Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #575 : Lokakuu 17, 2024, 13:52:40 » |
|
Uusi raportti: Infrastruktuuriinvestoinnit Naton jälkeen - Kuinka Ruotsin alueet voivat hyötyä investoinneista"Tukholman kauppakamari on yhdessä WSP:n kanssa laskenut, kuinka suuria investointeja tarvitaan, jotta Nato-jäsenyyteen liittyvä liikenneinfrastruktuuri (tiet ja rautatiet) täyttää puolustusliiton vaatimukset. Raportissa olemme laskeneet investoinnit ja hankkeet kuudelle reitille, jotka olivat Ruotsin liikennehallinnon aiemman selvityksen kohteena, mutta joissa investoinnit eivät sisälly nykyiseen kansalliseen liikenneinfrastruktuurisuunnitelmaan. Puolustustoimikunnan ja useiden turvallisuuspolitiikan asiantuntijoiden tietojen perusteella voidaan olettaa kuuden reitin olevan erityisen etusijalla. Narvik-Kiruna-Luleå (rautatie, Malmbanan) Trondheim-Östersund-Sundsvall (maantie ja rautatie) Halmstad-Kalmar (parannustie) Malmö-Kalmar-Norrköping (parannustie E22) Kristinehamn-Östersund-Gällivare (rautatien sähköistys ja parannus, Inlandsbanan) Oslo-Karlskoga-Tukholma (tie E18/E20 ja rautatie) Eräs raportissa erityisen keskeiseksi pidetyistä rautateistä Ruotsin liittämisessä Naton yhteiseen puolustussuunnitteluun on Inlandsbanan, joka vaatisi liikenneinfrastruktuuriin investointeja useissa Ruotsin maakunnissa yhteensä 31 miljardia kruunua. Toinen tärkeä investointi on tiet (E18+E20) ja Oslo-Karlskoga-Tukholma-rautatie, joiden investointien kokonaismäärä olisi 56,6 miljardia kruunua." Mielenkiitoista että Ruotsin naapurivaltiosta vain Norja on otettu mukaan ? ja Inlandbahn kunnostus ? https://www.jarnvagsnyheter.se/20241017/16727/ny-rapport-infrastruktursatsningar-efter-nato-sa-kan-svenska-regioner-dra-nytta-av
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 209
|
« Vastaus #576 : Lokakuu 17, 2024, 14:12:23 » |
|
Jos tädillä olisi mun.. Miten moni asia Suomessa olisikaan toisin jos Liinahamari olisi meille jäänyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #577 : Lokakuu 17, 2024, 23:11:26 » |
|
Venäjää ei pidä päästää enää koskaan toimittamaan Suomelle mitään kun toimituksiin sisältyy aina politiikka. Energiassa olemme päässeet täysin eroon Venäjästä.
Nii että mielummin heitetään rahaa hukkaan kuin käydään kauppaa sen vuoksi että maan johto on joskus (siis tämänhetkinen) leikkinyt imperialismia. Kukaan ei tiedä mikä tuolla on tilanne 10-20 vuoden päästä, kun kukaan ei tiennyt 2000 -luvun alussa sitäkään mikä tilanne on nyt. Ja sitten pitäisi vielä rakentaa uusi liikenneinfrastruktuuri vaikkei rahaa edes ole... Ootko sä keksinyt Sammon? Tiesitkö että rahaa ei saa painaa kuin Suomen Pankki.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2024, 23:26:50 kirjoittanut Tero Korkeakoski »
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #578 : Lokakuu 18, 2024, 07:18:57 » |
|
Eräs raportissa erityisen keskeiseksi pidetyistä rautateistä Ruotsin liittämisessä Naton yhteiseen puolustussuunnitteluun on Inlandsbanan, joka vaatisi liikenneinfrastruktuuriin investointeja useissa Ruotsin maakunnissa yhteensä 31 miljardia kruunua. Jos todella puhutaan Inlandsbananin koko matkasta Kristinehamnista saakka, lähtötaso on joillakin osuuksilla melko matala, koska ne ovat olleet suljettuna liikenteeltä vuodesta 1969.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #579 : Lokakuu 18, 2024, 08:25:12 » |
|
Jos todella puhutaan Inlandsbananin koko matkasta Kristinehamnista saakka, lähtötaso on joillakin osuuksilla melko matala, koska ne ovat olleet suljettuna liikenteeltä vuodesta 1969.
