Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 33 34 [35] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1924


« Vastaus #850 : Eilen kello 08:33:48 »


Kevään ETCS-testit tuovat tärkeää tietoa junaliikenteen kehittämiseen – syksyllä luvassa iso ponnistus, kun testataan automaattiajoa

"Digiradan ETCS-testiradalla on tänä vuonna keskitytty ensimmäisen kaupallisen rataosan (EKA) ja toteutusvaiheen järjestelmiä tukeviin osa-alueisiin. Kevään ja kesän aikana on suoritettu jarrutus- ja baliisitestejä. Syksylle suunnitteilla on kalustopainotteiset kokeet, erityisesti automaattiajoon (ATO) liittyen. ATO-järjestelmä on täysin uusi, jota testataan ensimmäistä kertaa Suomessa."

https://digirata.fi/kevaan-etcs-testit-tuovat-tarkeaa-tietoa-junaliikenteen-kehittamiseen-syksylla-luvassa-iso-ponnistus-kun-testataan-automaattiajoa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1924


« Vastaus #851 : Eilen kello 15:28:56 »


Merenkurkun kiinteän yhteyden esiselvitys valmistui

"Merenkurkun kiinteä yhteys on teknisesti toteutettavissa juuri valmistuneen esiselvityksen mukaan. Mahdollisia toteutustapoja on useita. Kiinteän yhteyden rakentaminen maksaisi alustavasti noin 5–29 miljardia euroa riippuen toteutustavasta. Päätöstä merenkurkun kiinteän yhteyden rakentamisesta ei ole tehty.

Väylävirasto on laatinut esiselvityksen Merenkurkun, eli Vaasa–Uumaja-välin, kiinteästä yhteydestä."

Suomen sidonta eurooppaan etenee.

https://vayla.fi/-/merenkurkun-kiintean-yhteyden-esiselvitys-valmistui
tallennettu
Sivuja: 1 ... 33 34 [35] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina