Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 230


« Vastaus #600 : Lokakuu 24, 2024, 19:21:11 »

Utopiaa että valtiolliset suhteet jäisivät laulun tavoin"Se on kerrasta poikki"(Taja Ylitalo) tasolle!EU parlamentaarikkomme saa kultturishokin(Saivat jo) kun toteavat ettei muualla EUssa juurikaan ole noin mustavalkoista ajattelua kuin Suomessa!Seuraan päivittäin eri kielisiä lehtiä!Meidän media tuo jatkuvasti esiin erilaisia uhkakuvia.Saksassa tehdyssä laajassa tutkimuksessa hybridivaikuttamisesta on käynyt ilmi että 50% tuleekin Kiinasta  ja se aiheuttaa saksan teollisuudelle 200Mrdn vuosittaiset menetykset!

Kokonaisuutena EU:ssa ei ehkä ole täysin musta-valkoista ajattelutapaa, mutta Suomi - Baltia - Puola - Romania akselilla sitä riittää. Mistäköhän johtuu? Kokemuksen mukanaan tuoma, ehkä? Myös Pohjoismaat ja mm Tsekki kuuluvat yhä varsin venäjäkriittisiin valtioihin. Ja tuo kriittisyys on todellakin vain kasvusuunnassa. Jos Suomi sijaitsisi jossakin Itävalta-Sveitsi-Luxemburg postiossa, en olisi pätkääkään huolissani yhtään mistään, vaan näin kun asiat ei vaan ole.











tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 230


« Vastaus #601 : Lokakuu 24, 2024, 19:30:24 »

Esitin vuonna 2000 Puolalaisille matkailuoppaille Krakovan keskustassa kysymyksen siitä, kumpi oli heidän ja Puolalaisten yleisen mielipiteen mukaan suurempi paha: - Natsi-Saksa, vaiko Neuvostoliitto/venäjä. Kuin tykin piipusta vastaus kajahti yksimielisenä, että Neuvostoliitto. Perustelut: Natsi-Saksa teki hirveyksiä 6 vuoden ajan puolassa, mutta Neuvostoliitto anasti osan vanhasta Puolasta, ja terrorisoi maata yli 45 vuoden ajan. Tuli jäädäkseen, oli läsnä ja alisti. Aivan samanlaisia vastauksia olen saanut jokaisena kertana, kun olen esittänyt tuon saman retorisen kysymyksen Virossa, Latviassa, sekä Liettuassa. Onko siis vika lännessä, vaiko kenties jossakin muualla?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1334


« Vastaus #602 : Eilen kello 08:20:39 »


Itäradan raideleveyssselvityksestä poimittu kuva jossa selvitetään mitä ollaan tekemässä.


* oteitarata.jpg (643.97 kilotavua, 661x1041 - tarkasteltu 70 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1334


« Vastaus #603 : Eilen kello 15:23:30 »


"Resiina 3/2024 lehden tasoristeyspalsta puhuu raideleveys selvityksestä tarkentavana selvityksenä kun taas 2023 valmistunutta selvitystä kutsutaan alustavaksi. Tarkentavan pitäisi valmistua elokuussa 2025. "

Ja sitten suunnitelma.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 273


« Vastaus #604 : Eilen kello 16:15:15 »

Niin, Suomen kuuluu kehittää puolustusta. Mutta helposti tuhottava rautatieinfrastruktuuri ei siihen kuulu.

Eurooppa on muutenkin jo ihan persauki ja Suomi vielä pahemmin joten kyllä mä ennemmin laitan rahat tarpeellisiin asioihin kuin tälläiseen järjettömyyteen. Kohta ollaan muutenkin Kiinan taskussa. Siinä on Venäjäkin kalpea kun Kiina sen haluaa.

PS. Ettehän tilaile Temusta...
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #605 : Eilen kello 18:01:27 »

Kannattaa muuten pitää Deevereitä ajokuntoisina, meinaan jos menee jonkun mahdollisen riisin seurauksena sähköt poekki. Deeverit on luotettavia, varsinkin oikealla raideleveydellä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina