![]() |
15.10.2004 08:30 | Perttu Karttunen | ||
eiku laskee yhteen 5+8+11, joka on 24.:) VR:llä ei van ollu varaa painattaa ylimääräsiä nopeusrajoituksia. Tosta tuliki mieleen että täällä kun on nyt nuo väliaikaset baliisit ratatyön takia nii Mitähän JKV tuumais kunsiellä olis ensin 30km/h sit heti perään 80km/h :P | ||||
![]() |
15.10.2004 08:26 | Perttu Karttunen | ||
Minäpä n e ä n kun oikein tarkkaan katson :) On vaan pirualinen vaihtanu värinsä niin sopivaksi Kiskojen kanssa ettei sitä taho rottaa. Tossa se menee kun kttoo musta-ja punapaitasen kävelijän väliin tuolla vähän kauempana | ||||
![]() |
14.10.2004 17:39 | Perttu Karttunen | ||
Nonii, tuttu veturihan se siinä, on parasta aikaa tuossa Sysmäjärven aseman tienoilla Veera-letkan keulilla yhdessä 2661:den kanssa. Kyseisen nipun veturit on muuetn tähänmennessä aina olleet "Oululaisia", joten olisikin ihan jännä tietää minkä junan keulilla ne tulee Oulusta SIilinjärvelle, vai onko Iisalamessa "säilössä" jokunen Deeveri, sillä kuski ainakin on Iisalmesta (siis se joka ajaa Sij-Smj-Sij. Varsinaisen työrpupeaman kuskit jotka istuu tai nukkuu vetureissa ovat Joensuusta | ||||
![]() |
14.10.2004 17:35 | Perttu Karttunen | ||
Mitähän seuraavaks kun nyt jo talkit kulkee säkeissä ja konteissa. | ||||
![]() |
14.10.2004 10:30 | Perttu Karttunen | ||
Thänks. Arvokas tieto kirjaprojektiani varten :) Olisko kellän turistia tuolta ajalta. | ||||
![]() |
14.10.2004 09:38 | Perttu Karttunen | ||
Ja jatkokymysys kuuluu notta olikos se Outokummunkin ohi liikennöinyt yöpikuri sitten P109/110 | ||||
![]() |
14.10.2004 09:37 | Perttu Karttunen | ||
No sitten mulla on totaalisen väärää informaatiota tai junan numero on joskus muuttunut sillä nuo dokumentit mitä mulla o nii niissä on Turun yöpikuri P101/102 parina. Mutta jos numero on muuttunut jossain vaiheeessa niin milloin tällanen on tapahtunut. Yöpikajuna siirty kulkemaan Varkauden kautta 1989, ja ainakin viimeisinä vuosina junan nro oli P101/102. | ||||
![]() |
14.10.2004 08:30 | Perttu Karttunen | ||
No kyllähän se H853:sessa takasin palaa tuo veturi jos kerran 852:sessa sinne Pieksämäelle menee :) | ||||
![]() |
14.10.2004 08:27 | Perttu Karttunen | ||
Jahas, ei ole sähköjä vielä Joensuussa tässä kuvassa, ja minäkin len ollu 9 - vuotias tuohon aikaan :) | ||||
![]() |
14.10.2004 08:26 | Perttu Karttunen | ||
Asjaa, vihdoinkin kaipaamani kuva P101:Sestä! Tämä vielä sttuu siihen haitariin jolloin tätä ajettiin koeluontoisesti mm. Outokummun seisakkeen ohi :) | ||||
![]() |
13.10.2004 17:31 | Perttu Karttunen | ||
Tässä oli aineksia vaarallisempaankin tilanteeseen, nuo sepelit raiteen sivuilta oli aurattu kasaan ja kun itse ylitin radan letkan ollessa vielä kauempana, niin oli itsellänikin hankalaa päästä yli tuosta. Tämä mummeli meni melko vaivalloisen oloisesti raiteiden yli ja Deeverinkin kuski tais olla lukemassa iltalehteä tms. Onneksi kuitenkin ehti alta pois. Kehtasikin vielä tulla valittamaan että kun ovat radan "ylityspaikan" tukkineet | ||||
![]() |
13.10.2004 11:33 | Perttu Karttunen | ||
