![]() |
14.11.2006 16:41 | Tero Korkeakoski | ||
Otanmäestähän ei muuten mennyt Harjavaltaan yhtään junaa... | ||||
![]() |
14.11.2006 16:36 | Tero Korkeakoski | ||
Joo, Ugin junahan tuo taitaa olla. | ||||
![]() |
12.11.2006 20:30 | Tero Korkeakoski | ||
Mutku se on halvempaa... Kilpailutus on kaiken aa ja öö... | ||||
![]() |
09.11.2006 22:13 | Tero Korkeakoski | ||
No paljon parempi tää on kuin se että olisi jotain epämääräisiä tageja ja naisen jalkovälin kuvia piirretty tuohon kylttiin... | ||||
![]() |
08.11.2006 21:23 | Tero Korkeakoski | ||
Tai toisaalta Merikarvia - Sastmola ... Ei ole mitään yhteistä... | ||||
![]() |
08.11.2006 17:26 | Tero Korkeakoski | ||
Sakari: Ei kai noissa sähköä mene, on vaan siinä harjoituksia varten. | ||||
![]() |
08.11.2006 17:23 | Tero Korkeakoski | ||
Perttu: Mun mielestä tässä on kyllä molemmat tehnyt melkoisen ylilyönnin. Sekä museo että Antti. Antin ylilyönti oli museon ylilyönnin tuominen julkisuuteen ilman mitään isompia sopimusyrityksiä museon kanssa. | ||||
![]() |
08.11.2006 00:15 | Tero Korkeakoski | ||
Logistiikka taas huipussaan... | ||||
![]() |
07.11.2006 10:08 | Tero Korkeakoski | ||
Jaahas ja Porissa näitä oli ainakin kaksi sunnuntaina eli viimeiset matkat ovat alkaneet... | ||||
![]() |
07.11.2006 10:03 | Tero Korkeakoski | ||
Aika naftille on varmaan mennyt sillä onhan tuo aika pitkä ja matalakuormainen vaunu. | ||||
![]() |
07.11.2006 10:00 | Tero Korkeakoski | ||
(varmuuden vuoksi: tuo ed. kommentti oli tarkoitettu vitsiksi) | ||||
![]() |
07.11.2006 10:00 | Tero Korkeakoski | ||
Kaipa sieltä kohta saa Jyrkikin laskun joltain joka väittää olevansa kuvan ottaja (tai jälkipolvea)... | ||||
![]() |
05.11.2006 16:31 | Tero Korkeakoski | ||
jpl, se on eri asia voiko noita kutsua harrastajiksi... Kuitenkin, aika outoa jos valokuvien tekijänoikeus (tanen mukaan) on 50 vuotta ja nuo lähettämät vanhemman materiaalin käytöstä laskun. Kannattaisi nyt ottaa yhteyttä museoon ja keskustella tästä asiasta ennenkuin tekee mitään johtopäätöksiä. | ||||
![]() |
02.11.2006 17:09 | Tero Korkeakoski | ||
Niin, eikös Ugin Kemiran liikennepaikka ole Hangonsaari ja Oulun Rusko. Porin Kemiran Kaanaa ja Kokkolan Ykspihlaja. | ||||
![]() |
02.11.2006 16:23 | Tero Korkeakoski | ||
Vai olisikohan tämä ollut prototyyppi jolla VR-C kilpaili Kemin kuljetuksista, eli jos sopimus olisi tullut olisi näitäkin tehty sarja mutta nyt odottelee uusiokäyttöä. | ||||
![]() |
02.11.2006 16:20 | Tero Korkeakoski | ||
Kyllähän konteissa ihan selkeästi lukee että Cr (Kromi). Siinä mielessä voisi liittyä Kemin suunnan kuljetuksiin. Se vaan että ne taisivat siirtyä lopullisesti kummipyörille. Taimn-t:lle ei tarvita mitään erikoisversiota ainakaan nykyiseen käyttöön. | ||||
![]() |
27.10.2006 23:07 | Tero Korkeakoski | ||
Aika paljon siellä on lunta... | ||||
![]() |
26.10.2006 17:26 | Tero Korkeakoski | ||
Eipä noita avattavia siltoja taideta enää niin paljoa tarvita monellakaan paikalla. Porissa Tahkoluodon radan siltaa tarvitaan todella harvoin, eikä ole pitkä aika siitä kun oikein lehdessä oli että silta piti kääntää mutta sitä ei saatu käännettyä. Savonlinnan siltaa taidetaan kesäisin käyttää joka päivä samoin kuin Taipaleen ja Kallaveden siltojakin mutta muut avattavat sillat tuskin ovat edes lähes jokapäiväisessä käytössä... (Korjatkaa jos olen väärässä) | ||||
