Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
|
« Vastaus #175 : Syyskuu 03, 2024, 08:14:09 » |
|
Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön EU-tukianomuksissamme.
Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla. Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet. EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme. Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.
Tuloksena on taloutemme surkea tila. Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 4914
|
« Vastaus #176 : Syyskuu 03, 2024, 21:13:08 » |
|
Mehän asummekin "Hölmölandiassa"mitään parannuksia ei ole näköpiirissä?Tuolla EU kokouksissa ei kannata vain mennä hymyilemään ja harrastamaan "Small Talkia",vaikka se niin mukavaa onkin!Toisaalta arvostan italialaisia ja heidänpoliittista osaamista joka aiheuttaa sen että rahavirrat valuu Italiaan tässä mielessä Suomi on täysin vastakohta,koskahan Draghin(Ex EKP pääjohtaja)uusi velkapaketti kaivetaan esiin?
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2024, 21:46:12 kirjoittanut John Lindroth »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #177 : Syyskuu 04, 2024, 06:27:23 » |
|
Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön EU-tukianomuksissamme.
Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla. Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet. EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme. Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.
Tuloksena on taloutemme surkea tila. Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme.
Tainnut mennä cef-rahat ja elpymisväline sekaisin ? ei ikkunoita rakenneta cef-rahoilla. Cef-rahoituksen muuttuminen on ilmeisesti syy miksi Suomi muutti kantojaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #178 : Syyskuu 17, 2024, 06:46:45 » |
|
Ylilento Ülimesten uuden rautatieaseman yli"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan rautatien penkereen rakentaminen on käynnissä. Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 11. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)." Eurooppalaisen ratapihan rakentaminen jatkuu. https://www.youtube.com/watch?v=K-UWxm0QORw
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2024, 07:12:21 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #179 : Syyskuu 18, 2024, 07:14:28 » |
|
Suomalaiset Sitowise-suunnittelijat vierailevat Rail Baltica -aseman rakennustyömaalla Riian lentoasemalla keskustelemassa infrastruktuurin haasteista
"Suomen valtuuskunnan edustajat olivat erityisen kiinnostuneita Riian lentoasemahankkeen teknisistä ratkaisuista ja arvostivat tulevan aseman arkkitehtonista ratkaisua, joka on saanut inspiraationsa Latvian läheisestä yhteydestä luontoon ja metsien ympäröimään Itämereen. Tärkeää on, että asema edustaa myös Rail Baltica -hankkeen korkeita arkkitehtonisia laatustandardeja ja tyyliä korostaen hankkeen ympäristönäkökohtia, mukaan lukien vihreää lähestymistapaa kestävää kehitystä korostaviin ratkaisuihin. Baltian alueen asukkaina Sitowisen edustajat pitivät puun käyttöä tulevan aseman suunnittelussa positiivisena elementtinä, sillä asema heijastelee Latvian puuarkkitehtuuriperinteitä, joista puu on hallitseva julkisivuelementti. Puuelementtejä käytetään myös rakennuksen yläkerrassa – matkustajalaiturin tasolla – jossa juna pysähtyy. Arvostettiin, että tulevan aseman infrastruktuuri sopii suunnittelullisesti lentoaseman kehityssuunnitelmiin." https://www.railbaltica.org/finnish-sitowise-designers-visit-rail-baltica-station-construction-site-at-riga-airport-discuss-infrastructure-challenges/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #180 : Lokakuu 17, 2024, 09:31:04 » |
|