Saa nähdä miten Naton suunnittelu edistyy kun kaikki pohjoismaat pääsevät saman Norfolkin johtoesikuunnan alle ja Pohjois-Suomeen perustetaan Naton Pohjois-Euroopan esikunta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #580 : Lokakuu 18, 2024, 11:31:27 » |
|
Eräs raportissa erityisen keskeiseksi pidetyistä rautateistä Ruotsin liittämisessä Naton yhteiseen puolustussuunnitteluun on Inlandsbanan, joka vaatisi liikenneinfrastruktuuriin investointeja useissa Ruotsin maakunnissa yhteensä 31 miljardia kruunua. Jos todella puhutaan Inlandsbananin koko matkasta Kristinehamnista saakka, lähtötaso on joillakin osuuksilla melko matala, koska ne ovat olleet suljettuna liikenteeltä vuodesta 1969. Vähän tuntuu kyllä erikoiselta. Tuntuu kuin tässä ei olisi suunnittelussa ollut mitään järkeä mukana. Pelkkää aluepolitiikkaa. Naton ja Venäjän pelon varjolla tehdään kyllä ihan uskomattomia taloudellisia vedätyksiä. Venäjää ei tarvitse vuosiin pelätä jos silloinkaan. Ei siellä riitä resurssit eikä kalusto uuteen sotimiseen.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #581 : Lokakuu 19, 2024, 08:04:54 » |
|
Vähän tuntuu kyllä erikoiselta. Tuntuu kuin tässä ei olisi suunnittelussa ollut mitään järkeä mukana. Pelkkää aluepolitiikkaa.
Naton ja Venäjän pelon varjolla tehdään kyllä ihan uskomattomia taloudellisia vedätyksiä. Venäjää ei tarvitse vuosiin pelätä jos silloinkaan. Ei siellä riitä resurssit eikä kalusto uuteen sotimiseen.
Suomi liittyi Ruotsin kanssa Natoon koska Venäjän tiedettiin hyökkäävään Ukrainan jälkeen pohjoismaihin. Nato tulee muuttamaan Suomen infra asioita jollain aikataululla. Suomen pitää päästä Venäjän rataverkon osaverkon statuksesta pois. Tukholman kauppakamarin raportti ladattavissa https://stockholmshandelskammare.se/wp-content/uploads/2024/10/nato_brief_2024.pdf
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2024, 08:18:19 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #582 : Lokakuu 20, 2024, 12:27:03 » |
|
Venäjän tiedettiin hyökkäävään Ukrainan jälkeen pohjoismaihin.
Olisko tälle jotain lähdettä. Mediat kun ovat puhuneet Baltiasta MAHDOLLISENA kohteena. Aika vahvasti epäilen että ilman apuja nuo eivät hyökkää mihinkään aika pitkään aikaan. Ja Suomen talouden kannalta olisi tärkeää saada edes osa idänkaupasta takaisin. Nyt Itä-Suomi kaatuu konkurssiin kohta. Venäjän takia on tehty ihan hervottomia investointeja viime vuosina(kin). Esim moottoritie Haminasta itään ja Lappeenrannan ympäristöön. Sekä rautateiden parannuksia. Nyt sitten tarttisi taas tehdä Venäjän takia lisää investointeja joka sitten taas ehkä kymmenen vuoden takia tarvitsisi muutosta. Kuka nämä muutokset maksaa?
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 46
|
« Vastaus #583 : Lokakuu 20, 2024, 14:18:02 » |
|
Tero: "kuka ne maksaa?". No kaikki me veronmaksajat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Kiviniemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 58
|
« Vastaus #584 : Lokakuu 20, 2024, 23:04:44 » |
|
Eräs raportissa erityisen keskeiseksi pidetyistä rautateistä Ruotsin liittämisessä Naton yhteiseen puolustussuunnitteluun on Inlandsbanan, joka vaatisi liikenneinfrastruktuuriin investointeja useissa Ruotsin maakunnissa yhteensä 31 miljardia kruunua. Jos todella puhutaan Inlandsbananin koko matkasta Kristinehamnista saakka, lähtötaso on joillakin osuuksilla melko matala, koska ne ovat olleet suljettuna liikenteeltä vuodesta 1969. Vähän tuntuu kyllä erikoiselta. Tuntuu kuin tässä ei olisi suunnittelussa ollut mitään järkeä mukana. Pelkkää aluepolitiikkaa. Naton ja Venäjän pelon varjolla tehdään kyllä ihan uskomattomia taloudellisia vedätyksiä. Venäjää ei tarvitse vuosiin pelätä jos silloinkaan. Ei siellä riitä resurssit eikä kalusto uuteen sotimiseen. Inlandsbananin parantamisesta on puhuttu vuosikausia, mutta hanke ei ole edennyt. Tavoitteena olisi mm. saada kuljetuksia kulkemaan Inlandsbanan kautta ruuhkaisten rannikon ratojen sijaan. Varmaan on rahoittajista puutetta. Inlandsbanan AB:n jossain selvityksessä hintalappu oli noin 10 miljardin paikkeilla. Ehkä hieman kevyempi parantaminen olisi tällöin kyseessä ja ainakin ilman sähköistystä. Puhetta on ollut myös vedyn käytöstä polttoaineena junissa vaihtoehtona radan sähköistykselle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #585 : Lokakuu 21, 2024, 08:29:18 » |
|
Olisko tälle jotain lähdettä.
