Huomatkaa myös mainoksen C ja laiturin C. ;-D | ||||
![]() |
10.02.2006 20:48 | Tapio Juomukkaharju | ||
Tänään kun kävimme viemässä vaunut kuljettajan kanssa junalla 3233 Ylö:lle katsoin paikkaa todella tarkkaan ennenkuin laitoin kuvan tänne, sillä en ollut varma olinko ottanut kuvan juuri tältä sillalta :) | ||||
![]() |
10.02.2006 19:15 | Tapio Juomukkaharju | ||
Tuo järvi on Keijärvi joka on kuvassa. |