Kyllä, olen ottanut kuvan ATU:n sisäpuolella oleskellen :) Junan vauhti kun oli huima, kävellenkin pysyi rinnalla. Ja kun käveli vähän nopeemmin, pääsi jo ohi. Varmistin hetki ennen kuvanottoa että takana olevissa vaunuissa ei roiku mitään "ulokkeita" sivulla ennenkuin nappasin tämän kuvan. | ||||
![]() |
13.10.2004 09:29 | Perttu Karttunen | ||
Hvti! Nyt tuli tehtyä radikaalimunaus! En oo ehtiny harratsajaurani aikana kuvata ainuatakaan Vempulaa (paitti yhde todella surkeen ohjaamokuvan joskus vuonna kivi ja miekka. Ja nyt on Dv15:set hylätty ja Dv16:sten hylkäys alkaa. Moka on kyllä korjattava ja mahdollisimman pian :p | ||||
![]() |
13.10.2004 09:22 | Perttu Karttunen | ||
No määränpää voi olla vaikkapa vinkuintia tai vastaava mutta Ouluun ne menee tässä junassa, josta Vokit sitten jatkaa muulla junalla Tornioon | ||||
![]() |
13.10.2004 08:26 | Perttu Karttunen | ||
Hiivatin komeet maisemat :) Kukkulan laelta ei taida kuitenkaan pahemmin junajuvia saada vai? | ||||
![]() |
13.10.2004 08:23 | Perttu Karttunen | ||
Kohta varmaan tuo kuvassa näkyvän maalaistalon isäntä tai emäntä perustaa jonkunsortin kahvilan, kun tuolla tuntuu käyvän porukkaa. Ei silti, enskesänä vois kyllä mennä itsekin tuonne räiskimään muutamat kuvat. | ||||
![]() |
12.10.2004 12:10 | Perttu Karttunen | ||
Teksispä mieli sanoa pahastikin mutta toteanpa vaan että on niin harmillista että valittamisesta ja inttämisestä ei saa palkkaa. Nääs Analla olis varaa jo ostaa oma veturi :D Mutta joo, Analle (itseni lisäksi) Tiedoksi että tästä en ala inttämään kanssasi tämän enempää ainakaan julkisesti, joku taso täälläkin pitää olla, joten ositapa vastedes ne viestisi henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseeni, mikäli on jotain valittamista. | ||||
![]() |
12.10.2004 10:12 | Perttu Karttunen | ||
Vai että tulo-opastin tuo mikä kuvassa näkyy. Vastahan Olli sanoi tuossa muutama rivi ylempnä että kuvassa näkyy esiopastin :) Siellä palaa kaksi keltaista valoa, joka taas tarkoittaa sitä että pääopastin näyttää punasta. Nyt kun näin jälkeenpäin laskeskelee, niin se 1.2 kilometriä, joka on esiön ja pääopasn välinen matka, täyttyy tuonne pohjoisen suuntaan siinä ennen Pielisjoen siltaa olevan opastimen kohdalla, eli Uimaharjun tai Viinijärven suuntaan tästä ei mennä, koska sen suunnan pääopastin näyttää punaista. | ||||
![]() |
12.10.2004 09:56 | Perttu Karttunen | ||
Niin ja Jarrukahva tässä kuvassa taitaapi näkyäki tuolla oikeessa reunassa. Ellen n e ä ihan väärin. | ||||
![]() |
12.10.2004 09:55 | Perttu Karttunen | ||
Anssi: No eipä liene hirveämmin eroa Dv12:sen ja Sr1:sen jarrujen toimintaperiaatteella. Kyllä siellä Sr1:sessäkin on kompressori joka sitä ilmaa kehittää... | ||||
![]() |
12.10.2004 07:53 | Perttu Karttunen | ||
Jaa-a, mun käsitys on se notta nuo Vokit menevät kyllä sinne minne menee ex T5053:n vaunut.Tämä siis ihan vaan olettamus, ja jos joku tietää kertoa odellisen määränpään niin olen olettanut sitten väärin :)) Mutta jokatapauksessa nuo ei ainakaan Kontiomäellä junasta putoo, sillä olen nähny erään Pohjoisemmassa suomessa olevan harrastajan kuvia, joissa noitaVokkeja on vielä Oulun korkeudella junassa. | ||||
![]() |