![]() |
25.10.2006 18:19 | Tero Korkeakoski | ||
Oikeen kunnon satsi Sti -ammoniakkivaunujakin messissä. | ||||
![]() |
24.10.2006 18:47 | Tero Korkeakoski | ||
Mitäs sillattomia siltapilareita tuossa joessa on molemmin puolin siltaa? | ||||
![]() |
23.10.2006 18:20 | Tero Korkeakoski | ||
Laitas Jarkko tää kuva vaikka Satakunnan Kansalle... | ||||
![]() |
23.10.2006 17:50 | Tero Korkeakoski | ||
No eipä noista mastoista nykyaikaan edes saisi näin hyviä kuvia kun on kaiken maailman portaaleja ja kuparilankoja tiellä... | ||||
![]() |
23.10.2006 17:45 | Tero Korkeakoski | ||
Eikö siellä ole ikinä ajettu edes Sr1 + Eil -junia? Ovatko ruuhka-aikojen junat sitten vain X kappaletta Sami -yksiköitä pitkiä? | ||||
![]() |
20.10.2006 20:35 | Tero Korkeakoski | ||
No mun mielestäni on totaalisen turhaa syyttää ketään harrastajia tästä, tuskin kukaan harrastaja tätä tuleen tuikkasi vai mitä... | ||||
![]() |
20.10.2006 20:01 | Tero Korkeakoski | ||
Kannatan myös Mänttää Jorman historian tuntien ja vaunuston perusteella... | ||||
![]() |
18.10.2006 22:00 | Tero Korkeakoski | ||
Eikös Mikkelin suuntaankin pitäisi lähteä kaksi raidetta... Toinen Kuusankoskelle. Ja mun mielestä tuossa etualan raiteella ei ole sähköjä. | ||||
![]() |
18.10.2006 18:53 | Tero Korkeakoski | ||
Niin mä olen tätä jo pitkään miettinyt mutten kyllä käsitä: Mistä ihmeestä tuo "lipokas" tulee? | ||||
![]() |
18.10.2006 18:51 | Tero Korkeakoski | ||
Onkos tää nyt menossa Kaskisiin päin vai muistanko tuon sillan kohdan väärin? (kerran siitä mennyt alta) | ||||
![]() |
16.10.2006 17:56 | Tero Korkeakoski | ||
Eipä siellä enää ole aikoihin ollut. Eurasta kulki joskus paperitavaraa itärajan taakse ja myös Porin Prikaatin Rovajärven reissuun lähdettiin sieltä mutta sotilaskuormaus on siirtynyt Kokemäelle ja Euran kuljetukset kumipyörille. | ||||
![]() |
16.10.2006 14:40 | Tero Korkeakoski | ||
Tarttee varmaan uskoa että muistan väärin... | ||||
![]() |
16.10.2006 14:39 | Tero Korkeakoski | ||
Ja myös suurin osa Jämsänkoski-Rauma paperijunista kulkee Sr2 -vedolla | ||||
![]() |
16.10.2006 11:33 | Tero Korkeakoski | ||
Onko paikka sitten muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana? Olen kyllä lähes varma että silloin kun olen katsonut vaunujen purkamista purkupaikalla oli vain yksi raide. | ||||
![]() |
12.10.2006 23:51 | Tero Korkeakoski | ||
Joo, tuosta on aikaa kulunut useampiakin vuosia enkä edes muista kuinka monta... Sokeritehtaan alueella olen käynyt pari kertaa ja mielestäni purkupaikalle ei mene kuin yksi raide. | ||||
![]() |
11.10.2006 23:10 | Tero Korkeakoski | ||
peruuttamalla = painamalla = vaunut edellä (ettei mene kenellekään herneitä nenuun tai jollain ala pilkut himottaa kun täällä on alkanut olemaan sellainen tapa) | ||||
![]() |
11.10.2006 23:08 | Tero Korkeakoski | ||
En ole tuollaista ratapihaa siellä nähnytkään, mutta jos se on alueen ulkopuolella niin ei ole ihme. MUTTA siihen olen "törmännyt" että juna meni peruuttamalla tehtaalle päin siinä yksiraiteisessa tasoristeyksessä kuvan risteykseltä itään. | ||||
![]() |
11.10.2006 12:28 | Tero Korkeakoski | ||
