Länsiradalle ei lisärahaa ministeri Lulu Ranne(Helsingin Sanomat)
Näiden rakentaminen on Eduskunnan käsissä eli nopeiden henkilöraiteiden eurooppalaisella leveydellä. Länsirata, Itärata sekä Suomi-radan.
Käytännössä Ranne on keskeyttänyt länsiradan jatkoneuvottelut kuntien ja valtion välillä ja rakentamiseen ei tulla myöntämään määrärahoja tämän hallituskauden aikana.
Tosin sillä radalla ei ole vielä mikään hirveä kiire ja jos suunnitelmat menevät uusiksi esim raideleveysvaatimusten takia niin seuraava hallitus saa sitten ryhtyä perkamaan niitä. Tietysti olisi järkevä jatkaa uuden radan rakentamista eteenpäin Espoosta kun kaupunkirata valmistuu, mutta jos hallitus on päättänyt että ei rakenneta niin ei.
En usko että nykyinen rautatievihamielinen hallitus lähde myöskään toteuttamaan mitään raideleveysmuutoksia tai uusia ratoja pohjoiseenkaan, suunnitella voi, mutta ne ovat muuttuneet yhä suppeammiksi, enää ei lasketa että kaupallista liikennettä varten tarvittaisiin 1435 mm raiteita Suomeen vaan ainoastaan sotilaskuljetuksia varten. Se on aika sääli koska Tornion-Haaparannan yhteydellä olisi potentiaalia hoitaa sekä tavara- että matkustajaliikennettä Suomen pohjois- ja keskiosista Ruotsiin ja Eurooppaan, niomenomaan rauhan aikana, ja vaikka olisi eri raideleveys.