12.10.2004 07:50 | Perttu Karttunen | ||
Herää kymmysys, että mitä oleellista eroa oli Hkb:llä ja Hkbb:llä, muuta kuin yksi b kirjain enempi litterassa :) | ||||
![]() |
12.10.2004 07:48 | Perttu Karttunen | ||
Selvennetään nyt vielä että eipä ole ainakaan mun tietääkseni yhssäkään tavaravaunussa "näyttöä" joka kertoisi onko jarrut kiinni vai ei. Henkilövaunuissa se taas on. Paineilmaahan sinne junaan saadaan Ilmakompressorista, ja se kyllä pitää ihan automaagisesti huolen siitä että letkussa on painetta tarpeeksi. Taas siihen että sinne sitä ilmaa saadaan taitaa riittää se, että työntää Itsetoimijarrun kahvan auki-asentoon tai mikä se virallinen nimitys sitten ikinä onkaan, ja muistelempa että ainakin mm. Deevereissä olevassa Knorr D2B - kuljettajaventtiilissä on myös sen 0-asennon jälkeen yksi pykälä, ja sinne kun lykkäseepi sitä venttiiliä (tai itseasiassa sen päässä olevaa kahvaa ) niin ilmaa menee letkuun niin kauan kunnes kahvasta päästetään ote irti :p | ||||
![]() |
11.10.2004 22:08 | Perttu Karttunen | ||
Eikös siitä ollu jo puhetta ihan sähköpostitse... Mutta täsmennetään nyt näin julkisestikin että enpäs kerro. | ||||
![]() |
11.10.2004 22:06 | Perttu Karttunen | ||
Vieppä hiiri kuvan päälle ja odota vähän aikaa, niin pitäisi ilmestyä sellanen maaginen teksti joka sen kertoo olevan BHv | ||||
![]() |
11.10.2004 20:03 | Perttu Karttunen | ||
Eipä ou Asemaakaan toiminnassa Ahonkylässä, Asemarakennus on pystyssä mutta asuinkäytössä. SIellä asuupi eräs Okulainen hammaslääkäri | ||||
![]() |
11.10.2004 20:02 | Perttu Karttunen | ||
Jaa-a. Kerran oonKaukolle soittanu ja tässäki ol kyseessä ohimennen kysäsy kun tätä ennen meni yksi juna kohti Viinijärveä ja tuntui olevan melkoinen lovipyöräkun koko teli notkui sen tahdissa, siitä tein ilmoituksen. | ||||
![]() |
11.10.2004 18:39 | Perttu Karttunen | ||
No toki kellosta pitääkattoa mitä se näyttää ja sitten katsotaan graafisesta aikataulusta sellainen viiva joka lähinnä vastaa junan kulkuaikataulua, ja tässä vielä siis kauko-ohjaajan vahvistus epälyillle. | ||||
![]() |
11.10.2004 18:37 | Perttu Karttunen | ||
No jaa, Lähinnä seurasin samaa junaa eri numerolla, tuo kun näyttäis jatkavan suoraan Uimaharjusta Niiralaan, pri kertaa bongattu samainen tavarajuna samoilla vetureilla vieläpä sekä Telkäntiellä että sitten jossakin Joensuun eteläpuolen tasoristeyksessä. Junan nuero toki taitaa muuttua välissä. | ||||
![]() |
11.10.2004 18:36 | Perttu Karttunen | ||
No Ouluun ne menee, ei ne muuten olisi ensimmäisenä tuossa junassa :) | ||||
![]() |
11.10.2004 18:34 | Perttu Karttunen | ||
No juu, se on kyllä harvinaisen totta :)) | ||||
![]() |
10.10.2004 21:26 | Perttu Karttunen | ||
Eiks Tekakolomosessa ollu viistotut etuikkunat vähänku Dr13:sissa oli | ||||
![]() |
10.10.2004 21:05 | Perttu Karttunen | ||
Kappas. On bugittanut kuvankäsittelijän käsi ja josainsyystä olen siirtäny vahingossa kuvaa editointialustalla ja sinne o jääny toi hämy raita :P | ||||
![]() |
10.10.2004 21:02 | Perttu Karttunen | ||
Asjallinen sekajuna! Täälläpäin kun ei näe muuta ku Sp tai Vgobo - vaunuja noin pääasiassa, mutta sillontällön muitakin ;) | ||||