Mediat kun ovat puhuneet Baltiasta MAHDOLLISENA kohteena. Aika vahvasti epäilen että ilman apuja nuo eivät hyökkää mihinkään aika pitkään aikaan.
Ja Suomen talouden kannalta olisi tärkeää saada edes osa idänkaupasta takaisin. Nyt Itä-Suomi kaatuu konkurssiin kohta. Venäjän takia on tehty ihan hervottomia investointeja viime vuosina(kin). Esim moottoritie Haminasta itään ja Lappeenrannan ympäristöön. Sekä rautateiden parannuksia. Nyt sitten tarttisi taas tehdä Venäjän takia lisää investointeja joka sitten taas ehkä kymmenen vuoden takia tarvitsisi muutosta. Kuka nämä muutokset maksaa?
Presidentit Ei Venäjä uskalla hyökätä Baltianmaihin eikä nyt Suomeen tai Ruotsiin kun olemme Naton jäseniä. Suomeen tullaan kohdistamaan trollihyökkäyksiä sekä Nordean kaltaisia palvelunesto hyökkäyksiä. Venäjä on muuttunut vihollismaaksi kuten Suomen itärajan sulku on näyttänyt. Venäjän vuoksi on tehty paljon turhia investointeja, rautateihin, teihin sekä vesiväyliin nämä on kirjattava vain virheinä. Itä-Suomen pitää kääntyä länteen matkailussaan jos haluaa kehittyä kutem Lappi on jo tehnyt. Tosin siellä käytetään vielä lentokoneita kun rataverkkomme ei ole yhteensopiva eurooppalaisten verkkojen kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 969
|
« Vastaus #586 : Lokakuu 21, 2024, 13:42:36 » |
|
Itä-Suomen pitää kääntyä länteen matkailussaan jos haluaa kehittyä kutem Lappi on jo tehnyt. Tosin siellä käytetään vielä lentokoneita kun rataverkkomme ei ole yhteensopiva eurooppalaisten verkkojen kanssa.
Itä-Suomi pärjäsi ihan hyvin vielä 1980-luvulla vaikka raja Neuvostoliittoon oli käytännössä kiinni, sen yli pääsi vain virallisia valtuuskuntia tai jos osallistui votkaturistibussimatkalle Leningradiin. Saksalaisia turisteja sen sijaan tuli Itä-Suomeen ja paljon. Ehkä he löytävät sen uudestaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #587 : Lokakuu 22, 2024, 06:56:52 » |
|
Länsirata-neuvottelut vieläkin jumissa – Salon kaupunginjohtaja: ”Kuntien osuus vaikuttaa edelleen liian suurelta”"Länsiradan radanvarsikuntien neuvottelut rakennusvaiheen kustannuksista ovat yhä kesken. Asiasta kertoo Salon kaupunginjohtaja Anna-Kristiina Korhonen Ylelle. Kunnat ovat neuvottelleet syksyllä siitä, miten radan ensimmäisen rakennusvaiheen kustannukset jakautuvat osakaskuntien kesken. Neuvotteluissa ovat mukana Turku, Espoo, Salo, Vihti, Lohja ja Kirkkonummi. Helsinki ei aio osallistua Länsiradan rakennusvaiheen rahoittamiseen." https://yle.fi/a/74-20119275
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #588 : Lokakuu 22, 2024, 07:18:50 » |
|
Myös rauhan aikana on hyvä olla vaihtoehtoisia kuljetusreittejä. USA taitaa olla tällä hetkellä tärkein vientimaamme ja mukavaa olisi jos sinne menevät laivat lähtisivät Suomen satamista. Toki sen lauluja laulat jonka illallista syöt.
