![]() |
14.10.2005 16:30 | Perttu Karttunen | ||
Missäs se seisake näkyy, mine n n e ä kuin tasoristeyksen, eikös se pieni seisakelaituri ola hiukan oikealle tosta | ||||
![]() |
14.10.2005 16:26 | Perttu Karttunen | ||
Sieltähän ne on otettu. Osoittautui varsin loistavaksi paikaksi | ||||
![]() |
14.10.2005 12:07 | Perttu Karttunen | ||
Jummarsinko siis oikein ettei edes ensi ensi aikataulukauden vaihteessa tuo Pendolino korvaa IC4/9:ä | ||||
![]() |
14.10.2005 00:20 | Perttu Karttunen | ||
Jaahas, saas nähdä milloinka the lenekntojen lekenta ja Deevereiden kunkku 2508 saneerataan... saisivat ainakin sen Resiinaralli - tarran siihen uusiksi laittaa | ||||
![]() |
14.10.2005 00:18 | Perttu Karttunen | ||
Kenties Ai harashoo, mjine unohta ihan täysin missä minä olla" | ||||
![]() |
13.10.2005 12:47 | Perttu Karttunen | ||
Eääh, niimpä tietenki... ;)) | ||||
![]() |
13.10.2005 12:36 | Perttu Karttunen | ||
hmm.. Vaikka kuvan tekninen toteutus onkin amatööritasoa niin onpas tyarttuut tähän kuvaan historiaa... paikallissuoritus, puupöllit, lyhyehkäö sivuraide joka erkani tuosta aseman edestä... | ||||
![]() |
13.10.2005 12:33 | Perttu Karttunen | ||
Nonii, aivan kuten arvelinkin että IC4/9:n perästähän se kulkee... | ||||
![]() |
13.10.2005 00:08 | Perttu Karttunen | ||
Näinpä. Junakuvauksen säännötkin on tehty rikottaviksi, jos ne onistuu rikkomaan tyylekkäästi :) | ||||
![]() |
12.10.2005 23:38 | Perttu Karttunen | ||
Öhö... Onkos 2557 ollu kauanki saneerattuna? | ||||
![]() |
12.10.2005 23:33 | Perttu Karttunen | ||
Rautatiepornoa! 3 Blondia huutaa kun perässä on 59 venakkoa | ||||
![]() |
12.10.2005 23:32 | Perttu Karttunen | ||
Tässä taas niitä kuvia jotka todistaa sen että junakuva ei ole aina parhaimmillaan silloin kun se on otettu 8m päästä ja veturin numeron erottaa, myös edempää saa mahtavia kuvia. Tässähän kulkee samalla pala Karjalan radan historiaa, hienoa Anssi! | ||||
![]() |
11.10.2005 18:44 | Perttu Karttunen | ||
Tokihan se mahdollista on :) Mutta siis H853 on jokatapauksessa ollut myöhässä... koska sitä ei 17:20 vielä asemalla näkynyt, viitaten siihen että 2Sr1 etusivun havainnoissaan kumoaa havaintoni vääränä :) | ||||
![]() |
11.10.2005 18:18 | Perttu Karttunen | ||
Dm12 tuli vastaan hiukka ennen Ylämyllyä Viinijärven ja Ylämyllyn välilä kun läksin kotia vanhempieni kyydillä. Mutta sitten kyllä oikeasti ihmetyttää kummastuttaa se että H853 ilmoitettiin myöhästyvän noin 15 minuuttia. Joko sattui moka VR:n puolesta tai muuta, H862:den saapumisaikaa en jäänyt tarkkailemaan kunei siihen ollut aikaa joten sen tilanteesta ei ole tietoa. Jokatapauksessa mikäli Pieksämäeltä on tullut sekä veturivetoinen taajis että kiskobussi niin on kyllä tultu tiuhaan tahtiin, 17:20 ei vielä H853:a tuolla näkynyt, joka siis sen normaali saapumisaika on... | ||||
![]() |
11.10.2005 17:50 | Perttu Karttunen | ||
Ihmetyttää sitten kyllä se kuulutus... Kun minusta kyllä H853:n ilmoitettiin olevan 15 minuuttia myöhässä... H863:kin jäi tosiaan myöhään IC5:den takia eli lienee ollut sitten jotain isompaa vikaa... mutta tosiaan H853:a ei ainakaan 17:20 näkynyt vaikka aikataulun mukaan silloin sen pitäisi joensuussa olla.. Kumman tiheällä vuorovälillä olis siinätapauksessa ajettu H853 ja Dm12 perästä... | ||||