Olishan se rata ihan fiksua oikaista mutta Säkylään tarttisi saada sitten veturien ympäriajoa varten myös raide. Ja muutenkin ollaan siinä rajoilla kannattavuudessa. Toivottavasti juurikasralli jatkuu junalla myös tulevaisuudessa, enkä usko että rataa lakkautetaan nyt kun Salon tehdas lakkautetaan ja Säkylään jaa Suomen ainoa sokeritehdas. | ||||
![]() |
10.10.2006 09:03 | Tero Korkeakoski | ||
Kappas, tästä on kadonnut kommentteja... | ||||
![]() |
08.10.2006 14:22 | Tero Korkeakoski | ||
Suhteellisen miehekäs letka perässä. Ja vaunustokin melkoisen sekalaista seurakuntaa. | ||||
![]() |
07.10.2006 20:56 | Tero Korkeakoski | ||
Eipä tuosta kanavasta kauhean korkealla paatilla pääse... | ||||
![]() |
06.10.2006 23:17 | Tero Korkeakoski | ||
Minkä ihmeen Vanhan kaupungin? Porissahan ei oikeastaan sellaista ole ja muutenkin 1800 -luvulla asutus oli jokirannassa 1,5 kilometrin päässä täältä... | ||||
![]() |
06.10.2006 23:16 | Tero Korkeakoski | ||
Kymijoki tämä ei siis ole vaan Harjujoki. Kiinnostaisi edelleen kuvat noista Kymijoen silloista Voikkaalle menevältä radalta ja onko tuolla Voikkaalla myös toinen silta siinä sota-aikojen Kouvolan ohittavalla linjauksella Keltistä Multamäelle? Ainakin karttapaikan kartassa menee yhden maantiesillan vierellä outo musta viiva juurikin tuon "radan" linjauksella (eihän sitä saatu koskaan valmiiksi vai muistanko väärin) | ||||
![]() |
06.10.2006 15:30 | Tero Korkeakoski | ||
Tästä vanhasta kuvasta tuli mieleen että onko tästä raiteelta (Oulun suunnalta) kulkenut säännöllisiä sähköjunia ollenkaan? Pian varmaan alkaa kulkea Vartiuksesta mutta tähän mennessä... | ||||
![]() |
06.10.2006 15:27 | Tero Korkeakoski | ||
Näkyvyys on nolla | ||||
![]() |
02.10.2006 23:45 | Tero Korkeakoski | ||
Mutta joissain Omeissa oleva uusi maalaus vie osan antiikkisuudesta pois... | ||||
![]() |
02.10.2006 09:34 | Tero Korkeakoski | ||
Täällä ei taida olla minkäänlaista käyttöä, ainakaan tämän kuvasarjan perusteella... | ||||
![]() |
01.10.2006 23:39 | Tero Korkeakoski | ||
Voi olla Salon juna mutta ainakin eka vaunu on tullut Hangosta ja onhan tässä jokunen venäläisvaunukin tiedä häntä mistä ovat tulossa... | ||||
![]() |
30.09.2006 22:25 | Tero Korkeakoski | ||
Liian hento Elo-t:ksi, veikkaisin että Hbr. | ||||
![]() |
29.09.2006 22:01 | Tero Korkeakoski | ||
Noissa valomastoissa vilkuttelee LED-valot, en ole täälläpäin ennen moisia nähnyt. Näppäsin kännykameralla kuvan niistä äsken (auton ikkunasta) mutta aika kehno tuli. Tarttee katsoa jos saan joskus napattua uudelleen. Myös vilkutusrytmi näyttää oudolta, mutta varmaan sen takia että valo syttyy ja sammuu sekunnin murto-osassa toisin kuin vanhanaikaisen tasoristeyksen lamppu. | ||||
![]() |
29.09.2006 21:58 | Tero Korkeakoski | ||
Ja Mo vaunuja sorakuormassa, kun ei niistä ollut malmivaunuiksi... | ||||
![]() |
29.09.2006 00:00 | Tero Korkeakoski | ||
Olen 100% varma että Arttu on seissyt raiteiden päällä ottaessaan kuvan... | ||||
![]() |
28.09.2006 13:18 | Tero Korkeakoski | ||
Onko toi taustalla näkyvä silta se minkä yli menee Auranlaakso-Kaarina -tie? Ja pitääkö aina olla merkittynä lähin liikennepaikka kuvauspaikaksi? Miksei tässäkin kelpaa esim. Vaalantie |