Suuret investoinnit Rail Balticaan ennen Tallinnan Intelligent Rail Summit -konferenssia"Vuosittainen Intelligent Rail Summit -konferenssi Tallinnassa osuu tänä vuonna samaan aikaan useiden merkittävien investointien kanssa Rail Baltica -hankkeeseen. Rail Baltican johto on viime viikkoina julkistanut uusia sopimuksia ja hankintoja yli miljardin euron arvosta, mikä on iso askel eteenpäin laajassa rautatiehankkeessa. Hankkeen valmistuttua Rail Baltica ulottuu pohjoisesta Tallinnasta Latvian ja sen pääkaupungin Riian kautta Liettuan Vilnaan ja Puolan rajalle asti. Se avaa uusia mahdollisuuksia edistyneen teknologian hyödyntämiseen laajassa rajat ylittävässä rautatiehankkeessa. Usein yhdeksi maailman digitaalisimmista yhteiskunnista kutsutun Viron on nyt päätettävä, miten tekniikkaa sovelletaan ja kenen toimesta, sillä maa haluaa asettaa uuden standardin rautatiejärjestelmille Euroopassa." https://www.jarnvagsnyheter.se/20241016/16726/stora-investeringar-rail-baltica-infor-intelligent-rail-summit-i-tallinn
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #181 : Lokakuu 25, 2024, 07:30:23 » |
|
Uudistetut Łapyn ja Białystokin asemat rautatielinjalla nro 6 Rail Baltikan eteläisen jatkeessa rataa parannetaan. https://youtu.be/id6cfq2wN4c
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #182 : Lokakuu 31, 2024, 07:39:08 » |
|
https://www.youtube.com/watch?v=P3kZnaSAbjYRail Baltica Liettuassa: edistyminen vuonna 2024vuonna 2024 urakoitsijat työskentelevät aktiivisesti 40 eri kohteen - maasillan, siltojen ja muiden teknisten rakenteiden - parissa, joista suurin osa on valmistumassa; 10 km:n osuudella sillan kansien betonointi on jo valmistumassa ja pohjatyöt ratapohjan asennusta varten ovat onnistuneesti käynnissä; Myös Neris-sillan asennustyöt ovat alkaneet ja lähitulevaisuudessa alkaa paalujen betonointi; 2024 Lokakuussa "LTG Infra" allekirjoitti toisen sopimuksen kallioperän asennuksesta 17,1 km lisäosuudella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #183 : Marraskuu 02, 2024, 10:08:08 » |
|
Rail Baltica Ülemiste (16.10.2024)"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan ratarakenteen rakentaminen on käynnissä. Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 12. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)." https://www.youtube.com/watch?v=MydPSktMMsA
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #184 : Marraskuu 06, 2024, 09:21:51 » |
|
Zaha Hadid Architectsin suunnittelemasta Ülemiste Lindan kansainvälisestä matkustajaterminaalista on käynnistetty rakennustarjous"Rail Baltic Estonia on käynnistänyt 57 miljoonan euron rakennustarjouksen Ülemiste Lindan kansainvälisestä matkustajaterminaalista. Maailmankuulun arkkitehtitoimisto Zaha Hadid Architectsin suunnittelemasta terminaalista tulee yksi alueen moderneimmista ja ympäristön kannalta kestävimmistä liikennekeskuksista. Se yhdistää kansainvälisen rautatieliikenteen paikallisiin liikenneverkkoihin, mukaan lukien raitiovaunut ja linja-autot, joilla on keskeinen rooli Rail Baltica -hankkeessa, joka yhdistää Viron ja Baltian maat muuhun Eurooppaan." https://www.railbaltica.org/construction-tender-launched-for-ulemiste-linda-international-passenger-terminal-designed-by-zaha-hadid-architects/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1376
|
« Vastaus #186 : Tänään kello 07:50:18 » |
|
Eurooppalainen koordinaattori Catherine Trautmann tapaa Latvian hallituksen ministerit keskustellakseen Rail Baltica -hankkeen toteuttamisesta."Koordinaattori korosti myös, että Rail Baltica on rajat ylittävä hanke, jonka tarkoituksena on liittää Suomi, Viro, Latvia, Liettua ja Puola Euroopan rautatieverkkoon. Samalla kun työ etenee ja Viro, Liettua ja Puola ovat vahvistaneet sitoutumisensa hankkeeseen, naapurimaat seuraavat tiiviisti Latviassa käynnissä olevaa keskustelua. ”Prioriteetti on yhdistää kolme Baltian maata eurooppalaiseen rautatieverkkoon vuoteen 2030 mennessä. Tämä on strateginen välttämättömyys. Meidän on keskitettävä voimamme tähän", sanoi Catherine Trautmann ja lisäsi, että "on täysin selvää, että hanke katsotaan valmistuneeksi, kun Baltian pääkaupungit, mukaan lukien Riika, ovat täysin yhteydessä Euroopan rautatieverkkoon. Menestyäksemme meidän on kyettävä esittelemään edistystä päälinjalla. Vielä enemmän tämä mahdollistaa myös vaihtoehtoisen rahoituksen entistä paremman mobilisoinnin, mikä laajentaa vaiheen I töiden laajuutta." https://www.railbaltica.org/the-european-coordinator-mme-catherine-trautmann-is-meeting-with-latvian-government-ministers-to-discuss-the-implementation-of-the-rail-baltica-project/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|