![]() |
11.10.2005 16:44 | Perttu Karttunen | ||
Jepjep muttaq oli varmaankin ihan vankka, eikä veturijuna kuten havainnossasi etusivulla väität... H862/3:sta en sano mitään kun en ehtinyt jäädä odottelemaan. Oli muuten harvinaisen hyvään paikkaan ajettu tuo Pendolino, kun ei saa koko runkoa kuvaan millään kun nuo tavaravaunut seisoo edessä :) Sinullahan on mahdollisuus kaiketi kuvata Pendolino linjalla kun se torstaina lähtee takaisin Helsinkiin. Kellonaikaa ei tiedossa minullakaan ole mutta linjakuva Joensuussa olisi kiva nähdä kyllä. | ||||
![]() |
11.10.2005 12:36 | Perttu Karttunen | ||
Juu, ja sitä tosiaan ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan hoidetaan niin ensi aikataulukauden vaihteeseen saakka että IC4/9:n perään lähtee S18/17. Kuulemma Joensuuhun tuodaan (ainakin erään konduktöörin ) puheiden mukaan yksi IC - runko varalle koska pendolino kuitenkin hyytyy jossainvaiheessa linjalle :) Tässä voisi taas alkaa setvimään Penoliikenteen aliottamisen järkevyyttä jo tässävaiheessa ennenkuin edes Oiorata on valmis... mutta toteanpa vain että rahastusta, Komissaario Kuitunen, Rahastusta... | ||||
![]() |
10.10.2005 23:53 | Perttu Karttunen | ||
En muuten tiedä millä nimellä tätä kutsuttaneen virallisesti Joensuussa mutta Kuurankukka on kyllä yksi parhaista kuulemistani lempinimistä ja käsittääkseni ainakin Seinäjoella käytössä oleva lempinimi :) | ||||
![]() |
10.10.2005 23:52 | Perttu Karttunen | ||
Olikos se niin että tämä Pendopari kulkee nyt ensi aikataulukauden vaihteeseen saakka IC4/9:n perässä. AInakin eräältä Joensuulaiselta konduktööriltä moista kuulin... Ja sitten Ensi aikataulukauden vahteessa korvautuu juurikin edellä mainittu pari lopullisesti Pendoyhteydellä | ||||
![]() |
10.10.2005 23:44 | Perttu Karttunen | ||
ANa: Miksikäs muuten laitoit tuohon etusivun havaintoihin taas väitteitä jotka ei pidä paikkaansa. Fakta nro 1. noin viisi minuuttia ennen H853:n saapumisaikaa tuli ihan Eija Kareen kuulutus H853:n myöhästyvän 15 minuuttia. Fakta numero 2. Kello 17:20 asemalla ei ollut mitään, läksin itse pois vähän tuon jälkeen ja H853 tuli vastaan Viinijärven ja Ylämyllyn välissä. Sitävastoin H863 lienee ollut aikataulussaan, Tuskinpa sieltä Pieksämäen suunnasta olisi ollut järkeä ajattaa kahta junaa peräkkäin noin 15 minuutin päässä toisistaan, tuolla välillä kun ei taitaisi jäädä edes tarvittavaa määrää linjasuojastuspisteitä väliin. | ||||
![]() |
10.10.2005 19:18 | Perttu Karttunen | ||
Käsittääkseni Jy - Vs pysyy taajiksena koska sille ei kolmen kiskobussin kapasiteetti riitä, varsinkaan Sk - Vs välille | ||||
![]() |
10.10.2005 19:15 | Perttu Karttunen | ||
No Kuukausi sitt3en itekki seurailin kun Dv12:st sammui, 2618 oli silloinkin mukana, Ensin molemmat koneet käyntiin ->Johtoveturi sammuu, sitten Johtoveturi käyntiin -> Apuveturi sammuu, Apuveturi käyntiin -> Sammuu molemmat. Kuski juoksee tuskastuneen näköisenä johtoveturiin, saa sen käyntiin ja sitten apuveturikin saadaan käyniin ja päästään liikkeellekin ) | ||||