![]() |
10.10.2004 20:53 | Perttu Karttunen | ||
Juu. CF - kortti ja Canon Powershot A70 :) | ||||
![]() |
09.10.2004 17:10 | Perttu Karttunen | ||
Kyllä siellä niitäki tais hyllyssä olla. Kerran nääs olen sisällä käyny tossa, olin junaa odottelemassa tuolla syrjäseudulla ja 50 metrin päähen teki stopin tämä samainen auto, joten eeku evästä ostamaan. | ||||
![]() |
09.10.2004 11:23 | Perttu Karttunen | ||
Tai kantaa jalustaa mukana, jalustan kanssa kuvaamisesta on hauskoja kokemuksia, joskus on ihmetelty että mitä tähän tulee kun on mittamiehetkin töissä. :) | ||||
![]() |
09.10.2004 11:22 | Perttu Karttunen | ||
Mut Erickson siellä ainaki näkyy! | ||||
![]() |
09.10.2004 11:22 | Perttu Karttunen | ||
Valehteleeko mun silmät vai onko toi tasoristeysmerkki jonkummoisessa portaalissa jossa on samassa nuo kaistojen päällä olevat opasteet / liikennevalot | ||||
![]() |
09.10.2004 11:19 | Perttu Karttunen | ||
Juu, raideväli on 750mm :) Ja Tasoristeykselle nousevan tien jyräys käynnissä. Juna tästä liikkunee hyvällä tuurilla tänä syksynä mutta viimestään ensikesänä | ||||
![]() |
08.10.2004 11:38 | Perttu Karttunen | ||
Tämä on yksi niitä junia jossa näkee joskus 50:kin tyhjää puutavaravaunua. Kerran seurailin kysiesen junan menoa Telkäntiellä junan kaartaessa Uimaharjusta kohti Pielisjoen siltaa. Tuntui ettei ne vaunut lopu kokskaan. | ||||
![]() |
08.10.2004 11:34 | Perttu Karttunen | ||
EIks se ollu niin et osa siitä tehriin uudelleen :) Vai muistako mie ihan viärin tuas... | ||||
![]() |
08.10.2004 11:31 | Perttu Karttunen | ||
Olisko Varkaudessa, jossa nykynen rata tekee melkoisen kaarroksen kuvasta hiukka vasemmalla. Näkyyy junan ikkunaankin, jos attuu sopivalla puolella istumaan? | ||||
![]() |
07.10.2004 22:13 | Perttu Karttunen | ||
Jollaki on harjaantunut silmä, minä en n e ä kyl sitä eroa :) Tosin minä n e ä n Pendolinonkin pari kertaa vuodessa | ||||
![]() |
07.10.2004 22:10 | Perttu Karttunen | ||
Kyl mie voin lopettaakin henkilökohtaisuudet tähän näin. | ||||
![]() |
07.10.2004 22:08 | Perttu Karttunen | ||
Jaa-a, no tuskin VR panee pahakseen vaikka noi kävus putsaamassakin :) | ||||
![]() |
07.10.2004 22:08 | Perttu Karttunen | ||
No kyllä se on T7088a. Nimeämisen lähteenä sekä Kauko-ohjaajalta sekä graafisista aikataulusta saadut tiedot. | ||||
![]() |
07.10.2004 22:06 | Perttu Karttunen | ||
Ouluun ne menee, "talkkikontit" ja nuo talkkisäkkien kuljetukseen käytetyt Hio:t yms on ainuut jotka jää Kontiomäkeen, tietty Uac sinne jää myös mikäli sattuu kokoonpanossa olemaan mukana | ||||
![]() |
07.10.2004 22:01 | Perttu Karttunen | ||
Onks ny hyvä fiivis, hä. Varo vaan ettei tuu taas porttikieltoa. | ||||
![]() |
07.10.2004 11:31 | Perttu Karttunen | ||
Joo, mut se soppa alkaa olla jo kylmä ja pilaantunut :P | ||||
![]() |
07.10.2004 08:51 | Perttu Karttunen | ||
Oli tosiaan kun tuota touhua katselin, niin ahtaan tuntuista tuolla Seepran hytissä :) Veturikuski, Kippari, molemmat vaihdemiehet, tilanne johtui siitä että Seepra huilaili senaikaa kun ratapihalle saapui juna Uimaharjusta sekä vähän myöhemmin paikan ohitti IC - juna. |