Hyvin vähän lähtee Suomesta valtamerilaivoja. Tavaravirrat ovat liian pieniä, satamat ovat liian pieniä, väylät ovat liian matalia jne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 969
|
« Vastaus #589 : Lokakuu 22, 2024, 13:52:32 » |
|
Länsirata-neuvottelut vieläkin jumissa – Salon kaupunginjohtaja: ”Kuntien osuus vaikuttaa edelleen liian suurelta”"Länsiradan radanvarsikuntien neuvottelut rakennusvaiheen kustannuksista ovat yhä kesken. Asiasta kertoo Salon kaupunginjohtaja Anna-Kristiina Korhonen Ylelle. Kunnat ovat neuvottelleet syksyllä siitä, miten radan ensimmäisen rakennusvaiheen kustannukset jakautuvat osakaskuntien kesken. Neuvotteluissa ovat mukana Turku, Espoo, Salo, Vihti, Lohja ja Kirkkonummi. Helsinki ei aio osallistua Länsiradan rakennusvaiheen rahoittamiseen." https://yle.fi/a/74-20119275 Sitä että Helsinki ei aio osallistua länsiradan rakennusvaiheen rahoittamiseen pidän aika outona. Matkustavathan helsinkiläisetkin junalla Turkuun. Ei länsirata ala muuten Turustakaan vaan Salosta, mutta Turku joutuu osallistumaan sen rakentamiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #590 : Lokakuu 22, 2024, 15:59:29 » |
|
Myös ihmettelen että ratayhteys kulkee Paimion ja Kaarinan ohi niin näitä ei hankeyhtiössäkään mukana. Tietysti siellä on jo rataa olemassa, mutta luulisi sen mahdollisen lähijunaliikenteen takia näiden olevan mukana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #591 : Lokakuu 22, 2024, 21:52:21 » |
|
Venäjän vuoksi on tehty paljon turhia investointeja, rautateihin, teihin sekä vesiväyliin nämä on kirjattava vain virheinä.
Itä-Suomen pitää kääntyä länteen matkailussaan jos haluaa kehittyä kutem Lappi on jo tehnyt. Tosin siellä käytetään vielä lentokoneita kun rataverkkomme ei ole yhteensopiva eurooppalaisten verkkojen kanssa.
Itänaapuri on ollut Suomelle tärkeä kauppakumppani iät ja ajat. Nyt sitten tarttis ängetä muitten markkinoille eli on kilpailtava jotenkin. Hinnalla on vaikea kilpailla kun kustannustaso on ihan eri luokkaa kuin Euroopassa. Eikä me voida virhearvioinnin vuoksi mennä korjaamaan sitä tekemällä uusi virhe. Ja kyllä se niin menee että jos Eurooppalaisten pitäisi tulla Lappiin muulla kuin lentokoneella ne menee kyllä ajallisesti lyhyemmän matkan päähän. Olet kovin pahasti ideologian sokaisema. Tällä hetkellä Venäjän kanssa ei kuulu tehdä kauppaa, mutta silloin kun siellä tilanne taas muuttuu Suomen on pakko ottaa helpot rahat pois idänkaupasta. Muuten ne ottaa joku muu, joka ei ole yhtä pahasti ideologian sokaisema. Paska juttuhan tämä on, mutta perhana kun se on raha joka tätä maailmaa pyörittää.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5024
|
« Vastaus #592 : Lokakuu 22, 2024, 22:46:23 » |
|
Saksan yritysjohtajat ja vuorineuvokset odottavat jo vesi kielellä päästäkseen tekemään uuvahtanutta kauppaa suuren itänaapurin kanssa! Rahalla ei ole tunteita!Näin olen asian ymmärtänyt!Money talks.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2024, 23:21:43 kirjoittanut John Lindroth »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #593 : Lokakuu 23, 2024, 07:32:55 » |
|
Itänaapuri on ollut Suomelle tärkeä kauppakumppani iät ja ajat. Nyt sitten tarttis ängetä muitten markkinoille eli on kilpailtava jotenkin. Hinnalla on vaikea kilpailla kun kustannustaso on ihan eri luokkaa kuin Euroopassa. Eikä me voida virhearvioinnin vuoksi mennä korjaamaan sitä tekemällä uusi virhe.
Ja kyllä se niin menee että jos Eurooppalaisten pitäisi tulla Lappiin muulla kuin lentokoneella ne menee kyllä ajallisesti lyhyemmän matkan päähän.
Olet kovin pahasti ideologian sokaisema. Tällä hetkellä Venäjän kanssa ei kuulu tehdä kauppaa, mutta silloin kun siellä tilanne taas muuttuu Suomen on pakko ottaa helpot rahat pois idänkaupasta. Muuten ne ottaa joku muu, joka ei ole yhtä pahasti ideologian sokaisema. Paska juttuhan tämä on, mutta perhana kun se on raha joka tätä maailmaa pyörittää.