![]() |
09.10.2005 23:57 | Perttu Karttunen | ||
Aijai, tonne ku pääsis! Mutkun ei oo a) rahaa b) rahaa ja c) rahaa... Halua olis sitäki enempi | ||||
![]() |
07.10.2005 18:45 | Perttu Karttunen | ||
Jaa toi, ei se ole heijastus vaan Sysmäjärven asemarakennuksen ikkunasta näkyvä valo :) eräänlainen photosoppailu toisesta samsta junasta otetusta kuvasta löytyy täältä: http://www.kolumbus.fi/perttu.karttunen/smj_ilta.jpg | ||||
![]() |
06.10.2005 21:54 | Perttu Karttunen | ||
Moottori on juu ilmajäähdytteinen, kesällä helteisellä kelillä piti ajovuoroja harventaa jotta moottori ehtisi jäähtyäkin välillä, mitenkään tehokkaasti kun se ei jäähdy | ||||
![]() |
06.10.2005 21:53 | Perttu Karttunen | ||
AI siellä on noin monta raidetta... Toihan on paljon isompi kuin Vuonoksen tehtaiden ratapiha. Mukavaa nähdä kuvia täältäkin | ||||
![]() |
06.10.2005 17:10 | Perttu Karttunen | ||
Valonheitin valaisee etiäpäin ja tuo viiva jäi takimmasien veturin lyhdyistä | ||||
![]() |
05.10.2005 23:01 | Perttu Karttunen | ||
Ei sitä n e ä, ne pelekää täällä asustavaa bonggaajaa senverran et menee poimunopeutta ohi. | ||||
![]() |
05.10.2005 21:51 | Perttu Karttunen | ||
Juu, hyvä pointti :) vaikkakin tänne jo ajettiin sepeliä Tekallakin että ei sen puoleen. Kummastuttaa vaan ettei sitä sepeliä voitu ajaa kerralla tänne :) | ||||
![]() |
05.10.2005 21:38 | Perttu Karttunen | ||
Kyllähän tuo osasi, kaveri on ajanut yhdistelmiä v. 1978 lähtien :) Ihmettelen kyllä tätä vetoa kovasti, en ole kyllä laskelmoinut kun en matematiikassa nero ole mutta kun aika järjettömältä rallilta tämä tuntuu, kun se sama sepeli tosiaan lastataan ensin kertaalleen tuolta murkskaamolta, viedään se 7km:n päähän Sysmäjärven asemalle ihan radan viereen, ja sitten ajetaan kumipyörillä se siitä vielä 37 kilsaa Luikonlahdelle ja lastataan melkeinpä välittömästi noihin sepelivaunuihin. | ||||
![]() |
04.10.2005 00:50 | Perttu Karttunen | ||
Hmm. Varo vihaista säleikköä:hän tossa pitäsis lukea, mutta tekstimaalari on ollu laiskalla tuulella | ||||
![]() |
04.10.2005 00:47 | Perttu Karttunen | ||
Ei se laatu vaan Vempujen määrä! Parivetovemppu on jotain niin hiivattia että | ||||
![]() |
03.10.2005 16:29 | Perttu Karttunen | ||
Mika: No juju on siinä että se on kytketty toimimaan noin, tuota käytetään paljonkin sellasilla alueilla jossa on lähellä asutusta | ||||
![]() |
03.10.2005 16:27 | Perttu Karttunen | ||
Vuan voe tokkiisa, Neäkkööhän tuosta sokkee savolaisukkokkii että siinon kahet tasoristteysmerkit, toenen jalankulukijoille ja toinen autoilijoille! | ||||
![]() |
03.10.2005 16:23 | Perttu Karttunen | ||
Sen olen huomannu että asemalaituriila kuvattaessa ei ole hyvä yhdistelmä VR - lippis ja turvaliivit :) Tulee jos jonkunsortin kyselijää lippujensa kanssa... Kerran joku ratatyöntekijä kyseli joko lnja on vapautunut, et pääseekö jatkamaan hommia, nykyisin siis en tuota lippistä ainakaan turvaliivien kans pidä sattuneesta syystä :) | ||||
![]() |
03.10.2005 15:04 | Perttu Karttunen | ||
Kah.. tällänenki keksustelu käyty, mun lippishän alkaa olla jo kuuluisa! Noi mut sain lippiksen ihan VR:n henkilökunnan edustaalta joten ei kai sen päässä pitäminen niin laitonta liene :) | ||||
![]() |
03.10.2005 14:48 | Perttu Karttunen | ||
Terveisiä van Larille :) Minähän se tosjaan olen... | ||||
![]() |
03.10.2005 14:47 | Perttu Karttunen | ||
En tunnusta! Vaikka minähän se kyllä olen :P | ||||
![]() |
02.10.2005 23:33 | Perttu Karttunen | ||
Kyseisestä äksönistä nyt myös videota tarjolla: http://junat.idlaajat.net/Pertun%20uudet%20videot/23_09_2005_T4075Holjakka.avi nauhalla kuuluu huonon kasettivalinnan aiheuttama äänekäs rutina joten pahoittelen sitä.. Pyydän eritysesti kiinnittämään huomion punasieen valoon :) | ||||
![]() |
02.10.2005 16:11 | Perttu Karttunen | ||
Vilkkulaitehan se :) | ||||
![]() |
02.10.2005 15:02 | Perttu Karttunen | ||
Tasoristeykseen liittyy, joten asijan tuntijat olkoot hiljaa, katotaan arvaako kukaan muu :) | ||||
![]() |
29.09.2005 21:09 | Perttu Karttunen | ||
Kah. Osallistuukos arvon kolleega keräyskeen, ostetaan tohon veturiin kuskeille pari pakettia presidenttiä! | ||||
![]() |
27.09.2005 23:00 | Perttu Karttunen | ||
Riippuu kyllä ihan siitä pyörässä olevan loven vakavuudesta, kyllä niitä telejä ja pyöräkertoja venakkoihin on suomessa useinkin vaihdettu. Harvinaisempaa on kuulla täysin lovipyörätön venakkorunko mutta kun jokaista lovipyöräistä venakkoa ei kannata huoltaa niin ne pahimmat otetaan sitten hoitoon... | ||||
![]() |
27.09.2005 21:40 | Perttu Karttunen | ||
Tokihan mahdollisuus sellaseen miitinkiin kiinnostaisi, ainut että täältä Pohjoiskarjalasta on vähän pitkä matka joka paikkaan :) Tuota Pankakosken radan alkupäätä ja makasiineja tutkiessa löytyi vanha ratalinja, joka on olut nykyistä leveäraiteista rataa huomattavasti alempana, Sokojoen yli on myös vanhaa siltatukea näkyvillä, tosin purettuna. | ||||
![]() |
27.09.2005 21:36 | Perttu Karttunen | ||
Kah. Veli venäläinen löytäny tasakokoisia Vokkeja :) Hieno runko... | ||||
![]() |
27.09.2005 21:35 | Perttu Karttunen | ||
Lovipyörä lienee todennäköisempi, ellei sit jarruvika ollut sellainen että jarrut on aina päällä... Saahan letkassa olla jarruton vaunu kunhan se ei ole viimesenä. | ||||
![]() |
26.09.2005 11:49 | Perttu Karttunen | ||
On muuten hauska ilmiö se, kun tuolla tasoristeyksissä kuvaa videokameran kanssa niin autot takuulla odottaa siihen saakka kunnes puomit on ihan ylhäällä. | ||||
![]() |
25.09.2005 16:28 | Perttu Karttunen | ||
SKS:n ilme!!! :D | ||||
![]() |
25.09.2005 16:24 | Perttu Karttunen | ||
Kyllähän tässä kaikki taajamajunat pysähtyy, itseasiassa asiasta on jopa jonkinasteinen videokin. Jahka ehtii reissulta kotia ja purkamaan kameran 8mm. nauhan sisältöä niin saattais olla jotain materiaalia tarjolla. | ||||
![]() |
25.09.2005 12:00 | Perttu Karttunen | ||
SIG - telinen Efit tuntuu olevan useinkin tässä rungossa nykyisin. | ||||
![]() |
23.09.2005 23:33 | Perttu Karttunen | ||
tai Kirkniemi :P |