Ei taida enää Suomesta löytyä yritystä joka haluaa kauppaa Venäjän kanssa. Eikä Suomen kansa halua enää uutta suomettumisen kierrettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #594 : Lokakuu 23, 2024, 07:50:32 » |
|
Arkeologit kartoittavat Itäradan suunnittelualuetta"Arkeologinen inventointi tehdään Itäradan eri linjausvaihtoehtojen alueella. Inventoinnin tavoitteena on varmistaa, että kohteet huomioidaan ympäristövaikutusten arviointimenettelyssä (YVA). Samalla arvioidaan kohteiden vaikutus radan suunnitteluun ja toteuttamiseen. Työt käynnistyivät kesällä 2024, jolloin kartoitettiin ratalinjausalueiden arkeologista potentiaalia." https://www.itarata.fi/arkeologit-kartoittavat-itaradan-suunnittelualuetta-katso-video/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #595 : Lokakuu 23, 2024, 10:38:00 » |
|
Ei taida enää Suomesta löytyä yritystä joka haluaa kauppaa Venäjän kanssa. Eikä Suomen kansa halua enää uutta suomettumisen kierrettä.
Niin se voi olla, mutta se on sitten itäeuroopan tie. Kyllä ne rahat sitten ottaa vaikka Johnin mainitsemat saksalaiset vuorineuvokset ja täällä jäädään nuolemaan näppejä. Köyhyys vaan pahenee.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5024
|
« Vastaus #596 : Lokakuu 23, 2024, 14:33:21 » |
|
Venäjälle asetetut pakotteet vaikuttavat vain rajoitetusti etenkin Kiina ja Intia ovat kisänneet kauppasuhteitaan Venäjän kanssa IPG Journal.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 969
|
« Vastaus #597 : Lokakuu 24, 2024, 10:23:38 » |
|
Menee ulkopolitiikan puolelle, mutta täytyy muistaa että tilanne idän ja lännen välillä on mennyt entistäkin kireammäksi mm siksi että Pohjois-Korea on avoimesti lähtenyt tukemaan Venäjää lähettämällä 10.000 sotilasta sotimaan Ukraina vastaan. Aikaisemmin me naureskelimme Pohjois-Korealle mutta nyt ei enää naurata. Seuraavaksi niitä sotilaita voi tulla 50 tai 100 tuhatta.
Raja itään pysyy kiinni mm hybridivaikuttamisen uhan takia. Pakotteet ovat vain pieni juttu kokonaisuudessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 237
|
« Vastaus #598 : Lokakuu 24, 2024, 17:28:43 » |
|
Venäjän suuntaan ei nyt, eikä myöskään lähitulevaisuudessa, tule Suomesta käsin haluta yhtään minkäänlaisia suhteita. Tilanne on todella tulehtunut, eikä venäjä ole todellakaan edesauttanut tuon tulehduksen lievittämistä, - päinvastoin. Rautatieliikenne/kaupankäynti ei nyt tule kysymykseenkään. Tuossa joku mainitsi venäjän ja kiinan kauppasuhteista. Kyllä niitä on ja ne ovat jopa kasvaneet, mutta kolikolla on toinenkin puoli: Kiinan lisäämä öljyntuonti venäjältä lienee hyvin tappiollista bisnestä venäjälle. Pumppaavat öljyään aika ajoin alle tuotantokustannusten. Venäjä tarvitsee Kiinan poliittisen tuen, ja sen on näin tehtävä raskaitakin taloudellisia myönnytyksiä ainoalle todelliselle kumppanilleen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5024
|
« Vastaus #599 : Lokakuu 24, 2024, 17:56:41 » |
|
Utopiaa että valtiolliset suhteet jäisivät laulun tavoin"Se on kerrasta poikki"(Taja Ylitalo) tasolle!EU parlamentaarikkomme saa kultturishokin(Saivat jo) kun toteavat ettei muualla EUssa juurikaan ole noin mustavalkoista ajattelua kuin Suomessa!Seuraan päivittäin eri kielisiä lehtiä!Meidän media tuo jatkuvasti esiin erilaisia uhkakuvia.Saksassa tehdyssä laajassa tutkimuksessa hybridivaikuttamisesta on käynyt ilmi että 50% tuleekin Kiinasta ja se aiheuttaa saksan teollisuudelle 200Mrdn vuosittaiset menetykset!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|